Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

franzm

Membru cunoscut
  • Număr conținut

    4.459
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

3 Urmăritori

Profile Fields

  • Locatie
    Schoenaich

Vizitatori Recenți Profil

4.583 citiri profil

franzm's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • First Post
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Dedicated

Recent Badges

  1. Dorel a pus trei diode cu germaniu, ceea ce este corect. Dar probabil ca pragurile de deschidere nu se potrivesc cu cele ale tubului. Cel mai bine ar fi sa refaceti circuitul cu EABC80 si pe urma mai vedem.
  2. Nu-i suficient de exotica, chiar daca-i varianta mai buna. Ce zice simulantul despre "tensiunea mediana", adica offset.
  3. FET-ul de la intrarea amplificatorului de putere, lucrând la curent f. mic, are transconductanta f mica. Daca mai punem si rezistor BE la etajul pilot, scade amplificarea în bucla deschisa. O posibila solutie ar fi, asa cum a propus dl Marinescu, o sursa de curent. La curenti mici, LM334 are o rezistenta dinamica relativ mare si permite o amplificare mare în bucla deschisa, descarca rapid sarcina stocata în baza etajului pilot si permite încarcarea rapida a capacitatilor acestuia. Apar însa si probleme precum caracteristica de frecventa a LM334 la curenti mici si tensiunea minima de lucru a acestuia. O alta posibilitate ar fi un Super-G în loc de FET.
  4. Îmi pare rau dar, conform caietului de sarcini formulat de contele Eberhard im Bart (1445 - 1496), covrigul are trei gauri („Back einen Kuchen lieber Freund, durch den die Sonne dreimal scheint, dann wirst du nicht gehenkt, dein Leben sei dir frei geschenkt.“)
  5. TL084 este cvadruplu. Pentru ce vreti sa faceeti dvs e suficient un TL082. Referitor la rola dintre motor si volant: A încercat cineva sa înmoaie cauciucul în lichid de frâna? Am aflat de procedeul acesta pe un forum nemtesc, acolo au folosit lichid DOT3 pentru rolele din pick-up.
  6. Daca puneti TL082 pe dosul cablajului, atunci se potrivesc trei pini (intrarile si iesirea). Ceilalti pini îi îndoiti în asa fel, încât sa nu atinga de cablaj si trageti alimentarile cu fire. Sub burta integratului puneti o picatura de silicon neutral pentru fixarea mecanica (traseele cablajelor sovietice se exfoliaza usor). Cea mai eleganta varianta ar fi cu un înlocuitor SMD pe o placuta de cablaj adaptor. (Pentru Studer/Revox se gasesc dar acolo-s alte sume în joc.) Exista capsule DIL14 goale, din plastic, cu capac amovibil (seamana la exterior cu integratul din amplificatorul final al Maiak-ului. În interior e suficient loc. Eu asa am pus la Rostov.
  7. Chinezii vin sa produca în Europa ca sa poata abandona aici bateriile terminate. Si sa-si investeasca mai usor banii aici.
  8. Daca folositi LM308, încercati sa optimizati compensarea de frecventa. K553UD1A din Maiak 203 se poate înlocui cu 709. Si mai bine merge varianta RDG (parca B109d). Am vazut însa si variante de documentatie pentru 205 care foloseste K553UD1A si are schema foarte asemanatoare cu 203. Carcasele capetelor 6D24.041 sunt turnate din zamak. Ati patit vreodata ca aceste carcase sa se fisureze? Am un asemenea cap, din '91, nefolosit. Ati încercat vreodata sa demontati un cap de Maiak uzat? S-ar putea transfera maruntaiele de la capul fisurat într-unul uzat? (Am facut asa ceva la capete de casetofon BRG mono.)
  9. Schema nu-i completa, e doar la nivel de idee. Adica: a aruncat unu o piatra în iaz...
  10. D-l Goe. C-asa-i pe la noi, mai.
  11. Nu se vede mai bine daca stergeti oleaca placuta? Stiti cumva, cât de tare se încalzea în stea si daca se supraîncalzea dupa conectarea în triunghi? Posibil ca bobinajul sa fi fost dimensionat pentru 230V si atunci nu poate fi folosit în triunghi la 400V. Pentru a functiona în triunghi la 400V, cele trei înfasurari se dimensioneaza fiecare pentru 400V. Din ceea ce relatati (siguranta decupleaza dupa ceva timp, adica termic) asta pare a fi situatia.
  12. "NU ma prind ce va mira atita!" Noi în România am sarit pasi în evolutia tehnologica. De aceea anumite solutii nu ne sunt familiare, chiar daca ele s-au folosit la o scara mai mult sau mai putin larga în alta parte.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări