Vizitator ovidiu1982 Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 Buna ziua Vreau sa cumpar 8 bc 3W COB led. Specificatiile acestora sunt: [*]Type: COB LED. (atasat si o poza) [*]Power: 3W. [*]Voltage: 9-12V DC. [*]Current: 300mA. [*]Luminous Flux: 240~260LM. [*]Color Temperature: 6000-6500K. [*]Emitting Color: Pure white. [*]Diameter: 28mm. [*]Lighting Angle: 180 degrees. Vreau sa le pun intr-o aplica rotunda de 30cm diametru care momentan are neon rotund. Imi mai trebuie si un transformator pentru acesti "banuti". Am gasit ceva specificatiile fiind urmatoarele: Input:AC110-220V 50/60HzOut put:DC 12V 3A 36W Intrebarea mea ar fi urmatoarea: Pot sa ii leg pe toti in paralel la acest transformator? din punct de vedere al amper-ilor. Sau mai bine zis pot pune doar un led de acest fel la transformator fara sa se arda? tot din punct de vedere al amper-ilor. Multumesc si nu radeti de mine, sunt incepator Link spre comentariu
UDAR Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 (editat) Nu-i bai că ești începător . Caută la secțiunea LED-uri și alte surse de lumină și o să găsești acolo răspunsul. Editat Ianuarie 31, 2015 de UDAR Link spre comentariu
Vizitator ovidiu1982 Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 de doua ore citesc si nu gasesc ceva concret, poate totusi ma ajuti un pic Link spre comentariu
UDAR Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 (editat) Păi mai întâi speram să găsești acolo că LED-ul se alimentează în curent constant nu la tensiune constantă. Pentru 8 bucăți ai deci nevoie fie de 8 generatoare de curent constant cu ieșire în gol de circa 15V ca să poată să acopere tensiunea necesară, fie 4 la 30V fie 2 la 60V în fine fie unul la 120V . În fiecare caz generatorul de curent constant trebuie să livreze circa 200 - maxim 250mA , în niciun caz nu trebuie folosite la curentul maxim. Acum tensiunile care le-am pus eu sunt rotunjite , la 8 LED-uri de exemplu nu va fi mai mult de 90-100V. Acolo de unde vrei să cumperi LED-urile găsești probabil și drivere pentru ele. Atenție !!! Ai nevoie de un radiator bunicel pentru ele - poate fi unul comun , din câte știu sunt izolate față de substratul metalic. Ai putea folosi ceea ce ai sugerat tu ( sursa de 12V/3A ) punând cîte o rezistență în serie cu fiecare LED COB și toate grupurile puse în paralel. Nu îți recomand însă această metodă deși e simplă . Dispersia tensiunilor directe este destul de mare , curentul prin LED-uri va fi destul de diferit . Dacă vrei totuși - știu, tentația variantei simple e mare - rezistențele să nu fie mai mici de 15Ω/2W , eventual le mai mărești pe cele de la LED - urile mai luminoase ca să le uniformizezi . Nu uita de radiator , chiar pentru teste ! Editat Ianuarie 31, 2015 de UDAR Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 11, 2015 Partajează Postat Februarie 11, 2015 Si eu am inceput sa documentez ideea inlocuirii clasicelor becuri din diverse corpuri de iluminat, cu "altceva". Prima solutie "prezentata" a fost iluminatul fluorescent; tuburile "clasice" sunt dificil de incorporat, si raman pentru locurile fara prea multe pretentii. CFL-urile reprezinta pasul spre miniaturizare, insa... au si ele problemele lor (sensibilitatea electronicii la incalzire, incalzirea tubului solicitat la o densitate de curent (mult) mai mare decat fluorescentele clasice, culoarea). Ultima "gaselnita" e iluminatul cu LED. Acesta "se lauda" cu o eficienta usor superioara fluorescentei si, in anumite conditii, o durata de viata chiar mai mare decat a tuburilor fluorescente. Minusul principal al LED-rilor e sensibilitatea SI a traductorului propriu-zis la supraincalzire, combinata cu solicitarea foarte aproape de limita de defectare, dar si o anumita instabilitate care impune o solutie relativ scumpa si complexa a circuitelor de control. (Si tuburile fluorescente functioneaza intr-o portiune caracterizata prin "rezistenta negativa", insa nu sunt chiar asa de aproape de limita de defectare). Ca un fel de concluzie, lumina cu LED e OK cu conditia de a respecta anumite conditii, care ar fi: 1 De evitat incarcarea prea aproape de limita. "Rezervarea in putere" e o tehnica de fiabilizare FOARTE eficienta, si eu o utilizez INTOTDEAUNA cand construiesc ceva pentru mine!!! 2 Asigurati temperatura de functionare cat mai redusa. Aceasta e un corolar la punctul 1. Nu va zgarciti la radiatoare, dar nu uitati nici de necesitatea unei cat mai intense circulatii a aerului. Degeaba punem un radiator baban, daca in vecinatatea lui temperatura urca prin lipsa ventilatiei!!! Multe lampi/lustre/aplice corpuri de iluminat in general, concepute pentru becuri cu incandescenta NU sunt ventilate nici pe departe suficient pentru a permite functionarea unor blocuri electronice in interior!!! 3 Cu atat mai mult cu cat puterea de iluminare e mai mare e mai important de a controla CURENTUL prin LED (uri). Rezistorul ala serie e cea mai simpla si ieftina componenta cu asemenea rol, insa la putere ceva mai mare nu are performante suficiente. "Driverele", SCC-urile, regulatoarele de orice fel (liniare sau in comutatie), desi par o cheltuiala deranjanta reprezinta un element OBLIGATORIU pentru obtinerea CALITATII, DURABILITATII si in final a PERFORMANTEI iluminarii cu LED... Solutiile "sofisticate" includ chiar traductoare care corecteaza cresterea (accidentala sau climatica) a temperaturii, realizand protectia si implicit durabilitatea serviciului. O ultima remarca: apare aici inca o contradictie intre receptivitatea celor mai tineri fata de aceste solutii "noi", si absenta nu numai a experientei, dar, din pacate si a unor cunostinte DE BAZA din domeniu (cam cum se calculeaza un radiator, cum se face transferul caldurii, de ce radiatia caracteristica incandescentei NU functioneaza la temperaturile compatibile cu functionarea electronicii (actuale), unde se bazeaza pe conductie si convectie si cate si mai cate..) Nu va descurajati! Cel mai mult se poate invata din greseli, cu conditia sa INTELEGEM ce am gresit!! Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 11, 2015 Partajează Postat Februarie 11, 2015 Blazeu...pai la inceput ma cam bagasei in corzi, dupa care ai zis numai lucruri corecte. Asa ca permite-mi sa te corectez pentru ca in avertizarea ta ai fost totusi cam drastic (este clar ca era o avertizare si ai exagerat un pic): - o fi ultima gaselnita, dar dateaza de ani buni - randamentele disponibile actual si pentru public (desigur nu neaparat ieftine si in mod cert nu vestita banda led) nu ca se lauda ci chiar realizeaza randamente de conversie duble fata de campionul trecut - tubul fluorescent - durata de viata a ledurilor nu este "chiar" mai mare, ci sigur. Si asta de cateva ori. Vorbin de leduri de calitate care tipic au 50.000 ore functionare dar continua sa dea lumina mult timp si dupa aia, cu randament mai mic. Si evident ca asta nu e valabil decat in cazul ca pe timpul vietii au fost mentinute la temperaturile prescrise. - ledurile or fi micutze si aparent fragile, dar daca citesti threadul cu masurarea temperaturii pe jonctiune vei afla si cat sunt de rezistente la abuz... In rest spui foarte corect despre dimensionare (marje putere), racire care este partea esentiala a montajelor cu led, si drivere active care moasoara si corijeaza permanent curentul de lucru. Cat despre critica conceptiilor unora, suntem pe aceeasi baricada, daca ai sti cat nu suport eu "faimoasa banda led" sau altele. Asa ca pana la urma o zic din nou, ca nu ma pot abtine: reflow cu bricheta, asta e cea mai cea chestie de care am auzit-o, dar fiti seriosi si nu incercati asa ceva. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum