aygun Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Deschid acest topic deoarece afirmatiile mele cu legalitatea inlocuirii iluminatului LED sau HID in cazul autoturismelor au fost sterse de moderator. Asadar , orice modificare la sistemul de iluminat , directie si franare este pedepsita de lece prin retinerea talonului , tractarea pe platforma ( dupa caz ) si amenda contraventionala. Dupa ce va repuneti la punct sistemul de iluminat , mergeti Iarasi la R.A.R. , obtineti de acolo certificatul de conformitate si va veti recapata talonul de inmatriculare. Asadar , Atentie ce faceti ! Link spre comentariu
loleksibolek Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Problema nu e ca bizonii pun hid sau led ci ca nu le regleaza,vine cate un tampit cu faza scurta nereglata de pe contrasens si nu mai vezi nimic,ii faci semn cu farurile si surpriza,schimba pe faza lunga care e mai luminoasa si te orbeste mai tare.Ba iti mai si striga :ba boule,eram cu faza scurta,ce ai? Link spre comentariu
aygun Postat Ianuarie 30, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Oricum , fluxul luminos al unui HID este mai puternic decat cel al unui Halogen. Tot datorita fluxului luminos oglinzile si prismele farurilor isi pierd din proprietati . Unghiurile nu mai sunt aceleasi , prismele din fata HID-ului lasa lumina sa treaca fest fara s amai aiba vreo actiune la fluxul ala luminos. Masinile care vin cu HID-uri din fabrica au faruri si reglaje adaptive. De aceea au lupa aceea in fata . SUnt proiectate pentru acest lucru. Eu sunt detinator de matiz . Se stie foare bine duda cu farurile d eMatiz. Unele nu sunt echipate din fabrica cu niste "caciulite" d emetal si il orbesti pe cel din trafic oricat ai regla farurile . Unele vin cu acele caciulite pe varful Halogenului si totul e ok. A fost discutata faza pe forumul Daewoo - Chevrolet. Oricum , chiar si reglate trebuie sa mergi cu ele la R.A.R. - aia sa dea verdele si apoi poti circula cu ele. Intrebarea este : Cate HID-uri si / sau LED-uri pentru iluminare principala ( faza lunga / scurta ) sunt omologate de Registrul Auto Roman ? Editat Ianuarie 30, 2015 de aygun Link spre comentariu
loleksibolek Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Toti cei pe care-i stiu eu n-au omologare,nici pentru faruri nici pentru folii.Alta prosteala pe care am vazut-o e :montez folie parbriz omologata RAR)))) Link spre comentariu
aygun Postat Ianuarie 30, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 In Marea Britanie vine politaiul si iti masoara opacitatea foliilor. La ei ai voie sa pui folii dar numai cu un anumit grad de opacitate pe luneta , la sofer si pasgerul din dreapta alt grad de opacitate , etc. Daca depaseste gradul de opacitate , retinerea talonului , tractarea pina acasa si aceeasi procedura ca la noi. Insa noi vorbeam de sistemul de iluminare . Am facut acest topic pentru a nu crede oricine ca daca pe piata exista HID-uri sau LED-uri auto pentru montura in faruri sau alt iluminat esential conducerii in siguranta dar si desfasurarea in siguranta a traficului auto , jucariile sunt si omologate. Daca masina nu a fost prevazuta cu proiectoare de ceata , nu ai ce cauta cu ele . Zilele trecute am vazut niste vecini cu benzi LED in faruri si proiectoarele de ceata . Intrebandu-i daca au omologare au dat din colt in colt. Le explic ce consecinte pot avea respectivele jucarii si in cateva zile cand i-am intilnit le dadusera jos. Cu Garcea si legea nu te joci. Link spre comentariu
mihaicozac Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Dacă se respectă intensitatea luminoasă, nuanţa de culoare şi caracteristica de directivitate (conul de lumină), nu ar trebui să conteze că sursa de lumină e halogen, LED, HID sau lampă cu benzină sau lumânare, cum era la începuturi. Ledurile colorate bine reglate şi focalizate sunt aproape imposibil de diferenţiat de becuri obişnuite în blocurile de lumini din spate, de exemplu. Doar un ochi antrenat vede că se aprind şi sting instantaneu, faţă de becurile de 21W care au oarecare întârziere. Astfel mi-e greu să cred că cineva, chiar la verificarea tehnică, ar avea ceva de comentat. Cât priveşte problema cu reflectoarele de Tico, majoritatea halogenelor H4 de calitate au un "capac" de vopsea opacă în parta din faţă, tocmai pt. a opri emiterea de lumină necontrolată spre faţa maşinii. Link spre comentariu
aygun Postat Ianuarie 31, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 Pai la alea spate , semnalizari sau altele de genul nu am auzit sa fie probleme. Tocmai de ceea era cineva care modifica Becurile de semnalizare , stopuri , ceata , etc din spatele masini cu led-uri. Nu ii mai retin nickname-ul dar sigur il stie @Dr-L pentru ca se purtau discutii pe aceasta tema si pe forumul Daewoo - Chevrolet. Discutia a pornit de la HID-uri sau LED-uri amplasate in faruri. Luminile principale pentru calatoria pe timp de noapte. Cat sunt de omologate si cat sunt de legale sa le montezi. Iar eu faceam referire la Legalitate si ce spune Legea. Degeaba discutam noi de TVS-uri , MOV-uri , protectii , drivere in auto cata vreme nu ai voie sa le utilizezi. Dai de un Garcea care poate are ca pasiuni si electronica si ai cam pus-o. Amenda pentru modificarea sistemului de Iluminat , Franare sau Directie sare de 1000 RON lejer . Cata vreme in cartea tehnica nu ai trecut ca ai LED-uri in loc de Bec-uri si nu e avizat de R.A.R. Nu ai voe sa circuli. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum