doban Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 Cablul pentru sonde e un coaxial cu firul central extrem de subtire , pentru realizarea capacitatii proprii mici , acest fir e dintr - un soi de aliaj ... cuprul ar ceda din prima . Nu se gaseste de cumparat ( sau n - am gasit eu ... ) . Utilizatorii cu experienta stiu ca sondele nu trebuie brutalizate , indoite in unghi ascutit , tractate sau alte cele ... La fostul job ( serios ... ) am avut mai multe osciloscoape , toate au fost predate cu sondele functionale . Am lucrat peste 15 ani cu ele , inclusiv cu sondele romanesti ( alea bune , cu materiale Philips , demontabile ... ) care erau destul de fragile ... din pacate fusesera inlocuite cu niste catastrofe butucanoase ... " proba " era turnata din ABS , avea o banana strunjita la varf , iar coaxialul tragea montajul dupa el , fiind rigid ... in fine ... Salut. Cablul de antena tv nu este bun!!Citeste descrierea d-lui gauss,are dreptate .Mai bine cumperi unu .nu sunt scumpe. Link spre comentariu
djvas Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 Un video foarte interesant despre sonde: Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 (editat) Sonde am facut mai multe pina acum. Personal am mai pastrat numai una 100X ce rezista pina la 2500V (3200V p). Nu-i prea greu daca vrei numai o banda de 10-20MHz, in schimb daca vrei sa o utilizezi pe un osciloscop de 40Mhz sau de 100Mhz (osciloscoapele pe care le am acasa) ai de muncit nu gluma. Problema principala este cablul pt ca in cazul sondelor, cablul nu este un simplu cablu ecranat ci este un cablu care pe linga capacitate redusa mai are si firul central facut dintr-un aliaj rezistiv ce permite obtinerea unei rezistente a firului central de 120Ω-300Ω pe metru. Rezistivitatea mare este necesara pt a atenua reflexiile care apar la capete (la frecvente mai mari) din cauza neadaptarii de impedanta pt ca sondele de osciloscop lucreaza neadaptat (1MΩ sau 10 MΩ de obicei). In conditii de amator, pentru joasa frecventa (pina la 10Mhz) se poate folosi cu destul succes cablu RG59 (de 50Ω) pt realizarea unei sonde fara pretentii prea mari. Edit: cea de pe Mi..rom chiar e suspect de ieftina si la pretul ala poate fi cumparata fara probleme. Sondele cele mai performante pe care le am (de 500Mhz) sint extrem de scumpe (o pereche costa mai mult decit osciloscopul - cred). Editat Ianuarie 27, 2016 de sesebe Link spre comentariu
MifTy Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 eu am icercat cu o sonda facuta adica un cablu de antena tv si o rezitenta de 1M si an paralel cu rezistenta un condensator de 20pf si un semnal dreptunghiular de 50 hz al arata dar unul de 42khz nu acum o fi din cauza ca sonda nu e in banda respectiva sau are osciloscopul o problema. cablul de antenă TV e de 75 de ohmi, iar cablul de osciloscop are aproximativ 50 de ohmi. în plus, ai făcut un filtru cu rezistenţa şi condensatorul ăla, care, întâmplător, împreună cu rezistenţa şi capacitatea de intrare a osciloscopului (1 Mohm în paralel cu un 10-20 de pico) formează un filtru trece jos care taie orice cu frecvenţa mai mare de aproximativ 40 khz. general vorbind, dacă ţineţi neapărat să faceţi sonde de osciloscop (osciloscop "hardware", chit că merge binişor şi cu un osciloscop "din placa de sunet", cu precauţia că acolo nu puteţi băga semnale de mai mult de 0.8 - 2 volţi!), folosiţi o bucată de aproximativ 1m -1,20m de cablu rg58, şi o rezistenţă de 1k. alternativ, o bucată de cablu coaxial de tipul celor folosite la camerele de supraveghere e şi el ok (de fapt, e si el tot rg58, dar unele modele folosesc şi alte impedanţe. dacă e vorba de soundscope, arduinoscope sau androidscope, mulţumiţi-vă cu o bucată de cablu de microfon, e absolut de-ajuns.).corpul sondei se poate face dintr-un pix, şi e destul de bunicică, cu condiţia să nu faceţi ditamai conexiunea la masă.e suficient de bună pentru câteva zeci de megaherţi, cu condiţia, repet, să nu faceţi conexiuni la masă prea lungi, şi dacă nu săriţi de 5-10 Mhz nu ar trebui să fie nevoie de nici un fel de compensare. dar dacă aveţi de unde scoate un trimer de circa 12-20 pF, ok... se găsesc scheme pe net, dar atunci va trebui să folosiţi ceva metalic pentru corpul sondei, şi o să aveţi ceva probleme cu izolarea şi prelucrarea mecanică... Link spre comentariu
dande Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 stie ,a testat cineva osciloscop pe placa de sunet pana la ce frecventa se poate vizualiza un semnal dreptunghiular? Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 (editat) stie ,a testat cineva osciloscop pe placa de sunet pana la ce frecventa se poate vizualiza un semnal dreptunghiular? Adica sa mai arate ca un semnal dreptunghiular? Depinde ce pretentii ai de la forma lui. Am postat acum circa un an un calcul si formele de unda pt un semnal dreptunghiular in functie de limitarea lui de banda.... Daca nu ai pretentii foarte mari de la el...pina pe la 1-2Khz, daca vrei sa arate cit mai bine atunci numai pina pe la 200-500Hz. Chiar daca placa face achizitionare la un sample rate ridicat (192Khz de exemplu) semnalul este limitat ca banda de filtrele de intrare care sint calculate sa functioneze si cu sample-rate de numai 44.1Khz. Editat Ianuarie 27, 2016 de sesebe Link spre comentariu
MifTy Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 cam până la 20 kHz arată acceptabil, după aia cam începe să arate dubios forma de undă.mi-a murit scopemeterul înainte să apuc să fac câteva comparaţii... nici cu plăcile audio "de marcă" lucrurile nu stau mai bine: toate sunt proiectate să redea maximum 44khz, iar de aici la 96 sau 192 (hehe) se face oversampling, realist, undeva în jurul a 15-20 kHz.cel mai bine redate vor fi semnalele sinusoidale, fireşte, cele dreptunghiulare, aşa şi-aşa, cele triunghiulare sau "dinte de ferăstrău", depinde de noroc! pe net majoritatea susţin că vechile plăci de sunet pe ISA se pretează mult mai bine la treaba asta... şi cam înclin să-i cred! la asta se adaugă limitarea mărimii semnalului la 0.8 (microfon) şi cam 1,8-2 volţi (line in), numai pc. Link spre comentariu
dande Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 va multumesc pentru raspuns. Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 Adica sa mai arate ca un semnal dreptunghiular? Depinde ce pretentii ai de la forma lui. Am postat acum circa un an un calcul si formele de unda pt un semnal dreptunghiular in functie de limitarea lui de banda.... Daca nu ai pretentii foarte mari de la el...pina pe la 1-2Khz, daca vrei sa arate cit mai bine atunci numai pina pe la 200-500Hz. Chiar daca placa face achizitionare la un sample rate ridicat (192Khz de exemplu) semnalul este limitat ca banda de filtrele de intrare care sint calculate sa functioneze si cu sample-rate de numai 44.1Khz. cam până la 20 kHz arată acceptabil, după aia cam începe să arate dubios forma de undă.mi-a murit scopemeterul înainte să apuc să fac câteva comparaţii... nici cu plăcile audio "de marcă" lucrurile nu stau mai bine: toate sunt proiectate să redea maximum 44khz, iar de aici la 96 sau 192 (hehe) se face oversampling, realist, undeva în jurul a 15-20 kHz.cel mai bine redate vor fi semnalele sinusoidale, fireşte, cele dreptunghiulare, aşa şi-aşa, cele triunghiulare sau "dinte de ferăstrău", depinde de noroc! pe net majoritatea susţin că vechile plăci de sunet pe ISA se pretează mult mai bine la treaba asta... şi cam înclin să-i cred! la asta se adaugă limitarea mărimii semnalului la 0.8 (microfon) şi cam 1,8-2 volţi (line in), numai pc. Poate eu sint prea pretentios?!? Link spre comentariu
MifTy Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 se poate... după ce ai avut de-a face cu oscilosoape serioase, treaba asta cu soundscope pare o glumă proastă, dar deh, nu toată lumea are bafta unui osciloscop de marcă în casă, sau la muncă! )))))))))am de gând să fac zilele astea un fel de soi de "calibrator" cu un 4060 cu oscilator cu cuarţ de ceas, de 32 khz, şi am să văd ce iese, că am instalat VA-ul, şi 2 "sonde"... până acum am folosit tableta sau telefonul pentru generat semnale, şi m-am mulţumit deocamdată cu o frecvenţă maximă de 3 khz, dreptunghiular. nu arăta ultraperfect, dar nici nu prea aveam cu ce etalona softul şi sondele... pe sinusoidal arată ok cam de pe la 40 hz, iar triunghi/ferăstrău cam aiurea... habar n-am dacă din cauza sursei, a sondelor sau a plăcii de sunet... tableta nu are decât microfon, (dar şi diagonală mai mare) aşa că sunt la mila zgomotului de fond... iar în telefon nu am prea mult tupeu să bag semnal, că altul n-am! am mai dat peste unii pe net care sugerau folosirea unei căşti bluetooth ca "etaj de intrare", chestie interesantă, dată fiind separarea galvanică 100% cu sursa de semnal, dar amintirile mele cu perifericele bluetooth din primele generaţii, care mâncau baterii pe pâine, mă fac cam sceptic.dar de atunci până acum presupun că au mai evoluat un pic! ar mai fi o soluţie şi wi-fi-ul, dar mai apar şi alte dureri de cap, chit că poţi cumpăra din china module wifi "pentru arduino" la preţuri de-a dreptul simbolice... iar capabilitatea în frecvenţă o să fie cam tot aia, aşa că... Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 (editat) se poate... după ce ai avut de-a face cu oscilosoape serioase, treaba asta cu soundscope pare o glumă proastă, dar deh, nu toată lumea are bafta unui osciloscop de marcă în casă, sau la muncă! ))))))))) In casa 2 buc destul de decente, unul digital si unul analogic, iar la servici chiar de top. Acum 4 -5 ani, am avut pe masa la 6 luni de la aparitia pe piata, primul osciloscop comercial pe 12biti. Am postat aici un generator pt testat amplificatoare audio dar care realizat ingrijit poate fi utilizat si la calibrat sonde de osciloscop. Edit: Am gasit si postul la care ma refeream: link post. Editat Ianuarie 27, 2016 de sesebe Link spre comentariu
MifTy Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 frumuşel... io aveam un scopemeter fluke, model 92, dar care a decis brusc într-o zi să nu mai pornească, şi abia începusem să mă familiarizez cu el. era el semidefect, nu mergea decât un canal, şi generatorul de calibrare era şi el dus, dar măcar aveam unul... acum am rămas la soundscope... şi o "cărămidă" impozantă, cu ecran LCD pătrat...ăsta e: generatorul pe care l-ai indicat ar pare că are nevoie de o calibrare, ceva... nu? mie mi-ar trebui ceva care să scoată o formă de undă cât de cât ok fără calibrări, dar se pare că aşa ceva nu prea există. nici cu generatoarele "digitale, din placa de sunet" nu mi-e ruşine, dat fiind că nu ai controlul nivelului, iar ăla din mixerul windowsului, sau din alsa e cam în trepte, nu continuu, iar ieşirea plăcilor de sunet e concepută, mai nou, pentru căşti de 16-32 ohmi, la un nivel de-a dreptul simbolic, ceea ce ar implica un amplificator, dar şi ăla cu idei creţe, aşa că... )))))))))) până la urmă, cred că am să-i caut pe amicii radioamatori din Constanţa, să pot trece pe la radioclub într-o zi, să pun la punct un generator de semnal cât de cât utilizabil... deşi n-am habar cât o rezista "etalonarea" aia... Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 generatorul pe care l-ai indicat ar pare că are nevoie de o calibrare, ceva... nu? Nu neaparat. Daca vrei sa-l folosesti la amplificatoare audio, nu ai nevoie de calibrare, numai folosit la calibrarea sondelor de osciloscop necesita calibrare din rezistorul R13 si capacitorul C4 pentru o forma cit mai perfecta. Ceilalti doi semiregrabili se folosesc la setarea frecventei generate sau frecventei de repetare pt pulsul "Dirac", si celalalt la setarea latimii pulsului "Dirac" in asa fel incit sa nu fie atenuat complet in amplificator dar totusi nici sa nu fie prea lat ascunzind artefactele pe care caut sa le vizualizez. Din jumperul 2 se alege puls dreptunghiular sau puls "Dirac" la iesire. Faina "caramida" mai ales pt lucrul pe teren. S-o stapinesti sanatos. Link spre comentariu
MifTy Postat Ianuarie 28, 2016 Partajează Postat Ianuarie 28, 2016 ... bre, "cărămida" e mută şi nesimţitoare acuma, de-aia îi zic "cărămidă"!!! n-am găsit nici un service manual pentru el, doar pentru ulterioarele gen 93/96, şi mai noi, ăsta e făcut în 92 după cum scrie pe etichetă... sper să nu fie prea mari deosebiri pe alimentare, şi nici să fiu nevoit să caut cine ştie ce minuni cu moţ la preţuri "speciale", gen siguranţele de fluke, de care s-a făcut bâză în ultima vreme pe la bodegă! numai folosit la calibrarea sondelor de osciloscop necesita calibrare din rezistorul R13 si capacitorul C4 pentru o forma cit mai perfecta mda, ca pisica după propria-i coadă: generatorul de calibrare trebuie calibrat ca să pot calibra aparatul cu care îl calibrez! Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 28, 2016 Partajează Postat Ianuarie 28, 2016 (editat) ......................................................................................................................................................................................................................................................... mda, ca pisica după propria-i coadă: generatorul de calibrare trebuie calibrat ca să pot calibra aparatul cu care îl calibrez! Exact asa mi-a spus si seful cind am facut primul calibrator pt sonde de osciloscop (pt servici) acum citiva ani.....s-a rezolvat dupa 2 minute de explicatii. Generatorul nu-i facut pt calibrat osciloscopul. Este facut pt calibrat sondele osciloscopului. Pui pe o intrare a osc DIRECT generatorul fara alta sonda si pe un alt canal sonda ce trebuie calibrata. Reglezi sonda, folosind semnalul calibratorului, pina ce semnalul ei se suprapune perfect peste semnalul direct - nu o sa obtii niciodata asta (cel putin un delay tot o sa existe) dar spre asta trebuie sa tinzi. ... bre, "cărămida" e mută şi nesimţitoare acuma, de-aia îi zic "cărămidă"!!! n-am găsit nici un service manual pentru el, doar pentru ulterioarele gen 93/96, şi mai noi, ăsta e făcut în 92 după cum scrie pe etichetă... sper să nu fie prea mari deosebiri pe alimentare, şi nici să fiu nevoit să caut cine ştie ce minuni cu moţ la preţuri "speciale", gen siguranţele de fluke, de care s-a făcut bâză în ultima vreme pe la bodegă! Procedeaza asa cum reparam si eu tv-uri venite second acum 15-20 de ani, fara scheme , numai cu ceva datasheeturi de la integrate de prin ceva carti care aparusera. Editat Ianuarie 28, 2016 de sesebe Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum