Vizitator Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 Exact, nu am inteles agitatia de mai sus... doua radiatoare mari pe lateral, prelucrate cu grija. Doua placi Al, fata/spate, prelucrate cnc. Doua capace. Toate astea fixate vizibil cu suruburi de calitate, aparente. Si gata... ce dracu', e netul plin de idei, nu trebuie scoala de design industrial. Ranforsari interioare, etc. sunt usor de facut. Eu am o varianta si mai eleganta, pe lemn + metal, dar implica cnc. Rezutatul ar fi unul similar cu; Link spre comentariu
sk24bpo Postat Martie 17, 2015 Autor Partajează Postat Martie 17, 2015 Deocamdata astept de o saptamana carcasa de aluminiu cu radiatoare laterale cam in stilul pozei lui Nomikos. Nu ma intrebati de ce se pierde atata vreme in vama ca nu stiu sa raspund. Ca sa faci tu o carcasa de aluminiu ai nevoie de radiatoare, care te costa cam 100 de euro amandoua, apoi prelucrarea CNC nu cred ca te iarta cu mai putin de 50-100 de euro. Mai punem la socoteala periatul aluminiului si eloxarea si ajungi la niste bani de intepenesti. E adevarat ca vei avea o carcasa personalizata dar nu vei iesi mai ieftin de 200 de euro oricat te-ai invarti. Faceti un poll aici pe site, pentru ca veti obtine date interesante si vedeti lumea cam ce bani este dispusa sa dea pe o carcasa. Dupa parerea mea cred ca vor fi extrem de putini oameni dispusi sa dea mai mult de 30 de euro pe o carcasa de amplificator. Ca sa ajungi la nivelul de a vinde un amplificator cu o carcasa de cel putin 200 de euro, trebuie sa ai un produs performant, lucrat impecabil, sa ai un renume in bransa, iar pretul final sa fie de cel putin 2x mai mic fata de concurenta comerciala echivalenta. Deocamdata doar in zona "audio-pro" sunt sanse de castig real, pe partea domestica este doar o loterie. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 Adevarat ai spus in ultima fraza! Dar nici acolo nu este foarte roz situatia, multi prefera inca t-ampuri, sau alte chinezisme ieftine... Ce imi place mie cind vin la reparatie, si schimbarea tuturor finalilor si a prefinalilor pe ambele canale+completarea celor lipsa din fabrica, ii costa jumatate din pretul dat pe amplif de nou. Basca sint intrebat unde rebobineaza un difuzor, pentru ca atunci cind s-a ars T-Ampul, a ars si difuzorul de bass... Link spre comentariu
maxente Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 (editat) Corect @Raimond, daca facem un pool vom observa ca unii fac investitie in ''dizainu'' amplificatorului si nu in ''maruntaiele'' din interior, pe care eu le consider mult mai importante in comparatie cu aspectul Eu personal n-as da 150-200 euro pe o carcasa, prefer sa investesc in ''maruntaiele'' amplificatorului suma aia ca oricum eu nu ma duc la nici-o expozitie, si n-am nevoie de critici Editat Martie 17, 2015 de maxente Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 Nu trebuie sa investesti sume fabuloase, ca sa scoti ceva elegant. Fiecare poate sa gaseasca calea in propriile resurse... Link spre comentariu
sk24bpo Postat Martie 17, 2015 Autor Partajează Postat Martie 17, 2015 Daca tot mi-am ocupat vremea cu carcasele in ultima vreme, acum a sosit si neferoasa. Eleganta, solida, fitzoasa si nu prea ieftina Haios este ca nu apuc sa asamblez niciun amplificator cap-coada in caracasa. Astazi au plecat printre ultimile module de amplificare si o sa raman cu carcasele goale Daca va trebuiesc module de alimentare pentru alte amplificatoare , softstart-uri sau speakers-delay-uri dati-mi de veste. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 Cit a costat carcasa pina la urma, si de unde ai comandat-o? Ma refer pretul ca sa o ai la usa... Este foarte frumoasa! Link spre comentariu
sk24bpo Postat Martie 18, 2015 Autor Partajează Postat Martie 18, 2015 A costat destul de mult, binisor peste 100 de euro dar m-a avantajat ca este complet din aluminiu, are prelucrari mecanice pe fatada si are butonul de pornire cat si comutatorul on/off cu sistemul de prindere inclus. Am preferat s-o cumpar de la un vanzator serios si asta a mai adaugat la pret. Un amic de-al meu , pentru aceeasi carcasa, a mers pe o varianta mai ieftina dar mai riscanta. Nici pana in ziua de azi nu i-a mai raspuns nimeni si nici banii nu si i-a mai recuperat. Cel mai indicat daca doresti genul asta de carcasa este sa apelezi la Modushop, n-ai surprize cand lucrezi cu ei. Chiar Alexmm ai vazut ca si-a luat de la ei o cutie de genul asta si totul a fost ok.. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 18, 2015 Partajează Postat Martie 18, 2015 Ok, mercic, parca as face si eu un amplif complet mai Hi-end asa... Link spre comentariu
sk24bpo Postat Mai 13, 2015 Autor Partajează Postat Mai 13, 2015 Mmm, graficul tau e mai optimist decat sunt ale mele Link spre comentariu
sk24bpo Postat Mai 13, 2015 Autor Partajează Postat Mai 13, 2015 Este adevarat ca FET-urile sunt mai putin zgomotoase fata de bipolare, intrebarea care ramane este daca aceasta diferenta aduce vreun plus practic tinand cont de natura schemei si de rezistentele implicate in calea de semnal. Victor a pus graficul cu tinta precisa deoarece amandoi lucram la etaje de intrare cu tranzistori compusi. N-a fost programat , pur si simplu asa s-a nimerit sa gandim amandoi etajul de intrare. Asemanarile se opresc insa aici deoarece el vrea sa impinga lucrurile la nivel si de ce nu chiar dincolo de SARA, deci hi-end la cel mai inalt nivel, eu deocamdata vreau sa ma adresez poporului cu versiunea a-2-a de AudiophileStarter, o versiune ce va avea imbunatatiri ce tin atat de schema cat si de componente si de design-ul cablajului, pastrand acelasi pret daca o fi fezabil. Versiunea a-2-a va putea sa accepte la intrare atacul direct dintr-un potentiometru de volum mai mare de 10kohm fara pierdere de calitate, deci se poate scapa de preu evintandu-se o posibila sursa de distorsiuni, capacitatea decuplarilor va fi dubla si mai bine pozitionata pe cablaj , condensatorul electrolitic din reactia negativa va fi de data aceasta bipolar si in plus va fi suntat de un alt condensator de plastic , superdioda va fi un model imbunatatit, compensarile si ele usor imbunatatite, bobina din iesire nu va mai fi pe cablaj ci afara, direct la bornele de iesire si alte cateva trucuri care deocamdata sunt de domeniul privat. Deocamdata rafinarea schemei existente poate oferi o solutie de amplificare foarte buna la un pret de nivel popular asa incat sa nu mai fie nevoie de apelarea la tot felul de variante dubioase, facute pe vapor. cu rezultate cel mult mediocre. Link spre comentariu
hpavictor Postat Mai 14, 2015 Partajează Postat Mai 14, 2015 De la intentie pana la un proiect final e cale lunga , cine poate stii cum se va modifica solutia tehnica pana atunci ... viitorul este ascuns privirii . Este obligatoriu sa folosim un etaj de intrare mai complex , deoarece anumite cerinte se bat cap in cap , cum ar fi : pentru obtinerea unui raport semnal / zgomot cat mai mare , trebuie ca polarizarea etajului de intrare ( diferential ) sa functioneze in zona de curenti foarte mici ( de ordinul zecilor de microamperi ) , iar pentru obtinerea unui Slew Rate mare , e nevoie de un curent mare ( de ordinul miliamperilor ) , care sa incarce si sa descarce capacitatea Miller a etajului VAS , pentru obtinerea unui timp de crestere bun ( mai mic de 1 microSecunda ) trebuie folosite componente cu Cob mic si structuri cascod , pentru imunitate se folosesc grupuri de oglinzi de curent , pentru rejectie cat mai mare se folosesc generatoare de curent cascod etc . Nu se poate proceda ca-n anii '80 , sa folosesti schema lui Sava ( sau cea din Alesis RA500 ) , foarte primitiva de altfel , cu compromisul cunoscut : prin diferential " curge " 2 mA ( cate un mA prin fiecare tranzistor ) , pentru lucru la tensiuni mari folosesti 2N5401 / 5551 in etajul de intrare si MJE340 / MJE350 ( sau mai bune ) in VAS ... rezultatele vor fi pe masura simplitatii . Scrie in cartile unde se studiaza AO generice ce si cum se face , trebuie doar sa punem imaginatia la treaba ... Pana in prezent sunt multumit de structura pe care am ales-o ( chiar daca este putin cam complexa ) , sa vedem rezultatul simularii . Dar in acest subiect se discuta DOAR despre amplificatorul lui Raimond , asa ca nu voi continua discutia despre alte amplificatoare . Link spre comentariu
sk24bpo Postat Mai 14, 2015 Autor Partajează Postat Mai 14, 2015 Totusi e un pic exagerat sa ajungi la nivel de OM1556. Nu avem nivele atat de mici ale semnalului incat sa luam solutii atat de radicale. Cu varianta clasica la AudiophileStarter nu se aude niciun pic de his chiar daca pui urechea langa tweeter. Se percepe foarte usor cum comuta diodele dar asta tine de alimentare mai degraba nu neaparat de amplificator in sine. Victor vrea sa faca un circuit amplificator destinat preponderent uzului propriu si laboratorului decat publicului larg, din acest motiv incearca sa intinda limitele cat se poate tehnologic vorbind. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Mai 14, 2015 Autor Partajează Postat Mai 14, 2015 (editat) Nu e chiar asa simplu....THD-ul simplu sau cu N este ca si cum ti-as pune ca intr-o imagine are nu stiu cati luxi. O informatie valoroasa dar care nu poate descrie imaginea, mesajul ei. In mod clar e nevoie de FFT. Zgomotul de cele mai multe ori, vorbind cantitativ, este dat de catre componenta magnetica a trafului , 50hz sau si redresarea de la 100hz . Mai regasesti eventual inca una doua armonici semnificative intre care si combinatiile dintre 50hz si 100hz la 150hz si cam atat.... Restul zgomotului in banda audio la un amplificator bun este extrem de jos. Altfel nici n-ar avea cum sa fie THD-ul mai mic ca THD+N. La alimentarile smps zgomotul la frecventa joasa este extrem de mic in schimb se regaseste din abundenta in zona ultrasonica. Ia uita-te pe o masurare de THD , chiar din cele postate de mine, si ai sa observi , de ex. , ca la 1khz zgomotul este extrem de mic in asa fel incat sa permita THD-uri de sub 0,001%. Zgomotul care pare sa conteze, cel putin din ceea ce am observat eu din ultimile masuratori cu noul transformator, este cel de pe langa frecventele unde este concentrata energia, adica fundamentala si armonicile. Este un zgomot care apare si dispare odata cu muzica practic. Interesant este ca fiind langa un semnal puternic nu poate fi detectat in mod separat de catre creier si se manifesta ca o oboseala la ascultat, face sunetul mai artificial si cumva mai "agitat" daca pot sa folosesc o exprimare plastica. Zgomotul asta seamana foarte tare cu produsele de intermodulatie dintre doua frecvente....cine stie, poate chiar de acolo or proveni, din produsele de intermodulatie dintre armonici. la intrarea unei cascode fet-urile asigura un castig suficient fara sa arunce cascoda in domeniul radio pt ca au capacitate mare pe intrare si nu trebuie sa te bazezi pe reactia negativa ca iti va tine montajul in frau. Depinde de felul cascodei. Daca referinta este la masa asa e cum spui tu, daca referinta este flotanta iar punctul de referinta este insasi intrarea atunci dispare capacitatea FET-ului cascodat. Editat Mai 14, 2015 de RaimondAudio Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum