Vizitator Postat Ianuarie 29, 2015 Partajează Postat Ianuarie 29, 2015 ba chiar diminueaza riplul pentru ca formeaza un filtru RC (ca nu diminueaza foarte mult este alta mancare de peste, dar totusi se formeaza un filtru RC). Eu am sustinut ca mosfetul nu poate fi protejat de un rezistor de 4,7 ohmi de 20W. Daca ar fi sa fac un calcul rezistorul de 4,7 ohmi suporta maxim un curent de 0,9A si totusi primul rezistor de dupa punte nu se arde (si se poate pune si rezistor de 10W) desi curentul la incarcarea primul condensator de dupa punte este cu mult mai mare deci daca vreau sa protejez mosfetul pot pune o siguranta fuzibila. @adrian_pic, in momentul conectarii prin diode circula curentul maxim debitat de secundar , poate atinge citiva amperi fiindca condensatorul electrolitic are o reactanta de citiva ohm, constanta de timp data de RC mareste timpul de incarcare si limiteaza curentul prin diode. Dupa acest rezistor se poate pune o siguranta de 0,6 A ce protejeaza eventual tranzistorul sau si mai bine exista metoda limitarii tensiunu Ug-s cu un tranzistor de mica putere si un rezistor serie cu sursa (alta poveste) .Bineinteles ca circuitul RC formeaza un filtru trece jos dar complet ineficient cu aceste valori insa eu sustin ca rolul acestui rezistor este strict de protejare a puntii redresoare Link spre comentariu
adrian_pic Postat Ianuarie 29, 2015 Partajează Postat Ianuarie 29, 2015 marius, primul rezistor imediat dupa punte nimeni nu l-a contestat, dar pe acelasi considerent se spune ca un al doilea rezistor ar fi necesar inaintea ultimului condensator din filtru si nu am vazut nici un argument valabil (un calcul, o simulare ... ceva) care sa ma convinga. Eu tot ce am combatut este acest al doilea rezistor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 marius, primul rezistor imediat dupa punte nimeni nu l-a contestat, dar pe acelasi considerent se spune ca un al doilea rezistor ar fi necesar inaintea ultimului condensator din filtru si nu am vazut nici un argument valabil (un calcul, o simulare ... ceva) care sa ma convinga. Eu tot ce am combatut este acest al doilea rezistor. Am inteles, intradevar acest al doilea rezistor ar fi inutil Link spre comentariu
romicap Postat Ianuarie 30, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Pana la urma cum s-a rezolvat racirea tubului? Este foarte important la acest tub racirea fortata. Nu ajunge racirea naturala, chiar daca puterea disipata nu este maxima e nevoie de 24mc/h fortat. Traful de iesire cati cmp are? @Lazaroiu: Intrucat tensiunea anodica este mica ptr. acest tub, banuiesc ca se lucreaza in A2!? Comparativ cu GU81 care este un tub aprox.egal cu GI7 ca putere disipata, dar cere curent filament 11A fata de nici 2A cerut de GI7.Va rog explicati de ce? Racirea tubului este necesara . Fara ventilator radiatorul tubului dupa 10 minute de functionare sare de 95 de grade iar cu ventilatie ( cooler de desktop) temperatura se stabileste la circa 82 de grade celsius. Transformatorul de iesire l`am bobinat pe un miez FeSi de 20 Cmp .( doar pentru probe ) urmeaza sa bobinez doua transformatoare pe 30 de Cmp. Amplificatorul va fi format din doua monoblocuri cu sursa de alimentare separata( practic ,vor fi trei ,,cutii,,) . Ca o concluzie de moment,tubul merita tot respectul fapt care ma pune sa cheltuiesc niste bani buni , fara sa stau prea mult pe ganduri . Editat Ianuarie 30, 2015 de romicap Link spre comentariu
THOMAS Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Pana la urma cum s-a rezolvat racirea tubului? Este foarte important la acest tub racirea fortata. Nu ajunge racirea naturala, chiar daca puterea disipata nu este maxima e nevoie de 24mc/h fortat. Traful de iesire cati cmp are? @Lazaroiu: Intrucat tensiunea anodica este mica ptr. acest tub, banuiesc ca se lucreaza in A2!? Comparativ cu GU81 care este un tub aprox.egal cu GI7 ca putere disipata, dar cere curent filament 11A fata de nici 2A cerut de GI7.Va rog explicati de ce? Tocmai,tuburile sunt foarte diferite; unul este trioda (GI7),altul este pentoda (GU81),diferentele dintre ele sunt majore,vedeti in datele spicuite de mine mai jos,iar in ceea ce priveste chestia cu filamentul...unul dintre argumente ar fi si cel aratat de mine mai sus (diefentele majore fie macar si doar Pda per tub,sau panta acestor tuburi GI7-B are S=26mA/V,pe cand GU81 are S=6.5mA/V),in rest nu pot spune mare lucru,habar nu am care sunt criteriile de proiectare pentru tuburile electronice,dar stiu ca sursa de energie a tubului,acesta fiind catodul va dicta foarte mult puterea utila a tubului respectiv,iar dimensiunile fizice ale anodului si materialul din care este facut acesta va dicta puterea disipata (sub forma de caldura) a anodului adica cel care "dreneaza"/aduna toti electroni emisi de catod,dar si puterea utila pentru tubul respectiv. Da,este clasa A2. Pentru aplicatia realizata de @romicap cu acest tub,deocamdata pot spune : "BINGO!" P.S daca doreste d-lui,putem analiza si schema realizata cu GI7-B si atac cu 6N2P sau cu 6N1P,adica pentru amplificatorul de aici http://www.nataudio.com/products/all-products/vacuum-tube-power-amplifiers/item/96-microwave.html ,de fapt proiectul dupa care m-am inspirat eu pentru a-l proiecta pe cel al lui @romicap cu EL84,dupa parerea mea schema cu EL84 are distributia armonica ceva mai buna comparativ cu 6N2P sau 6N1P in atac pentru GI7-B. Cred ca daca totusi se merge cu un ventilator pentru racirea anodului,atunci se poate majora Uanod>600V catre 700V,bineinteles cu modificarea corespunzatoare a biasului (tensiunea din catodul lui EL84). Editat Ianuarie 30, 2015 de LMOlimpiu Link spre comentariu
adrian_pic Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Daca dupa 10 minute temperatura radiatorului sare doar de 95 de grade, uitandu-ma in atasamentul din ultimul post al lui lazaroiu unde vad ca temperatura radiatorului poate sa ajunga la 160 de grade as tinde sa cred ca daca pui tubul in picioare s-ar putea sa nu mai ai nevoie de racire fortata. Singura problema va fi sa il pui cumva in picioare dar sa nu-i obstructionezi fantele de la radiator. Cu ce ai masurat temperatura? Link spre comentariu
Untold Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) D-le Romicap, va rog mult, dupa finalizarea proiectului, sa atasati aici proiectul complet, schema, date transformator iesire, alimentare, etc. Este un amplificator deosebit si poate va inspira si pe altii sa-l realizeze. Multumesc. P.S. Nici nu-mi pot imagina un PP eventual hibrid cu acest tub.....tot sunt eu "chitit" pe hibrizi de cand cu realizarea PP-lui cu GU29... Editat Ianuarie 30, 2015 de Untold Link spre comentariu
romicap Postat Ianuarie 30, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Daca dupa 10 minute temperatura radiatorului sare doar de 95 de grade, uitandu-ma in atasamentul din ultimul post al lui lazaroiu unde vad ca temperatura radiatorului poate sa ajunga la 160 de grade as tinde sa cred ca daca pui tubul in picioare s-ar putea sa nu mai ai nevoie de racire fortata. Singura problema va fi sa il pui cumva in picioare dar sa nu-i obstructionezi fantele de la radiator. Cu ce ai masurat temperatura? Temperatura am masurat`o cu instrumentul meu de masura ...ViCi 99 prevazut cu sonda pentru grade calsius . Untold , cand voi termina tot ce tine de probe , reglaje etc , voi posta pe forum tot ce am inteles eu , in legatura cu acest amplificator .Nu am nimic de ascuns si nici nu sunt egoist! Editat Ianuarie 30, 2015 de romicap Link spre comentariu
romicap Postat Ianuarie 30, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 (editat) Foarte interesante si de asemenea strict legate de realitate, observatiile dvs. @dvb , in legatura cu functionarea tubului in functie de temperatura lui ! Am observat ca tubul functioneaza foarte bine la o anumita temperatura ( 80-90 gr celsius ) ,mai sus nu l`am lasat deocamdata dar spre surprinderea mea ,la temperaturi de sub 50 de grade se schimba radical tonalitatea si puterea debitata (in rau!!!) . De asemenea mai sunt multe de spus in legatura cu tensiunea anodica ...se pare ca tubul vrea mai mult de 600V...deja actualmente sunt la 660 V si observ diferente semnificative legate nu numai de putere ci si de calitatea sunetului! Ca o concluzie (si sper sa nu ma grabesc facand aceasta afirmatie ) tubul este extrem de potent si da in boxe exact ceea ce`i dai in grila de comanda (ma refer la calitate nu la putere) . Cu alte cuvinte , un atac corect este strict necesar . Am incercat inclusiv varianta cu 6n2p dar nu se compara nici pe departe cu varianta simulata de dnul Lazaroiu 6p14 repetor catodic . Editat Ianuarie 30, 2015 de romicap Link spre comentariu
simson Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Toate caracteristicile technice (putere, panta) al acestui tub GI-7B sant super...dar are un mare punct negativ in ceea ce priveste look-ul, estetica.Nu are acea vraja caracteristic lampilor: balonul de sticla cu jar.Montat intr-o cutie, obligatoriu din cauza anodului,poate fi confundat cu un amplif. realizat cu SS.Din aceasta cauza GI-7 nu a prins radacina in tagma diyerilor. Link spre comentariu
romicap Postat Februarie 17, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 17, 2015 (editat) Cele doua transformatoare de iesire pentru Gi 7B ,pe tole FeSi cu miezul de 25Cmp, impreuna sar de 19Kg... Cu transformatorul de alimentre si restul componentelor estimez o greutate totala de circa 38 de Kg. (includ si carcasa ) ...Fie ce o fi ...`mnezeu cu mila... Editat Februarie 17, 2015 de romicap Link spre comentariu
romicap Postat Februarie 25, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 25, 2015 (editat) Solutia pe care am gasit-o pentru a expune tuburile Gi7B ... urmeaza finisarile gen vopsit , etc. Si dispunerea pe panoul unde vor mai fi si celelalte tuburi , Editat Februarie 25, 2015 de romicap Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 25, 2015 Partajează Postat Februarie 25, 2015 In loc de bucata aia de plastic gaurit (care va obstructiona fluxul de aer si care are mari sanse sa se deformeze de la caldura) mai bine adaptezi niste grile de ventilator identice (indoi urechile si le prinzi in suruburi) cu grila ventilatorului care se vede in imaginea de mai sus. Castigi atat la aspect (arata mult mai profi o grila decat o bucata de plastic gaurita), randament (grila nu obstructioneaza deloc aerul) cat si de grija ca s-ar putea deforma bucata aia de plastic datorita caldurii. Link spre comentariu
romicap Postat Februarie 25, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 25, 2015 (editat) Nu este plastic ...atata minte am si eu ! Acolo in incinta se intampla temperatura de aproape 100 grade . Nu mai trage concluzii inainte de a fi sigur ! Nu este nici un centimetru de plastic ci doar materiale termorezistente. Ca ideie ,cilindrii sunt din otel ,bazele (alea negre ) din alama si distantierele interioare despre care spunei ca sunt din plastic sunt dintr-un material pe care te voi lasa sa-l ghicesti singur ! De plastic ,nici pomeneala ... Editat Februarie 25, 2015 de romicap Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 25, 2015 Partajează Postat Februarie 25, 2015 Oricum sunt prea putine gauri (si de diametru mic) date in acel material termorezistent. Ai sa te convingi cand pui ventilatorul in functiune. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum