Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

masina de spalat artic.. tensiune


Petrisor Ciocoiu

Postări Recomandate

Salutare,

 

Am o masina de spalat artic si mi-a ars cam 2 prize in casa, apoi m-am hotarat sa pun un regulator de tensiune, care la supraincarcare taie circuitul se da pe off. Atunci cand cuva se roteste atunci apare supratensiunea, aveti idee de ce? Si daca bag masina de spalat intr-o priza normala atunci cand cuva se roteste se aude un fel de scurt in prize. Ce as putea sa fac?

 

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Petrisor Ciocoiu

    4

  • ovy83

    3

  • ruscanusorin

    2

  • belasajgo

    2

Supratensiune ? Tensiunea se masoara in Volt (V). In retelele europene valoarea de normativ este 230V cu  mici variatii . Deci nu puteti masura o supratensiune decat  in cazul in care furnizorul de energie electrica are o problema. In nici un caz un motor al unui consumator nu poate genera o supratensiune. Poate doar o subtensiune in cazul in care absoarbe din retea mai mult curent. Verificati cu un ampermetru  si daca cititi o valoare de 8-9 A in momentul in care functioneaza concomitent motorul si rezistenta de incalzire atunci masina de spalat functioneaza normal. Zgomotele de ""scurt"" din prize se datoreaza unor contacte imperfecte, cleme de fixare  a cablurilor slabite,conductori subdimensionati,etc

Link spre comentariu

E posibil sa fie din cauza prizelor sau stecherului de calitate slaba (din experienta stiu ca contactele prizei si stecherului trebuie sa fie dintr-o bucata ,NU nituite ). Sau s-a spart rezistenta masinii si face incalzirea apei in mod direct , adica resturile rezistentei se comporta ca niste electrozi si incalzesc apa printr-un fel de electroliza. Un prieten de-al meu a patit asa ceva ; nu pricepea de ce i s-a distrus priza si se inmuia cablul de alimentare al masinii , pana ce n-a bagat o spalare in gol si fiind mai intunecos coltul unde o tine , a vazut ,,licurici''.

Link spre comentariu

De obicei in cazuri asemanatoare problema este calitatea slaba a prizei sau faptul ca priza care nu a fost montata corect. Posibil ca prizele arse sa fi afectat si stecherul masinii de spalat, verifica stecherul sa fie intact si sa nu fie topit sau ars. In caz ca pe stecher nu se observa nimic, este destul de probabil ca prizele nu au fost montate corect, cum a spus si colegul ipotexas mai sus, acel zgomot din priza se datoreaza unui contact imperfect, ce de obicei apare cand firele nu sunt bine fixate in priza sau cand priza este de calitate proasta.

 

Despre ce fel de regulator de tensiune este vorba (ce model)? Din cate inteleg, regulatorul de tensiune decupleaza cand incepe sa se roteasca cuva? Asta este supraincarcarea regulatorului, nu supratensiune. Un regulator de tensiune care sa suporte o masina de spalat costa foarte mult, de aceea sunt aproape sigur ca regulatorul de tensiune este subdimensionat si de aceea decupleaza.

 

Desigur nu se exclude nici posibilitatea ca masina de spalat sa fie defecta, nu ai spus de cati ani ai masina de spalat, de cat timp face probleme, etc. Dar daca masina de spalat ar face un "scurt", ar trebui sa sara siguranta, daca sunt utilizate sigurante calibrate si firele folosite la instalatia electrica sunt corect dimensionate.

Link spre comentariu

Măsoară rezistența de izolație a elementului încălzitor (rezistența de încălzire) în primul rând.Apoi inspectează starea periilor colectoare ale motorului, dacă are probleme, ar trebui să fie foarte afumate la capete și colectorul înnegrit.

Link spre comentariu

cineva care lucrase in Grecia a venit de acolo cu intrerupatoare,comutatoare,prize....omul isi facuse casa si trebuia sa-si faca instalatia prin casa. imi da telefon intr-o zi ca masina de spalat(Beko) topise majoritatea prizelor,folosind in multe cazuri prelungitor. constat cu stupoare ca prelungitorul nu avea nimic( era ceva mai de calitate) dar cuplele de la prize erau din tabla....de conserva....insasi acele cuple deveneau consumatori. a cumparat prize de astea turcesti,dar bunisoare,si nu mai are probleme.

verificati si in cazul d-voastra ....

Link spre comentariu

Salut,

 

Problema s-a rezolvat, am dus-o la reparat, mi-a zis ca modulul electronic era in scurt si ca rulmentii erau dusi. M-a costat 300 de ron. Masina era de avea 3 ani, acum vad ca nu mai face figuri.

 

Multumesc mult pentru raspunsuri.

Link spre comentariu

nu prea imi place cum "arata" rezolvarea problemei,ceva este spoit cu ata alba. modul in scurt?....pai nu cred ca apuca sa roteasca cuva,dupa cum se precizeaza la deschiderea topicului.in fine....

Link spre comentariu

Cred ca am luat cea mai mare tzeapa .. Singura problema care era , ca in orice priza pe care o bagam facea  un scurt, dar aveam o priza in casa care am desfacut-o si era desprins firul din ea si doar facea atingere, acum am scos-o si am pus alta, culmea ca am facut asta dupa ce a adus ala masina. Cand l-am sunat pe om mi-a zis ca acum repara defectul de la modulul electronica ca nu isi mai termina programul sau nu mai intra in program, desi i-am zis..." Domne, masina spala pana la capat, storcea se oprea.., deci ai luat-o in stare buna de functionare".. si l-am mai intrebat cat costa,,mi-a zis 280 de ron , apoi l-am intrebat daca  la rulmenti s-a uitat si mi-a zis ca inca nu a ajuns ca le ia pe rand.. si i-am zis daca modulul electronica costa 280 cat trebuie sa mai dau si pentru rulmenti..si nu cica 300 cu totul, si i-am zis ca vreau factura, a zis ce naiba domne nu am incredere suntem si noi oameni.

 

:-??

Link spre comentariu

ca si chestie: daca modulul era in scurt sau claca de tot,nu se topea priza sau alte nebunii.in cel mai rau caz se ardea siguranta din tablou daca este clasica sau "sarea "siguranta-automata. daca motorul era in scurt,la fel---crapa triacul ce-l comanda de pe modul dar nu alte belele la priza.

priza/prizele d-voastra a-u clacat deoarece a existat contact imperfect la cuple+stecher si din cauza rezistentei din masina care are ceva consum...1900...2300w sau mai mari si fiind un consum rezistiv....se supraincalzesc si...se topesc.a-ti dat banii...pe geam...eu am dat exemplul cu prezele mai sus.

trebuia sa verificati priza sau sa chemati pe cineva care se pricepe la asa ceva

Link spre comentariu

Cu rulmentii posibil sa fi fost o problema (asta nu avem de unde sa stim), dar cu "modulul electronic era in scurt" nu prea sunt de acord, cel putin nu inteleg ce vroia sa spuna, avand in vedere ca masina de spalat a functionat corect. Cred ca de aceea a spus ca "modulul electronic era in scurt", pentru ca defectul reclamat a fost ca "se aude un fel de scurt in prize", ce defapt a fost un arc electric cauzat de contactul imperfect, si nu un scurt-circuit. Mai sus am scris ca in caz ca ar fi fost un scurt-circuit, ar fi sarit sigurantele (daca sunt utilizate sigurante calibrate).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări