Micul alex Postat Ianuarie 20, 2015 Partajează Postat Ianuarie 20, 2015 (editat) Salut. Am facut rost de un corp lampa avarie- care are inauntru acumulator -cica se aprinde neonul cand se opreste curentul. Adica ar trebui. Am respectat conexiunile, am alimentat.. si.. NIMIC. Am niste nedumeriri - referitor la schema- 4a - arata acolo ca la contactele polarizate 1 si 2 e un... intrerupator! ,,B'' .. adica cum.. un intrerupator??? nu cumva ar fi o.. baterie? Ce, intrerupatorul e polarizat?? Apoi- acolo scrie (in prospect..) B- control switch in case of emergency inhibition. ATENTIE la polaritate. Cum adica- intrerupator de control in caz ca .. se intrerupe de urgenta?? Am pus poza cu montajul, schema si instructiunile. Poate isi da seama cineva si ma ajuta. Deci am alimentat cum trebuie, am oprit alimentarea si ar fi trebuit sa se aprinda neonul ,,de sigurantza'' -de 8 w.. Dar... nimic. Am schimbat neonul. Am verificat -era bun si celalalt, scos. Astept un sfat, ca sa o pun in functiune. Editat Ianuarie 20, 2015 de Micul alex Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 20, 2015 Partajează Postat Ianuarie 20, 2015 Dar acumulatorul e în regulă? Fiindcă poate fi descărcat sau defect. Link spre comentariu
Micul alex Postat Ianuarie 20, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2015 (editat) Se incarca- tine curentul. Am masurat. E de 6,3 v.. 750 mA.. Ni-Cd. Am incercat si cu alt acumulator-de 1000 mA.- tot nu se aprinde. S'a aprins insa cand am scurtcicuitat din greseala, pana sa inchid montajul, o dioda cu o rezistanta- sunt in poza, la coltz.. A ramas aprins cat a avut curent acumulatorul. Uitam- led-ul rosu de control se aprinde cand bag in priza. Cum fac sa stea APRINS neonul?? Care e treaba cu ce scrie pe prospect?? Editat Ianuarie 20, 2015 de Micul alex Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 21, 2015 Partajează Postat Ianuarie 21, 2015 (editat) Am si eu prin vreun sertar vreo 2 placute din acelea. Oarecum similar cu lampile acelea solare, functionarea se face "in 2 timpi": cat timp ai tensiune la retea se incarca acumulatorul (si functioneaza, eventual, cealalta lampa, cu balast conventional), iar cand reteaua dispare, invertorul care ridica tensiunea pentru alimentarea lampii (tubului) nu mai este impiedicat sa functioneze si porneste, alimentand aceasta lampa cat timp acumulatorul poate furniza energie sau pana tensiunea revine in retea. (eu am renuntat la functionalitatea lor deoarece acumulatorii SI tuburile s-au "terminat", sunt scumpe si imi rezolva mai bine problema iluminatului de urgenta LED-urile din lanterne/lampi de avarie) Din descrierea dv. se pare ca exista o problema legata de functionarea invertorului (acesta s-a amorsat accidental). si nu din circuitul de oprire in prezenta tensiunii de retea (de obicei acesta e realizat cu un (mic) tranzistor care blocheaza tranzistorii din invertor prin alterarea polarizarii lor in curent continuu) Verificati valorile rezistoarelor (sunt doar cateva, ohmetrul e destul de accesibil, atentie la elementele in paralel), semiconductorii (vad 3 "tranzistori" si cateva diode, LED-ul functioneaza. Daca totul e ok, verificati condensatorii la strapungere cu ohmetrul; ideal ar fi sa-i verificati la capacimetru, si la valoare. Transformatorii par a fi ok (traful de retea incarca acumulatorul (ii), traful de invertor a dovedit ca produce tensiunea inalta pentru tub; mai vad un al treilea element bobinat, nu mi-e clar e un trefo de reactie, o bobina de soc? (in stanga-jos) Hartia aia nu contine informatii semnificative. Din pacate, iar avem o problema numai in aparenta simpla, si o persoana bine intentionata dar evident lipsita de informatiile si experienta necesara rezolvarii ei.... Astia mai "harsiti", poate am trecut mai repede peste unele din elementele care "ne-au format": 1 o buna pregatire teoretica (eu nu am intalnit nici un meserias ADEVARAT care sa nu cunoasca BINE fizica!) 2 informatii specifice (functionarea semiconductorilor, a componentelor reactive (inductanta, capacitate), notiuni despre stabilitate, reactie negativa si pozitiva, circuite selective si multe altele 3 PRACTICA, muuuuulta practica! (si asta inseamna si piese stricate si socuri (curentari) si (preferabil mici!) arsuri si, si, si.... Spor la studiu!. Editat Ianuarie 21, 2015 de blazeu Link spre comentariu
dan-a2 Postat Ianuarie 21, 2015 Partajează Postat Ianuarie 21, 2015 Eu am o lampa de avarie care are si senzor de lumina , deci nu porneste decat la intuneric (depinde cum e configurat din interior ) .. Cauta poate are pe undeva o fotodioda sau fotorezistenta !! Link spre comentariu
Micul alex Postat Ianuarie 21, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 21, 2015 blazeu- multumesc. Nu pricep care-i treaba cu cu butonul ala din schema- cu polaritate..! Ca sa verific piesele- trebuie sa le scot din montaj (cel putin la un terminall) In mesaj scrieti ca problema e Quote] legata de functionarea invertorului (acesta s-a amorsat accidental). si nu din circuitul de oprire in prezenta tensiunii de retea (de obicei acesta e realizat cu un (mic) tranzistor care blocheaza tranzistorii din invertor prin alterarea polarizarii lor in curent continuu) Quote] De fapt AIA e problema- NU TRECE de la 220v la alimentare de avarie. (cred ca d'aia mi-a si dat agregatul, ca nu-l putea folosi..) Nu am capacimetru, sculele si experientza mea sunt din vremea liceului- cand faceam montaje cu tranzistori.. si led-uri abia se gaseau. Experientza- n'am, desi.. tata a fost depanator TV dar dupa ce m'am curentat la reziduala de pe un tub tv pe care incercam sa-l scot, dirijat de el, am renuntzat DE TOT .. Asa am ramas la tensiuni mici. Apoi am plecat in armata si.. aia a fost. Dar nu ma las, tot mai incerc sa repar.. Am ohmetru. o sa incerc zilele astea.. Ar ajuta- ca sa imi explicati- sa pun poza cu montajul?? Link spre comentariu
Vizitator Adrian Andrei Postat Ianuarie 22, 2015 Partajează Postat Ianuarie 22, 2015 Hai sa vedem, poate o rezolvam. 1- Poti sa faci doua poze noi, ale placii? Una fata (partea cu piese) si una verso (partea cu traseele circuitului imprimat)? Preferabil in vedere perpendiculara pe suprafata? 2- Schema aia din prospect e confuza rau! Eu nici nu as mai lua-o in seama! Acela este un produs fabricat in China pentru italienii de la BEGHELLI. Acolo sunt instructiuni traduse din chineza cu Google transaltor. Am mai vazut asemenea tampenii. 3- Ca sa-ti faci o idee generala despre un asemenea dispozitiv, te ajut cu o descriere generica a alcatuirii si modului de functionare: Tensiunea retelei se introduce in primarul transformatorului (cel mare, dr. jos). Tensiunea din secundar, cam 6,5-7,0 V se aplica acumulatorului tampon, legat la placa prin conectorul de jos, cel cu fire rosu/negru. (Ma tem ca boii aia de chinezi ti l-au desenat in schema drept intrerupatorul B). In prezenta alimentarii din retea, acumulatorul tampon este mentinut incarcat la tensiune constanta. Tensiunea din secundarul trafo retea (si acumulator) se foloseste deasemenea si ca tensiune de alimentare pentru un circuit astabil care are serveste drept invertor pentru alimentarea tubului neon, cu tensiunea inalta pentru aprindere si cu tensiunea necesara pt. incalzirea filamentelor lui. Oscilatorul acesta are componentele localizate cam in zona dintre conectorul de sus (retea) si cel de jos (tub neon, 4 fire albe). In prezenta alimentarii din retea, invertorul este mentinut blocat (inhibat) prin preluarea unei semialternante a 220Vca cu un rezistor de valoare mare, redresarea ei si aplicarea intr-un punc convenabil in invertor pentru inhibarea functionarii lui. In unele montaje, se adauga pentru inhibarea aprinderii invertorului si un senzor de lumina. Adica lampa se aprinde doar la intuneric. La aceasta ar putea servi (eventual) piesa aceea cu aspect de LED sau fotodioda de langa conectorul de baterie. Eu cred insa ca este doar un banal indicator de functionare LED. Daca ma insel, incearca sa-l acoperi cu un scotch negru si fa din nou testele. Intuiesc ca grupul de componente din stg. sus sunt cele care inhiba invertorul in prezenta tensiunii de retea. Nu-ti spun la ce servesc cele 4 diode + rezistentele din partea dr.sus. Vreau sa-mi spui tu ce-ai invatat de la tatal tau. Cele 2 trafo mici din stg.jos sunt sarcina invertorului si furnizeaza tensiunile ptr tub. Cam asa este alcatuita si functioneaza o dracie de-asta. Acum mi-e foame si plec la masa. Daca ai noroc, am sa ma gandesc si la cum as putea sa-ti dau cateva sfaturi despre abordarea depanarii. Cu burta plina, oamenii au idei si adesea devin mai binevoitori Intre timp, vezi, nu fa imprudente! In zona celor doua trafo mici poti avea leje peste 100V si NU MAI SCURTCIRCUITA AIUREA piesele de pe placa! Link spre comentariu
Vizitator Adrian Andrei Postat Ianuarie 22, 2015 Partajează Postat Ianuarie 22, 2015 Presupun ca ai macar un multimetru (AVO plus masurator de jonctiuni semi). Nu-i nevoie si de capacimetru. Eu as aborda depanarea in felul urmator: 1- Te asiguri ca 220Vca ajung la placa (conectorul cu fire albastru/maro din partea de sus a placii). In caz ca este intercalat vreun intrerupator, te asiguri ca este inchis. 2- Te asiguri ca ai cca 7 Vcc dupa diodele redresoare de deasupra traf. retea. Aceeasi tensiune trebuie sa o regasesti si pe bornele acumulatorului. 3- Deconectezi acumulatorul (fara alimentare retea) si verifici ca tine in sarcina (conectezi o sarcina artificiala, spre ex. un bec auto, ceva care sa ceara macar 0,5 A din baterie). 4- Daca toate au fost bune pana aici, CU ALIMENTAREA DECONECTATA si FARA BATERIE masori la rece cate ceva: rezistorul albastru de sus (cativa ohmi, 18 daca vad eu culorile corect pe foto), jonctiunile celor 2 tranzistori din vecinatatea trafo retea. Eventual si cel de-al 3-lea tranzistor, cel de sus, dar acolo poti avea eventuale probleme daca nu este un bipolar. Citesti marcajul de pe el si-l cauti intr-un catalog sau google. Masori si grupul rezistenta/dioda/rezistenta din coltul stg. sus. Dioda ar putea fi eventual zenner, dar daca jonctiunea se comporta normal la masuratoare restul nu te intereseaza. Intuitia imi spune ca o sa o gasesti in scurtcircuit sau cu rezistenta interma masurabila, deci DEFECTA. O mare probabilitate de defect o are deasemenea si cel de-al 3-lea tranzistor. 5- Acorda un pic de atentie condensatorului mic albastru (in forma de picatura) aflat intre conectorul lampii neon si trafo retea. Posibil sa-l gasesti in scurt. 6- Cei 3 electrolitici n-ar trebui sa creeze probleme, in dubiu inlocuieste-l pe cel mic din mijloc. 7- Masoara toate cele 8 diode de pe placa, o sa-ti ia doar cateva secunde In 9 cazuri din 10 depanarea ar trebui sa fie incheiata pana in acest punct. Daca nu se intampla asa, revino cu detalii (si poze). Un sfat valabil si in alte situatii de viata: Cand nu esti sigur de ceea ce faci, FII PRECAUT si LUCREAZA INGRIJIT. Succes! Link spre comentariu
Micul alex Postat Ianuarie 22, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 22, 2015 Am inteles. Este un ghid al depanatorului de la distantza.. Am aparat de masura digital. Am facut montaje de stabilizatoare pana acum. NU umblu niciodata la aparate sub tensiune (si peste 24v.) Acumulatorul are conectorul lui si piesa aia gen ,,intrerupator'' dar polarizata are ALTA mufa.. Posibil sa fie ACOLO conectarea exterioara pentru vre-un senzor.. Nu stim. O sa fac poze, maine. O sa si testez piesele, sa vedem care-i treaba. Cu multe multumiri. Link spre comentariu
Vizitator Adrian Andrei Postat Ianuarie 22, 2015 Partajează Postat Ianuarie 22, 2015 Masoara componentele, cum ti-am spus. Daca va mai fi cazul, pune poze sa intelegem si noi cum e cu mufa aia polarizata, sa vedem eventual si firele de conexiune. Poate serveste pt alimentare externa la 6Vdc. Tot montajul ala e simplu, imposibil sa nu-l faci sa functioneze! Ca electronist, vei avea uneori de masurat si montaje sub tensiune. Trebuie doar sa fii atent. Altfel, ar fi ca si cand ai spune "Sunt chirurg dar nu operez niciodata pe pacienti vii, ci numai pe cadavre!" Hai, spor la treaba! Link spre comentariu
Micul alex Postat Ianuarie 23, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 (editat) Deci da. Am facut masuratorile. Tensiuni- traf- iesire- 15,5v ca - dupa punte redresoare-17,7v. cc. Masurat la ,,mufa aia''- cu borne cu polaritate- 4,8-CU acumulatorul pus.. Cu acumulatorul deconectat- scoate 12,8v, din traf. T1- langa traf- c 33740 w25 , tip E-B-C.. E bun, conduce intr-un sens, nu in celalalt. (am respectat imaginea atasata) T2- coltul trafului, e BC 237- bun si asta. T3- e C 33740 w24- bun si asta. Diode- aia mica, in coltz- T 4148- e buna. Aia neagra langa mufa alimentare- cred ca e doar antiprost- e 1N4007- buna si ea. Rezistentza bleu mare- am pus aparatul pe 20k si a aratat 0,28. Am pus pe 2000 ohmi- a aratat 268 (stiu ca arata imprecis). NU stiu codul culorilor. Condensatorul cu tantal (asta e, nu?) - am masurat cu butonul (aparatului) pus pe ,,dioda''- nu a aratat NIMIC in niciun sens- stiam ca ar fi trebuit sa se incarce cumva..scrie 104 si dedesubt M5E. (104 pico??) Am dezlipit piesele la masurat, nu am facut-o cu ele conectate. Am colorat pe mufa indicatiile. Atat pana acum. NU m'am grabit. Am masurat avand grija, am desenat pe placa polaritatile cu caroica. Ce sa mai verific?? mai e si T4 - ZTX 851.. nu l'am masurat inca.. Editat Ianuarie 23, 2015 de Micul alex Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 (editat) E posibil să fie doar o problemă de conectare la mufa aceea suplimentară. Din ce am înțeles eu, butonul acela suplimentar (B) oprește lampa după acționare dacă utilizatorul nu dorește ca ea să rămână aprinsă pe timpul avariei (dacă durează mult se va descărca complet acumulatorul). Posibil să trebuiască să faci o punte (legătură cu fir) între anumite borne ale acelei mufe ca montajul să funcționeze. Editat Ianuarie 23, 2015 de validae Link spre comentariu
dan-a2 Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 Ataseaza doua poze cu cablajul (montajul ) fata /spate !! Link spre comentariu
Vizitator Adrian Andrei Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 (editat) Alex, stii de ce 75% din traficul pe net este pornografie? Pentru ca ofera satisfactii rapide! Spre deosebire, depanarea pe net poate fi complicata, de durata si chiar fara rezultat final. Am citit ce-ai postat, descarc pozele, si ma uit la ele, dar mai intai merg la cina. Cu burta plina gandesc mai binevoitor. Asa, repede, inainte de inchidere, imi voine sa cred ca colegul validae a intuit problema ta. Mufa aia pt alimentare externa are adesea un contact de excludere a alimentarii interne. Care poate fi prost. Altfel nu-mi explic de ce ai 17V dupa puntea redresoare si doar 4V pe acumulator. Stai un pic! Rezistorul albastru de deasupra puntii redresoare (felicitari tatalui tau ca te-a invatat ce-i aia ) Este marcat cu inele MARO/GRI/NEGRU? sau ROSU/VIOLET/NEGRU? Iar tu ai masurat 268 ohmi?! Recomandari: 1- mergi si invata codul culorilor. 2- Inlocuieste rezistenta dupa cum rezulta ca ar trebui sa fie! 3- Asteapta sa se incarce acumulatorul si refa testele. Tine cont si de observatia colegului asupra mufei aleia suspecte. Mai comentez dupa ce mananc si ma uit la poze. Care T4 ZTX 851? Unde e T4? Abia mi-am facut ochelari noi, vrei sa-mi spui ca in pozele tale era si un al 4-lea tranzistor? Am dat banii degeaba pe ochelari?! Later edit: Pe Protv e un film care imi place, asa ca vorbim maine! Continua sa lucrezi cu grija! Editat Ianuarie 23, 2015 de Adrian Andrei Link spre comentariu
elmar Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 (editat) acoperiti ledul(complet) cu o banda izolatoare de culoare neagra...si observati daca asa se aprinde ...sau stingeti lumina atunci cand intrerupeti alimentarea de al retea a lampii ...poate ledul e folosit si pe post de fotodioda... Editat Ianuarie 23, 2015 de elmar Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum