Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Conectare protectie termica motor 380v la 220v


briobit

Postări Recomandate

Era doar o întrebare, dacă aţi făcut asta, nu un îndemn să faceţi asta.
Iată în ce fel aş proceda eu, dacă vreţi să faceţi la fel e musai să faceţi totul la fel, adică să nu săriţi peste nici un aspect.
 
Pornesc motorul. Cu un cleşte Ditz (Diţ) măsor curentul pe toate cele trei faze, dacă valoarea acestui curent este mai mică sau egală cu curentul nominal înscris pe motor las motorul să meargă. Efectiv puneţi la lucru maşina şi din cînd în cînd mai măsuraţi curentul. Dacă curentul este mai mic sau egal cu cel nominal lăsaţi maşina să meargă.
Cînd se apropie timpul la care opreaţi maşina măsuraţi din nou curentul. Oprirea o faceţi la modul cum se indică în instrucţiunile presei.
Cînd reporniţi presa măsuraţi şi curentul pe care îl ia motorul în acele momente, ar trebui să fie între 4 şi 6 ori curentul nominal, măsuraţi şi la cît se stabilizează acest curent, în tot acest timp aveţi degetul pe butonul de pornire. Reveniţi apoi pe forum cu valorile măsurate.
PS.
Dacă nu aveţi posibilitatea să măsuraţi curentul nu îndemnaţi la teste.
Vă mai întreb, dacă atunci cînd reporniţi motorul, dacă ţineţi degetul pe buton 4-5 minute motorul continuă să meargă în tot acest timp sau se opreşte chiar dacă ţineţi butonul apăsat?
Link spre comentariu

Ar putea fi si un defect mecanic (datorita incalzirii utilajul merge mai greu ceea ce duce la cresterea curentului in circuit peste limita admisa de releul termic, adica exact ideea de suprasarcina).

Link spre comentariu

Cand pornesc dimineata nu este nevoie sa tin apasat degetu pe butonu de pornire dupa doua trei ore de functionare se deconecteaza si atunci trebuie tinut apasat butonu ca sa functioneze daca il tin apasat nu mai se opreste motoru cum iau degetu se opreste asta numai dupa doua trei ore de functionare

Link spre comentariu
Colegu' Florin, schemele de comandă a motoarelor asincrone sînt realizate ca în această figură
post-177041-0-23851100-1421651830_thumb.jpg
Pot exista variaţii constructive, asta ca nr de butoane de pornire, dar cel mai des ca nr de butoane de oprire, poate apare şi un circuit care semnalizează că a lucrat protecţia, dar, în toate cazurile, schema de mai sus se regăseşte. Puteţi găsi scheme la care contactul e4 se află înaintea butonului de oprire bo, sau scheme în care e4 este montat după bobina contactorului, aşa cum e în desenul de mai sus, în ambele cazuri, în momentul în care se deschide contactul e4 motorul se opreşte şi chiar dacă ţineţi apăsat butonul de pornire bp, motorul nu porneşte. E imposibil să funcţioneze.
Dvs aţi spus că: "...dupa doua trei ore de functionare se deconecteaza si atunci trebuie tinut apasat butonu ca sa functioneze daca il tin apasat nu mai se opreste motoru cum iau degetu se opreste
În această situaţie nu la releu este problema, problema se află în ramura de automenţinere a contactorului, anume contactul 1c şi legăturile sale cu restul circuitului. Numai defectarea acestei ramuri, prin care se realizează automenţinerea, duce la un simptom ca cel descris de dvs.
Ca şi rezolvare, se face necesară depanarea schemei de comandă, nu releul termic este de vină
Link spre comentariu
  • 6 ani mai târziu...
La 15.01.2015 la 13:45, rasputin a spus:

Teoria ne îndeamnă să verificăm şi reglăm releul separat pe fiecare fază, fiecare bimetal în parte. Aşa zice teoria şi nu zice rău. Necazul cel mare este că asta presupune un timp mai lung decît situaţia în care reglajul se face simultan pe cele trei faze, acestea fiind înseriate.

Buna seara ! Am si eu o rugaminte ! Imi puteti spune si mie unde gasesc scris acest lucru ? Ma refer la cel in care se spune ca reglarea releului termic se face separat pe fiecare faza si nu prin inserierea celor trei faze ? Va multumesc !!!

Link spre comentariu
La 08.02.2021 la 19:39, GEORGE NEDELCU a spus:

Buna seara ! Am si eu o rugaminte ! Imi puteti spune si mie unde gasesc scris acest lucru ? Ma refer la cel in care se spune ca reglarea releului termic se face separat pe fiecare faza si nu prin inserierea celor trei faze ? Va multumesc !!!

Pai ele au valori standardizate si sunt pentru fiecare faza in parte la motoarele trifazice. deci trebuie verificate fiecare in parte declansarea lor. Pentru un motor monofazic unde este monitorizata numai o faza se poate pune, teoretic numai un releu termic inseriat sau un releu pe nul si unul pe faza sau toate 3 pe faza, inseriate, desigur. Asta in ideea ca la curentul depasit (reglat) sa lucreze macar unul dintre ele. Eu le reglam cu trusa cu 1.2 In timp de 2 minute; asta din experienta si din acele tabele.

Link spre comentariu
La 19.01.2015 la 9:21, rasputin a spus:

..dupa doua trei ore de functionare se deconecteaza si atunci trebuie tinut apasat butonu ca sa functioneze daca il tin apasat nu mai se opreste motoru cum iau degetu se opreste

La un releu termic se mai afla o setare realizata la contactele auxiliare care intra in schema de comanda, se poate pune pe pozitia in care, odata declansat, (motorul se opreste) trebuie asteptat pana dispare suprasarcina si se reface contactul bimetalic apoi, apasand pe buton start, porneste. Cealalta pozitie al comutatorullui corespunde unei situatii in care, odata declansat, trebuie armat manual, (deci ai luat la cunostinta). Ma gandesc la o schema gresita in care contactul de automentinere sa fie inseriat cu cel (auxiliar) al releului termic.

Editat de gica70
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări