Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Rebobinare traf 1400va


Postări Recomandate

As dori daca stie cineva o firma ceva unde as putea rebobina primarul acestui traf. Problema este ca arde sigurantele dupa o secunda doua din momentul in care este alimentat la retea. Pe traf nu se vad a fi urme de incingere, deci banuiesc ca are decat spire in scurt in primar. Daca se poate o persoana sau atelier din bucuresti unde sa faca treaba buna si eventual un pret estimativ. Pun cateva poze pentru detaliile trafului. Multumesc anticipat!

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

post-184426-0-96892100-1421266179_thumb.jpg

post-184426-0-40939900-1421266186_thumb.jpg

Editat de Masacru
Link spre comentariu

Din ce se vede in poze, primarul este constituit de doua infasurari separate de cate 115V.

Pentru a fi alimentat corect la reteaua de 230V, cele doua infasurari trebuie inseriate, fazate corespunzator.

Nu ai precizat la care din borne l-ai alimentat la retea.

Daca cumva l-ai alimentat pe o singura infasurare este normal sa se intample asa, intrucat ai supravoltat-o, aplicandu-i o tensiune dubla in raport cu tensiunea nominala pentru care a fost construit

Link spre comentariu

Ca sa stii sigur daca ai ceva scurt in primar poti alimenta secundarul cu o tensiune egala cu una din cele ce ai u acolo si inseriezi un ampermetru, daca ai ceva scurt in primar o sa ai un curent mai mare, si in noul secundar (vechiul primar ) trebuie sa ai tensiune mai mica de 230 v. Daca nu ai scurt ampermetrul trebuie sa indice un curent foarte mic si o tensiune apropiata de 230V.

Link spre comentariu

Mai bine pune un bec in serie cu primarul. Daca se aprinde becul insemna ca nu ai alimentat bine traful; daca  doar se inroseste nitel  filamentul becului   atunci traful e alimentat corespunzator.  Tehnica asta te fereste  de cheltuit bani pe componente arse. :) 

Editat de fritz_vali
Link spre comentariu

Multumesc pentru raspunsuri dar sunt sigur ca traful are probleme cu primarul... A fost alimentat cu ambele ramuri de 115v inserate si fara sarcina in secundar iar primarul l-am inseriat cu o fuzibila de 20A-30A daca mai imi amintesc bine aminte. Traful functoneaza maxim 3 secunde... In amplificatorul in care este pus ( Azusa P6) a ars si montajul de soft start unde avea o rezistenta de 25w inseriata cu primarul pe care nu a ars-o a explodat-o. Nici valoarea exacta nu am putut sa o mai aflu. De aici trageti dumneavoastra concluzia... Amplificatorul acesta a fost inainte sa ajuga la mine la o persoana care mai avea si probleme cu tensiunea la priza( ia ars de mai multe ori cam tot ce a avut in priza). As vrea sa imi recomandati un atelier de bobinaj sau pe cineva care se ocupa cu trafuri toroidale in Bucuresti si eventual un cost aproximativ... 

Editat de Masacru
Link spre comentariu

... As vrea sa imi recomandati un atelier de bobinaj sau pe cineva care se ocupa cu trafuri toroidale in Bucuresti si eventual un cost aproximativ... 

La mine (pensionar).

Cost similar Petra, doar ca e in Bucuresti.

pm.

 

ps

Mai corecta era folosirea ariei "servicii".

Link spre comentariu

Cele două secţiuni de primar se înseriază, după cum e arătat şi pe etichetă, între capătul roşu al uneia şi cel negru al celeilalte, orice altă variantă e periculoasă. După simptome mi-e greu să cred că are ceva primarul, în afara unei legări nereuşite.

...........

Înserierea unui bec cu primarul e înşelătoare, la puterea lui şi la inducţia ce are loc la conectare, ptr probe ar trebui un bec de vreo 400W, numai curentul de mers în gol se apropie de 100VA.

...............

Ptr modulul de pornire, o rez sau grup de rez cu o valoare rezultată de 10...22 Ohmi la 25...50W

Editat de zal
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Ideea e ca la puterea lui nu a ajuns sa scoata fum, a ars siguranta.

Cu atat mai mult rezistorul de soft-start.

E suficient intr-adevar sa aiba 1-2 spire in scurtcircuit....

Deoarece primarul are sarma cea mai subtire, e bobinat primul,

asa ca va trebui rebobinat integral; de asta a spus colegul ca poate e mai

ieftin sa comanzi altul nou, nu mai ai manopera de demontare a

bobinajelor existente.

 

Vezi ca pe undeva se mai semnala un fenomen cel putin neplacut,

mai ales pentru asemenea componente: prezenta unei tensiuni

continue pe retea, suprapusa peste alternativul de 220-230 volti.

Cum rezistenta primarului la asemenea putere e destul de mica, curentul

continuu ce trece prin el va SATURA miezul, rezultand o reactanta

inductiva mult mai mica, adica un curent de mers in gol mult mai mare

ca si cum ai avea scurtcircuit in bobine....

Eventual cu asistenta colegului em2006, care poate are mai multa

experienta pe aceasta problema reusiti sa rezolvati fara rebobinare.

 Succes!

Link spre comentariu

Unii au pus multimetrul pe reţea setat pe tensiune continuă şi ce s-a afişat au luat drept tensiune continuă din reţea. Apoi zvonul s-a răspîndit. În realitate e ceva neglijabil.

...............

Cele mai deştepte trafo toroidale mari pe care le-am pipăit aveau primarul la exterior din două motive. Unul mecanic, celălalt electric. Cum sîrma ce se vede în poze e cam subţire, nu m-ar mira să fie tot aşa bobinat.

Link spre comentariu

Eu aș face un test incontestabil. Aș alimenta oricare din înfășurările secundare, de exemplu cea de 44V  cu tensiunea respectivă din alt transformator. Dacă transformatorul este bun, atunci la capetele celorlalte înfășurări (în gol binențeles) trebuie să avem tensiunile indicate pe etichetă, sau foarte apropiate.Fazarea înfășurărilor primare de 115V nu ar mai conta, fiind separate  . Dacă traful are una din înfășurări în scurt, fie și două spire numai, atunci tensiunile măsurate vor fi foarte mici, iar transformatorul va absorbi un curent exagerat prin înfășurarea alimentată. Practic se va comporta ca un ridicător de tensiune, de la 44V sau 95V la 115V. Un scurt pe una din cele două înfășurări de 115V  aproape va anula  tensiunea pe acea înfășurare.

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări