flomar60 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 dorinromeo, in primul rand , ai toate sansele sa arzi acel motor de 0,75Kw....de ce? ....pai gandeste-te inertia mare generata de masa ridicata a volantei si a rotorului motorului mare....ca sa poti invinge aceasta inertie intr-un timp rezonabil - maxim 10 secunde pt. atingerea turatiei nominale la un motor asincron , daca timpul e mai lung ,integritatea bobinajului e pusa in pericol - trebuie sa ai un raport de transmisie rezonabil motor-volanta adica fulie mica al motor si mare la volanta...asta in gol, fara sarcina la generator...automat nu vei atinge turatia nominala a generatorului...daca mai intervine si sarcina la generator , creste energia ceruta sistemului de antrenare....ai avea sanse de succes daca antrenarea s-ar face cu acel motor de motocoasa ....altfel, cu parere de rau, vei pierde timp si bani pt. o idee fara sorti de izbanda... Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 (editat) "din acest motiv rotorul este miscat cand la stanga cand la dreapta de 50 de ori pe secunda , practic ramane pe loc => motorul sincron trifazat, nu poate porni singur! Pentru pornirea acestui motor se utilizeaza un alt motor care invarte rotorul acestui motor pana la atingerea turatiei de sincronism adica pana cand cele 2 campuri magnetice se sincronizeaza , abia in acel moment motorul poate functiona normal .." Un motor sincron are turatia egala cu turatia campului invartitor (daca are o singura pereche de poli) conf. relatiei n=60f/p (rot/min), de aici si denumirea de sincron. Campul invartitor apare in stator prin alimentarea infasurarilor in sistem trifazat, pe rotor exista o alta infasurare (de excitatie) care se alimenteaza (print-un colector si perii) in curent continuu. Daca motorul este alimentat corect nu exista nici-o piedica ca el sa functioneze! Cine stie sunt acele mici motorase sincrone cu reductor incorporat (care antreneaza banda de hartie in aparatele vechi de masura a temperaturilor, debitelor etc) si care au turatia constanta (in functie de frecventa). E adevarat nu au rotor alim. in c.c dar au magnet permanent si nu sunt trifazice dar sunt sincrone! Confuzia ta apare pentru ca sunt si motoare sincrone de putere f. mare si sunt pornite (prin autotraf sau alta metoda) in asincron! Exista o automatizare completa care face toate operatiile automat; cand se ajunge la turatia maxima in asincron se sunteaza pornitorul de pe stator, se descide intrerupatorul circuitului de excitatie (care a lucrat la pornire scurtcircuitat ca la un motor asincron cu rotor bobinat si se excita trecand repede in sincron (dispare alunecarea). O alta metoda este pornirea cu motor asincron de lansare. Am lucrat la o instalatie de compensare a factorului de putere iar acel motor sincron de putere mare (pe post de compensator) era pornit printr-un motor asincron cu rotor bobobinat iar reostatul era chimic! (o cuva cu o substanta chimica in care coborau usor niste electrozi). Ca sa-ti faci o idee despre puterile cu care se lucra: compensatorul sincron putea compensa 60MVAR inductiv si 30MVAR capacitiv iar motorul de lansare era de 1MW. Desigur, dupa intrarea in sincronism, alimentarea motorului de lansare se taia (el se invarte in gol fiind cuplat, mecanic, cu axul compensatorului sincron). Editat Ianuarie 14, 2015 de gica70 Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Corect , colegu' gica70! ...dar , cum am spus in postul meu < O explicatie extrem de simplista...>....am lucrat si eu cu motoare sincrone de 7,8MVA alimentate in 10KV si cu pornire cu motor auxiliar si motoare de 3,3MVA alimentate in 6KV cu pornire in asincron....e impresionant sa le vezi la lucru ! Scuze de off-topic... Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 (editat) Explicatia acea simpliusta are si zone neexplicate pt cei care nu au vazut in practica aparatele. Am niste intrebari: -ce se intampla daca alimentam un motor sincron cu curent alternativ in loc de continuu in rotor?Se poate obtine un alt tip de motor? -generatorul asincron cu colivie are nevoie si de alimentare in stator pt a produce curent tot in stator? Nu am inteles pe deplin explicatia aia foarte simplista -pe langa campul ala remanent de ce mai trebuie si condensatori si cum se leaga condensatorii aia? Si o chestie mai diferita despre denumire: -veverita are colivie? cine ar tine in colivie venerita? de ce nu papagalul sau pisica sau ce animal gasim prin preajma? Cat despre proiectul initiatorului pot spune ca nu se merita si nu functioneaza aparatul gandit in primul rand s-a ajuns la o asemenea idee pt ca exista lipsa deplina de cunostinte de electrotehnica in al doilea rand si a celor de filozofie sau sa zic de vorbarie din fizica, mai bine zis: nimic nu se castiga nimic nu se pierde totul se transforma. Motor sincron monofazat de constructie romaneasca, 3,7 W care porneste singur. Sensul pornirii este aleator insa are un sistem de dirijare a sensului [/url]">http:// Editat Ianuarie 14, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 "-generatorul asincron cu colivie are nevoie si de alimentare in stator pt a produce curent tot in stator? Nu am inteles pe deplin explicatia aia foarte simplista" Mai intai despre motorul asincron cu rotor in scurtcit (cusca veverita); functioneaza pe baza inductiei electromagnetice. In momentul aplicarii tensiunii alternative trifazate in stator apare, tot in el, un camp magnetic invartitor (daca se scoate rotorul si se pune o bila de otel in interiorul statorului vom observa ca bila se va roti pe circumferinta interioara a statorului) care are turatia de sincronism adica de 3000 rot/min. sau 50 rot/sec. (presupunem ca e bobinat cu o singura pereche de poli). In acelasi timp, in rotor, prin inductie apare un curent si deci un camp magnetic iar prin interactiunea celor 2 campuri (din stator si din rotor) rotorul incepe sa se invarte...dar, daca turatia rotorului ar atinge turatia campului invartitor din stator, nu se mai induce nimic in rotor, fiindca cele 2 campuri sunt, in raport de una fata de cealalta, in repaus. De aceea rotorul ramane in urma campului magnetic invartitor sincron pentru a-si mentine functionarea; de aici si denumirea de motor asincron. Sa vedem cum lucreaza ca generator; aici avem 2 cazuri: 1. Cand motorul este alimentat si vrem sa-l trecem in regim de generator. Presupunem ca acest motor antreneaza o pompa; deci acest motor va absorbi un anumit curent din retea; presupunem de asemenea ca pe axul comun motor-pompa ne cuplam cu un alt motor (de ex. cu explozie) si incepem sa marim turatia (in acelasi sens!) peste cea asincrona si ajungem la sincronism; in acest moment motorul nostru electric nu mai consuma (este un mic consum al pierderilor),am explicat mai sus, deci sarcina pompei a trecut pe motorul auto. Daca marim in continuare turatia, deci alunecarea devine negativa, vom oserva ca motorul electric va debita energie electrica in retea, adica daca pompa se decupleaza de la axul imaginat de noi si se cupleaza la un motor asincron alimentat de generatorul nostru, vom avea un lant format din motorul auto, generator din motor asincron, motor asincron, pompa. 2. Presupunem ca avem motorul auto cuplat cu un motor asincron pe care vrem sa-l trecem in regim de generator. Degeaba il invartem daca acest motor asincron nu are o mica remanenta magnetica pentru a-l excita sa produca. Sunt o multime de explicatii in acest forum. Vezi postarile lui @rasputin ca pe mine ma dor degetele! Link spre comentariu
Vizitator Degetzica Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Si o chestie mai diferita despre denumire: -veverita are colivie? cine ar tine in colivie venerita? de ce nu papagalul sau pisica sau ce animal gasim prin preajma? La vremea cand a primit denumirea , unii tineau veverite in colivie , nu hamsteri . E vorba despre colivia ( rotunda , cu ax orizontal ) in care alearga veverita ( sau hamsterul ) . Link spre comentariu
dorinromeo Postat Ianuarie 14, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 (editat) http://bobinajmotoare.com/tag/transformare-motor-asincron-in-generator-trifazat/ nu va suparati pe lipsa mea de cunostinte, asumata dealtfel de la inceputul topicului. nu mai insist cu acest subiect care devine o altfel de discutie. totusi postez un link, in limba romana, pentru cei care au curizitatea sa-l viziteze. iar in ce priveste proiectul, daca voi reusi ceva, foarte bine, daca nu, tot succes se cheama ca este, trecut de astadata la "asa NU''. multumesc pentru incurajari celor care stiu ca au facut asta. celorlalti, multumesc pentru schimbul de pareri si cunostinte. respectele mele, domnilor Editat Ianuarie 14, 2015 de dorinromeo Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Acolo se arata cum se obtine trifazat din monofazat..teoretic! Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Am inteles si partea cu generatorul, deci sunt 2 situatii si acolo. Cea cu regimul motor o stiam partial demult, am in imagine si acum imaginea dintr-un manual in care era schematizat statorul ca un magnet cu 2 poli antrenat extern cu o curea pt invartire iar rotorul cilindric bagat intre polii lui primind inductie. Initiatorul asta ar putea sa faca primul tip de montaj de generare cand transforma motorul in generator sau doar al doilea cu campul remanent si condensatori? (Folosind evident un alt motor de antrenare de putere superioara celui asincron). In vremea aia aia tineau veverite in casa in cilindruu dinaia si daca animalul fugea se tot rostogolea cilindrul ala prin casa? sau era fixat la mijloc si se tot rotea intr-n suport fix? Bietele animale, parca in Belarus sau in america vaneaza veveritele precum ciorile sau soarecii fiind considerate daunatoare. PS. Ventilatoarele din PC-uri sunt sincrone insa campul invartotor statoric e creeat de un circuit electronic alimentat la c.c.? Totusi in functie de tensiune au o variatie mare a turatiei ca si la motoarele clasice cu perii de c.c. ceea ce la un motor sincron de c.a. nu exista. Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Se poate modifica turatia modificand frecventa retelei , atunci sincronismul se obtine la alta turatie ...de exemplu la retelele americane cu frecventa de 60Hz la un motor cu o singura pereche de poli turatia de sincronism este n = 60 x f / p => n = 60 x 60 / 1 = 3200rot/min... ca fapt divers la motorul asincron , niciodata nu veti gasi un motor cu turatia de 3000rot/min...1500rot/min...veti gasi pe eticheta 2920rot/ min...1480 sau 1420rot/ min...este vorba de acea diferenta de viteza de rotatie intre cele 2 campuri magnetice, care diferenta ofera cuplul motor...despre veverite , no coment ! Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 (editat) Da este foarte logic tot ce se spune. Detin un asincron monofazat cu 1500 rot/min http://postimg.org/image/3u70stzqx/ si http://s20.postimg.org/a961pi6gr/P05_08_13_12_49.jpg Si unul cu 2750 Si la cele monofazate exista alunecarea? Editat Ianuarie 14, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Da , si la acestea... Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 (editat) Eu mai am o problema. Am o carte despre rebobinarea masinilor de Lisacek prin debara. M-am uitat in ea si ma gandesc daca e posibil sa desfac motorul asta din poza si sa-l rebobinez manual pt trifazat 380V sau alta tensiune trifazica. Chiar la 24V trifazic. As putea obtine 24V trifazic cu 3 transformatoare coboratoare identice? Ar fi posibil sau se va strica? mentionez ca motorul nu-mi trebuie, am destule motoare si hardughii inutile care vreau sa le arunc ca-mi ocupa spatiul. Totul e doar experiment cand ar mai fi timp si nu as fi obosit. Ar fi si diferente constructive de ordin de poli, fer aluminiu rotor unghiuri locuri intre motorul asincron cu bobina auxiliara monofazat si cel nativ trifazat? Editat Ianuarie 14, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 buna seara, va rog sa-mi spuneti cum pot deosebi un motor sincron trifazat de unul asincron trifazat. nu au placuta de specificatii si nici nu pot sa le demontez. cel care le vinde nu stie si nici nu-l intereseaza. singurul lucru care pot sa il demontez este capacul de la fire unde sunt contactele. probabil e o notiune de baza dar, imi cer scuze, chiar nu stiu, oricat am citit despre motoare, asta imi scapa. va rog, am mare nevoie de aceasta informatie. multumesc. Pune o poza macar daca vrei ceva identificare. Grig Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Nu stiu daca se poate, este o diferenta la nr. de crestaturi pe stator intre monofazat/trifazat...nu detin multe informatii despre tehnologia de bobinaj dar...spuneti ca aveti o carte despre bobinaj , poate scrie acolo...ce stiu cu siguranta este faptul ca un motor bobinat trifazat poate fi rebobinat in monofazat , bineinteles cu modificarea performantelor initiale , dar modificarea asta nu o face oricine , este destul de dificila... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum