Gabriel Paduraru_174919 Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 doresc si eu soft eventual si schema pentru un preincalzitor antigel auto cu 3 bujii incandescente aceasta iarna ma nenorocit cu incalzirea motorului ( 1,6 TDCi ford focus mk2 ) in consecinta si incalzirea in habitaclu ideia mea e urmatoarea: pornirea modulului prin temporizare 1-2 min la pornirea motorului 2 Sonde de temperatura :1 sa citeasca temperatura exterioara 2 sa citeasca temperatura antigelului 3 comenzi: - la 5 grade celsius exterior sa porneasca prima bujie - la 0 grade celsius exterior sa porneasca si a doua bujie cu temporizare 1-2 min dupa prima bujie - la -5 grade celsius exterior sa porneasca si a bujie cu temporizare 1-2 min dupa a doua bujie 1 comanda: la 75-80 grade celsius antigel sa opreasca toate bujiile accept si contra cost soft si schema ( respect munca fiecaruia ) ( nu am cunostinte de dezvolt ideia, pot veni doar cu idei si munca fizica ) Link spre comentariu
cristi71 Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 dieselul....pina se incalzeste.. mori de....friguri..! nu stiu daca se poate face asta dpv mecanic, insa electric nu vad de ce ar trebui sa fie musai cu soft si sa citeasca temperatura exterioara...un termostat electronic cu un simplu operational e suficient...parerea mea.. Link spre comentariu
cristian1961 Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 Bujiile incandescente consuma mult curent. La frig capacitate bateriei scade .Abia aveti curent sa porniti motorul . In plus puterea lor este mica desii consuma mult curent , se mai si ard repede ca nu sunt facute sa mearge mult timp, citeva seci de secunde. Preincalziea antigelului se face cu un dispozitiv care arde motorina, am uitat cum se numeste exact . E o scula pe care unele masini o au din fabrica , are ceas si porneste la ore stabilite si termostat . Motorul e cald si porneste instantaneu , caldura deasemenea in masina .Obiectul are citiva kw putere. Am vazut asa ceva .Nu stiu cit mai costa acum dar pe vemuri era cam piperat. Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 (editat) Am facut de curand un astfel de conroller (asemanator) pentru un user de pe forum. Trebuie monitorizata tensiunea bateriei in permanenta si la anumite praguri sa pornesti/opresti bujiile. Nu are rost un senzor pentru masurarea temperaturii exterioare, doar daca vrei sa stii cat de frig este afara... Daca te intereseaza, PM. @cristian1961 - "VEBASTO" sau "SIROCCO" Editat Ianuarie 8, 2015 de bercioiu Link spre comentariu
Gabriel Paduraru_174919 Postat Ianuarie 9, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 (editat) ma intereseaza un montaj asemanator, dar automat, pe manual exista riscul sa uiti bujia pornita, ex opresti masina sa te duci pana la magazin preincalzirea antigel exista pe masini cu motoare diesel mai mari, la ford exista si la motoare 1,8 tdci acele vebasto sunt prea scumpe Editat Ianuarie 9, 2015 de Gabriel Paduraru_174919 Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Modulul realizat de mine porneste bujiile doar cu motorul pornit si cand in instalatie sunt peste 14V (reglabil) 1 Link spre comentariu
Depanatoru Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Dar ajuta semnificativ pentru incalzirea in habitaclu cateva bujii ? Trebuie putere f mare ca majoritatea se pierde in motor pana se incalzeste . Nu degeaba se foloseste sirocou pe motorina . Asta are in jur de 2KW , cat curent trebuie de la 12V pentru 2KW ? Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Daca nu ar` ajuta, crezi ca s-ar` mai complica producatori ca VW sau BMW sa le mai monteze? Link spre comentariu
Depanatoru Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Motorul sa intre in regim normal ceva mai repede ajuta , nu stiu daca conteaza pentru incalzire . De ce s-ar mai complica cu sirocouri pe motorina daca pui 3 bujii si gata ai caldura . Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Sint 2 lucruri diferite, siroco-ul incalzeste in principal motorul inainte de a`l porni , pot fi afara -50C ca motorul porneste normal. Bineinteles si in cabina face cald. Versiunea cu bujii ajuta motorul sa intre mai repede in regim si bineinteles sa dea caldura in cabina mai repede . Pe verificate chiar merge insa trebuie un alternator serios. Grig Link spre comentariu
Gabriel Paduraru_174919 Postat Ianuarie 9, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 bercioiu a venit cu o varianta altcineva?? idei ceva? Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Vezi ca ai posibilitatea sa montezi un sistem auxiliar de incalzire electric, PTC parca ii spune, fara prea multe improvizatii (vine si din fabrica cu asa ceva). Pe clubford gasesti informatiile necesare. Trebuie sa ai grija la consumatori iar bateria sa fie schimbata la primul semn de oboseala, alternatorul, de fapt diodele din puntea redresoare sunt foarte sensibile la variatii bruste de tensiune, se comporta si ca un fel de zener, o baterie obosita nu reuseste sa netezeasca cum trebuie unele ripluri de tensiune care apar la cuplarea/ decuplarea unor mari consumatori. Presupun ca ai alternator Denso de 120A. Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Cateva filmari cu modulul realizat de mine: 1 Click 2 Click 3 Click 4 Click 5 Click Link spre comentariu
moro Postat Ianuarie 10, 2015 Partajează Postat Ianuarie 10, 2015 Pe langa senzorii de temperatura ce se vor citi cu microcontrolerul ar fi foarte fain si un PID control implementat Link spre comentariu
Gabriel Paduraru_174919 Postat Ianuarie 10, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 10, 2015 (editat) sa functioneze cum acel PID control implementat ? am citit cate ceva despre acest PID pare ceva mai complicat temperatura antigelului o ofera si motorul, gandesc eu ca intr-un fel te poate fura asa senzorul pt antigel se monteaza inaintea bujiile Editat Ianuarie 10, 2015 de Gabriel Paduraru_174919 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum