Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Help! Preincalzire antigel


Gabriel Paduraru_174919

Postări Recomandate

doresc si eu soft eventual si schema pentru un preincalzitor antigel auto cu 3 bujii incandescente

aceasta iarna ma nenorocit cu incalzirea motorului  ( 1,6 TDCi ford focus mk2 ) in consecinta si incalzirea in habitaclu

 

ideia mea e urmatoarea:

pornirea modulului prin temporizare 1-2 min la pornirea motorului

2 Sonde de temperatura :1 sa citeasca temperatura exterioara

                                              2 sa citeasca temperatura antigelului

3 comenzi: - la 5 grade celsius exterior sa porneasca prima bujie

                  - la 0 grade celsius exterior sa porneasca si a doua bujie cu temporizare 1-2 min dupa prima bujie

                  - la -5 grade celsius exterior sa porneasca si a bujie cu temporizare 1-2 min dupa a doua bujie

 

1 comanda: la 75-80 grade celsius antigel sa opreasca toate bujiile

 

 

accept si contra cost soft si schema ( respect munca fiecaruia )

 

( nu am cunostinte de dezvolt ideia, pot veni doar cu idei si munca fizica )

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Gabriel Paduraru_174919

    12

  • gabiunu

    6

  • bercioiu

    4

  • bobinatorul

    3

dieselul....pina se incalzeste.. mori de....friguri..! nu stiu daca se poate face asta dpv mecanic, insa electric nu vad de ce ar trebui sa fie musai cu soft si sa citeasca temperatura exterioara...un termostat electronic cu un simplu operational e suficient...parerea mea..

Link spre comentariu

Bujiile incandescente consuma mult curent. La frig capacitate bateriei scade .Abia aveti curent sa porniti motorul . In plus puterea lor este mica desii consuma mult curent , se mai si ard repede ca nu sunt facute sa mearge mult timp, citeva seci de secunde.

Preincalziea antigelului se face cu un dispozitiv care arde motorina, am uitat cum se numeste exact . E o scula pe care unele masini o au din fabrica , are ceas si porneste la ore stabilite si termostat . Motorul e cald si porneste instantaneu , caldura deasemenea in masina .Obiectul are citiva kw putere. Am vazut asa ceva .Nu stiu cit mai costa acum dar pe vemuri era cam piperat.

Link spre comentariu

Am facut de curand un astfel de conroller (asemanator) pentru un user de pe forum. Trebuie monitorizata tensiunea bateriei in permanenta si la anumite praguri sa pornesti/opresti bujiile.

Nu are rost un senzor pentru masurarea temperaturii exterioare, doar daca vrei sa stii cat de frig este afara...

Daca te intereseaza, PM.

 

@cristian1961 - "VEBASTO" sau "SIROCCO"

Editat de bercioiu
Link spre comentariu

ma intereseaza un montaj asemanator, dar automat, pe manual exista riscul sa uiti bujia pornita, ex opresti masina sa te duci pana la magazin

preincalzirea antigel exista pe masini cu motoare diesel mai mari, la ford exista si la motoare 1,8 tdci

acele vebasto sunt prea scumpe 

Editat de Gabriel Paduraru_174919
Link spre comentariu

Dar ajuta semnificativ pentru incalzirea in habitaclu cateva bujii ? Trebuie putere f mare ca majoritatea se pierde in motor pana se incalzeste . Nu degeaba se foloseste sirocou pe motorina . Asta are in jur de 2KW , cat curent trebuie de la 12V pentru 2KW ? :nerv

Link spre comentariu

Motorul sa intre in regim normal ceva mai repede ajuta , nu stiu daca conteaza pentru incalzire . De ce s-ar mai complica cu sirocouri pe motorina daca pui 3 bujii si gata ai caldura .

Link spre comentariu

Sint 2 lucruri diferite, siroco-ul incalzeste in principal motorul inainte de a`l porni , pot fi afara -50C ca motorul porneste normal.

Bineinteles si in cabina face cald.

Versiunea cu bujii ajuta motorul sa intre mai repede in regim si bineinteles sa dea caldura

in cabina mai repede .

Pe verificate chiar merge insa trebuie un alternator serios.

 

Grig

Link spre comentariu

Vezi ca ai posibilitatea sa montezi un sistem auxiliar de incalzire electric, PTC parca ii spune, fara prea multe improvizatii (vine si din fabrica cu asa ceva). Pe clubford gasesti informatiile necesare. Trebuie sa ai grija la consumatori iar bateria sa fie schimbata la primul semn de oboseala, alternatorul, de fapt diodele din puntea redresoare sunt foarte sensibile la variatii bruste de tensiune, se comporta si ca un fel de zener, o baterie obosita nu reuseste sa netezeasca cum trebuie unele ripluri de tensiune care apar la cuplarea/ decuplarea unor mari consumatori. Presupun ca ai alternator Denso de 120A.

Link spre comentariu

sa functioneze cum acel PID control implementat ?

am citit cate ceva despre acest PID pare ceva mai complicat

temperatura antigelului o ofera si motorul, gandesc eu ca intr-un fel te poate fura 

asa senzorul pt antigel se monteaza inaintea bujiile 

Editat de Gabriel Paduraru_174919
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări