Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cielo - nu mai pleaca de pe loc


catalin004

Postări Recomandate

Salutare...astazi mi s-a intamplat ceva straniu...am plecat cu masina spre atelier...am oprit sa cumpar ceva cam la 2 km de mers cu ea, am pornit-o insa nu a mai plecat de pe loc deloc....maneta intra in viteza, in toate vitezele, ambreiajul pare a lucra...m-am uitat la planetare insa nu par rupte....cand dau drumul la ambreiaj se aude o vibratie usoara....cutia avea ulei, si nu a troncanit nimic ca sa se sparga, ar curge uleiul oricum

 

 

nu stiu ce  ar avea?sa fie discul asa dintr-o data?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bibanu47

    9

  • catalin004

    6

  • dan-a2

    4

  • GEO 53 BN

    2

Salut

 

Ai avut discul de ambreiaj uzat aproape de nituri si din cauza frigului a forfecat unul din cele doua ferodouri si de aceea nu mai transmite miscarea la roti.

 

Daca ar fi :

 

-planetara rupta s-ar auzi cum freaca cand dai drumul la pedala de ambreiaj,

-placa de presiune sparta si cilindru sau pompa de ambreiaj defecte,nu te lasa sa introduci in viteza deoarece "caraie" urat si opune rezistenta dar la tine intra fara probleme.

 

Deci eu presupun ca 90% este un ferodou dupa discul de ambreiaj rupt,ar mai putea fi si priza de la cutie dar imi este greu sa cred deoarece mentionezi ca nu a facut niciun zgomot metalic.

La Cielo si unele tipuri de Opel de poate schimba discul de ambreiaj fara sa demontezi cutia de viteze deoarece are fanta decupata sub cutia de viteze si se poate introduce pe acolo dar trebuie sa ai dispozitiv special de presat pinioanele din cutie ca sa poti scoate priza de atac care trece prin disc.  :limb:

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns, insa am gasit planetara din dreapta scoasa definitiv din cutie....nu stiu cauza, am bagat-o la loc , merge , dar nu stiu cat ma va tine

PS:interesanta treaba cu schimbatul discului  :aplauze

Link spre comentariu

Planetara este fixata in cutie cu o siguranta circulara care in momentul in care o introduci in grupul conic ea se deschide si se poate rezolva ori prin inlocuire ori o mai desfaci putin cu doi patenti ca sa-i mai maresti diametrul si sa stea presata.

Eu m-am raportat la declaratiile tale dar ai incercat sa ma induci in eroare deoarece ai spus ca ulei in cutie este dar se pare ca nu a fost precum ai spus deoarece atunci cand iese o planetara trebuie sa curga cam un pahar de ulei,deci logic ca trebuia sa se vada ulei sub masina plus ca ai precizat si verificarea planetarelor. :rade:

Link spre comentariu

Le-am verificat in caz de rupere.....ulei posibil sa fi curs, nici nu m-am uitat in locul acela, ca am luat-o tractata....problema este ca nu am gasit nici un fel de siguranta in zona cutiei....eu am avut o lovitura puternica in toamna cand mi s-a smuls de acolo, insa atunci am bagat-o cu mana, a intrat pana in zona simeringului, adica normal, si atat, nu am vazut pe ea nici canelura pentru siguranta (n.r. va referiti la zegher)

Link spre comentariu

Prin 2003 am avut o problema cu "batrina"DACIA 1310.Mergind la serviciu ,iesind dintr-o curba,am constatat ca masina incetineste.Am crezut ca nu este in viteza.Am scos din viteza si am bagat-o din nou in viteza.Acelasi lucru:nimic.Un prieten m-a luat "de cravata"pina la un Service.Cei de acolo au dat jos cutia si au constatat ca, axul care transmite miscarea de la ambreiaj la cutia de viteze era de vina.Pe capatul dinspre cutia de viteze,axul are un "manson" dinat la interior care (mansonul) intra pe capatul danturat al "trenului fix"din cutia de viteze,cum pompos mi-au explicat ei.Acel manson era crapat si o bucata din el era sarita.Mi-au schimbat axul si pina am vindut-o, nu am mai avut treaba cu masina.

Link spre comentariu

Da...la Dacie era mai simpla treaba, la planetare are doar splinturi....treaba asta cu siguranta circulara nu o stiam, insa nu stiu nici daca siguranta este sau nu pe ea, intrucat nu a iesit de tot din cutie, mai ramasese partea aceeea dintata cu capul cu canal inauntru si nu puteam vedea.....insa am batut in ea cu ciocanul ca sa intre in cutie....nu foarte tare

Intr-adevar nu este zegher, este o siguranta normala...

Link spre comentariu

Aceeasi manifestare cand aveam o ,, daciuta '' > placa de presiune  era crapata in doua locuri opuse !!

E o situatie intalnita de mine , nu sunt  expert !!

 

Cand placa de presiune este sparta nu poti introduce in viteza cu motorul pornit,la el intra fara probleme dar nu pleca de pe loc.

Link spre comentariu

Dnul Bibanu va stimez si chiar sunteti  un mare meserias  , eu am expus  o situatie intalnita de mine (nu din auzite )  > chiar am cumparat inainte discul de ambreiaj ..  dar problema a fost din placa de presiune  > DAR nu mai imi aduc bine aminte  daca soarele a fost crapat sau altceva din ea  :jytuiyu

 

Cu stima Dan  !!

Link spre comentariu

Ehe...la Dacie am patit si eu....a sarit din tripoda planetara cand am intors masina....insa s-a auzit un zgomot frumusel....si adunam la ace de pe jos din tarana...Ce sa mai...Dl.Bibanu ne-a dat lectii....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări