Vizitator Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) Păi cum atenuează gg101 RESONANCE ?! dacă în domeniul 15Hz-300Hz ai o creştere centrată 50Hz cu +6db http://www.elforum.info/uploads/monthly_03_2015/post-234208-0-08003900-1425498816.png uitate mai bine la "atenuarea" invocată http://oi60.tinypic.com/21j55qt.jpg vezi acolo gg101 aia +6db ?! centraţi pe 50Hz. Cum poţi să susţii atenuarea frecventelor joase prin corecţia RESONANCE prezentată ?! ,unde vezi că prin acţionarea corecţiei RESONANCE apare un minus/scădere de amplitudine la frecvenţe joase. Editat Martie 5, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
THOMAS Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) Parerea mea este sa-l corelezi cu corectorul de ton . Scopul lui "Resonance" este alterarea frecventelor in domeniul 100-400 Hz (Bass-Low Mids) . Cu cati dB ??? Este in functie de cum lucreaza acest corector de ton. Iar in domeniul frecventelor joase parametrizarea corectorului de ton depinde si de difuzorul, incinta folosit de amplificator . My 2 cents . Este o analiza generica ,ca sa ne dam seama ce se intampla cu acele retele in reactia negativa,trebuie sa prezentati diagrama Bode a etajului final calibrat pentru o putere pe sarcina sinus nelimitat,fara nico retea NFB. Dupa care de fiecare data puteti prezenta acele diagrame de frecventa in cele patru situatii ale valorilor potentiometrelor de reglaj,dar avand de fiecare data o referinta a nivelului pe iesire fara nicio NFB. Oricum,tot generic ramane pentru ca nu o sa stim niciodata ce spectru de frecventa veti avea pe intrarea acestui etaj final din preamplificator si corectorul de ton.Puteti prezenta o diagrama Bode in mai multe puncte de reglaj ale corectorului de ton utilizat pentru un semnal la intrarea PA si comparativ la iesirea amplificatorului,adica pe sarcina rezistiva din simulator,sau puteti utiliza un model de difuzor ca sa va apropiati de realitate.Diagramele prezentate de dv. sunt pentru un amplificator (PA) liniar ce are aplicat la intrare un semnal constant de 1Khz si pe o sarcina rezistiva,adica un amplificator HI-FI.Diagramele arata corect ce se intampla acolo,dar nu este realitatea pentru un amplificator de chitara,parerea mea. Veti gasi la CELESTION un model Spice pentru <CELESTION G12 CENTURY VINTAGE> dar si diagrame cu ajutorul carora va puteti realiza cateva modele pentru difuzoare,problema este ca aceste modele nu se mai pot realiza atat de simplu cu un programel de tip Java ci doar cu ecuatiile N.Koren sau prin metodele Runge-Kutta ca de altfel si pentru a construi modele de transformatoare de iesire. Editat Martie 5, 2015 de LMOlimpiu Link spre comentariu
gg101 Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) Păi cum atenuează gg101 RESONANCE ?! dacă în domeniul 15Hz-300Hz ai o creştere centrată 50Hz cu +6db http://www.elforum.info/uploads/monthly_03_2015/post-234208-0-08003900-1425498816.png uitate mai bine la "atenuarea" invocată http://oi60.tinypic.com/21j55qt.jpg vezi acolo gg101 aia +6db ?! centraţi pe 50Hz Ok.Ma uit cu atentie . Dar, reactia negativa , amplifica ? Intreb si eu acum,...ca omu' . Cum naiba se numeste asta ? Editat Martie 5, 2015 de gg101 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) Tu intrebi ca nu stii ,reactia negativa modifica castigul in sensul ca acest castig scade in raport cu bucla deshisa.Ce clar nu înţelegi gg101 este faptul că reacţia negativă de această dată conţine corecţii de ton astfel câştigul devine variabil în raport cu frecvenţa. Hai să explic băbeşte pentru tine. http://www.elforum.info/uploads/monthly_03_2015/post-234208-0-00267100-1425498656.png Când frecvenţe joase sunt introduse în amplificator bucla de reacţie se închide prin XC_C3(reactanţă capacitivă C3) cu cât frecventa este mai scăzută cu atât mai mare devine reactanţa capacitivă Xc_C3 asta înseamnă că se slăbeşte reacţia negativă la frecvenţe joase implicit creşte câştigul pentru aceste frecvenţe. Dacă avem reacţie negativă mai slabă pentru frecvenţe joase creşte câştigul la joase aşa cum se poate remarca în bode +6db Editat Martie 5, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
gg101 Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 Ok Domn'Vali . Dar sa revenim cand avem 50 Hz la +6dB . Ce face acest circuit rezonant cand R6=1 MEG ? Dar cand R6=1 R ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) La 1Ω nu ai câştigul modificat la joase dar pentru 1MΩ ai ăia +6db la joase vizibili din "elicopter" în bode http://oi60.tinypic.com/21j55qt.jpg . Aşadar/Evident/Clar nu putem vorbi de o atenuare a frecventelor joase dată de corecţia RESONANCE. Te-ai prins/lămurit acum sau nu ? cum acţionează corecţia RESONANCE. Editat Martie 5, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
gg101 Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) La 1Ω nu ai câştigul modificat la joase dar pentru 1MΩ ai ăia +6db la joase vizibili din "elicopter" în bode http://oi60.tinypic.com/21j55qt.jpg . Te-ai prins acum sau nu ? cum acţionează corecţia RESONANCE. Eu stiu daca m-am prins sau nu !?! Cert este ca la valoarea R6=1MEG , reactia este ,sa-i zic , "fortata" la frecventa circuitului care este data de relatia R17 cu C3. Nu stiu cat ma exprim de electroniceste ! Dar asta se intampla. Editat Martie 5, 2015 de gg101 Link spre comentariu
Max Id Postat Martie 5, 2015 Autor Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) si parea asa de simplu..... la chitara nu se coboara mai jos de 80Hz(exceptie chiara bass). de ce s a ales zona de 50Hz pt. resonance..??. poate in practica acol trebuie sa fie desi nu pare normal. Unchiul google zice asa: "Presence and Resonance controls affect the bass and treble response of the power amplifier. They are "master controls" which means they affect all channels of the amplifier and can be used to globally tweak the overall tone of the amplifier and are especially useful for matching the overall tone of your amplifier to the room in which you are performing. Resonance affects the lower frequency range, Presence the higher frequency range. These controls differ to the regular Bass and Treble controls which boost or cut frequencies, as they rely on phase cancellation and other electrical factors allowing the operator to voice the signal to a specific characteristic making the speaker sound tight or loose, warm or bright. Due to the way these controls work it is more noticeable at higher volume and is often perceived as having little effect at lower volume levels". scuze sunt de p tel. sper sa se inteleaga. Editat Martie 5, 2015 de Max Id Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) gg101 termină domne cu poveştile spuse electroniceste ! ,vezi comportamentul în bode acolo se întâmplă exat ce trebuie pentru situaţia dată.(fără atenuări date de corecţia RESONANCE în nu ştiu ce bandă). Simulează gg101 cum vrei corecţia RESONANCE http://oi62.tinypic.com/2agoow.jpg arată atenuările pe care susţii că le aplică aceasta corecţie(bode).Corecţia prezentată RESONANCE accentuează +6db frecvenţe joase exact ca aici http://oi60.tinypic.com/21j55qt.jpg aşa cum posibil poţi să vezi RESONANCE accentuează şi aia 80Hz şi 50Hz 100Hz ,200Hz accentuează toate frecvenţele până la 1khz mai mult sau mai puţin NU ATENUEAZĂ!!! Editat Martie 5, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
gg101 Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) si parea asa de simplu..... la chitara nu se coboara mai jos de 80Hz(exceptie chiara bass). de ce s a ales zona de 50Hz pt. resonance..??. poate in practica acol trebuie sa fie desi nu pare normal. Este clar ca frecventa de 50 Hz nu are ce sa caute la amplificatoarele de chitara , pt ca ea .... nu exista . Nu stiu de unde te-ai inspirat. Dar dupa cum a spus si Domn'Lazaroiu, depinde foarte mult si de spectrul de frecvente a semnalului la intrare in montaj . Presence-ul ar trebui sa lucreze in domeniul mediilor si a inaltelor (zona 6000-8000 Hz) iar Resonance in domeniul 100-400 Hz. Editat Martie 5, 2015 de gg101 Link spre comentariu
Max Id Postat Martie 5, 2015 Autor Partajează Postat Martie 5, 2015 cu C3_1.3nF cred ca se muta unde trebuie. am sa probez in practica si,si. Si apoi cum mi-o place. Io am cam inteles care e treaba cu astea doua reglaje. Amu depinde cum a suna mai fain. Multumesc la toata lumea. 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) Mai nene dacă micşorezi capacitatea C3(1.3nF) se fâsâie de tot corecţia RESONANCE (ai bode la dispoziţie poţi să verifici imediat/instantaneu ce se întâmplă) cu 1,3nF banda de joase accentuată devine mai îngustă şi cu accentuare mai redusă în zona de interes. Dumneata crezi că oameni/proiectanţii au pus în corecţia aia RESONANCE valorile aşa... la plesneală ?! Corecţia RESONANCE este eficientă cu valorile din schema postată(C3 6,8nF/P1MΩ). Nu ai ce să găseşti cu 1,3nF în schema dată poziţia dată (posibil doar că experienţă sau amuzament). Desigur fiecare poate să experimenteze valori pentru C3(nu-i interzis). Editat Martie 5, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
Max Id Postat Martie 5, 2015 Autor Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) Tot respectul Dl. @valderama! Probasem intai in simulator dar eram pe masina in acel moment si nu am mai apucat sa postez si simularea. Binenteles ca respectivi proiectanti au pus valorilea acelea acolo in urma unor teste si nu le-au pus la plesneala. Valorile sunt din " Peavey 5150 ii" le-am luat de acolo tocmai pe acest considerent. Sunt gata calculate. l.e. Toate astea, precum spunea si Dl. Olimpiu sunt generice. Parerea mea....ca aceste reglaje o sa fie influentate inclusiv de spatiul, locatia unde o sa faca galagie chitaristul. Si tot parerea mea e ca: cu ajutorul acestor reglaje chitaristul o sa isi adapteze sunetul chitari la respectivul spatiu, locatie. E doar parerea mea. NU trebuie luata in calcul ! Nu am folosit in viata mea aceste reglaje! Eu doar incerc sa invat ceva din discutiile domniilor voastre! Editat Martie 5, 2015 de Max Id Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 Reactia negativa se poate face foarte usor sa fie selectiva, este nevoie doar de putina experienta si... sa stii ce vrei sa obtii, poate fi considerata eventual ca o amplificare variabila functie de banda de frecventa Link spre comentariu
Max Id Postat Martie 5, 2015 Autor Partajează Postat Martie 5, 2015 Reactia negativa se poate face foarte usor sa fie selectiva, este nevoie doar de putina experienta si... sa stii ce vrei sa obtii, poate fi considerata eventual ca o amplificare variabila functie de banda de frecventa Xact! asa am inteles si eu. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum