miron1947 Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Prin regulator va referiti la acel PWM controller? Da. " inlocuirea tranzistorilor din el cu un condensator?" tranzistorii nu se pot inlocuii cu condensatori, D-l a scris ca montat in baza tranzistorilor condensatori. Link spre comentariu
Electronicserver Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Asa am facut(am pus originalul si modificarea): Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 Tu ai idee ce efect au 4-5A la acei bipolari? Nu e masinuta de 300mA. Uita de bipolari.De ce nu cauta OP un DC controller PWM de 10A maximum pe eBay. Monteaza potentiometrul controllerului la pedala. Isi regleaza copilul viteza cum vrea. Si oricum schimbarea de sens se face, la acea masina, oarecum independent de controlul vitezei. Banuiesc ca are un contact dublu basculant.Investitia 10-20$. Link spre comentariu
bolek Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 OP: Nu ati verificat daca cumva releele alea pun motorul in scurt tocmai pt oprire rapida ? Se cheama frana electromagnetica si asa au multe controllere de bormasini , surubelnite electrice , masini de taiat. Poate chinezu si-a dorit sa nu se infinga copilul cu masinuta cu tot in garduri/borduri/copaci, etc, si deci sa fie oprit la timp? Link spre comentariu
Vizitator Ice_2k Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 Tu ai idee ce efect au 4-5A la acei bipolari? Nu e masinuta de 300mA. Uita de bipolari. De ce nu cauta OP un DC controller PWM de 10A maximum pe eBay. Monteaza potentiometrul controllerului la pedala. Isi regleaza copilul viteza cum vrea. Si oricum schimbarea de sens se face, la acea masina, oarecum independent de controlul vitezei. Banuiesc ca are un contact dublu basculant. Investitia 10-20$. Ar fi ideal sa gasesc ceva gata facut, dar m-am lovit de cateva probleme: [*]Nu stiu cum sa leg acel controller astfel incat sa pot controla si sensul. [*]Controller-ul respectiv nu-mi rezolva problema opririi bruste. Masinuta are si un "schimbator de viteze" pe modul manual care controleaza directia, deci doar legatura la pedala nu e suficienta. In plus, am nevoie ca acest lucru sa functioneze si pe modul R/C (sau mai spus mai ales in modul R/C), deci legatura la pedala este exclusa. Ar trebui probabil legat cumva chiar inainte de motoare acest controller pentru a functiona in toate aceste cazuri. OP: Nu ati verificat daca cumva releele alea pun motorul in scurt tocmai pt oprire rapida ? Se cheama frana electromagnetica si asa au multe controllere de bormasini , surubelnite electrice , masini de taiat. Poate chinezu si-a dorit sa nu se infinga copilul cu masinuta cu tot in garduri/borduri/copaci, etc, si deci sa fie oprit la timp? Nu cred ca se intampla asta, pentru ca motoarele se invart foarte greu chiar si atunci cand masinuta este complet oprita, cu alimentarea taiata. Are un emergency-stop pe telecomanda care face cred ce spuneti aici pentru ca blocheaza complet motoarele. Dar "pe liber" este foarte greu sa impingi masinuta cu mana, chiar si fara alimentare, deci pare sa fie ceva mecanic in motoare. Link spre comentariu
BUGHIU Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 Ma iertati ,in spirit de gluma,legat de acel ceva mecanic din motoare......ambreiajul.....blocat!!! Link spre comentariu
amudsen Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 (editat) Am o bainuiala ca fiecare motor are un reductor, si de aceea cand se invarte de roata se misca greu. Un soft start simplu nu ar rezolva problema? Ar rezolva si problema r/c. Editat Ianuarie 8, 2015 de amudsen Link spre comentariu
miron1947 Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 (editat) In plus, am nevoie ca acest lucru sa functioneze si pe modul R/C (sau mai spus mai ales in modul R/C), Daca emitatorul(banuiesc ca R/C inseamna radiocomanda) are doar comenzi start/stop, pentru a modifica turatia, este necesar sa se intervina cu modificari si in el. Editat Ianuarie 8, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
Vizitator Ice_2k Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 nu vreau sa am comanda progresiva din telecomanda, mi-e de-ajuns sa aiba soft-start + soft-stop. @amudsen Te referi la reductor mecanic? Pentru ca da, fiecare motor este legat la roata printr-o "cutie de viteze" care (probabil) demultiplica viteza motorului. Caz in care da, s-ar putea sa ai dreptate, ar explica de ce e greu sa invarti rotile cu mana. Cat despre schema atasata, din pacate cunostintele mele de electronica sunt prea limitate ca sa inteleg ce-ai pus acolo Link spre comentariu
miron1947 Postat Ianuarie 8, 2015 Partajează Postat Ianuarie 8, 2015 sa aiba soft-start + soft-stop. din pacate cunostintele mele de electronica sunt prea limitate ca sa inteleg ce-ai pus acolo Cu acele relee este realizata o punte H, fara modificari mai de substanta nu cred ca reusiti sa obtineti ce v-ati propus. Link spre comentariu
bolek Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 (editat) Schema d-lui miron face si ce am spus si eu, si anume in repaos pune motorul in scurtcircuit (prin contactele normal closed ) ale ambelor relee. Adica frana electromagnetica... Mai depinde si cat de mare e demultiplicarea la axe, daca raportul e foarte mare (posibil pt ca motorasele chinezesti ieftine au turatii mari si cuplu mic) se poate sa nu aibe frana electromagnetica in mod normal (doar la emergency) si atunci nu prea ai ce sa ii faci, decat sa continui sa sub-alimentezi motoarele inca un timp si dupa comanda de stop. Ai scos totusi o schema la vehicul ? Editat Ianuarie 9, 2015 de bolek Link spre comentariu
amudsen Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Exact, reductor mecanic, acest lucru ar avantaja frana lenta la oprirea motorului, iar soft-startul ar rezolva pornirea lenta (e bine sa evitam socurile pentru cei mici). Link spre comentariu
Vizitator Ice_2k Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 Ai scos totusi o schema la vehicul ? Ajuta o poza cu placuta? Nu stiu daca am de unde sa iau schema. Exact, reductor mecanic, acest lucru ar avantaja frana lenta la oprirea motorului, iar soft-startul ar rezolva pornirea lenta (e bine sa evitam socurile pentru cei mici). Cred ca tocmai acel reductor cauzeaza oprirea brusca. Link spre comentariu
miron1947 Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 (editat) Ajuta o poza cu placuta? Nu stiu daca am de unde sa iau schema.Da si eventual sa scrieti cate relee sunt un total. Cred ca tocmai acel reductor cauzeaza oprirea brusca. Daca este cu demultiplicare cu melc si roata dintata(ca motorul de strgator de parbriz) are un raport de cel putin 1:20 si nu poate fi actionat invers, de la roata spre motor. Cutia de viteze cate trepte are, este cu comutare mecanica? Poate este realizata electric cu reostat variabil prin suntarea unor sectiuni(ca la troleibuzele sau tramvaiele vechi). Editat Ianuarie 9, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
bolek Postat Ianuarie 9, 2015 Partajează Postat Ianuarie 9, 2015 ar explica de ce e greu sa invarti rotile cu mana. Daca se invart greu dar ,insa, " totusi ... se invarte" ... nu e cu melc... la melc erau fixe si gata ... pana cand tragi deajuns ca sa le rupi. Sunt pinioane , dupa caz reductor stelar sau planetar. A mentionat deja ca e on/off nu cu trepte. Poze va rugam... multe poze. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum