Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor cu reactie DIY ?


hpavictor

Postări Recomandate

Cu multi ani in urma in colectia revistei "Sport si Tehnica " a fost pubicata constructia unui motor cu reactie pentru aeromodele,navomodele,etc.care putea fi construit in mod diy.

Am fost abonat la revista Sport si Tehnica pina cind nu s-a mai editat. A fost o revista buna unde erau de toate, electronica, radioamatorism,auto,aeromodelism, rachetomodelism,etc. La inceputul anilor '70 a aparut revista Tehnium unde inca erau de toate.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Ai dreptate,numai ca spre deosebire de statoreactor,pulsoreactorul poate fi pornit,fara sa trebuiasca sa-l pui in miscare. Motoarele rachetelor sint statoreactoare ,numai ca acele motoare functioneaza cu altfel de combustibil(solid,lichid O+H),nu cu combustibil clasic,benzina,la indemina oricui.

Pai si eu ce spuneam ? Nu va bazati ca pulsoreactorul pleaca din repaos cu vehicolul pe care - l deserveste . Primul pulsoreactor din lume a echipat bomba zburatoare ( sau avionul fara pilot ... dupa cum doriti ) V1 , produs ( ca de obicei ) de germani . Nu pornea din repaos nici cu ordinul lui Hitler si al Gestapo - ului , SS - ului , NSDAP - ului si SD - ului la un loc . Lansarea clasica era de pe rampa de metal - beton , cu propulsor auxiliar cu peroxid ( Walter inventator ) , sau prin lansare de pe avion HE - 111 , beneficind de viteza initiala a acestuia . In alta ordine de idei motoarele rachetelor NU sant statoreactoare . Dintr - un motiv foarte simplu . Nu folosesc aer atmosferic , oxigenul ( comburantul ) e continut in interiorul rachetei , in rezervoare la cele cu combustibil lichid , sau e amestecat intim cu " carburantul " , la cele cu combustibil solid . Ca sa fim rigurosi , exista cateva cazuri la care se foloseste aport suplimentar de oxigen atmosferic " peste " carburant - comburant solid , rusii au fost aici utilizatori . Un caz este racheta antiaeriana cu bataie medie SA - 6 KUB , aflata si in inzestrarea armatei romane . De ce si cum , este o discutie foarte tehnica ... depaseste cadrul forumului . A nu se confunda notiunea de motor racheta cu cele folosite la " rachetele " de croaziera , care folosesc turboreactoare clasice de unica folosinta , ce consuma petrol de aviatie , iar ca motor de start motor racheta clasic , cu combustibil solid .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Pai si eu ce spuneam ? Nu va bazati ca pulsoreactorul pleaca din repaos cu vehicolul pe care - l deserveste . Primul pulsoreactor din lume a echipat bomba zburatoare ( sau avionul fara pilot ... dupa cum doriti ) V1 , produs ( ca de obicei ) de germani . Nu pornea din repaos nici cu ordinul lui Hitler si al Gestapo - ului , SS - ului , NSDAP - ului si SD - ului la un loc . Lansarea clasica era de pe rampa de metal - beton , cu propulsor auxiliar cu peroxid ( Walter inventator ) , sau prin lansare de pe avion HE - 111 , beneficind de viteza initiala a acestuia . In alta ordine de idei motoarele rachetelor NU sant statoreactoare . Dintr - un motiv foarte simplu . Nu folosesc aer atmosferic , oxigenul ( comburantul ) e continut in interiorul rachetei , in rezervoare la cele cu combustibil lichid , sau e amestecat intim cu " carburantul " , la cele cu combustibil solid . Ca sa fim rigurosi , exista cateva cazuri la care se foloseste aport suplimentar de oxigen atmosferic " peste " carburant - comburant solid , rusii au fost aici utilizatori . Un caz este racheta antiaeriana cu bataie medie SA - 6 KUB , aflata si in inzestrarea armatei romane . De ce si cum , este o discutie foarte tehnica ... depaseste cadrul forumului . A nu se confunda notiunea de motor racheta cu cele folosite la " rachetele " de croaziera , care folosesc turboreactoare clasice de unica folosinta , ce consuma petrol de aviatie , iar ca motor de start motor racheta clasic , cu combustibil solid .

Da,sint de acord ca pulsoreactoarele, care transportau bombele spre Marea britanie,trebuiau ajutate sa decoleze. Pentru asta foloseau la decolare,combustibili solizi sau lichizi,( peroxidul de hidrogen,probabil). Ce am vazut la TV, pulsoreactorul era fixat pe un fel de carucior,care se punea in miscare datorita jetului de gaze produs. Pornirea era lenta dar accelera pe parcurs,destul de tare.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Peroxidul de hidrogen nu e combustibil . Doar se descompune , cu crestere exploziva de volum , efect similar cu gazele de ardere . De unde si aspectul de fum alb dens ... gazele de ardere sant incolore , vag cenusii .

 

https://www.youtube.com/watch?v=QY308O42Ur4

 

Acceleratoare de start cu peroxid se foloseau la planoarele gigant si aeronavele Me-323 , la JU-88 si HE-111 .

 

https://www.youtube.com/watch?v=6D-NE8vX25I

Editat de gauss
Link spre comentariu

Da . Avea V-2 . Sa nu aducem in discutie submarinele Walter ... cu autonomie de zile sub apa , torpilele acustice speciale , propulsate cu turbine Walter cu perhidrol , de dimensiunea unui borcan de muraturi de 3 litri , si alte mici gadgeturi care i - au lasat visatori pe " aliati " ...

 

P .S . - marii " profitori " de la est au platit tribut greu tehnologiei Walter , alaturi de imense beneficii . Torpilele de la submarinul Kursk erau cu perhidrol ... numai ca vechi si neintretinute . Recipientul uneia s - a spart , perhidrolul a " ars " cablaraia si modulul electronic ( prima explozie , de mici dimensiuni ) ... scurtcircuite , incendiu ... apoi in cateva zeci de secunde s - a initiat focosul celei defecte . Prin simpatie , au explodat toate din camera torpilelor prora ( s - a simtit si pe sonarele din Norvegia , Suedia etc . ) . Si pe submarinul - spion USA , care era si el pe - acolo si anume sa traga cu urechile ce si cum ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Din cite stiu eu perhidrolul sau apa oxigenata, nu se descompune violent in aer liber. Posibil sa se descompuna violent sub influenta caldurii sau a unor catalizatori. Zic si eu! N-am fost foarte bun la chimie!

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Concentratie plus catalizator . Apa oxigenata e 2-3 la suta , cel militar minim 70 la suta .

 

P .S . - se vede in link - urile postate , si inca alte cateva mii . Youtube e adevarul ! ...


X21 ... propulsie Walter , carena hidrodinamica foarte avansata etc .
Era un submarin din viitor !

Pai n - au facut toti bataturi la deshte ... de subler si ruleta , dupa ce le - au ranfluat pe cele sabordate ? ... basca confesiunile lui herr Walter ... a scris si desenat mai mult ca DNA - ul nostru ! ...

 

P .S . - daca este interes , am ceva materiale cu submarinele Walter .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Pulsoreactorul functioneaza corect intre doua viteze, minima si maxima. Poate porni la viteza zero daca asa a fost proiectat, dar nu va atinge o viteza foarte mare. Am vazut intr-o revista ruseasca (Tehnica molodioji) din anii '60, pulsoreactoare de fabrica pentru aeromodele si pentru navomodele de viteza.

Nu este greu de facut un pulsoreactor, dar trebuie niste aliaje refractare (nu se moaie si nu se deformeaza la cald) si niste accesorii pentru alimentare si pentru pornire.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări