Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aparat sudura in puncte


keenox

Postări Recomandate

R 7 -220 ohmi momentan osa folosesc un bta24-600v pana cand ajunge bt 41 schema nu imi apartine in totalitate eu am adaugat decat snubarul si partea de comanda din fata care este pentru moc 3021 si rezistenta din poarta, care o voi elimina de tot , optocuploru il ionlocuiesc cu unul  Zero Voltage Crossing nu am fost atent, de exemplu  3063 sau din seria 302x sau  304x

http://www.bristolwatch.com/ele/

 

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

Păi da, acolo se folosește MOC3020 care nu e cu sincronizare la trecerea prin zero . Grupul ăla de care vorbeam eu pare-se că aia face ( desigur mai prost decât optocuplorul specializat ) . Nu uita totuși de problema cu tensiunea lui MOC3031.

Edit . Rezistența dintre poartă și ”catod” nu trebuie eliminată . Deci - elimini R4, R7, C1. Pui R3 ceva mai mare 300-390Ω și pui R5 mai mică 330-470Ω cel mult 1kΩ . 

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Daca tinem cont si de costuri, inlocuirea unui ssr FOTEK fake cu ceva DIY realizat din componente originale o sa te cam doara.

 

https://www.tme.eu/ro/katalog/?search=irg4pc40ud&s_field=1000011&s_order=desc

https://www.tehnoelectric.ro/produse/50_442_releu_static_3_32v_c_c_24_380v_c_a_40a_da

 

Nu este o scula pe care o lasi in priza si pleci asa ca iti poti permite riscul unei componente contrafacute.

De dragul explorarii tehnice apreciez ceea ce incerci sa faci, un contabil sau un chinez n-ar fi de acord  :)

 

Link spre comentariu

Q2 il folosesc ca si model pentru bt 41 care are capsula  to247 referitor la ce ssr sunt pe piata mam cam lamurit ,nu corespund deloc ce scrie cu ce exista fizic in ele ,evident inafara ce cele consacrate ,panasonic crydom ma uit pe net si vad ce este in cele contrafacute numaki mizeri mai bine prefer sa fac unul si stiu ce am facut acolo decat sa cumpar lamborghini cu motor de lastun si ala gata defect 

 

PS Today I got some SSR-60DA´s, immediately split one open and found a single BTA04-800 inside, yes it is the 4A type - a whole 6.67% of the rated capacity

 

 ce am pe acasa am niste IGBT https://www.mouser.com/datasheet/2/149/FGH30S130P-111597.pdf

si articolul intreg     http://epicbeardquest.blogspot.com/2014/10/how-to-destroy-fake-fotek-ssr.html 

 

deci merita

 

Editat de kinderu56
Link spre comentariu
Acum 11 ore, kinderu56 a spus:

ok

ssr.BMP 790 kB · 3 downloads

ar fi ok daca adaug si un varistor  TNR G271K

as aborda versiunea asta pentru ai dubla puterea crezi ca ar fi ok

http://epicbeardquest.blogspot.com/2014/10/how-to-destroy-fake-fotek-ssr.html

1. Da , acum schema pare OK. O să mai tatonezi eventual în timpul experimentelor.

2. Nu prea ajută un varistor aici dar dacă vrei să pui , pune unul zdravăn - > 20mm și pune în fața lui o siguranță corespunzătoare.

3. Nu comentez bloguri și video-uri de pe internet . Fiecare câștigă un ban cum crede. Dacă însă te referi la punerea de tiristori în paralel - nu e o idee bună , mai bine unul mai tare . Deși la 1300W ai tăi 40A este mai mult decât suficient.

Link spre comentariu

Cablajul de la ce ? Cred că m-ai pierdut, vorbeam de un SSR DIY , ce cablaj ne arăți în pozele alea ? 

 

EDIT Te referi probabil la cablajul din BMP . Hm, se putea și mai bine dar nu mă bag la proiectări de cablaje , fiecare face cum crede . Probabil că va trebui să fii atent să se respecte distanțele dintre trasee în zona triacului , mi se par cam la limită.

Editat de UDAR
Link spre comentariu
Acum 45 minute, kinderu56 a spus:

ok multumesc  cam asa ar arta cablajul fara varistor si siguranta iar pe partea de 220v  osa folosesc un filtru tot recuperat de la un cuptor cu microunde

 

 

 

 

Untitled.png

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

am realizat SSR dar se cam incing la 50 grade, la 12v moc 3063 ,R2 si BC 

osa modific R2 la 560 ohmi 

C2 nu am avut de 10n si am folosit unu de 8,2n ,sper ca este nicio problema 

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

12V la intrare ? Credeam că vrei 5V comanda. R2 și BC-ul e normal să se încălzească la 12V . MOC-ul nu . 

Ce LED ai pus ( ce culoare ) ?  Că dacă ai pus verde sau albastru sau alb e mare curentul prin R2-BC-MOC. Mărește R1 ca să ai 15-20mA prin colectorul BC-ului . Dacă ai pus chiar MOC3063 poți să cobori chiar  mai mult . 

Dacă îmi spui exact ce ai pus - ce MOC, ce LED , etc. și pe ce interval de tensiuni vrei să lucreze comanda îți spun eu ce să pui. 

Link spre comentariu

MOC este 3063 led verde de 3 mm mat cu R2 la 820 ohmi functioneaza intre 2,5V -10V , si componetele sunt aproape la temperatura  camerei ar fi ok daca ar functiona intre  2.5V si  2V

asa a iesit cablajul 

IMG_20200203_185659.jpg

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări