Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor de masina de spalat


Postări Recomandate

Datorită trafului ridicător de tensiune (apropo de asta, cel de sudură e chiar beton) motorul va primi o tensiune normală, astfel crescând și curentul prin el, implicit puterea lui.Curentul maxim pe care-l poți trage din rețea cu traful ridicător depinde doar de puterea trafului și grosimea sârmei din secundar (prin secundar trece cel mai mare curent, el suportă practic curentul consumatorului). în cazul trafului de sudură, se poate alimenta fără grijă tot ce ai prin casă practic  :rade:

Link spre comentariu

Să nu pui doar secundarul trafului de sudură direct la rețea că faci scurtcircuit  !!!  Așa cum ți-am arătat în schemă, transformatorul este folosit în regim de autotransformator, care e un transformator mai aparte.  Vezi că creșterea tensiunii rețelei vine cu un preț - curentul consumat din rețea e mai mare decât cel fără autotransformator !. 

Editat de validae
Link spre comentariu

Autotransformatorul functioneaza astfel:

Curentul care trece prin infasurarea "primara" induce in cea secundara o tensiune care se inseriaza cu reteaua (in cazul masurat, 190+20=210 )

Curentul spre sarcina trece INTEGRAL prin infasurarea secundara, de aceea trebuie verificat ca sectiunea secundarului sa poata suporta fara incalzire

excesiva acel curent. Deoarece numai O PARTE din puterea consumatorului este utilizata pentru ridicarea tensiunii, autotransformatorul are sectiunea 

semnificativ mai mica decat un transformator "echivalent" (exemplu: sarcina cu impedanta de 220 ohm, "ia" 1 amper la 220 de volti; la 200 de volti, cu

un autotrafo cu ridicare de 10%, se obtine la iesire tensiunea de 220 (aprox), puterea absorbita fiind de 220 W la 200 V, adica un curent de 1,1 Amperi,

din care 1 amper catre sarcina si 0,1 amperi prin primar, transferati in secundar ca 1 amper - de zece ori mai mare curentul si de zece ori mai mica tensiunea.)

Link spre comentariu

Uite aici un exemplu : 

Ai grijă, motorul este unul cu excitație serie de mare turație, dacă-l lași în gol se poate supratura până la distrugerea mecanică. Trebuie să dai jos acel tahogenerator (traductor de turație) din spate, nu mai e necesar. Două borne sunt legate la capetele statorului și două la bornele rotorului.Puntea care se face între două borne înseriază rotorul cu statorul. Te sfătuiesc ca la alimentarea de probă să pui în serie cu motorul un bec de putere mare (100-150W), sau faci proba la tensiune mică (50V de la trafo sudură) pentru a evita distrugerea în caz de eroare.

Link spre comentariu

Poți să-l alimentezi cu tensiuni mai mici, dintr-un transformator (sau autotransformator coborâtor), ori cu un variator de turație recuperat de la aspiratoare defecte. Se poate și cu un variator cu triac pentru iluminat. Dezavantajul e că nu va avea putere la pornirea cu turații mici, plus că turația nu e stabilă în funcție de sarcină.

Link spre comentariu

motorul prezentat de tine este unul cu perii si stator bobinat ,altul de pe alta planeta decat cel din primul post , si eu asta intrebam despre ce vorbim ?despre care motor s-a intrebat prima data?

cineva se balbaie rau

cred ca discutia se poarta si se refera la subiectul din primul post , restul sunt fabulatii (conform regulilor forumurilor ) in general

sper ca Validae sa intelega si sa nu considere acest post un atac asupra lui , se refera la cel  care nu stie ce vrea

Editat de razvan-l
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări