franzm Postat Aprilie 9, 2020 Partajează Postat Aprilie 9, 2020 Este un motor cu excitatie mixta, serie (bobinele statorice cu sârma groasa) si derivatie (bobinele cu sârma subtire). Se comporta undeva între un motor serie si unul derivatie; adica are cuplu de pornire mare dar nu se ambaleaza în gol (nu are loc ceea ce englezii numesc field weakening) si nici nu-i scade asa de mult turatia în sarcina ca la un motor serie. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 9, 2020 Partajează Postat Aprilie 9, 2020 E foarte posibil să fie şi un motor cu excitaţie mixtă (serie/paralel) dar asta o putem şti sigur doar dacă scoţi exact schema legăturilor electrice.Fabricantul nu a pus acea bobină degeaba, deci trebuie refăcută întocmai.Eu bănuiam că e ra folosită la frânarea rapidă a discului de tăiat, astfel de funcţie se foloseşte şi la fierăstraiele cu lanţ sau ,,drujbele,, electrice.Din motive de siguranţă, elementul tăietor trebuie să se oprească cât mai rapid, ca în cazul unui accident să nu continue să provoace răni sau pagube, după comanda de oprire de urgenţă. Link spre comentariu
emilmarin1 Postat Aprilie 10, 2020 Partajează Postat Aprilie 10, 2020 Am inteles si va multumesc pt raspunsuri O sa il dau la cineva sa il bobineze, daca se merita Link spre comentariu
franzm Postat Aprilie 10, 2020 Partajează Postat Aprilie 10, 2020 Frânarea se face prin scurtcircuitarea rotorului, înfasurarea derivatie ramâne conectata la retea (cât timp rotorul debiteaza curent) si motorul intra în regim de generator. Poate ca din cauza asta îi zice bobina de frânare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum