philiprobz Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 Un prieten m-a rugat sa-i lipesc un fir la un motoras. Cand l-am desfacut am observat ca de fapt carbunii nu aveau fire deloc care sa faca legatura cu statorul motorasului. Statorul are doar doua fire, cred ca sunt cele de alimentare unul rosu si unul alb. Intrebarea mea este cum se leaga firele de la carbuni in aceasta situatie. E vorba de un motoras care merge la 220v. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 (editat) De fapt statorul e compus din doua bobine, fiecare bobina avand doua terminale. Un terminal de la fiecare bobina (de ex. inceputurile) se leaga la alimentarea cu 220V, celelalte doua (sfarsiturile bobinelor) se vor lega la periile colectoare. Din ce vad eu, prietenul tau cred ca a smuls din greseala capetele ce veneau la perii. Trebuie sa dezizolezi cu atentie bobinele acolo unde se vad putin umflate (au ramas locuri de la cablurile ce s-au smuls) si sa lipesti doua fire ce le vei lega la perii.Vezi ca schimbarea intre ele a periilor schimba sensul de rotatie ! Uitandu-ma mai bine, vad ca intr-o poza se vede ca una din bobine are deja doua fire rosii, la cea alba nu vad decat unul. Verifica cu atentie si identifica cele doua capete ale fiecarei bobine, si dupa aceea vei lega capatul din stanga al fiecarei bobine la retea, capatul din dreapta (e o alegere arbitrara) se va lega la periile colectoare. Probele sa le faci cu motorul inseriat cu un bec de 220V/100W pentru a evita neplaceri cauzate de o eventuala eroare de legare. Editat Decembrie 23, 2014 de validae Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 (editat) Sunt doua variante de conectare, fie intre cele doua infasurari ale statorului, cum scrie D-l validae, sau asa in ambele variante, statorul este conectat in serie cu rotorul. Editat Decembrie 23, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
philiprobz Postat Decembrie 23, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2014 Mi-am inchipuit ca e ceva in neregula si multumesc tare mult de raspuns. Fug la atelier sa vad de unde s-au smuls firele. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 (editat) Se pare ca totusi bobinele statorului sunt deja inseriate intre ele.Atunci trebuie doar sa legati un fir de la o perie colectoare la unul din cele doua capete libere ale statorului.Peria ramasa libera se va lega la retea, la fel si firul ramas liber de la stator.E um mod de legare cam neobisnuit (nu am mai gasit asa ceva si lucrez de multi ani cu astfel de motoare) dar functional. In mod obisnuit, rotorul se leaga intre cele doua bobine statorice. Editat Decembrie 23, 2014 de validae Link spre comentariu
philiprobz Postat Decembrie 23, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2014 Izolatia este intacta, si nu am gasit locuri de unde sa se fi putut smulge fire. . Observ un fir rosu care apare si in foto care face o punte intre bobine si este izolat cu o bucata de plastic verde, legatura ce pare a fi facuta de fabrica. Deci ramane varianta cealalta . Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 (editat) Ar putea fi si un motor de CC cu rotorul si statorul legate in paralel sau cu excitatia separata.Am vazut si astfel de motoare.Pentru al alimenta trebuie sa stii exact toate datele despre el. Editat Decembrie 23, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
philiprobz Postat Decembrie 23, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2014 Pe placuta lui nu se mai distingea decat anul fabricatiei 1978. E un motoras parte a unui sistem reductor . Fara sa stiu prea multe despre el si nici cel care mi l-a dat, m-am grabit si l-am probat la 220 dupa ce am finalizat legaturile. Functioneaza dar parca prea smuceste si am obs scantei in zona carbunilor . Am oprit alimentarea si avand la indemana si o sursa de 12 V CC am probat asa la plezneala si am observat ca merge si in CC fara zmucitura la pornire si un sunet placut dar fara putere. Mai ramane sa il probez la 24 v CC si CA pt ca am astfel de surse in atelier si o sa vad cum se comporta dar tare mi-e ca e vorba de un motor din acela la 100 V. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 (editat) A specificat că este la 220V, sunt și motoare care merg la 220Vcc dar sunt de obicei de puteri mici, un exemplu ar fi cele de mixere slim sau de aparate de masaj. Și alea au de obicei statorul cu magnet permanent.Extrem de improbabil ca cel al colegului să fie cu excitație paralel. Editat Decembrie 23, 2014 de validae Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 (editat) am probat asa la plezneala si am observat ca merge si in CC Motoarele cu excitatie in serie cum se mai numeste acest tip. functioneaza si in AC si CC(electromotorul de pornire auto este tot un motor cu excitatie serie). Puteti repeta experimentul Dvs. cu un motor de aspirator(fara regulator de turatie)), bormasina.. si altele care au motor cu perii(carbuni) care functioneaza la tensiunea retelei de curent alternativ sa va convingeti. P.S. Daca "smuceste" si face scantei mari doar la pornire, este normal, curentul de pornire este mult mai mare decat cel necesar in regim de lucru. Editat Decembrie 23, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 (editat) Vezi că deși funcționează și-n curent continuu, nu te aștepta să meargă bine dacă pui o punte și redresezi tensiunea de la rețea Este calculat pentru curent alternativ și acolo există o reactanță inductivă, pe care în curent continuu nu o are, deci curentul prin înfășurări va fi mai mare în c.c. fapt ce va duce la distrugere prin supraîncălzire.Va merge însă bine și în curent continuu, dar la tensiuni mult mai mici. Editat Decembrie 23, 2014 de validae Link spre comentariu
philiprobz Postat Decembrie 23, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2014 Mai incerc doar varianta cu 24 v CA sa vad cum merge si ce cuplu are. Mai departe de atat nu se intinde nici priceperea mea deci ma voi opri. Link spre comentariu
emilmarin1 Postat Aprilie 9, 2020 Partajează Postat Aprilie 9, 2020 (editat) Buna seara am un motor de circular cu masa si s-a ars Dupa desfacere am constatat ca statorul ara 4 bobine in loc de 2, bobinele principale sunt cu bobinaj mai gros iar celelalte cu bobinaj mai subtire, cele cu bobinaj mai subtire s-au ars Intrebarea mea e, la ce folosesc cele mai suptiri si daca pot sa merg pe cele groase ca la alte motoare? va multumesc Editat Aprilie 9, 2020 de emilmarin1 Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 9, 2020 Partajează Postat Aprilie 9, 2020 Cred că e bobina de frânare. Link spre comentariu
emilmarin1 Postat Aprilie 9, 2020 Partajează Postat Aprilie 9, 2020 Acum 29 minute, validae a spus: Cred că e bobina de frânare. Si mai este nevoie de ea si sa o bobinez? Sau sa il leg normal? va rog daca vreti sa imi explicati cam cum lucreaza aceasta bobina de franare, firele ei ( cred) cel gri si negru erau legate la butonul de pornire si la demontare au esit papucii si nu stiu la ce pin din buton erau va multumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum