Ion_Bumbu Postat Aprilie 10, 2016 Partajează Postat Aprilie 10, 2016 Nici macar pentru ala in totalitatre, pentru relee da! Grig Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 10, 2016 Partajează Postat Aprilie 10, 2016 La motoarele electrice, indiferent de tip, rezistenta bobinajului fie ca este cupru sau aluminiu sau altceva, nu reprezinta decit o sursa de pierderi prin efect joule ce duce la scaderea randamentului. Motorul ideal din punct de vedere al sirmei folosite la bobinare, este motorul bobinat cu sirma cu rezistenta electrica ZERO dar din pacate asa ceva nu exista asa ca terminati cu explicatiile de genul de mai sus cum ca trebuie nu stiu cite spire cu nu stiu ce rezistenta. Nu asa se calculeaza. Link spre comentariu
adydep Postat Aprilie 10, 2016 Partajează Postat Aprilie 10, 2016 Eu știam că la motoare se numesc șpule nu spire ;dacă greșesc mă iertați...Adevăru' e că sună mai frumos șpule decât spire Edit Moderator: Cu atitudinea asta ,,glumeață,, nu o să acumulați decât puncte de avertisment..... Link spre comentariu
em2006 Postat Aprilie 10, 2016 Partajează Postat Aprilie 10, 2016 Eu știam că la motoare se numesc șpule nu spire Termenul "spule" e din germana, se traduce "bobina". Bobinatorii folosesc pentru plural "șpuluri", nu "șpule". Bobinatorii mai batrani din atelierul meu numeau "șpuluri" sectiunile unei bobine. O bobina contine mai multe "șpuluri" inseriate (executate pe sablon unul cate unul fara a intrerupe sarma de bobinaj, rezultand in final o bobina cu mai multe "șpuluri" care se vor introduce in crestaturi. Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 E grele Dom'le electronicele astea! Link spre comentariu
puriu Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Teoria ca teoria... Rezistenta electrica a unei bobine de motor chiar conteaza in unele cazuri. La motoarele de frigider (licenta Thompson) pornitrea se face prin scurtcircuitarea unei bobine. Pentru ca aceasta sa nu aiba rezistenta prea mica, se pune mai multa sarma decat artrebui. Se infasoara un numar mai mare de spire intr-un sens si un numar mai mic in sens invers, practic un numar de spire se bobineaza cu doua fire odata. Intra cam de trei ori mai multa sarma decat ar avea nevoie o bobina normala cu acelasi numar de spire, iar rezistenta este de trei ori mai mare. Chiar si asa, curentul de pornire este foarte mare si pornirea motorului este imposibila daca sursa nu este destul de puternica. Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 11, 2016 Partajează Postat Aprilie 11, 2016 Se pare ca stii cite ceva despre motoarele de compresor...atunci stii si ca pornirea lor corecta nu este asa cum este realizata ea practic (din considerente economice) si de aceea trag un curent asa de mare la pornire. Altfel spus este o cirpeala. Este mai simplu si mai ieftin sa pui citeva sute de grame de cupru sub forma de sirma decit sa mai pui un motor (mai mare chiar decit originalul) sau un invertor de frecventa. Link spre comentariu
mdaa2k Postat Aprilie 1, 2020 Partajează Postat Aprilie 1, 2020 Detin si eu un asemenea generator si dupa ce a stat cativa ani in magazie, l-am pornit, dar nu mai genereaza curent. Am demontat si verificat vizual bobinajul stator/rotor, am masurat cele 3 bobine din stator si au rezistenta egala, rotorul nu este intrerupt, carbunii sunt lungi si se misla liber in ghidaje (chiar face putina flama firul releului daca il decuplez/cuplez in mers pe carbune). insa mai mult de 30v nu scoate pe iesirea de 220v (380v). Inteeg ca este o metoda sa remagnetizez rotorul, dar am gasit mai multe variante/tensiuni ce trebuiesc aplicate. cineva chiar imi spunea cineva ca in manualul lui este descrisa aceasta procedura, insa manualul l-am pierdut de mult. Are cineva acest manual? Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 2, 2020 Partajează Postat Aprilie 2, 2020 După ce-l porneşti, turează-l puternic până când creşte tensiunea.A slăbit remanenţa magnetică a miezului şi de aia nu produce.Se poate şi prin aplicarea unei tensiuni continue de 12-24V timp de câteva secunde pe orice înfăşurare disponibilă şi apoi pornirea imediată, cu sarcină redusă şi turaţie maximă. Link spre comentariu
Radu Florin Postat Decembrie 1, 2021 Partajează Postat Decembrie 1, 2021 (editat) Am si eu un generator honda 5500 cxs chinezesc trifazic si as vrea o poza cu avr-ul utilizat la acest generator. Are 8 fire? Eu l-am cumparat second fara avr si nu am incredere ca cel care l-a avut nu a umblat la bobinajul statorului. Editat Decembrie 1, 2021 de Radu Florin Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum