Vizitator dieselpower Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Da,asa pare. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Va trebui atunci probabil recalculat numărul de spire al înfăşurărilor, fiindcă aluminiul are altă conductivitate decât cuprul. Un coleg a dus la rebobinat o pompă submersibilă ce fusese bobinată cu aluminiu şi i-au rebobinat-o cu acelaşi număr de spire, dar cu conductor de cupru. Rezultatul a fost că funcţiona, dar se încingea extrem de mult bobinajul.A fost nevoit s-o alimenteze printr-un autotraf care-i scădea tensiunea cu 30-40V ca să nu se ardă. Asta ca să n-o rebobineze.... Link spre comentariu
Vizitator dieselpower Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 In cazul rebobinarii cu conductor de Cu,dar cu un numar diferit de spire (banuiesc ca mai mic),puterea debitata va mai fi aceeasi? Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Puterea nu va fi modificată sesizabil prin înlocuirea conductorului de Al cu unul de Cu, dacă bobinatorul ştie să calculeze cum trebuie numărul de spire.Oricum, pe la noi nu găseşti prea uşor conductor de bobinaj din aluminiu, iar cel de cupru este de preferat....chiar dacă e mai scump. Link spre comentariu
Vizitator dieselpower Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Ok,multumesc. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 apoi nici nu e de mirare ca sa ars chinezaria daca a-i fi mai deaproape ti-as recomanda un atelier de la BAIA MARE Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 "un numar diferit de spire (banuiesc ca mai mic)" Cum Cu are rezistivitatea mai mica decat al Al trebuie un numar mai mare de spire de Cu pentru a echivala puterea initiala a motorului.Desigur un bobinator cu experienta va sti despre ce-i vorba. Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Rezistenta infasurarii are o pondere f mica fata de reactanta, deci numarul de spire nu trebuie modificat. Folosind cupru piederilor ohmice vor fi mai mici, infasurarea nu se va mai incalzi la fel de mult. O solutie pentru pornire unui astfel de motor pe un generator care nu suporta curentul de pornire, este pornirea generatorului cu motorul conectat la el; astfel se evita curentul mare pornire prin alimentarea cu o tensiune crescatoare. La motoarele asincrone curentul de pornire nu este influentat daca exista sau nu sarcina cuplata. Cu sarcina cuplata, timpul in care ajunge la turatia de operare poate fi mai mare, functie de diferenta din dintre cuplul motorului si cel al sarcinii, precum si tipul sarcinii. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Avind in vedere ca esti aproape de Iasi, eu iti recomand sa mergi cu el la Petra. Eu personal nu am facut la ei decit trafuri dar am prieteni care au bobinat la ei motoare, chiar de putere mare, si au fost multumiti. Scuze moderatorilor, daca se considera reclama va rog sa stergeti si am sa-i trimit un mesaj. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 25, 2015 Partajează Postat Octombrie 25, 2015 iop95 zice: "numarul de spire nu trebuie modificat" Iata ce scrie Validae mai sus :"Un coleg a dus la rebobinat o pompă submersibilă ce fusese bobinată cu aluminiu şi i-au rebobinat-o cu acelaşi număr de spire, dar cu conductor de cupru. Rezultatul a fost că de funcţiona, dar se încingea extrem de mult bobinajul." E adevarat ca aici avem de a face cu reactanta dar nu trebuie neglijata rezistenta ohmica. Ce se intampla daca se bobineaza cu sarma de Fe? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 25, 2015 Partajează Postat Octombrie 25, 2015 Alio, Moskva, pai voi ce faceti? Resou electric sau motor?? La un motor cu cit e mai mica rezistenta electrica e mai bine. Calculati cit se pierde in bobinaje la 10ohmi si un curent de 10Aac. S`a incins motorul ca l`a bobinat prost mesterul! Grig Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 25, 2015 Partajează Postat Octombrie 25, 2015 Aveți dreptate d-le Bumbu în ce privește pierderile în rezistența bobinajului, dar se pare că motoarele astea chinezești sunt calculate cu mare zgârcenie și cred că ei iau cumva în calcul și acea rezistență ohmică a aluminiului. Dar nu pentru pentru eficiență...mai degrabă ca o limitare a puterii Am pompe submersibile chinezești ce au declarată o putere de 1kW, care verificate cu un contor electronic separat nu au depășit 500-600W în condiții de forțare....iar pompa colegului dacă nu era bobinată corect nu cred că rezista de atunci. Chinezii au obiceiul de a exagera specificațiile tehnice, mai ales la produsele ieftine..... Cred că acel generator ar trebui recalculat de cineva priceput pentru puterea sa reală, fiindcă foarte probabil are specificațiile la fel de exagerate ca și alte produse de gen.... Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 25, 2015 Partajează Postat Octombrie 25, 2015 (editat) Atentie, la motoare, puterea mentionata pe eticheta sau in documentatie, este puterea (valoarea nominala) mecanica la ax, nu puterea consumata! Pompele si ventilatoarele au o curba de sarcina care implica o dependenta a puterii necesare de cubul turatiei; deci o "mica" modificare a conditiilor de test (10-15%) se traduce printr-o modfiicare a puterii necesare in gama 33-52%... De regula, determinarea puterii la ax se face prin calcul, P=M*pi*n/30; daca turatia n se poate masura usor, cuplul M, e mai dificil de masurat. Se poate aproxima puterea la ax din puterea activa consumata, din curba de randament, coroborata cu conditiile specifice de test. Editat Octombrie 25, 2015 de iop95 Link spre comentariu
Vizitator strike Postat Aprilie 10, 2016 Partajează Postat Aprilie 10, 2016 (editat) salutari tuturor , multe creiere - la fel de multe solutii { supozitii } deci AL are rezistivitatea electrica dubla fata de Cu daca Motorul a fost caculat pentru Al -- cu o sectiune de fir AL si numar de spire pe " fereasta " --- trebuie gasita echivalenta Nr de spire de cupru si sectionea acestora -- ca sa obtii aceasta Putere din Nou -- flux electromagnetic prin pachetul de spire !!!!!!!!!!!!!! deci NU se poate bobina cu Cu cu aceeasi sectiune cum a fost firul de AL -- si acelasi nr de spire ca la AL { DOAR PENTRU CA AVETI SECTIUNE SUFICIENTA IN FEREASTRA } -- deoarece -- o sa treaca un curent dublu prin Bobinaj de Cu si este NORMAL SA SE INCALZEASCA SI ARDA . de asemenea PUTEREA este dictata de sectiunea TOTALA a TOLELOR din STATOR -- deci ca sa maresti puterea trebuie marit si volumul tolelor--- imposibil daca nu sunteti producator de Tole . DACA SE DORESTE MENTINERE NR DE SPIRE PE pachetele de spire ---- sectiunea firului de Cu - se deduce din raportul rezistivitatilor - Cu/ Al - raportat la sectiunea firului de AL initial . Exista direct proportionalitate. deoarece nr de spire ramane acelasi , doar sectiunea conductorului scade { SE TRECE PE Cu } -- o sa ramana o rezerva de fereasta in stator , unde pentru protectie se poate izola mai bine pachetul de spire si/sau majora cu 10-15% nr spire din Pachet de Cu -- comparativ cu cel de AL var 2 daca bobinezi cu CU - cu acelasi Nr spire si aceeasi sectiune ca la AL ------ SE DUBLEAZA FLUXUL MAGNETIC DIN CAUZA DUBLARII AMPERAJULUI PRIN SPIRE , EFECTUL CALORIC ESTE DUBLU , si PENTRU ca FLUXUL MAGNETIC PIERDUT , SE TRANSFORMA IN CALDURA DIRECT-- statorul o sa se incalzeasca . DACA POMPA NU ESTE IMERSABILA -- ACEST SURPLUS CALORIC NU ESTE POSIBIL DE INDEPARTAT prin curent de aer doar, in timp util , si finalul este previzibil in 30 min . pompa se va arde cu sigurantala. acest fenoment Caloric apare DEOARECE sectiunea Tolelor NU ESTE corespunzatoare sa primeasca SURPULUSUL DE FLUX MAGNETIC generat de noul bobinaj de Cu . { eu am avut experienta sa tin 2 pompe de 20 KW trifazate -- de la sala cazane -- imersate total in apa - si au functionat impecabil indiferent de incarcarea lor in sarcina --- iar cand le-am scos apa din camera lor-- si elicea de ventilatie de Zamac - si-a rupt paletele - la bataiele cu apa din jurul motoarelor--- in 30-45 minute in AER , fara paleta - motoarele sau DUS } Salutare. S-a ars (topit) infasurarea de 220V a statorului generatorului care face subiectul discutiei de aici. Am ramas uimit ca nu a intervenit nicio protectie. Acum,ca va trebui sa-l rebobinez,ma puteti indruma cum sa procedez pentru a-i imbunatati randamentul/performanta? Multumesc. 20151024_113134_res.jpg20151024_113222_res.jpg protectia la generatorul meu este direct pe axula ROTORULU la inceputul bobinei de excitatie !!!! si a funtionat de cateva ori, superb { altfel era scrum bobinajul de excitatie foarte repede } deoarece inteleg fenomenele electrice - si am un patron de atelier bobinaj langa Mine -- l-am desgfacut si l-am analizat impreuna - cum sa-i marim puterea si -- am gasit protectia - pe zona rotorului - unde sunt periile colectoare , pentru bobina de excitatie. { nu mai stiu daca protectia era Mecanica { la turatie } sau electrica , la supracurent -- sincer nu mai stiu } statorul tau acuma trebuie bobinat -- cu Cu -- deoarece era bobinat anterior to cu cupru . Nu ai cum sa maresti Puterea --deoarece Fereasta in Stator este limitata in cazul Tau - plus sectiunea tolelor in lungine limiteaza fluxul magnetic . PROTECTII POSIBILE : VER 1. pentru cei care nu aveti protectii montate pe traseul de excitatie !!!! se poate trage direct afara din generator 2 fire si MONTA O SIGURANTA ELECTRONICA { inseriata pe traseul de excitatie } -- de amperajul dorit calculat - pentru fiecare generator in parte -- DIRECT INTERCALATA PE TRASEUL DE EXCITATIE . se caculeaza din Puterea initiala a generatorului -- ca este monfazat ca este 3 fazat . DACA EXCITATIA ESTE DECUPLATA -- STATORUL GENERATORULUI NU PRIMESTE FLUX MAGNETIC --- SI NU SE POATE INCALZI - RESPECTIV ARDE IN REGIM ELECTIC ======== VER 2 eu am protejat generatorul meu -- prin schimbarea sigurantei Trfazate de la 60 A { Atat au pus prostii pe generator } -- la cat imi trebuia mie maxim 10 sau 12 A / faza -- si basta ideal era pentru mine 9 A -- dar nu cred ca exista valoare asta cu stima si numai bine strike " The force be with You young SKYWALKER !!!" Editat Aprilie 10, 2016 de strike Link spre comentariu
iop95 Postat Aprilie 10, 2016 Partajează Postat Aprilie 10, 2016 Total eronat (argumentatie valabila doar pentru motorul de cc...). Vorbim de un motor de ca. Curentul in infasurare este dictat in mare parte de reactanta si nu de rezistenta. Trebuie pastrat acelasi numar de spire pentru a mentine acelasi flux. Avand acelasi numar de spire, cu sarma de cupru, curentul va fi putin mai ridicat (probabil 5-10%), depinde de raportul X/R. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum