Vizitator dieselpower Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Salutare. Am un generator (Honda) de 5,5 KW,care reuseste sa alimenteze fara probleme toti consumatorii din locuinta,mai putin un hidrofor al carui motor nu il poate porni. Motorul hidroforului e de 1,1 KW. Generatorul debiteaza 21,7 A pe priza de 220V,si 43 A pe priza de 380V. Ce solutie as avea? Trebuie sa folosesc un condensator de pornire? Ma pot folosi cumva de priza de 380V? Multumesc. Link spre comentariu
gica70 Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 "Ma pot folosi cumva de priza de 380V?" In nici-un caz! "Trebuie sa folosesc un condensator de pornire?" Nu. "Ce solutie as avea?" Un generator cu putere mai mare. Spune cum se manifesta la pornire. Incearca mai intai sa pornesti hidroforul si pe urma cupleaza ceilalti consumatori; asa iti poti da seama cam de ce putere totala ai avea nevoie. Daca porneste asa cum am descris inseamna ca-ti trebuie un generator de 5,5kW+puterea consumatorilor. Link spre comentariu
Vizitator dieselpower Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Am uitat sa fac precizarea ca nu porneste nici ca singur consumator. Cand am intrebat daca ma pot folosi de priza de 380V,ma gandeam la posibilitatea de a face cumva o modificare sa scoata 220V,dar amperaj mai mare. Nicidecum conectare directa la 380V.. Cand incerc sa pornesc hidroforul,generatorul trepideaza violent,si acul indicator al voltmetrului de pe el (pt 380V) scade de la cca 400V la cca 200V. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 E motor monofazic cu defazaj pe condensator la motopompe. Alea trag de 5-8 ori curentul nominal la pornire, de aia intra in protectie generatorul. Am fost linga un gen de 30Kva pe care sudam linistit cu 3,25mm dar cind a pornit o clima de 18Kbtu a simtit generatorul .Parca a lovit ceva in el , asa a sunat. Clima aia are motor monofazic de aprox 1,5Kva. Grig Link spre comentariu
dan-a2 Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Ce model de Honda aveti ?? > sa nu fie vreo ,, copie '' !! Link spre comentariu
Vizitator dieselpower Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Honda EM 5500 CXS Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 http://electroprecizia.ro/files/34/document/46/Catalog%20Electrical%20Motors.pdf Cititi acest doc. si cautati parametrul Ip/In si atunci va lamuriti de ce apare problema. Rezolvarea e simpla, gen mai mare sau un motor cu parametrii de pornire mai buni. Motoarele de Sacele sint de calitate si cu buni parametrii. Grig Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Aici: e un filmulet care scoate in evidenta diferentele vizuale dintre un generator Honda EM 5500 CXS original si unul contrafacut. Daca al tau este contrafacut probabil ca mai mult de 3kW nu debiteaza. Un motor de 1.1kw porneste fara probleme cu un generator de 5.5kW.Pune niste poze si vedem daca e original sau nu. Link spre comentariu
Vizitator dieselpower Postat Decembrie 20, 2014 Partajează Postat Decembrie 20, 2014 E cel din dreapta,din clipul de mai sus. Sa inteleg ca e o clona chinezeasca. Asta sa fie motivul pentru care nu poate porni un motor de 1,1 KW? Totusi,repet,tine fara probleme toti ceilalti consumatori din locuinta,si nu sunt putini. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 20, 2014 Partajează Postat Decembrie 20, 2014 Dacă e varianta mică (contrafăcută sau nu) sigur are un curent mai mic decât cel necesar motorului la pornire.Trebuie să ai în vedere că aceste motoare depășesc de minim 3-5 ori curentul nominal la pornire. Mai ales un hidrofor, care pornește în sarcină, nu în gol. Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Decembrie 21, 2014 Partajează Postat Decembrie 21, 2014 E cel din dreapta,din clipul de mai sus. Sa inteleg ca e o clona chinezeasca. Asta sa fie motivul pentru care nu poate porni un motor de 1,1 KW? Totusi,repet,tine fara probleme toti ceilalti consumatori din locuinta,si nu sunt putini. Asa cum a spus si @validae un motor consuma la pornire de 3-5 0ri curentul nominal deci nu prea e relevant ca-ti duce ceilalti consumatori. Daca e clona chinezeasca atunci are 2.5-3kW deci nu poate porni motorul de 1.1kW. Link spre comentariu
Vizitator dieselpower Postat Decembrie 21, 2014 Partajează Postat Decembrie 21, 2014 E clar acum. Va multumesc mult pentru lamuriri. Link spre comentariu
Vizitator strike Postat Decembrie 22, 2014 Partajează Postat Decembrie 22, 2014 (editat) E cel din dreapta,din clipul de mai sus. Sa inteleg ca e o clona chinezeasca. Asta sa fie motivul pentru care nu poate porni un motor de 1,1 KW? Totusi,repet,tine fara probleme toti ceilalti consumatori din locuinta,si nu sunt putini. Salut A.} trebuie dus hidroforul la un atelier de bobinaj, si iti trage IESIRE TRIFAZICA - DIRECT din bobinaj hidrforului , in configuratie STEA. in general este bobinat trifazic cu condesator de defazaj pe 1 faza. deci baietii o sa va suprime - condensatorul de defazaj -- si se scot afara direct 3 fire {pentru 3 faze } + masa , pentru alimentare directa trifazica a hidroforului. numai asa poti folosi acel Hidrofor , direct pe generator acesta =========== atentie dupa modificare - hidroforul o sa functioneze doar in trifazic exista si varianta sa-ti faca intr-o cutie separata , comutare la bobinajul de la o faza - sa comuti , pe 220V cu condesator, cand doresti sa-l alimentezi la reteau normala de 220V - dar este o complicatie inutila , daca normal il vei folosi doar la generator. sper ca am fost suficient de explicit. bobinajul hidroforului legate in Stea, si cele 3 capete de bobinajelor se duc la priza trifazica a generatorului + masa . Trebuie sa porneasca si cu alti consumatori rezistivi , cuplati pe faze, gen Becuri , TV . Hidroforul in regim 220 V , cu condensator de excitatie -- NU O SA FUNCTIONEZE NICIODATA PE PUTEREA INSTALATA a acestui generator in regim de consumator 220V !!!!! B:} mai exista o varianta : transformator trifazic in primar sa suporte curentul generatorului pe fiecare faza --si in secundar 220V , cu sectiune de conductor sa suporte suma curentilor din cele 3 faze ale primarului. in acel moment ai sa ai putere maxima de 220V 5500 Wati pe secundarul transformatorului - si hidroforul ramane bobinat in configuratie 220 V !!!!!!! si atunci functioneste .... hidroforul pe 220 V fara probleme. numai bine strike in concluzie: sunt 2 variante 1. modificarea hidroforului - din 220 V in trifazic 2. transformator trifazic - la 220 V - cu putere instalata de 5500 - 6000W PS: sa stii ca chinezaria -- mai are o protectie la excitatia Rotorului, care de se activeaza --- generatorul nu functioneste !!, idem o are la nivelul de ulei di Baie de Ulei . Editat Decembrie 22, 2014 de strike Link spre comentariu
Vizitator dieselpower Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Salutare. S-a ars (topit) infasurarea de 220V a statorului generatorului care face subiectul discutiei de aici. Am ramas uimit ca nu a intervenit nicio protectie. Acum,ca va trebui sa-l rebobinez,ma puteti indruma cum sa procedez pentru a-i imbunatati randamentul/performanta? Multumesc. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Pare mi se mie sau acel generator era bobinat cu aluminiu? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum