maxente Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 De varianta asta ce ziceti ? http://electronics-diy.com/gainclone-power-amplifier-lm3886.php Autorul zice ca a bagat o corectie Linkwitz in reactia negativa sa compenseze frecventele joase Ce parere aveti de corectia aia ? Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 La fel sunt amplifuri care nu au diodele alea si tot nu crapa de ani de zile. Un UF400x e ieftin si isi face treaba, nu e mare lucru sa montezi asa ceva. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Maxente nu e cazul ca Dudikof sa se complice inutil cu asa ceva. Sharky a punctat excelent , sunt milioane de amplifuri fara acele diode la iesire. Ca sa stea linistit poate sa puna 2 diode cum a zis Zal, modelul ultrafast sugerat de Sharky. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Ianuarie 2, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Cam asta ar fi schema : (in traful ala vor intra 2 module din astea) Acum nustiu de cat sa pun sigurantele... Amplifu trebuie sa mearga pe 8 si 4 ohmi (pe 4 cu volumul dat mai mic, adica sa scoata tot 12,5W ca pe 8 ohmi, dar sigurantele trebuie sa reziste pt scurt timp si la 25W pe iesire). Curentul pe fiecare ramura este de 1,8A rms si arata asa : Editat Ianuarie 2, 2015 de Dudikoff Link spre comentariu
Blacksmith Postat Ianuarie 3, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2015 Eu mai postez aici ce nelamuriri mai am despre amplif si voi imi raspundeti cand puteti.... Deci nr. 1 e aia cu sigurantele de mai sus... Nr.2: - La multa lume am vazut bobina aia de pe iesire facuta pe rezistenta de se pune in paralel cu ea, dar ce bobina mai e aia cu miez de rezistenta ? nu i se schimba proprietatile din cauza miezului ? Ar fi mai bine daca s-ar face bobina de un diametru mai mare decat rezistenta si nu direct pe ea ? Si tot legat de bobina... E mai bine daca se bobineaza cu un mic pas intre spire sau se poate si spira langa spira ? Nr.3: - Condensatorul din zobel, de 100nF poate fi unul smd ceramic 1206 la 100V ? ma refer daca e ok din punct de vedere tehnic, sa nu se arda ceva..... Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 3, 2015 Partajează Postat Ianuarie 3, 2015 (editat) 1. Siguranţele depind de sarcină, ptr 8 Ohmi merg unele de 2...2,5A la tensiunea aia de alimentare. Dacă pui una şi la ieşire, să fie imediat valoarea mai mare, 3...3,15A, temporizate. Cele de juma de leu bucata sînt rapide, sau necunoscute, unele bune sînt pe la doi lei bucata. 2. Vei observa prin amplifuri cîteva variante de realizare a bobinei, contează inductanţa rezultată şi rezistenţa cît mai mică. Se bobinează spiră lîngă spiră şi: -pe un singur strat montate orizontal sau vertical, de regulă astea au şi rez în interior, fie ca suport, fie mai mică în dimensiuni, doar ptr a economisi spaţiu pe cablaj; -pe două straturi şi montate vertical; -pe trei straturi montate orizontal; -pe mai multe straturi bobinate pe o carcasă de plastic, de obicei în amplifuri de putere. Singura firmă care folosea miez de ferită ptr bobina de la ieşire e Philips. 3. Dacă faci un amplif ieftin pui cond acela ceramic, dar e bine să ai un minim de pretenţii cînd vine vorba de calitate. E dependent de temperatură, frecvenţă, chiar şi de umiditate sau dacă se aşează musca pe el. Şi am văzut aşa ceva ars, iar ampliful cu moşfeţi din prima generaţie funcţiona în continuare. Editat Ianuarie 3, 2015 de zal Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Ianuarie 3, 2015 Partajează Postat Ianuarie 3, 2015 In zobel poliester pe tensiune mare. Sigurantele pe alimentare te vor ajuta sa nu ai nevoie de stingator asa ca nu le acorda o mare importanta. Bobina o poti bobina pe rezistenta si rigidizata cu glue. Este totusi un circuit integrat asa nu are rost sa te complici. Fratii nostrii chinezi comercializeaza de ani buni pe eBay un PCB interesant. Nu suna rau deloc. Spor, Mircea. LM3886+NE5532 Sch.pdf Link spre comentariu
Blacksmith Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 (editat) Pai curentul pe care ti l-am dat de 1,8A RMS cu varfuri de 3,5A (ca in imagine) este pe 4 ohmi. Vreau ca amplifu sa mearga si pe 4 ohmi. Deci in cazul asta de cat ar trebui sa fie sigurantele de pe alimentare ? Si de ce tip, rapide sau cu intarzaiere ? Ma gandesc ca tot asa.... un 2 - 2,5 A rapide. Editat Ianuarie 4, 2015 de Dudikoff Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 http://www.tme.eu/ro/details/0001.1012.pt/sigurante-5x20mm-rapide/schurter/# Link spre comentariu
Blacksmith Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 Ce sa fac cu aia de 6A ? In primar e ok una de 1A ? Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 Te-ai sucit, iniţial vorbeai de 8 Ohmi şi eu la aia m-am gîndit. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 (editat) Deci dupa calculele mele rezulta sigurante de 1A rapide pe fiecare alimentare si niciuna pe iesire. Sa va explic cum m-am gandit... O siguranta rapida de 1A suporta asa: - 1,0A ... nelimitat - 1,5A ... 60 minute - 2,0A ... 30 minute - 2,7A ... 1 secunda Curentul maxim pe care il ia amplificatorul este de 1,3A RMS (dar muzica nu e RMS!) cu varfuri de 2,5A - adica atunci cand e pe 4 ohmi cu volumul dat pt a scoate aceeasi putere ca si pe 8 ohmi. (Nu ma intereseaza sub nici o forma puteri mai mari de 12,5W pe nici o impedanta). Deci se cam incadreaza sa reziste la semnal muzical cu asta de 1A.... Acum... Sigurantei ii trebuie 2,7A ca sa se arda. Facem calculul pt cazul cand scoate o alimentare pe iesire, adica 20V. 20V / 7 ohmi (rezistenta in dc a celei mai mari impedante de difuzor, adica 8 ohmi) = 2,85A ... Ce sa vezi e chiar cat trebuie ! Deci siguranta se va arde iar difuzorul va fi protejat. Editat Ianuarie 4, 2015 de Dudikoff Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 Baga mare, sa dai comanda si de mai mari, sa ai cu ce inlocui in caz ca se ard astea. In functionare normala, cu muzica, n-o sa crape nici de 500mA, dar daca e sa testezi cu sinus in regim continuu, e alta poveste. Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 O siguranţă rapidă e rapidă, se arde în fracţiuni de secundă cum trece curentul peste valoarea ei, cu toleranţa de rigoare, să zicem 10%. Nici vorbă să reziste 1 secundă la de peste două ori jumate curentul nominal. O siguranţă temporizată (lentă), e mult mai îngăduitoare cu electronistul amator, dacă curentul creşte lent întîi se încinge firul, chiar se aprinde ca un filament şi în final cedează după cicluri repetate prin decălire, adică modificarea caracteristicilor fizice. Se poate arde şi imediat la un curent mare, dar nu aşa iute ca cea rapidă. Totul depinde de panta de creştere a curentului. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 (editat) Am testat cu o siguranta rapida de 4A. La 8A a mers fara probleme, nu s-a inrosit, doar s-a observat ca s-a muiat un pic.... Iar la 10A s-a ars intr-o secunda. Tocmai am terminat si PCB-ul... E ok sa ma apuc sa-l fac ? Maine dau comanda si de piese... sper ca lucreaza posta.... Aaaa, integratul vine sub placa pus orizontal, nu va speriati... Editat Ianuarie 4, 2015 de Dudikoff Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum