Marian Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Am deja o buna parte din componentele din schema, deci si electroliticii de la filtrarea HV, de asta i-am pus asa in schema. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Sa te uiti in pdf 2110 daca admite V+ la intrare si daca are rezistor spre masa pe intrari, pentru ca emitoarele TL sunt in aer si eventualele capacitati parazite nu vor fi descarcate in gol, marind umplerea.Configuratia face stop, nu limiteaza, sunt convins ca stii asta.Daca-mi amintesc bine, 2110 poate +1A/-2A la iesire. Asta inseamna ca pe cei 10ohmi din porti, mai se poate in paralel un schottky+10ohmi cu catodul spre CI care ar asigura un off mai bun ca timp.Ce ideal ar fi fost aici un CI gen 2153 cu osc intern (40-50kHz) si un terminal alocat condului de softstart... Sau si mai bun, cu ultimul terminal disponibil alocat alocat senzorului de curent, chiar si pentru stop, nu neaparat moment off. Link spre comentariu
Marian Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 2110 admite pe intrari orice valoare intre Vss si Vdd deci aici ar fi bine, are si rezistente la masa pe intrari ( nu stiu la ce valori ). Evident ca stiu faza cu stopul, de fapt am si scris mai sus ca protectia blocheaza sursa, deci iara ar fi ok pana aci. Apoi 2110 poate pe iesiri +/-2A, o sa fac asa cum zici numai ca sincer sa fiu nu prea am inteles niciodata logica cu dioda in paralel pe rezistenta, si timpul de off mai bun, cum anume se intampla chestia asta? ( iertata sa-mi fie ignoranta ). PS: Da, ar fi fost bengos ca 2153 sa aiba si softstart inclus da asta e, oricum nu mai am timp de experimente ( si nici chef nu prea ce-i drept pe moment ), am amanat suficient proiectul asta si amicul meu are nevoie de amplif asa ca apelez la ceea ce stiu sau macar inteleg cat de cat. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Vad in pdf 2110 +/-2A, deci nu e necesara dioda, se poate mai puntin de 10ohmi si pentru on.Exista doua praguri aproximative de tensiune pentru care un MOS incepe sa se deschida pana la deschiderea completa. Sa zicem ca incepe sa se deschida la 3V (depinde de MOS, vezi pdf) si se deschide complet la 6V. Datorita rezistorului din poarta si a capacitatii interne MOS, fara a mai baga in ecuatie si posibilitatile driverului, tensiunea pe capacitatea portii creste liniar la V+, nu creste brusc. Exista un timp in care tensiunea va parcurge in poarta variatia de la 3 la 6V (sau invers la off). Pe la 4,5V (sa zicem) MOS va fi "pe jumatate" deschis. La o tensiune de 70V si un curent de 4A (presupunem), in acea perioada puterea disipata este de 280W. Perioada este foarte scurta si uneori nesemnificativa termic. Dar e bine sa fie cat mai scurta, deci un rezistor cat mai mic in poarta. Solicitarile sunt mai mari la off (de obicei), de aceea ar fi bine ca la momentul off sa se scurteze si mai mult perioada. Scurtarea se poate face prin acea dioda si rezistor care ofera un anume timp la on si unul mai scurt la off, dar merita numai daca posibilitatile driverului sunt astea. Si mai e ceva: nu se poate micsora oricat rezistorul, chiar daca driverul permite, pentru ca apar niste oscilatii parazite in poarta, vezi viewtopic.php?f=41&t=76798&start=465#p1195800 . Uneori cele de pe crescatoare, chiar la V+, sunt mai pronuntate. Asta te obliga la un rezistor mare valoric dar care contrazice unul mic necesar, deci poti apel la dioda+rez pe rezistorul existent care macar pentru off iti asigura un timp mai bun, daca oscilatiile te forteaza sa aplici un rezistor mai mare in poarta. Se poate si invers, ca pe descrescatoare sa ai la V- oscilatii, ceea ce te forteaza sa maresti rezistorul si folosind pachetul D+R, de data asta invers, poti obtine un timp mai bun macar la on. Totul in cadrul posibilitatilor driverului, desigur.D+R paralel cu rezistorul din poarta (sau D paralel cu R si totul inseriat cu rezistor) iti ofera o anume rezistenta in poarta la on si o alta la off, in functie de interese si posibilitati. Deci storci maxim din timpi. Cu cat astia sunt mai scurti, cu atat pierderile pe comutatie scad, adica acea putere de 280W se manifesta intr-un timp mai scurt. Link spre comentariu
Marian Postat Aprilie 27, 2013 Partajează Postat Aprilie 27, 2013 Mda, era o logica atat de simpla si totusi nu mi-a mers cerebelul... la naiba... In fine, rezistenta din poate se poate micsora intr-adevar sub 10 Ohm, cred ca undeva la 6,8 ar fi minimul, ar fi undeva chiar sub cei 2A admisi de driver deci cred eu suficient pentru incarcarea/descarcarea rapida a Ciss fara a mai fi nevoie de acea dioda. Am discutat si cu beneficiarul si este de acord cu configuratia astfel incat dupa cateva finisaje pe schema o sa ma apuc de cablaj. Link spre comentariu
Marian Postat Aprilie 27, 2013 Partajează Postat Aprilie 27, 2013 Revin cu schema finalizata ( cred eu ): http://img20.imageshack.us/img20/8821/schema3.png Curentul maxim admis in primar ( varful la care sursa se va bloca/va pune stop ) l-am ales eu la 7A ceea ce corespunde in secundar cu un curent de scurtcircuit de cam 10A, puterea nominala extrasa de amplificator la volum spre maxim am estimat-o eu pe la 700W, ceea ce inseamna cam 5A curent nominal pentru primar, traful de curent va avea un raport 1/100 si pentru cei 70mA am ales o rezistenta de sarcina de 100 Ohm cu care voi avea cam 7V pentru circuitrul de protectie; traful de putere va fi E65 ( 2 "E"-uri ); am inlocuit conzii de 100n de la decuplarile 494 si driver cu niste MLCC de 1u; la iesiri pe langa electroliticii de 1m cu impedanta scazuta voi mai pune si niste MPP de 330n/250V tot cu impedanta scazuta, care am observat ca sunt foarte buni la decuplare; la snubber-ul din primar nu sunt foarte sigur de acele valori, nu am gasit un pdf care sa aiba grafic al capacitatilor pana la tensiunea off de interes ( sa mearga pana la minim 140V ), majoritatea sunt pana la 100V am extrapolat eu judecand dupa curba Coss de acolo cam pe la 300p dar voi ajusta oricum pe osciloscop nu-i bai. In rest cam atat ar fi, astept pareri/sugestii dupa care ma apuc de pecebeu care datorita componentelor pe care trebui sa le folosesc va fi destul de maricut dar nu conteste ma descurc eu. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Nu zic sa o faci, dar o inductanta serie (chiar fara stabilizare) da o crestere mai lenta a curentului in cazul unui scurt si ofera timpul necesar tiristorului sa intervina. Parca e mai sigur. Link spre comentariu
Marian Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Stiu la ce te referi si sunt de acord, am deja in schema acele inductante, nu trebuie decat sa le mut inaintea primilor electrolitici, desi le-as fi preferat asa atat pentru ca efectul pelicular nu mai era o problema si apoi le doream a constitui un filtru LC pentru atenuarea zgomotului de comutatie si eventual a unor armonici, dar poate ca mai pun altele din alea mici de pe la atx-uri ( in jur de 10u ) dupa primul electrolitic desi daca ma gandesc fac mai mult rau, aduc zgomotul in spectrul audio ca 10u cu 1m e cu rezonanta cam pe la 1,5Khz...in fine om vedea. Link spre comentariu
maxente Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Poti atasa si un led la activarea protectiei, sau te complici prea mult? Ma gandeam ca ar fi bine sa se vada modul ''fault'' in cazul in care se strapunge vreun final sau apare vreun scurt accidental in partea de dupa secundar E-urile de unde le iei, le folosesti din trafuri ATX? Link spre comentariu
Marian Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 La faza cu ledul nu m-am gandit, oricum ar fi cat se poate de simplu nu-i bai, il pot alimenta din tiristor si l-as pune direct pe panou. Cat despre E'uri daca te referi la traful de forta, asa cum am zis este E65, adica aista:Sunt 2 "E"-uri, traful este recuperat dintr-un invertor de sudura, de fapt au fost 2 trafuri identice dar unul n-am reusit sa-l desfac in ciuda incercarilor mele insistente cu fierbere si alte nazbatii, a crapat ferita si vorba aia mi-a venit sa plang de necaz ca tare bengos era Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 a crapat ferita si vorba aia mi-a venit sa plang de necaz ca tare bengos era Se poate lipi;eu folosesc un adeziv bicomponent,de la Bison,pentru metal.Se gaseste de ex,la Carrefour...http://www.google.ro/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=836 Link spre comentariu
Marian Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Serios? atunci e o veste tare buna. Eu nici macar n-am luat in calcul varianta lipirii gandind ca proprietatile feritei oricum sunt compromise dar se pare ca m-am inselat si daca este asa tare ma mai bucur Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Si apare un micut intrefierDeci trebuie folosita cu atentie Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Si apare un micut intrefierSe regleaza din nr spire;presupunand ca cele maxim cateva zecimi de milimetru adeziv,poate micsora vizibil inductanta specifica. Link spre comentariu
maxente Postat Aprilie 28, 2013 Partajează Postat Aprilie 28, 2013 Ai dreptate, ai specificat mai sus ca e E65, nu am citit cu atentieMarian nu arunca ferita aia lipeste-o, mai tii minte traful ala care parea ca e un E65 unde ti-am si cerut parerea in legatura cu bobinatul?Ei bine si eu am reusit sa il sparg cand incercam sa il desfac acum 2 ani, i-am lipit bucata cu poxipol si am apasat foarte tare ca sa fie golul cat mai mic posibil apoi i-am dat cu poxipol pe exterioare si merge traful ala de n-are aer probat in sursa aia a mea cu care te-am tot batut la cap ba chiar am tras mai bine de 900w asa spart cum e si n-a gâfâit Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum