Vizitator Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Atunci de ce se mai pun si arcuri la masina? Nu stiu! Se pun? Ceea ce stiu eu, este ca resoartele cu gaz sub presiune, se folosesc in multe domenii ale tehnicii. Spre exemplu se utilizeaza resoarte cu gaz sub presiune de mare forta, la revenirea placilor de extragere a pieselor stantate din matrite. De altfel, as fi putut sa te intreb in mod retoric la randul meu: "Atunci de ce se mai pune gaz sub presiune la acele dispozitive?" Pentru amortizor este suficient circuitul hidraulic cu ulei. Eu am recuperat pana acum zeci de tije de amortizoare, provenind de la autoturismele DACIA, sau CIELO, dar nu am intalnit nici-odata gaz sub presiune. Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Eu am recuperat pana acum zeci de tije de amortizoare, provenind de la autoturismele DACIA, sau CIELO, dar nu am intalnit nici-odata gaz sub presiune. Pai masinile alea sant depasite de tehnica ,dar da exista amortizoare cu gaz,dar au si ulei. Aici se explica destul de clar : http://www.volvo-club.ro/topic/13713-amortizoare-ulei-vs-gaz/ http://vwforum.ro/topic/73629-amortizoare-gaz-versus-amortizoare-ulei/ Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 20, 2014 Partajează Postat Decembrie 20, 2014 (editat) http://www.bilstein.ro/produse/amortizoare.html Citat de pe pagina aia pe care nu vreti sa o deschideti! [*] Amortizorul bitubular cu ulei (B2) – camera cu gaz conţine aer la presiune atmosferică. La trecerea forţată a uleiului prin supapele din piston şi din ansamblul supapă inferioară apar diferenţe de presiune care creează fenomenul de cavitaţie, adică în interiorul uleiului se formează bule de aer. In această stare uleiul nu mai este un lichid compact ci este o spumă care nu mai asigură forţele de amortizare proiectate, pierderea de eficienţă putând ajunge la 35%. [*] Amortizorul bitubular cu ulei şi gaz (B4) – camera cu gaz conţine azot la presiunea de 5 atmosfere. Acesta meţine uleiul sub presiune şi nu-i permite să spumeze, asigurând astfel funcţionarea amortizorului fără pierderi de eficienţă. De aia se foloseste gaz sub presiune in amortizor. E cel mai usor si sigur mod in a tine uleiul presurizat. Grig [*] Editat Decembrie 20, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 20, 2014 Partajează Postat Decembrie 20, 2014 Am deschis acea pagina, dar nu am intalnit textul. Sau nu am fost suficient de concentrat. Acum este clar - bata-l vina de progres tehnic! Eu eram convins ca gazul foloseste la un resort fara arc elicoidal, tocmai pentru ca mai intalnisem asa ceva. Link spre comentariu
gaby Postat Decembrie 20, 2014 Partajează Postat Decembrie 20, 2014 Va pot spune ca modelul este Kyb de pe fata la o masina Renault Megane 2.2 cu pachet de drumuri grele Amortizoarele Kyb sant cu gaz sub presiune, aveti grija la gaurire. Aceasta este procedura recomandata de producator pentru golirea a uleiului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 20, 2014 Partajează Postat Decembrie 20, 2014 Nu prea ai la ce sa ai grija. Cinci barr, la cat gaz este acolo nu inseamna decat un mic fas. Fiind azot, nu este interzisa evacuarea in atmosfera. Deci raman pasii pe care i-am recomandat si eu mai sus, cu mentiunea ca se va strapunge mai intai carcasa recipientului de gaz, care din desen inteleg ca se afla intotdeauna catre partea cu ochetul de prindere. Acum problema este, daca ceea ce se recupereaza mai foloseste la ceva, asa cum foloseau vechile tije despre care vorbeam, sau daca este doar o pierdere de timp. ...E cel mai usor si sigur mod in a tine uleiul presurizat. Dupa parerea mea, era si mai usor si mai ieftin cu arcuri elicoidale, sau lamelare, care daca imi aduc bine amine existau si la modelele fara gaz. Deci pana la urma progresul tehnologic este indoielnic. Link spre comentariu
philiprobz Postat Decembrie 20, 2014 Partajează Postat Decembrie 20, 2014 La un amortizor neprihanit de vreun accident tija isi pastreaza precizia . Daca nu ar fi asa atunci uleiul ar tasni pe langa la cea mai mica deformare. La cele demontate de mine, si cum spuneam au fost cateva, tija a fost dreapta deci parerea mea este ca se merita. Exceptand invelisul dur care poate fi indepartat acolo unde este nevoie doar cu carburi, dedesubt se poate prelucra chiar si cu scula din otel rapid si se poate trata termic . Mi-am facut o sumedenie de dornuri port scule mai ales pt freza si axuri din astfel de tije care asigura precizie la fiecare prindere. Amortizoarele de fata cu tije subtiri iarasi sunt foarte bune. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 20, 2014 Partajează Postat Decembrie 20, 2014 Eu ma refeream la cele care nu mai au o forma clasica, adica lisa, ci sunt realizate in trepte, asa dupa cum apar in schemele linkate de Grig. Link spre comentariu
florianmro Postat Decembrie 22, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 22, 2014 Saptamana asta o sa desfac amortizorul, acum chiar stiu cum o sa fac operatia Si parerea mea este de asemena ca tija nu este deformata dar o sa vedem .Va tin la curent cu momentul operației Link spre comentariu
florianmro Postat Decembrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 26, 2014 Am desfacut amortizorul cu pricina Va pot spune ca nu exista nici un pericol ,sunt doar povesti .Am practicat 2 gauri ,am scurs uleiul apoi am debitat camasa exterioara si apoi cea interioara .In schimb tija este deformata de la accident mai mult decat ma asteptam asa ca nu imi voi atinge scopul propus.Va trebui sa merg la un atelier sa iau unul uzat sau sa folosesc un segment de tija de la rulmenti liniari Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 26, 2014 Partajează Postat Decembrie 26, 2014 Am desfacut amortizorul cu pricina Va pot spune ca nu exista nici un pericol ,sunt doar povesti . Incearca un amortizor care este etans, neaccidentat, apoi ne mai spui ce si cum. Mare pericol nu`i , doar ceva ulei in ochi, basca daca esti norocos cu ceva span. Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum