florianmro Postat Decembrie 18, 2014 Partajează Postat Decembrie 18, 2014 Va salut, Am un amortizor deformat si as dori sa recuperez tija de la el spre a o putea folosi la strung in vederea reglarii papusii mobile cu ajutorul comparatorilui. Amortizorul a fost motat pe masina doar vreo 3 luni din august pana in octombrie anul asta si l-am inlocuit datorita faptului ca am avut un accident usor cu masina si s-a deformat asa cum arata in poza Gasesc ca este o piesa cu o prelucrare de precizie ridicata Intrebarea mea este daca ati facut vreodata asa ceva si cum sa abordez lucrarea sa nu ma murdaresc prea tare de ulei sau sa sara ceva dinauntru Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 18, 2014 Partajează Postat Decembrie 18, 2014 Daca vrei sa folosesti tija pentru reglarea papusii strungului, trebuie in primul rind, sa fii convins ca este dreapta si ca universalul nu are bataie.Daca in urma accidentului, tija a avut si ea de suferit?Dupa cum arata telescopul ma gindesc ca sigur este strimba si tija.Telescopul este cu gaz sau cu ulei? Link spre comentariu
philiprobz Postat Decembrie 18, 2014 Partajează Postat Decembrie 18, 2014 (editat) Am desfacut mai multe astfel de amortizoare din acelasi considerent, axul este ideal pentru fel si fel de dispozitive pe langa strung. Are un invelis dur obtinut probabil prin cementare dar miezul este mai moale si excelent pretabil la calire ulterioara in functie de nevoi. Sa ai totusi grija sa nu fie pe gaz, nu e vorba ca bubuie ci doar sa nu-ti sara in ochi. Eu intotdeuna am taiat fundul amortizorului cu o panza de bomfaier iar mai apoi am scos axul prin acel loc. In functie de model o sa trebuiasca sa mai tai cate ceva cu flexul chiar si un pic din ax dar in final vei ramane cu suficienta lungime. De murdarit tot o sa te murdaresti dar nu asta ar tr sa fie problema care sa te preocupe asa mult. Editat Decembrie 18, 2014 de philiprobz Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 18, 2014 Partajează Postat Decembrie 18, 2014 Cele cu gaz sunt resorturi. Daca este amortizor, atunci este plin cu ulei. Pentru demontare, se dau doua gauri de 4... 5 mm diametru catre ambele capete. Apoi printr-una dintre gauri se goleste uleiul (care se poate recupera) in timp ce prin cealalta patrunde aerul pentru egalizarea presiunilor. Dupa golire se taie cu un bomfaier, sau cu flexul (cu atentie) capatul de teava dinspre piston. Se scoate ansamblul tija-piston prin capatul de teava decupat. Restul este demontabil (suruburi, saibe, piulite, sigurante,..., etc). Tija este aparent superfinisata (suprafata oglinda) insa nimic nu garanteaza ca nu poate avea deformatii, chiar si daca nu ar fi fortata in mod accidental. Se poate deci utiliza ca dorn de control doar dupa ce este ea insasi controlata cu atentie. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 18, 2014 Partajează Postat Decembrie 18, 2014 Sint amortizoare care au gaz sub presiune in ele precum si ulei. Se cunosc usor daca sint noi , vin cu o "bentita" de fixare , altfel se extinde la maxim. Daca`l tai arunca si ulei deci grija mare. Grig 1 Link spre comentariu
Daniel_sv Postat Decembrie 18, 2014 Partajează Postat Decembrie 18, 2014 eu lucrez la service si am mai luat cateva tije de asta, dar nu m-am obosit sa-l desfac. am taiat cu flexul la 2mm de telescop cu tija scoasa la maxim. la asemenea impact tija sigur este deformata. costa mult transportul si nu stiu daca se merita ca iti pot trimite cate vrei Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Sint amortizoare care au gaz sub presiune in ele precum si ulei... Sunt resorturi, combinate cu amortizoare. Se pot foarte bine deosebi, deoarece cele combinate se imobilizeaza intr-o pozitie extinsa la maximum. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Aici este si explicatia folosirii gazului sub presiune la un amortizor. E vorba de amortizoarele bitubulare, B4. Camera de gaz e figurata cu galben in desen. Grig Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 La acel tip de amortizor, combinat cu resort, cu tija facuta in trepte, amortizorul este doar partea hidraulica, unde uleiul circula dintr-o camera intr-alta a cilindrului hidraulic printr-un ajustaj astfel dimensionat, incat sa opuna o anumita rezistenta la miscare. In lipsa amortizorului, arcul (resortul cu gaz) ar oscila in mod continuu, lucru atat inconfortabil, cat si periculos pentru controlul autovehiculului. In acest caz, tija nu va putea fi utilizata in scopul enuntat de colegul florianmro. Link spre comentariu
ndc74 Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 si eu am taiat cu flexul mai multe amortizoare. majoritatea erau doar cu ulei fara gaz (fi 20 la tija). Am taiat la cativa cm de capat iar tija era scoasa in afara.Telescopul il tineam inclinat cu tija in sus ca sa nu curga uleiul. Dupa taiere am scurs uleiul. Se face putina mizerie si de aceea e de preferat ca operatia sa se faca afara (nu in garaj), dar nu pot sa spun ca m-am murdarit excesiv. Tijele recuperate sunt ok, doar ca la o treime de capatul din interior au un inel sudat prin puncte care te cam incurca si deci nu toata lungimea e asa ce curata si lucioasa ca bucata care se vede cand se scoate tija in sus. Al doilea dezavantaj este ca nu au gauri de amborare la capete. ar fi fost foarte utile atunci cand vrei sa prinzi bara intre varfuri. Am taiat si unele cu tija mai groasa (cred ca fi25). acelea cred ca fusesera cu gaz caci tija urca singura dupa ce o impingeai, numai ca nu ,ai avea presiune. cand am taiat nu a stropit sau sa faca alte bazaconii. Din pacate tija desi mai groasa nu e mare sfaraiala caci e goala pe interior (nu e plina ca la celelalte).Telescopul daca a fost lovit s-ar putea ca sa nu mai fie drept, dar poti gasi pe la remat sau service-uri o gramada de teloscoape vechi care nu sunt indoite. Eu aveam de gand sa le folosesc ca bare rectificate de culisare si sa cumpar rulmenti liniari care sa culiseze pe ele. Problema vine de la inelul ala sudat caci doar pana acolo poate culisa. as fi vrut sa rectific si zona unde e inelul, dar fara gaurile de amborare nu pot s-o centrez pe masina de rectificat. Din cauza asta m-am blocat ca nu am gasit o solutie simpla. Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Eu aveam de gand sa le folosesc ca bare rectificate de culisare si sa cumpar rulmenti liniari care sa culiseze pe ele. Problema vine de la inelul ala sudat caci doar pana acolo poate culisa. as fi vrut sa rectific si zona unde e inelul, dar fara gaurile de amborare nu pot s-o centrez pe masina de rectificat. Din cauza asta m-am blocat ca nu am gasit o solutie simpla. Sant masini de rectificat la rotund fara centru. Link spre comentariu
almarghi Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Sunt resorturi, combinate cu amortizoare. Se pot foarte bine deosebi, deoarece cele combinate se imobilizeaza intr-o pozitie extinsa la maximum. Atunci de ce se mai pun si arcuri la masina? Link spre comentariu
florianmro Postat Decembrie 19, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 19, 2014 Multumesc tuturor care au avut smabilitatea sa ma jute cu acest subiect.Am reusit sa imi fac o idee asupra problemei .Am hotarat sa il desfac cu grija prin gaurire initial si apoi sa fac debitarea necesara .Tija rezultata o voi centra in universal cu 4 bacuri independente cu ajutorul comparatorului , apoi voi practica gauri de centrare in capete , operatia e reglare a papusii mobile se va face intre varfuri .Voi stabili si daca tija este deformata .Va pot spune ca modelul este Kyb de pe fata la o masina Renault Megane 2.2 cu pachet de drumuri grele Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 (editat) Atunci de ce se mai pun si arcuri la masina? Pentru ca amortizoarele au rolul de a reduce oscilatiile provocate de arcuri la trecerea rotilor masinii peste denivelari.Arcurile sustin caroseria incarcata cu marfuri si pasageri,nu amortizoarele.Fara ele, la trecerea rotilor peste denivelari,gropi, ar face ca masina(caroseria) sa oscileze necontrolat,facind ca soferul si pasagerii sa se zgiltie si sa se miste ca "marul in ciur".Fara amortizoare ,cei din masina, ar fi ca intr-un tractor(caruta) care merge in viteza pe un drum cu denivelari.Daca masina ar avea numai amortizoare,efectele lor ar fi egale cu 0,pentru ca sub greutatea caroseriei amortizoarele ar fi in permanenta comprimate,arcurile din componenta lor nefiind in stare sa ridice caroseria. Scuze de offtopic. Editat Decembrie 19, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
almarghi Postat Decembrie 19, 2014 Partajează Postat Decembrie 19, 2014 (editat) Pentru ca amortizoarele au rolul de a reduce oscilatiile provocate de arcuri la trecerea rotilor masinii peste denivelari.Arcurile sustin caroseria incarcata cu marfuri si pasageri,nu amortizoarele.Fara ele, la trecerea rotilor peste denivelari,gropi, ar face ca masina(caroseria) sa oscileze necontrolat,facind ca soferul si pasagerii sa se zgiltie si sa se miste ca "marul in ciur".Fara amortizoare ,cei din masina, ar fi ca intr-un tractor(caruta) care merge in viteza pe un drum cu denivelari.Daca masina ar avea numai amortizoare,efectele lor ar fi egale cu 0,pentru ca sub greutatea caroseriei amortizoarele ar fi in permanenta comprimate,arcurile din componenta lor nefiind in stare sa ridice caroseria. Scuze de offtopic. remarca mea era o gluma la afirmatia lui ola cum ca amortizoarele cu gaz ar fi resorturi sau o combinatie resort/amortizor. oricum lectia e binevenita Editat Decembrie 19, 2014 de almarghi Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum