alex mm Postat Februarie 5, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 5, 2015 Mici progrese ,am montat pe doua radiatoare ,modulele A33 ,acele cablajele de fabrica pe care le-am plantat recent . In weekend o sa am de facut testele ....... Alex Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Februarie 5, 2015 Partajează Postat Februarie 5, 2015 Profilul u nu este cam slabut? Stiu ca rezolva multe probleme de prindere dar in timp pot aparea deformari plastice. Spor, Mircea. Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Februarie 5, 2015 Partajează Postat Februarie 5, 2015 Nu pot crede ca notiunea de deformare plastica va este necunoscuta. Eu m-am jucat cu asemenea profile si asta am constatat. In timp cand verificam strangerea suruburilor constatam ca sunt slabite. Sper ca e doar o iluzie a mea tonul putin ostil al scrierii dv. In rest numai de bine, Mircea. Link spre comentariu
hpavictor Postat Februarie 5, 2015 Partajează Postat Februarie 5, 2015 Nimic nu e nemuritor , in primul rand prostia majoritatii . Pai cum altfel ar fi pusa in valoare manipularea serviciului de marketing mega-hiper-super-ultra-mincinos , ca de aia e " capitalism salbatic fara scrupule " in Mioriticaland ? Toti fraierii pun botu' instantant, pardon , ratu' la rahatisuri destinate analfabetilor . . Daca munca noastra ar fi apreciata la adevarata ei valoare .... am fi prea sus . Asta nu prea convine celor care ne considera doar " sclaveti " ai Europei , ca urmare ... dovediti doar contrariul , prin proiecte de calitate ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 6, 2015 Partajează Postat Februarie 6, 2015 Imi permit o remarca: Genul asta de prindere al finalilor l-am vazut la multe amplificatoare, in spcial la cele auto la trz finali sau la mosfeturile de comutatie insa profilul era U cu baza in jos si era din metal feros nu aluminiu (nu se indoaie la forta de stringere), iar intre cei 2 finali, exact unde este cel mai important, ar mai fi trebuit cite un surub inainte si dupa. Nu inteleg de ce nu s-a optat simplu la montarea cu gauri filetate, sau macar cu suruburi gen chipling autofiletant la fiecare tranzistor... Presupunind ca la rece stringerea este OK, factorul de dilatare al aluminiului de la radiator nu este identic cu cel al barii de aliminiu de sus si a suruburilor de otel. In fine, nu este treaba mea... Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 6, 2015 Partajează Postat Februarie 6, 2015 Mai ., eu stiu un lucru: Un tranzistor final se prinde ADECVAT pe radiator, indiferent ca este "pentru stadion" sau pentru "home use" ori "teste experimentale". Asta daca vrei sa stai linitit si sa ai rezultate, nu sa iti crape cind iti este lumea mai draga. Vad ca prin exprimarea ta de mai sus, incurajezi userii sa faca treburi de "dorul lelii", alias lasa ca merge si asa. Ma asteptam la mai mult din partea ta. Nu cred ca asta este motto-ul acestui forum... Ar cam trebui sa iti corectezi postarile din ultima perioada, sau sa le faci mai rare, multe n-au pic de noima... Asa ar trebui sa arate finalii pe radiator cu acel sistem de prindere, deci nici asa nu este corect, nefiind profil U folosit cu baza in jos astfel incit deformarea mecanica pe lungimea transversala a profilului sa fie MINIMA: Si daca ma uit atent, acel profil nici macar nu este "plin", se pare ca este un U, folosit culcat... Vezi aici despre prinderea finalilor cu profil "U", efectuata CORECT. http://images.gasgoo.com/MiMwMDRfMDA0Izk2NzgxMDAwMA--/auto-part-rms-2500wx1ch-class-d-car-amplifier.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Inside_of_a_Boss_Audio_DD3600_Class_D_mono_block_amp.jpg Link spre comentariu
flomar60 Postat Februarie 6, 2015 Partajează Postat Februarie 6, 2015 Va salut! Ma refer strict la subiectul " deformarea plastica a aluminiului" ....De mai bine de 30 ani lucrez cu metalul asta si mi-a trecut prin mana in toate formele posibile si imposibile...doar un exemplu : bara de aluminiu care facea legatura inte bornele de iesire pe JT la un traf de 1600KVA si intreruptorul principal de tip OROMAX ( 4000A!) avea latimea de 15 cm si grosimea de 1,5cm , 2 bare in paralel , stranse cu suruburi M16 - 4 bucati - pe zona de contact....fiecare surub avea saiba plata si grower pe ambele parti...dupa o jumatate de an , la o revizie, fiecare surub a permis strangerea cu o tura si ceva...concluziile le trageti dvs.... Daca se considera off-topic , imi cer scuze si rog moderatorul sa stearga postul... Link spre comentariu
sk24bpo Postat Februarie 6, 2015 Partajează Postat Februarie 6, 2015 Ii recomand lui Alex sa schimbe profilul "U" cu unul inchis , de tip "O" sa zicem. Acest tip de prindere are avantajul ca apasa pe o suprafata mai mare si face treaba asta pe centrul tranzistorului, acolo unde este pastica de siliciu. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 6, 2015 Partajează Postat Februarie 6, 2015 Are, dar in general depinde de material. DAca e vorba de dur-aluminiu, ala tine destul de bine, chiar daca forma nu il avantajeaza. Evident ca unul U sau tot asa, dar mai gros ar fi mult mai util. Mai pui niste suruburi cu pas fin si saibe grover sau un arc, dar deja astea-s fantezii. Link spre comentariu
alex mm Postat Februarie 6, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2015 Am urmarit cu interes comentariile voastre , Claudiu a avut dreptate referitor la presiunea pe cel de al doilea tranzistor ,cel de langa driveri ,asa ca am dublat izolatia de cauciuc siliconic si acum e bine . Am incercat sa misc ,stanga dreapta fiecare tranzistor de pe radiator si nu se mai misca nici unul .... Profilul este U, si aluminiul este extrudat ,si eloxat pe deasupra ,rezista foarte bine, si isi face treaba . Unicul tranzistor ,zic eu ,si important, defapt este cel al superdiodei ,care e prins cu surub de 3mm . E chiar dificil sa dai gauri si sa filetezi in dreptul aripioarelor de la radiator ,sau un pic langa ,incercati si veti vedea . Se rup burghie ,si tarozi ...... Deci pe viitor cand voi proiecta cablaje ,finalii ,driverii si superdioda sa fie pozitionati intre aripioarele radiatorului , sunt radiatoare si radiatoare Oricum radiatorul e supradimensionat ,amplificatorul ramane de casa , nu voi asculta la wati multi ,pt. asta am casti performante. Si va rog frumos sa fiti constructivi ,on topic si nu mai poluati ..... mutati-va la sectiunea bodega daca aveti alte intentii,altfel nu mai scriu un rand . Numai bine ,Alex Link spre comentariu
Allain85 Postat Februarie 6, 2015 Partajează Postat Februarie 6, 2015 Deci pe viitor cand voi proiecta cablaje ,finalii ,driverii si superdioda sa fie pozitionati intre aripioarele radiatorului , sunt radiatoare si radiatoare Exact asta am propus si eu cand s-a proiectat cablajul pentru SARA si SARA2. Producatorii seriosi furnizeaza chiar si fisiere de tip .dxf, dar cu rabdare se poate proiecta "amprenta" oricarui radiator! Felicitari pentru proiect! A. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Cand schema este de uz intern se poate proiecta dupa radiator, dar cand vorbim despre o schema destinata publicului larg este ceva mai greu sa le nimeresti. Solutia este una relativ simpla si are chiar si un beneficiu termic. Se foloseste o piesa intermediara, un profil "L" , un cornier din aluminiu, sau cupru, de ce nu. Ba chiar acest cornier se poate taia in doua bucati , una pentru ramura pozitiva, alta pentru negativa. In felul asta se pot monta tranzistorii finali fara izolator, direct pe profil cu pasta termo-conductoare. Abia intre profil si radiatorul principal se foloseste izolator pe o suprafata cat mai mare pentru un transfer termic imbunatatit. In felul acesta se realizeaza o degajare mai rapida a caldurii din tranzistorii finali, evitandu-se situatiile de transformare adiabata in care caldura se acumuleaza in interior si nu are timp sa fie evacuata. Deasemenea temperatura dintre final si prefinal este mult mai apropiata plus un beneficiu din punct de vedere al superdiodei. Superdioda reactioneaz mai repede si mai aproape de adevar. Cum am specificat mai sus in plus mai este si amprenta izolata electric a profilului "L" pe radiator care are o suprafata cu mult mai mare decat cea a tranzistoarelor finale. In plus gandit-va daca aceste profile "L" , care sunt mici in raport cu radiatorul principal,deci nu sunt chiar scumpe, sunt din cupru... Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Este de evitat cuplarea cupru - aluminiu. Apare efectul de pila datorita caracterului electronegativ al aluminiului si caracterului electropozitiv al cuprului. In urma acestui caracter apare o coroziune care va inrautati transferul termic. Sunt convins ca useri ca @flomar60 cunosc aceste fenomene. Se evidentiaza usor printr-o inspectie cu o camera de termoviziune. Se poate inspecta conectica barilor de legatura si desigur se poate aplica si in amplificatoarele noastre. Spor, Mircea. Tot respectul pentru Alex si scuze daca am poluat. Link spre comentariu
flomar60 Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Mari probleme am avut - de-a lungul timpului!- cu aceasta pila electrochimica care se formeaza intre cele 2 metale...mai mereu , baietii de la proiectare/dezvoltare tehnologica veneau cu cate o solutie care - ziceau ei ! - rezolva problema...practica demonstra , insa, contrariul....singura solutie eficienta - revizia periodica , curatire zona contact, aplicare substanta de protectie, etc. etc. Eu am inteles din postul d-lui Raimond ca propune amplasarea finalilor pe un profil de cupru - tranzistorii fixati fara izolatie, si apoi tot profilul izolat fata de radiatorul de aluminiu...inclin sa cred ca are dreptate si distributia temperaturii intre capsula/radiator si intre finali este mai buna ...in aceasta situatie nu apare pila electrochimica... Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Daca exista material electroizolant, bun conductor termic gen mica, kapton, ceramica dedicata (foarte fragila in cazul suprafetelor care nu sint perfect plane), si se foloseste si pasta termoconductoare, efectul electrochimic este minim. Insa se poate considera ca un capacitor suprafata dintre cele 2 metale avind material electroizolant intre ele (exista diferenta de potential), ca atare ar trebui verificat la x timp, daca suprafetele nu si-au schimbat proprietatile. Arareori am vazut adoptata solutia cu 2 materiale diferite, si dau exemplu la Crown seria Powertech unde talpa pe care se fixeaza direct finalii, este dintr-un fel de dural izolata electric fata de carcasa metalica, iar banda in "S" ce formeaza aripioarele fine si subtiri este din alt material lipit cu o rasina dura dar bun conductor termic, direct de talpa. http://postimg.org/image/jj1xilogf/ Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum