emy_dx Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 Buna seara. La acest flex de polish auto de 1300w mi s-a ars regulatorul si nu gasesc deloc aceasta componenta pentru el. M-am gandit sa incerc sa fac eu un regulator,are cineva o schema pana in 2000w de regulator? Multumesc Link spre comentariu
amudsen Postat Decembrie 11, 2014 Partajează Postat Decembrie 11, 2014 Vezi ca e plin netul de ele, inclusiv ai gata facute la Vanzari. http://www.electroschematics.com/444/motor-speed-regulator-with-triac/ Problema este ca variaza turatia in sarcina, dar nu cred ca e o problema. Link spre comentariu
emy_dx Postat Decembrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 12, 2014 Am facut schema asta si nu regleaza tensiunea,flexul porneste cu turatie maxima,diacul am pus DB3,triacul BTA16,potentiometrul am pus de 100k cel de pe regulatorul vechi. A facut cineva schema asta,functioneaza?Reglarea de turatie pe el scrie 1100-3700 Rpm. Link spre comentariu
emy_dx Postat Decembrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 12, 2014 (editat) Nu imi trebuie pornire lenta,ci sa regleze tensiunea,cel original avea un potentiometru pe maner plus altul in butonul de start. Pornea de la 1100 la 3700 Rpm max. Modelul este Flex L3403 VRG si avea 6 trepte de turatie. Am desfacut regulatorul original si este facut cu PIC12C672 Editat Decembrie 12, 2014 de emy_dx Link spre comentariu
Depanatoru Postat Decembrie 12, 2014 Partajează Postat Decembrie 12, 2014 (editat) Nu cred ca poate merge un flex cu montaje simple cu triac , am incercat si eu , nu e ca un motor de aspirator din pacate ... Editat Decembrie 12, 2014 de Depanatoru Link spre comentariu
emy_dx Postat Decembrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 12, 2014 (editat) Am pus un regulator de aspirator,cei drept functioneaza cu el,doar ca pleaca de la 2000 si ceva de ture. Am masurat componentele de pe regulatorul flexului si nu am gasit nimic defect,cred ca este corupt pic-ul. Editat Decembrie 12, 2014 de emy_dx Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Decembrie 12, 2014 Partajează Postat Decembrie 12, 2014 Nu ma pricep deci in situatia asta imi dau doar cu presupusul: in schema simpla cu triac, e si o bobina de 220uH, oare nu trebuie redimensionata ? Fiind vorba de putere mai mare, banuiesc ca implicit valorile componentelor trebuie modificate. Nelamurire personala: cu ce difera un motor de flex de unul pt aspirator ? ca principiu de functionare ma refer. Nu e tot motor monofazic cu rotor bobinat si perii ? Link spre comentariu
florianmro Postat Decembrie 12, 2014 Partajează Postat Decembrie 12, 2014 Salut Incearca un variator de lumina ,se gaseste in comert la articole electrice ,sa fie de putere cat mai mare Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Decembrie 13, 2014 Partajează Postat Decembrie 13, 2014 Salut Incearca un variator de lumina ,se gaseste in comert la articole electrice ,sa fie de putere cat mai mare E acelasi lucru cu schema postata mai sus. Am desfacut eu unul si are un triac in capsula TO92, te apuca plansul... Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 13, 2014 Partajează Postat Decembrie 13, 2014 (editat) Cate fire care se leaga la motor are variatorul? ,ca sant variatoare care au triacul in serie cu motorul dar si un alt fir care merge la o perie colectoare si de unde colecteaza tensiunea de reactie si astfel mentine turatia scazuta si in sarcina si in gol.Ma refer strict la firele de forta . Editat Decembrie 13, 2014 de mihaighe Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 13, 2014 Partajează Postat Decembrie 13, 2014 (editat) Toate variatoarele au triacul în serie cu motorul.Deci, un fir vine direct la rețea (ex. Faza), altul se înseriază cu una din bobinele statorice.Cealaltă bobină statorică se leagă la rețea (Nul).Al treilea fir (de reacție) îl legați la o perie colectoare.Care sunt acele fire, din poza dvs. doar cine le-a demontat poate ști... Totuși la cele mai multe bormașini sau flexuri, se folosește variatorul simplu cu triac, asemănător cu cele pentru iluminat. Deși relativ simplă, la motoarele universale serie, schema nu dă rezultate bune cu aceleași valori ale componentelor la orice motor.Trebuie adăugat un reglaj suplimentar pentru turația minimă de pornire la care motorul să aibă cuplu suficient, nu e ca la becuri , care se pot aprinde de la tensiuni foarte mici. O variantă de schemă îmbunătățită, pe care am folosit-o cu succes ar fi următoarea: Schema postată este pentru 120V fiind doar un exemplu, se poate ușor modifica valoric pentru 240V. Editat Decembrie 13, 2014 de validae Link spre comentariu
emy_dx Postat Decembrie 13, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 13, 2014 Ce anume as putea sa modific in schema asta ca sa fie pentru 220v? R2,R3 am pus 22k R4 4K7 Flexul porneste dat tot nu variaza. mihaighe :regulatorul este cu 2 fire. Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 13, 2014 Partajează Postat Decembrie 13, 2014 mihaighe :regulatorul este cu 2 fire. La 2 fire trebuie un variator clasic ,eu as face schema asta ca are control de faza(vorbesc din experienta) am facut-o de multe ori si a mers de fiecare data. http://electronics.stackexchange.com/questions/22190/what-are-the-extra-components-in-this-dimmer-for http://www.electroschematics.com/10115/triac-lamp-dimmer-snap-on/ foarte simpla si cu rezultate. Link spre comentariu
vera Postat Decembrie 13, 2014 Partajează Postat Decembrie 13, 2014 Am 2 variatoare de aspirator, de 2000W. Ambele au potentiometrul de 470K. Ambele au in paralel cu potentiometrul cate o rezistenta (unul de 1,8M, celalalt de 2,2M). Ca sa variezi turatia de la o anumita valoare in sus, trebuie sa inseriezi potentiometrul cu un semireglabil de 250k. Ca sa ai variatia tensiunii de la 1/2 la max. trebuie sa schimbi si potentiometrul cu unul de 250K (cu cel de 100K vei avea o variatie f mica a turatiei/tensiunii). 250k potentiometrul si 250k semireglabilul este verificat de mine pt. comanda unui transformator de 1500W. Link spre comentariu
tinel Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Eu folosesc de ani buni un dimmer turcesc EL-BI de 1000w pentru reglarea turatiei unui flex mic Bosch pws600. Turatie se regleaza de la cateva zeci de rotatii pe minut si pana la turatia maxima . Bineinteles, la turatii mici apare scaderea drastica de putere. Schema , la prima vedere , pare sa fie asemanatoare celor postate mai inainte , cu diac-triac. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum