Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Depanare surse ATX ( scheme si documentatie )


Postări Recomandate

am o sursa de calculator veche de mica putere ca are urmatoarele tensiuni +12V,-12V,+5V,-5V dar in loc de aceste tensiuni imi da urmatoarele 1,7V in loc de 12V, -1,2 in loc de -12V, 3,2V in loc de 5V si 0V in loc de -5V.sursa mai are si un tiuit suparator. ce sa aiba? o sa pun si poze imediat

Aici trebuia postat acest topic. Vezi ca ti l-am mutat eu.
Link spre comentariu

salut am o problema cu o sursa de calculator nu imi porneste pc cu ea (placa de baza pe langa mufa cea mare se mai alimneteaza si cu o mufa 4 fire langa proc), are un tiuit cand sursa nu are nici o sarcina pe iesire cand conectez ceva de exemplu un hdd dispare tiuitul. am incercat cu alta sursa buna pc merge brici .care sunt cauzele care duc la aparitia acelui tiuit? condesatorii la prima vedere sunt ok nu sunt umflati. este vorba despre o sursa rexpower 400w.ms anticipat

Link spre comentariu
Vizitator vdrapaca

Salut!Am intalnit si eu defectul respectiv. Dar la un Antec de 420W. Tensiunea de 3.3V o face din bara de 5V prin intermediul unei mici surse in comutatie cu un tranzistor TEC. Daca si dvs aveti acest tip de sursa, ar trebui verificat si schimbat acest tranzistor sau dioda redresoare de pe aceasta tensiune de 3.3V.BAFTA!

Link spre comentariu
Vizitator vdrapaca

incearca sa schimbi condensatorul de filtraj, de la sursa secundara de 5V ( cu unul tot de aceeasi valoare)

si cam ce valoare trebuie sa aiba ca informati ca nu imi dau seama la ce cond te referi:D

(condensatorii par ok m-am uitat la toti care se regasesc pe placa)

Cel mai bine puneti o poza a sursei.

De obicei condensatoarele de filtraj pe diferite tensiuni se detecteaza dupa culoarea firelor care pleaca de la traseul de +. Pentru tensiunea de +5V firele au culoarea rosie si condensatoarele au valori de 1000uF sau 2200uF sau chiar 3300uF la tensiune de 10V.

Pentru tensiunea de 3.3V, firele sunt de culoare portocalie si condensatoarele de filtraj pot sa fie tot de capacitate 1000...3300uF dar tensiune nominala este de 6.3V. Pentru 12V culoarea firelor este galbena, capacitatile sunt de 1000...3300uF si tensiunea nominala este de 16V.

Dupa intrebarea pe care ati pus-o mai sus, cel mai sigur pt dvs este sa cumparati o sursa noua si pe asta sa o maritati ca defecta in targ altfel... s-ar putea sa atingeti niste condensatori de vreo 220 ... 330uF la Un=200V si e de jale... :nebunrau:

Link spre comentariu
Vizitator vdrapaca

Si ca am uitat...La sursa secundara, sau de back-up culoarea firului poate diferi, maro sau violet, iar condensatorul de filtraj este de 470...1000uF tensiunea nominala este de 10V.Chestia cu piuitul poate proveni si de la devalorizarea unui condensator din circuitul autooscilant al sursei de back-up. Asta are valoarea de 1 ... 2,2uF sau 22 ... 47uF dar la tensiune nominala de 50 ... 63V.BAFTA!

Link spre comentariu
Vizitator Foxer

Nu se vede bine daca are sau nu rezistente de sarcina pe cablaj, deci poti incerca sa il pornesti cu o rezistenta de vreo 10-20ohm/5W pe ramura de 5V. S-ar putea sa nu porneasca fara sarcina.Totodata pe radiatorul U nu cred ca sunt tranzistori ci diode duble Shottky, incearca sa vezi ce scrie pe ele.Mai poti masura tensiunea pe puntea care redreseaza 220V~, la iesire pe continuu ar trebui sa ai cam 300V. Aceasta tensiune trebuie sa fie si pe condesatorii mari din dreapta daca sunt in paralel, daca sunt in seria verifica sa ai ~150V pe fiecare, dar neaparat valori egale.Verifica la rece (fara tensiune) sa nu ai scurt pe nici un cond din partea secundara (stg) si tot la rece, componentele din bucla de reactie secundar-primar. Daca nu gasesti nimic suspect, ar cam trebui sa inceapa masuratorile cu osciloscopul unde treburile se complica putin.Succes

Am incercat initial cu 2 hdd-uri conectate, si nu a pornit, iar tipul care incearca sa o repare a spus ca a incercat cu o rezistenta, si nu a pornit. Ii transmit tot ce mi-ai scris, multumesc frumos pentru sfaturi!!
Link spre comentariu
Vizitator ovidiu94

Revin cu problema din posturile anterioare. Am schimbat snubber-ul R23=15 ohmi si C12= 102/1kv (1nf) am mai suplimentat filtrajul cu 2 condesatori pe bara de 12+ 1000mf si 470mf in paralel cu originalu 2200mf pt ca imi variaza tensiunea. Tensiunea tot variaza si dupa cca 30 min de fct se restarteaza si face ca si atunci cand nu avea snubber-ul (nu are putere). Valorile snubberului nu sunt chiar cele originale pt ca piesele erau carbonizate si nu stiu ce valori aveau initial.Ma mai puteti ajuta cu solutii?

Se pare ca pe mine nu ma mai baga nimeni in seama :(
Link spre comentariu

imi cer scuze ca nu am dat detalii dar majoritatea chinezariilor au cam aceleasi caracteristici si simptome.cum am spus dupa ce am inlocuit dintr'o chinezarie FRONTIER , model LC-B400ATX ( 5V- 30A 12V- 20 A , daca da macar 10 ar fi bine)toti condensatorii, si am pus unii mai mari (ex: de la 1000uF la 1500uF) si toate diodele, am zis eu hai sa pun un ventilator, si am zis sa fac treaba "ca la carte" sa montez firele direct pe pcb cum ar fi normal , si din greseala, am facut scurt intre ele, s'a ars partea de 12V a sursei, mai am tensiune doar pe ramura de 5V 2A (+5VSB). are cineva idee ce s-a ars mai exact?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări