Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Depanare surse ATX ( scheme si documentatie )


Postări Recomandate

condensatorii ceramici au fost adaugati(am si spus ca era vorba de condensatori ceramici din laptop 10micro cu esr mult sub orice condensator electrolitic am masurat eu);

 

condensatorii normali 1000micro, 1500micro etc  au fost schimbati cu unii mai buni: nichicon, sanyo fata de cei originali(suscon) .

Dupa toate astea cred ca putem exclude c-urile din secundar ca problema.

Editat de costy
Link spre comentariu

Nici bobinele nu cred că ar putea fi de vină , în timp ce nimeni nu s-a atins de ele și stau acolo din fabrică. Sursa nu și-a împlinit termenul limită de funcționare? Poate că procesorul nu mai funcționează corect

Editat de MaesTTro
Link spre comentariu

Am mutat aici discutia. Nu inteleg fenomenul asta de a deschide topicuri noi devreme ce exista deja topicuri care trateaza fix aceeasi chestie...

 

Daca ai osciloscop te-ar ajuta mult, ai putea vizualiza clar cum arata iesirea, atat in DC cat mai ales in AC, daca nu ai atunci as sugera o verificare si eventual inlocuire a filtrarii din primar, apoi si alti electrolitici ce nu ar fi fost inlocuiti, dupa care testarea sursei daca este posibil pe alt PC, daca face la fel, clar sursa e tocmai buna de aruncat, daca nu face la fel, atunci acel PC este bun de aruncat...

Link spre comentariu

greseala mea ca nu am scris aici, m-am gandit ca e ceva mai atipic, sursa fiind totusi functionala

 

Probleme cu pc-ul nu cred sa fie din moment ce au fost 2 surse cu care n-am avut probleme.

 

Pc-ul consuma pe masuratelea  40w in idle  iar daca-i dau full load procesorului( cosum priza appx 120w)  zgomotul nu devine mai puternic ci doar isi schimba... frecventa sa zicem. Zgomotul seamana cu cel indus motoarele cu perii

 

Ma gandesc sa nu fie vreo greseala de proiectare a sursei, din pacate nu am avut-o de noua sa stiu daca problema a aparut pe parcurs sau e din fabrica.

Link spre comentariu

''extreme power supply calculator lite''se numeste programul

undeva la 470---500w normal.  in jocuri sau benchimark uri creste pina aproape de 550...

acum nu stiu nici cam ce regim de functionare are un choper dasta.... mentionez ca sursa asta are 5 v si 3,3 luate din 12 v

..................................................................................................................................................................................................................................

 

Ha, Ha, Ha, Ha, Ha, Ha, Ha, a masurat cu un program.

Mai stiu exemple in genul asta....

 

Mie dupa acest program imi iese ca ar consuma 450W, - 550W in full load. 

Masurat imi consuma 120W, - 180W in full load

 

La ce s-a ajuns cu tehnologia....

 

asta imi aduce aminte de bancul ala cu studentii la calculatoare care proiectau un chef.....fiecare ce aduce, unu mincare, unu bautura, si unul femei, vreo citiva giga.....

Editat de sesebe
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Am si eu probleme cu o sursa cumparata dupa olx ca imecabila "cica", dar defapt ea este defecta.In interior este impecabila.

Sursa porneste doar cu alimentarile placii de baza, insa atunci cand conectez chiar si un hard se da restart cam in 5-6 sec.

Cateva idei, ar fi bine venite.

Sursa este modulara:

ANTEC NEO HE500W
Link spre comentariu
Vizitator eddie33

Salut !

 

Sunt un un novice in surse, dar am o oarecare intelegere in electronica, asa ca orice sfat ar fi binevenit.

 

Am o sursa Chieftec GPS-500A8 500W certificata bronze, PFC activ, care, dupa 2 ani si ceva de functionare ok, are toate tensiunile de iesire mai mici decat normal cu valori cuprinse intre 0,5 si 1,5 v; problema e pe bara de 3.3 V, unde tensiunea a scazut la 2,7 - 2,8 V, bios-ul afisandu-mi valoarea tensiunii respective cu rosu.

 

Vizual, nici un condensator electrolitic nu e umflat, aspectul general e fresh, a fost protejata de praf in functionare.

 

Manifestarea PC-ului e restart la task-uri simple, cum ar fi deschiderea unui browser; daca e lasat in windows si idle, sta cuminte.

 

Momentan am pus o sursa no name, pc ul functioneaza perfect, dar mi-as dori mult sa incerc sa o recuperez pe cea defecta.

 

Astept parerile voastre si multumesc pentru rabdarea de a citi necazul meu.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Intrebare....intrebatoare. Se da o sursa cu controller CM6805. Pentru o depanare mai usoara si mai sigura obisnuiesc sa decuplez circuitul PFC. La cele cu circuite separate PFC - PWM si la cele cu CM6800 decuplez tranzistoarele de putere mosfet. Le extrag de pe placa pentru ca tot trebuie sa le masor. Le montez dupa ce sursa este ok si am verificat si celelalte componente legate de circutul pfc. La CM6805 insa sursa NU PORNESTE daca pfc-ul nu are montat tranzistorul (tranzistorii) mosfet. Care este ...spilul ?. Cum poate fi ocolit acest incovenient ?. Am pus si un data sheet cu el.

DSA0056683.pdf

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator ExtremeEdition

Am postat si eu aici o problema:

 

Am o problema am vazut-o recent, am in sursa in circuitul de putere o bobina toroidala care se incalzeste f tare, de asemenea langa ea condensatorul e umflat. E asa inghesuiala in zona aia pe pcbul sursei ca nu pot nici sa citesc datele de pe condensator. Cum naiba as putea raci bobina aia care a stricat cu caldura ei  condensatorul vecin ei? ceilalti mai indepartati fiind buni insa. O fi subdimensionata bobina? la asa incalzire pai aia degaja prin efect joule mai multa caldura decat procesorul. Daca degaja aia sa zic asa dupa caldura si arie aproximativ un echivalent de putere de 8W inseamna ca am ceva pierdere in aia. I-am pus chiar 2 ventilatoare ca sa stea rece bobina aia, stau reci pana si radiatoarele de la tranzistori dar bobina aia e calda. Am verificat cu sistemul pornit.

 

Ma gandeam sa dau jos si bobina si s-o lipesc tot cu fire lungi si s-o pun undeva la racire (undeva scufundata-n pasta termica si sa faca contact cu peretele sursei in fine nu stiu). Ma mai gandeam sa adaug fir la bobina ca o fi subdimensionata ca si trafurile chinezesti dar cine stie ce parametrii modific dupaia si nu o fi bine. Sursa e evident un noname chinezesc sau turcesc, nu stiu absolut nimic de productia ei, nu are nici nume doar un tabel unde e bifat 550W. Cu aia duc celeron de 35W cu video onbord in placa de baza un hardisc la 7200 si 2 placute de ram.

 

Condensatorul daca e umflat sigur poate fi si defect? sau poate inca mai e bun.

Link spre comentariu

Decat sa montati ventilatoare pentru racirea bobinei nu era mult mai simplu sa gasiti CAUZA pentru care se incalzeste ?. Se incalzeste (exagerat) pentru ca trece prin ea un curent prea mare sau pentru ca are spire in scurt. Inlocuiti neaparat acel condensator umflat. Eventual si celalalt aflat pe acelasi rail (daca, evident, are 2). Daca emailul nu a fost compromis ati rezolvat problema. Daca bobina se incinge si dupa inlocuirea condensatorului trebuie inlocuita. Daca este cea pe care o banuiesc eu (are mai multe infasurari) este mai dificil de gasit inlocuitor.

P.S. Decat sa o scufundati in pasta termica nu e mai bine sa o scufundati in Lacul Morii ?. :limb:

Editat de yokoono
Link spre comentariu

Domnilor, spuneti-mi si mie cum pot afla (prin ce masuratori) daca un condensator electrolitic este uscat ? Am schimbat zilele trecute electroliticii pe o placa de baza desi initial am testat unul din ei si ESR metrul imi spunea ca sunt ok, capacitatea indicata era la fel cu cea notata pe componenta, rezistenta interna 0,000, nici o urma de capsula deformata si totusi pc ul nu pornea sau daca pornea, avea un comportament ilogic..

Nu am un osciloscop ca sa masor riplul dupa filtrajele acelea. Am hotarat in final sa schimb condensatorii pt ca am observat o urma pe ei, bobinele din apropiere s-au incins bine de tot si probabil i-a uscat in timp.

Problema a fost remediata insa as vrea sa stiu daca exista o tehnica mai profi, fara sa-i schimb asa dupa ochi.

 

 

 

 

Posted Image

 

 

 

 

 

Posted Image

Editat de Rx-Tx
Link spre comentariu

Daca iti arata ESR 0,000 la un electrolitic, inseamna ca aparatul nu este calibrat sau nu-i mai functioneaza partea de ESR. Niciun electrolitic sub 4700 uF nu are 0,000.@sesebe pe ce te bazezi cand faci o asemenea afirmatie ? Si despre ce tip de ESR-metru cu microcontroler vorbesti ? Sunt mai multe modele. E ca si cum ai zice ca toate blondele sunt proaste. E o afirmatie gratuita, nefondata si categoric neadevarata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări