Marian Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Inductanta aia n-are nimic, ceea ce se vede pe ea este probabil adeziv, dar dupa cum se poate observa sarma este intacta. Pe de alta parte din cate stiu torul nu se arde niciodata, doar sarma de pe el. si apoi sa se compare cu valoarea gasita prin masurare Pai de unde stii ce ESR trebuiau sa aiba condensatorii aia, din moment ce aia masurati pot fi departe de arevar,fara alte urme? Practic trebuie cautat pdf-ul condensatorilor originali si de acolo se ia ESR-ul @smilex ai dreptate, de aia e cel mai bine sa se verifice pdf-ul condensatorilor de dupa inductanta ca sa se afle ce valoare de ESr ar trebui sa aiba si apoi sa se compare cu valoarea gasita prin masurare. Link spre comentariu
vintage Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Cate surse ATX ai reparat Mariane? CE AM AFIRMAT EU SE VEDE SI DIN AVION.Eu zic s-o lasi mai usor cu concluziile si sa mai acumulezi experienta.Mersi pentru intelegere. Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Asadar din punctul tau de vedere torul marcat in imagine este ars nu? adica nu doar sarma este distrusa dar si torul in sine, miezul magnetic este ars?: Ok cum spui tu atunci. Link spre comentariu
vintage Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Pentru Marian.Torurile au un strat de vopsea aplicat cu rol de izolatie intre miez si sarma. Cand se arde, stratul de vopsea cade si atunci exista sansa(99%) ca la bobinare sa se faca contact intre sarma si miez deoarece toate torurile folosite la soc in surse atx au muchii ascutite. Cine a incercat sa rebobineze toruri arse stie despre ce vorbesc. Este recomandat sa se foloseasca alt tor cu stratul de izolatie bun, nu conteaza marimea, chiar este recomandat sa fie folosit unul cu diametrul mai mare ca sa se poata bobina o sarma mai groasa. Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Aham, deci torul s-a incalzit atat de tare incat vopseaua ( care este termorezistenta ) s-a vaporizat ( ca nu se vad nici urma de vopsea sub spire ), insa emailul de pe sarma a ramas intact, mai mult decat atat, este grav ca sarma sa atinga de miezul magnetic devreme ce acesta este un bun conductor...pai asa cum am zis, cum spui tu. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 ^Mie imi par ok bobina si miezul (vizual).Chiar daca din punct de vedere a compensarii inductanta de dupa punte poate fi privita ca un filtru, eu ma refeream la o eventuala bobina dintre condensatoare. Intr-un asemenea caz, tensiunea monitorizata este pe primul condensator. Bobina dintre conduri izoleaza oarecum caracteristica primelor LC (de dupa punte). Izolatia este mai buna pentru un filtru mai mare valoric, adica daca rezonanta filtrului ce urmeaza este mult sub frecventa intersectiei globalului cu 0dB. Si aici ar apare niste intrebari. Daca economicul a primat iar filtrul a fost inlocuit cu un shunt, oare reteaua RC a fost modificata corespunzator de fabricant? Daca da, nu se mai poate monta un filtru (in locul shuntului) pentru o eventuala imbunatatire (sau se poate, dar cu un ESR mai mic decat originalul). Daca nu, eventualul filtru reface corect proiectul initial. O astfel de problema mi-am pus-o cand am reparat propria sursa pc. Pur si simplu nu am avut nici o certitudine in privinta a ceea ce a facut fabricantul (no name) shuntand filtrul, deci am renuntat la imbunatatire (sursa merge bine). Dar daca filtrul exista si e bun (valori mari), atunci se poate face cam orice pe al doilea cond (low ESR, capacitati mai mari, etc) pastrandu-l pe primul identic ca valori. O alta tema ar fi cazul filtrelor shuntate de fabricant si cablurile folosite. Pe placa de baza exista de obicei conduri "tari", atat ca si capacitate cat si ca ESR. Un conductor de cateva zeci de miliohmi (subtire) izoleaza altfel caracteristica comparativ cu unul de cativa miliohmi (gros), deci daca filtrul nu exista, chiar si modificarea sectiunii cablurilor (in vederea unei imbunatatiri) poate influenta negativ. Adica, chestiunea cu schimbarea condensatorilor nu trebuie privita atat de superficial. Facuta la intamplare, rezultatele pot fi mai proaste cu piese mult mai bune. Ceea ce cu siguranta se poate face cu rezultate bune, este schimbarea cu niste capacitati ce respecta nominalul si ESR-ul original, dar care admit riplul mai mare, cu tensiuni mai mari, cu domeniu de temperatura mai mare, etc. Dar dupa un filtru bun, libertatea de miscare e mult mai mare. Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 @smilex mi-am dat seama ca la acele inductante te referi si din cate s-ar vedea pe placa sunt prezente probabil pe toate cele 3 tensiuni principale, dar ce valoare au asta nu putem sti decat daca posesorul sursei le masoara ( din propriile observatii am gasit de multe ori valori intre 10 si 20u ). Si intr-adevar ai mare dreptate, nu se pot inlocui pur si simplu condensatorii de dupa soc oricum, ori se analizeaza atent compensarea ori se face tot posibilul sa se respecte atat capacitatea dar mai ales ESR-ul, nu? Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Dr.L pusese o intrebare. Eu am precizat un punct de vedere... Dupa inductanta de dupa punte (soc) trebuie reticenta maxima. Dupa filtru, sau pe ramuri nemonitorizate e mai libertin. Cuminte e original peste tot. Link spre comentariu
vintage Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Aham, deci torul s-a incalzit atat de tare incat vopseaua ( care este termorezistenta ) s-a vaporizat ( ca nu se vad nici urma de vopsea sub spire ), insa emailul de pe sarma a ramas intact, mai mult decat atat, este grav ca sarma sa atinga de miezul magnetic devreme ce acesta este un bun conductor...pai asa cum am zis, cum spui tu.Mariane ai tras ceva pe nas? Chiar nu intelegi ce scriu? Vopsea vaporizata? Nu vezi urme de vopsea? Email intact? Se bat campii rau de tot cateodata p-aici, de aia nici nu scriu mult. Eu vroiam sa-l ajut pe colegul cu sursa arsa sa identifice mai repede defectul ca discutia o lua in balarii dar se pare ca m-a mancat in fund. Normal era sa astepti sa vezi raspunsul la cele afirmate de mine dar de...trebuie sa fim zmei. Btw: am reparat mai multe surse atx decat posturile tale pe el forum si la filmul asta(cazul in speta) am fost de cateva sute de ori. Iti vine sa crezi? Bobina pe +5/+12/-12 are respectiv 8/20/20 spire in acelasi sens si trebuie inlocuita pentru ca este subdimensionata si de calitate proasta(ca si toata sursa de altfel). Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Mariane ai tras ceva pe nas?Chiar este nevoie sa apelez la varianta raporteaza mesaj?!!Doar pentru ca nu-ti impartasesc punctul de vedere ( si totusi nu am inststat in nici o discutie in contradictoriu, ba dimpotriva ti-am dat dreptate, mai mult ce pot face? ) asta nu iti da dreptul sa ma insulti in acest mod nici macar in gluma.PS; E problema dumitale ce crezi sau ce experienta ai, eu am un punct diferit de opinie in situatia de fata, si din cate stiu am dreptul la un punct de vedere, dar il respect prea mult pe @Dr.L ca sa risc discutii in contradictoriu astfel incat pentru ultima oara repet este exact asa cum spui tu. Link spre comentariu
vintage Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Mariane, nu mai face pe nevinovatul ca nu e chiar asa. Vezi ca tu ai inceput sa faci misto si scris la caterinca primul(reciteste-ti atent posturile) sau crezi ca discuti cu copii de gradinita?Te rog sa raportezi daca crezi ca nu am nevoie de favorurile tale, crede-ma. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Gata,calmati-va! Fiecare are punctul lui de vedere si gata! Nu e nevoie sa treceti la atac la persoane (in special vintage).Si eu inclin sa-i dau dreptate lui vintage. Daca torul ala a devenit din galben maro...atunci s-ar putea sa faca scurt. Ultima oara cand am dat de un tor schimbat la culoare,era vorba de bobina de filtrare a sinusului unui UPS (300V...). Cand am pus mana sa-i masor temperatura,hopa,m-a curentat! Desi sarma sigur era facuta pt temperaturi mari (>130gr) si nu avea cine stie ce urme vizibile.Apoi,tot in poza aia se mai vede ca si firele de +12V s-au facut maronii...deci a fost acolo o temperatura mare,timp indelungat!@georulz sursa nu cumva are ventilator de 120mm? Atunci se explica supraincalzirea aia. Toate surele cu ventilator de 120mm au racirea gandita cu curul! Sa ia ochii fraerului si atat. S-asa nu trebuie sa fucntioneze mai mult de 2 ani,ca sa vanda alta. Mult mai buna e racirea cu 1 sau 2 ventilatoare de 80mm!Ti-as sugera sa pui placa intr-o astfel de carcasa (cu vent de 80mm). Eventual ii mai adaugi unul, sa bage aer pe partea opusa,in zona bobinelor si a condensatoarelor.@smilex -multumesc pt lamuriri!Dar devin cu altele :Ce inseamna sunt de valoare mica sau mare? Banuiesc ca e un raport fata de valoarea bobinei de filtrare,nu? In cazul asta,poti da niste exemple orientative?Treaba cu stabilitatea e iarasi foarte interesanta! Si mai interesante ar fi niste teste (sau simulari), care sa ne arate limitele functionarii stabile a unei surse noi.Pt ca sursele astea sunt facute sa mearga cu o plaja decenta de tensiuni de intrare (180-200-250Vcc) + sarcini (20-100%), ma gandesc,ca daca nu o ducem la limita din punctele astea de vedere, putem sa inlocuim condensatorii fara asa multe studii.Iar afirmatia asta o sprijin cu observatii practice: cate pc-uri n-am intalnit, cu surse, care desi aveau condensatorii umflati, inca mergeau fara probleme vizibile (si unele nici nu tiuiau). Evident ca ideal ar fi sa respectam intocmai specificatiile, dar nu iese un dezastru daca n-o facem. De ex, chiar nu cred ca o sursa cu condensatorii in drum spre groapa va merge mai prost cu condensatori noi,indiferent de esr si cu diferente nu prea mari de capacitate.Totodata, iti sugerez sa nu folosesti o pocnitoare ca cea descrisa de tine in pc. Sursa lui georulz e totusi bine facuta (ca si dimensionare a componentelor), daca ii asiguri racirea corecta. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 salut am o sursa atx care nu vrea sa porneasca am verificat tranzistori si de pe intrare si diodele de pe esire si sunt ok sursa este cu SG6105D siguranta de pe intrare 220V este nearsa, unde as putea sa mai verific? condensatori de pe esire iam dat pe toti afara , erau umflati logic ar trebui sa porneasca si fara ei. multumesc Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Logic...nu...logic e ca nu porneste fara ei! :speriatChiar n-ai citit nimic din ce s-a scris p-aici? Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 mam gandit ca sunt pe esire sunt de filtraj si ar trebui sa o ia osa montez si condesatori sa vedem , sunt doar cond de pe esirile de +12V,-12V+3.3V,-5V.+5V Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum