UDAR Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 (editat) OK. O să fac o mică schemă ( este extrem de simplă ) , o să scriu un mic cod pentru un microcontroler ieftin - un PIC12F ( nu sunt un prea bun programator , dar cu asta sper că mă descurc ) și o să le simulez . Eventual , discutăm despre componente echivalente . Restul îți revine . Nu promit , dar sper că pe mîine seară ( cel mai târziu pe luni seară , că e , totuși , weekend ) să pot posta o primă formă. Am nevoie să știu sub ce formă vine comanda spre circuit - că e evident că nu se chiar apasă un buton : +12V de la baterie , masă , etc . EDIT Mai am nevoie de o informație , cum trebuie să fie comanda spre motor - un plus 12V față de masă ? Editat Decembrie 6, 2014 de UDAR Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 (editat) Vedeti aici http://www.elforum.info/topic/95386-schema-555/page-4?do=findComment&comment=1056557 un montaj care poate fi adaptat( in loc de 4 comenzi doar una) la aplicatia Dvs.. O puteti realiza? Editat Decembrie 6, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
Vizitator raresh Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 @UDAR: +12V de la baterie Link spre comentariu
UDAR Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 Aș vrea totuși să mai verifici informația despre motor - 30A este ENORM după părerea mea ! Link spre comentariu
Vizitator raresh Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 @UDAR: da, +12V fata de masa. Si o sa masor din nou motorul maine. Multumesc! Link spre comentariu
UDAR Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 M-am uitat și eu pe net . Cred că 30A e siguranța care duce la toate circuitele - ștergătoare , pompe de apă parbriz și faruri , etc . Motorașul ăla ( pare-se că i-ai zis bine așa ) nu poate avea , după mine , 30A . Eventual cineva care se pricepe la electrica/electronica auto este rugat să ne ajute . Link spre comentariu
Vizitator raresh Postat Decembrie 7, 2014 Partajează Postat Decembrie 7, 2014 Nu am apucat să-l măsor, dar siguranța de 30A e strict pentru motoraș. Link spre comentariu
UDAR Postat Decembrie 7, 2014 Partajează Postat Decembrie 7, 2014 OK , e ca în justiție . Sunt convins că n-ai dreptate dar nu pot demonstra . Ca atare , voi proiecta pentru un motor de 30A - sunt banii tăi în joc , nu ai mei . Apropo, preferi ieșirea către motor-motoraș , ce-o fi , cu MOSFET sau cu releu ? Totuși , un extras din schema electrică a mașinii , cu circuitul respectiv , se poate ? Nu am niciun chef ( și nici interes ) să bat net-ul pentru a afla . Face parte din contribuția ta la proiect - să furnizezi informații corecte și complete. Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 7, 2014 Partajează Postat Decembrie 7, 2014 (editat) Poate siguranta este calibrata la 30A, pentru eventualitatea blocarii motorului din cauza unor impuritati sau a inghetarii lichidului, daca este utilizata apa fara alcool, Estimativ, nu cred ca depaseste 5-6A la pornire(un varf scurt) si cca. 3A in sarcina continua, puteti masura, daca scoateti siguranta respectiva si in locul ei, intre lamele din soclu conectati un multimetru pe domeniul 10A. P.S. In general in domeniul auto, comenzile se efectueaza prin conectarea dispozitivului la masa automobilului, alimentarea prin siguranta fiind permanenta, verificati, Editat Decembrie 7, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
UDAR Postat Decembrie 7, 2014 Partajează Postat Decembrie 7, 2014 O schemă preliminară care acceptă ideea ( greșită cred ) cu 30A ! Link spre comentariu
UDAR Postat Decembrie 10, 2014 Partajează Postat Decembrie 10, 2014 Eu am făcut softulețul încă de duminică dar în lipsa oricărui feedback , n-am mai pierdut timpul cu testarea. Link spre comentariu
v67 Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Cu microcontroler se poate folosind contor de impulsuri ,el stie sa faca mult mai mult ,depinde de model .Daca avetide gind sa achizitionati asa ceva ar putea supraveghea temperatura din habitaclu si altele Link spre comentariu
Ticu Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 (editat) O varianta fara controler, cu 4017 - dupa sugestia de mai sus a unui coleg. Eventual, daca nu vrei releu, partea desenata cu rosu ar putea fi inlocuita cu comanda prin MOSFET ca in schema precedenta. La actionarea cheii, CD4017 este alimentat, iar condensatorul de 470 nF asigura un scurt puls pozitiv pe Reset. Numaratorul 4017 este adus in starea 0 (iesirea Q0 este HI, iar restul iesirilor sunt LO).Cand este apasat contactul Spalare, releul este cuplat la +12V, dar anclansarea lui este conditionata si de conductia tranzistorului.Acest lucru se intampla la prima actionare a contactului Spalare, cand numaratorul 4017 primeste un puls pe intrarea de ceas CLK si avanseaza in starea 1. Deci Q1 este HI si tranzistorul conduce. Releui este anclansat pana ce contactul Spalare nu mai este apasat.La urmatoarele 4 apasari pe contactul Spalare, numaratorul trece succesiv in starile 2, 3, 4, 5=0 in care tranzistorul nu conduce. Starea 5 provoaca imediat resetarea numaratorului (aducerea la starea 0) datorita reactiei si de aceea putem spune ca starea 5 = starea 0.Deabia la a 5-a actionare se trece in starea 1, cand iesirea Q1 aste HI, si tranzistorul conduce.Un circuit de integrare pe intrarea de ceas elimina riscul comutarilor multiple la actionarea contactului de spalare. Editat Decembrie 14, 2014 de Ticu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum