Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Actionare releu


Vizitator raresh

Postări Recomandate

OK. O să fac o mică schemă ( este extrem de simplă ) , o să scriu un mic cod pentru un microcontroler ieftin - un PIC12F ( nu sunt un prea bun programator , dar cu asta sper că mă descurc ) și o să le simulez . Eventual , discutăm despre componente echivalente . Restul îți revine . Nu promit , dar sper că pe mîine seară ( cel mai târziu pe luni seară , că e , totuși , weekend ) să pot posta o primă formă. Am nevoie să știu sub ce formă vine comanda spre circuit - că e evident că nu se chiar apasă un buton : +12V de la baterie , masă , etc . 

EDIT Mai am nevoie de o informație , cum trebuie să fie comanda spre motor - un plus 12V față de masă ?

Editat de UDAR
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 27
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • UDAR

    11

  • miron1947

    4

  • Ticu

    1

  • v67

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

M-am uitat și eu pe net . Cred că 30A e siguranța care duce la toate circuitele - ștergătoare , pompe de apă parbriz și faruri , etc . Motorașul ăla ( pare-se că i-ai zis bine așa ) nu poate avea , după mine , 30A . Eventual cineva care se pricepe la electrica/electronica auto este rugat să ne ajute . 

Link spre comentariu

OK , e ca în justiție . Sunt convins că n-ai dreptate dar nu pot demonstra . Ca atare , voi proiecta pentru un motor de 30A - sunt banii tăi în joc , nu ai mei . Apropo, preferi ieșirea către motor-motoraș , ce-o fi , cu MOSFET sau cu releu ? 

 

Totuși , un extras din schema electrică a mașinii , cu circuitul respectiv , se poate ? Nu am niciun chef ( și nici interes ) să bat net-ul pentru a afla . Face parte din contribuția ta la proiect - să furnizezi informații corecte și complete.

Link spre comentariu

Poate siguranta este calibrata la 30A, pentru eventualitatea blocarii motorului din cauza unor impuritati sau a inghetarii lichidului, daca este utilizata apa fara alcool,

Estimativ, nu cred ca depaseste 5-6A la pornire(un varf scurt) si cca. 3A in sarcina continua, puteti masura, daca scoateti siguranta respectiva si in locul ei, intre lamele din soclu Posted Image conectati un multimetru pe domeniul 10A.

P.S.

In general in domeniul auto, comenzile se efectueaza prin conectarea dispozitivului la masa automobilului, alimentarea prin siguranta fiind permanenta, verificati,

Editat de miron1947
Link spre comentariu

Cu microcontroler se poate folosind contor de impulsuri ,el stie sa faca mult mai mult ,depinde de model .Daca avetide gind sa achizitionati asa ceva    ar  putea  supraveghea temperatura din habitaclu  si altele

Link spre comentariu

O varianta fara controler, cu 4017 - dupa sugestia de mai sus a unui coleg.

Eventual, daca nu vrei releu, partea desenata cu rosu ar putea fi inlocuita cu comanda prin MOSFET ca in schema precedenta.

 

La actionarea cheii, CD4017 este alimentat, iar condensatorul de 470 nF asigura un scurt puls pozitiv pe Reset. Numaratorul 4017 este adus in starea 0 (iesirea Q0 este HI, iar restul iesirilor sunt LO).Cand este apasat contactul Spalare, releul este cuplat la +12V, dar anclansarea lui este conditionata si de conductia tranzistorului.Acest lucru se intampla la prima actionare a contactului Spalare, cand numaratorul 4017 primeste un puls pe intrarea de ceas CLK si avanseaza in starea 1. Deci Q1 este HI si tranzistorul conduce. Releui este anclansat pana ce contactul Spalare nu mai este apasat.La urmatoarele 4 apasari pe contactul Spalare, numaratorul trece succesiv in starile 2, 3, 4, 5=0 in care tranzistorul nu conduce. Starea 5 provoaca imediat resetarea numaratorului (aducerea la starea 0) datorita reactiei si de aceea putem spune ca starea 5 = starea 0.Deabia la a 5-a actionare se trece in starea 1, cand iesirea Q1 aste HI, si tranzistorul conduce.Un circuit de integrare pe intrarea de ceas elimina riscul comutarilor multiple la actionarea contactului de spalare.

post-184838-0-14641700-1418593099_thumb.png

Editat de Ticu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări