Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Diode RA120 si RA120R

Vizitator JazzPunck

Postări Recomandate

Vizitator JazzPunck

Salut, am doua diode una RA120 cu catodul la capsula si una RA120R cu anodul la capsula, ambele sunt puse pe un radiator, problema mea este ca nu stiu sa le leg ca sa transforme curentul alternativ in curent continu. Cum ar trebui legate? P.S Sunt incepator.

Link spre comentariu

Nu le poti folosi eficient decat daca ai transformator cu priza mediana . ( banuiesc ca doresti o tensiune redresata provenind  de la un transformator ... ) .Cauta redresare bialternanta cu priza mediana si te vei lamuri ...

https://www.google.ro/search?client=opera&q=redresare+bialternanta+cu+priza+mediana&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Editat de gauss
Link spre comentariu

...am doua diode una RA120 cu catodul la capsula si una RA120R cu anodul la capsula, ambele sunt puse pe un radiator, ...

Nu le poti folosi eficient decat daca ai transformator cu priza mediana...

Daca ai transformator cu priza mediana, fiecare dioda va avea radiatorul ei (un radiator pt RA120 si alt radiator pt RA120R), cele doua radiatoare fiind izolate intre ele. Nu poti folosi radiator comun decat daca ai diode identice (aceeasi polaritate).

Link spre comentariu

Subscriu la ce a zis Dl em2006, adaugand ca depinde ce anume se doreste a se alimenta cu acele diode si ce traf se detine, daca este vorba despre o aplicatie fara pretentii ( cum ar fi spre exemplu incarcarea de acumulatori auto ) atunci se poate folosi si redresare monoalternanta, deci o singura dioda.

Link spre comentariu

Redresarea monoalternanta e de preferat la curenti foarte mici.

La curenti mai mari e bine sa se evite pe cat posibil, intrucat introduce componenta continua.

Concret, in cazul de fata se mai pot procura 2 diode pentru a incropi o punte, daca alicatia e redresor pentru acumulatoare auto.

Link spre comentariu

Cred ca Dl em2006 s-a referit totusi la componenta continua in secundar introdusa de acest tip de redresare, dar a omis sa specifice, fie presupunand ca se subantelege, fie pur si simplu din neatentie. Totusi imi sustin ideea ca in eventualitatea in care se doreste realizarea unui redresor pentru acumulatori auto, merge si o singura dioda, si spun asta din proprie experienta, nu doar ca sa ma bag in seama. Totusi nu avem inca o confirmare a scopului acestor diode, deci este doar o supozitie.

Link spre comentariu

Dl . Matei a explicat destul de clar . Redresarea monoalternanta ( la 50 Hz ) e de evitat . Performantele sant modeste . N - are rost in ziua de astazi , cu banii pe un pachet de tigari iei 2 punti redresoare " consistente " . Nu mai e ca acum 40 - 50 ani , cand japonezii au " popularizat " redresarea bialternanta cu priza mediana - semiconductorii erau mai scumpi decat cuprul . De aceea am incercat din start sa duc discutia spre o solutie bialternanta , diodele RA sant robuste , nu merita " declasate " la o monoalternanta , care totusi este posibila , dupa cum s - a mentionat . Utilitatea ei este insa mica , cel mult didactica ... solutie de urgenta , sau de " nevoie " ! In fine , cred ca despicam firul in patru , mai ales ca cei care au postat stiu cu ce se " mananca " redresarea . Nici un semnal de la initiatorul postului ... n - ar fi prima data ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Cred că aţi dorit să spuneţi că introduce o puternică componentăpulsatorie; scopul oricărui redresor este tocmai acela de a obţineo "componentă continuă" !

N-am intentionat sa pun la indoiala "scopul oricărui redresor", am spus exact ce am dorit sa spun vorbind despre componenta continua. Dar probabil am pus punctul prea devreme, inainte de a termina propozitia, adica omitand doua cuvinte care ar fi facut exprimarea mai clara. Vigilenta cititorilor a dus, insa, la clarificarea imediata, ceea ce e un lucru bun. N-am mai intervenit cu precizari, caci @franzm a completat cuvintele lipsa. Oricum, in circuit sunt doar 3 elemente (secundar trafo, dioda, sarcina) si nu-i greu de ghicit unde aceasta componenta continua e nedorita.

...Redresarea monoalternanta ( la 50 Hz ) e de evitat . Performantele sant modeste .  ...

Corect.

Inconvenientele nu se rezuma doar la componenta continua a fluxului in miezul trafo, mai vine ca bonus si randamentul scazut.

Un criteriu de apreciere a redresorului îl constitue randamentul sau,  definit ca raportul dintre puterea de curent continuu cedata sarcinii si puterea consumata, absorbita de la retea. Se stie ca la redresorul monoalternanta acesta este de circa 40%.
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări