Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Diode RA120 si RA120R

Vizitator JazzPunck

Postări Recomandate

Vizitator JazzPunck

Salut, am doua diode una RA120 cu catodul la capsula si una RA120R cu anodul la capsula, ambele sunt puse pe un radiator, problema mea este ca nu stiu sa le leg ca sa transforme curentul alternativ in curent continu. Cum ar trebui legate? P.S Sunt incepator.

Link spre comentariu

Nu le poti folosi eficient decat daca ai transformator cu priza mediana . ( banuiesc ca doresti o tensiune redresata provenind  de la un transformator ... ) .Cauta redresare bialternanta cu priza mediana si te vei lamuri ...

https://www.google.ro/search?client=opera&q=redresare+bialternanta+cu+priza+mediana&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Editat de gauss
Link spre comentariu

...am doua diode una RA120 cu catodul la capsula si una RA120R cu anodul la capsula, ambele sunt puse pe un radiator, ...

Nu le poti folosi eficient decat daca ai transformator cu priza mediana...

Daca ai transformator cu priza mediana, fiecare dioda va avea radiatorul ei (un radiator pt RA120 si alt radiator pt RA120R), cele doua radiatoare fiind izolate intre ele. Nu poti folosi radiator comun decat daca ai diode identice (aceeasi polaritate).

Link spre comentariu

Subscriu la ce a zis Dl em2006, adaugand ca depinde ce anume se doreste a se alimenta cu acele diode si ce traf se detine, daca este vorba despre o aplicatie fara pretentii ( cum ar fi spre exemplu incarcarea de acumulatori auto ) atunci se poate folosi si redresare monoalternanta, deci o singura dioda.

Link spre comentariu

Redresarea monoalternanta e de preferat la curenti foarte mici.

La curenti mai mari e bine sa se evite pe cat posibil, intrucat introduce componenta continua.

Concret, in cazul de fata se mai pot procura 2 diode pentru a incropi o punte, daca alicatia e redresor pentru acumulatoare auto.

Link spre comentariu