Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Circuit PFC

gap

Postări Recomandate

Buna seara,

Incep prin a preciza ca sunt incepator in domeniu (studii teoretice mai am eu ceva, facultatea :rade: ).

As dori si eu sa realizez/proiectez un circuit PFC de mare putere (7KW). Scopul e sa folosesc circuitul ca intrare intr-un invertor de sudura. Lasand la o parte utilitatea/costurile circuitului, cum ar putea fi realizat?

Scurt istoric: am plecat de la idea ca daca blocurile PFC lucreaza de obicei in modul boost, chestia asta ar fi utila in cazul unui invertor pentru a compensa tensiunea mica a alimentarii , fluctuatiile (generator) sau prelungitoarele lungi. Un alt user de pe forum, dl. Gauss, a venit cu idea ca ar fi util in cazul in care invertor ar fi cu alimentare atat monofazica cat si trifazica. Idea imi place destul de mult. La 7KW pe curent maxim de sudare, contractele obisnuite de 32A / 7.5Kw sunt la limita, asta pentru monofazic.

Am gasit un AN pentru controllerul L4981 pentru un PFC de 3KW. Controllerul poate fi folosit si in mod interleaved sau bridgeless, deci daca trecem la bridgeless ar fi deja 6KW asigurati.

Problema e ca .... de obicei controlere de PFC lucreaza in boost. Asta e OK pentru monofazic, dar la trifazic nu. La monofazic pot sa scot un 380V la iesire. Dar la trifazic, la tensiunea asta, controllerele ar trebui sa lucreze in buck. Ar putea fi marita tensiunea de iesire pana cand si trifazicul ar lucra in boost, dar deja devine total neeconomic datorita condensatoarelor de tensiune f. mare >450V.

Cum ar putea fi realizat un asemenea etaj (binenteles circuite separate pe monofazic si trifazic) care sa debiteze aceiasi tensiune in condensatorii de iesire?

Daca am plecat de la o idee gresita, va rog sa ma corectati (sa sa ma trimiteti la o sursa de documentatie :d )

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect