Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum alimentez 20 led-uri cree?

Vizitator BogdanMarin

Postări Recomandate

Vizitator BogdanMarin

Buna ziua.Sunt foarte incepator in domeniu.Am nevoie sa alimentez 20 led-uri CREE de 3w fiecare 3.7V pentru o lampa de acvariu.Nu am nici cea mai mica idee despre cum pot face lucrul asta.Am auzit tot felul de variante de la sursa de calculator pana la driver de 60w si 20A.Imi puteti spune va rog de ce am nevoie si daca led-urile trebuue legate in serie sau paralel?Imi cer scuze daca am incalcat vreuna din regulile forumului.Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Parerea mea, cel mai indicat este un driver de 60 W / 20 A sau chiar mai mare, poate in viitor te gandesti sa suplimentezi numarul de leduri. Conecteazale  in paralel, deoarece daca le conectezi in serie, poti avea surpriza ca daca se arde un led nu mai lumineaza nici unul, asa, in paralel vezi care led s-a ars si poti sa-l inlocuiesti.

Editat de albasete
Link spre comentariu
Vizitator BogdanMarin

Multumesc pentru raspuns.E posibil sa spun o prostie: daca driverul scoate 12V si led-urile au 3.7V trebuie legate serii de cate 4 led-uri si seriile legate in paralel intre ele?Exista posibilitatea de a pune dimmer pe un asemenea driver?Am inteles ca dimmer-ul se pune numai pe sursa.Se poate folosi ca dimmer o sursa step-down?Multumesc.

Editat de BogdanMarin
Link spre comentariu

Din pacate pe forumuri poti primi atat sfaturi bune, cat si mai putin bune. Ledurile in general, dar mai ales cele de putere, nu se conecteaza in paralel. Nu lua de bun ce spun eu, asteapta si alte pareri.

Eu le-as conecta pe toate in serie, caz in care ai nevoie de o sursa de curent constant de maxim 800mA, sau cat suporta ledurile si de minim 80V. Exista probabil de cumparat asa ceva, sau se poate construi. 

Uite ce-am gasit, la o cautare rapida... http://www.tme.eu/ro/details/acl-cc-50-700/surse-de-alimentare-cu-led/cellevia-power/#