Vizitator Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 (editat) Nu este vorba de o alarma. e o aplicatie care trebuie sa faca diferenta intre motor pornit/oprit, pentru a-si modifica regimul propriu de mers. eu nu prea lucrez analogic, prefer uC, doar in x cazuri mai apelez la analogic. e doar o preferinta. privind pe logurile creeate de mini dispozitivul pe care l-am lasat in bricheta pentru situatia asta, bazat pe doar pragul 13V, am observat ca diferenta reala intre pornirea motorului si detectie a fost in medie de 5 secunde, iar pentru detectia opririi o medie de 2 minute. chestia cu alarma, era doar un exemplu real de functionare. probabil insa citeste doar cea mai joasa tensiune.. pentru ca totusi ne aflam in sectiunea Arduino, are cineva vreo idee cu cod chiar si primar? Editat Decembrie 2, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
digix Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 Simpla deschidere centralizata a usilor poate genera o scadere brusca de tensiune, sa zicem iarna, pe o baterie obosita. Scadere brusca de tensiune poate sa apara din multe alte motive care nu au legatura cu pornirea motorului. Singura certitudine, intr-un sistem minim invaziv in istalatia automobilului, asa cum a formulat Aw Genetix, a faptului ca motorul a fost pornit este data de tendinta de crestere a tensiunii in punctul de masura. De acord ca exista solutii analogice de tip AO integrator urmat de comparator dar fine tuning, la un astfel de detector, care sa mearga pe orice automobil poti face, la un pret sensibil egal, cu microcontroler. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 Dupa ce scade tensiunea pe baterie va creste la loc. Daca e pornit motorul sub 13Vdc nu scade decit daca e alternatorul "obosit". Deci sa faci derivata tensiunii va da erori . Grig Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 3, 2014 Partajează Postat Decembrie 3, 2014 (editat) Ca tot vorim de detectia tendintei de crestere. Ce ne va returna functia de detectie, in cazul in care auto va parcurge o distanta de 1200km, si acumulatorul nu mai are nici o tendinta de crestere. Care va fi pragul de resetare al functiei, detectia de reset sau implicit de motor oprit. Detectia tendintei merge super, in conditia in care acumulatorul se afla in incarcare. Dar in momentul in care el e deja saturat ? Ne trebuie deci ambele tendinte ? NOTA: ma repet inca o data pentru cei care nu au reusit sa ma inteleaga. este nevoie de detectia si diferentierea unui motor in mers, nu a pornirii in sine. Editat Decembrie 3, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
belasajgo Postat Decembrie 3, 2014 Partajează Postat Decembrie 3, 2014 A propus cineva mai sus sa detectezi "parazitii" care apar in timp ce este motorul in functiune. Mie pana acum asta mi se pare cea mai buna idee, daca vrei sa iti conectezi dispozitivul doar la bricheta masinii. Nu stiu exact cum ai putea detecta acei paraziti, dar in primul rand as incerca sa leg un osciloscop sa vad cum arata cand motorul functioneaza... Link spre comentariu
one Postat Decembrie 3, 2014 Partajează Postat Decembrie 3, 2014 (editat) Digix nu exagera, tensiunea nu scade la fel cand pornesti motorul ca atunci cand deschizi usa. Demarorul absoarbe de la 50-100A, la diesel mai mult, iarna mai mult, in timp ce lumina de la plafoniera mai putin de 0.5A, deci de 100ori mai putin. Tensiunea pe baterie ar putea creste si cand se accelereaza motorul. Pot fi variatii de tensiune de la vara la iarna. Faptul ca lui genetix ii trebuie 2 minute ca sa detecteze ca motorul s-a oprit indica faptul ca aceasta metoda poate fi ameliorata. Apoi, de la o masina la alta ar putea sa functioneze diferit. As vrea sa sugerez un experiment lui genetix: leaga un mic difuzor piezo la 12V, prin intermediul unui condensator (pune 100nF) si eventual unei rezistente (cativa kohmi). In loc de piezo poti folosi si o casca. Daca ai piezo si vrei sa faci mai repede poti sa il conectezi si direct (iti asumi eventuala lui distrugere). Daca se aude sunet inseamna ca se poate utiliza acesta pentru detectarea starii motorului. Acest semnal se redreseaza cu un banal dublor http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/11/Greinacher_circuit.svg/200px-Greinacher_circuit.svg.png si se poate masura cu o intrare analogica a Arduino. In paralel cu ultimul condensator se pune o dioda zener de 4.7V si o rezistenta pentru descarcare (tipic condensatoare 100nF, rezistenta 100K, diode 1N4148). Aceasta metoda eu o folosesc pentru a verifica transmisia unei componente alternative (de exemplu in detectoarele de nivel). Editat Decembrie 3, 2014 de one Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 3, 2014 Partajează Postat Decembrie 3, 2014 (editat) Am testat varianta propusa pe auto pe care le detin: Skoda Superb 1.9 TDI(2008), Opel Meriva 1.7 CTDI(2007), VW Sharan 2.0 TDI(2006). In afara de zgomotul produs de demaror, nu e nimic... Nu contest, dar pe auto testate nu am gasit zgomot.. Am conectat la un vecin, motorizare benzina (dacia logan ..cred), si situatia a fost altfel. Existau micile pocnituri in functie de turatie.. Dar ...diesel e nevoie. Editat Decembrie 3, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
digix Postat Decembrie 4, 2014 Partajează Postat Decembrie 4, 2014 (editat) Presupun ca un producator serios de automobile prelucreaza ce ajunge la priza de bricheta si acolo ajung 12V in aproape orice conditii de functionare. Asa ca nu putem afla mare lucru din acest punct de masura. Detectarea vibratiei constante a caroseriei, pentru detectie rapida sau masurarea temperaturii gazelor de esapament par cele mai potrivite metode in conditiile in care nu avem voie sa itervenim in instalatia electrica. Uite si solutia pentru detectare vibratie continua: http://cds.linear.com/docs/en/datasheet/35881fb.pdf Ai vibratie continua caroserie deci motorul merge, circuitul produce energie. Ai oprit motorul, chiar daca mai sunt socuri/vibratii izolate circuitul nu mai produce energie in mod constant. Restul e treaba de MCU. Genetix tare sunt curios la ce iti foloseste in mod practic chestia asta ? Editat Decembrie 4, 2014 de digix Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 4, 2014 Partajează Postat Decembrie 4, 2014 (editat) Cand vorbim de portabilitate...sa ne gandim la citirea vibratiilor * ? ...a citirii temperaturilor aflate pe dedesupt, galerie de admisie/evacuare..? .. Nu prea. Putem sa ne conectam pe bricheta auto. Atat. Era o idee cu citirea parazitilor, care nu exista, din 2002. Ideea cu tendinta , are oricum destule buguri. Unul din ele, ar fi ca dupa un drum lung, tendinta nu mai exista la incarcare. Si ultimele citiri vor cam fi aceasi valoare. Daca s-ar citii tendintele , ambele, si comparate cu un prag...poate. Pana acum, cea mai rezonabila testare a fost banalul prag de 13V.. Eu va multumesc pentru ajutor, dar e vorba totusi de o aplicatie portabila, pe bricheta auto. Nu poti sa te gandesti sa citesti vibratii, sau temperaturi... Aplicatia nu isi permite sa ajunga pe CAN, dar cred ca nici nu e nevoie pentru acest lucru. _________ * contest citirea vibratiei in regim de portabilitate, pentru ca nu are o prindere ferma cu caroseria masinii. Genetix tare sunt curios la ce iti foloseste in mod practic chestia asta ? mi-ar fi destul de dificil sa explic, dar are importanta in regimul de mers al unui device. daca trecem totusi peste ideea unei fraze rupte din context, si ca sa raspund intrebarii..prin detectia unui motor pornit, aplicatia va sti ca merge Pompa de apa si va emite un semnal radio catre un receptor aflat in exteriorul masinii. Editat Decembrie 4, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 vorba aia : orice problema are cel putin 3 solutii. uite inca o solutie daca celelalte nu merg/nu vrei sa le folosesti. detectarea zgomotului produs de motor cu ajutorul unui microfon. Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 Da' de ce e asa de important sa stii ca motorul (chiar) merge? Nu e sufiecient sa fie contactul pus?E drept ca mai stau oamenii prin masini si cu contactul pus si motorul oprit, da' in cea mai mare parte a timpului, cand e contactul pus e si motorul pornit. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 Da' de ce e asa de important sa stii ca motorul (chiar) merge? Nu e sufiecient sa fie contactul pus?E drept ca mai stau oamenii prin masini si cu contactul pus si motorul oprit, da' in cea mai mare parte a timpului, cand e contactul pus e si motorul pornit. prietene, la bricheta faci singura conexiune cu auto. am tot spus. in fine.. Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 (editat) Prietene, bricheta (la masina mea) trece prin cheie. ;) Adica atunci cand iau contactul dispare si curentul din bricheta. In fine... Editat Decembrie 6, 2014 de Liviu M Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 (editat) Prietene, bricheta (la masina mea) trece prin cheie. ;) Adica atunci cand iau contactul dispare si curentul din bricheta. In fine... ma asteptam sa fie asa la tine. dar la majoritatea auto nu e asa. am observat cel mai des chestia asta la OPEL. oricum..nu se poate baza pe asta. pe o particularitate a unui producator.. Editat Decembrie 6, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
Liviu M Postat Decembrie 6, 2014 Partajează Postat Decembrie 6, 2014 Hm, la Ford era, la Citroen e, tu zici de Opel... OK, scuze de deranj. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum