Vizitator Postat Noiembrie 25, 2014 Partajează Postat Noiembrie 25, 2014 (editat) Vreau sa fac o functie care sa-mi returneze daca autoturismul are motorul pornit sau nu. Fara fir la alternator.. M-am gandit sa masor voltajul pe bateria auto (evident, intr-un punct din cablajul masinii, nu pe borne real..), si daca depaseste 13V sa considere ca motorul e pornit. Intrebarea: Este oare valida aceasta idee, si daca Da, care ar fi pragul de voltaj cel mai bun ? Editat Noiembrie 25, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
radu_bc Postat Noiembrie 25, 2014 Partajează Postat Noiembrie 25, 2014 Teoretic, tensiunea pe baterie cu motorul pornit ar trebui sa fie 13.8 - 14.4V. Din cate stiu, trebuie filtrat bine semnalul ca ai multe "varfuri" pe instalatia auto. Eu as incerca cu o "bobina" pe una dintre fisele de la bujii si un filtru simplu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 25, 2014 Partajează Postat Noiembrie 25, 2014 e diesel. si oricum ar fi mai simplu sa ma leg la alternator, ceea ce nu vreau. detectia o fac direct pe montaj. am pus un montaj de test, cu prag la >13 = ON else OFF. sunt situatii in care opresti motorul, si ramane o perioada pe 13,8...13..2..etc, dar e chestie de timp.. intrebarea este...pragul. care credeti ca e cel mai ok prag.. ? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 25, 2014 Partajează Postat Noiembrie 25, 2014 13.0Vdc Link spre comentariu
radu_bc Postat Noiembrie 26, 2014 Partajează Postat Noiembrie 26, 2014 (editat) cel mai simplu ar fi cu un senzor piezo...daca vibreaza, e pornit, daca nu, e oprit. Nu te mai complici cu fire pe instalatia electrica sau prin alte parti... http://www.learningaboutelectronics.com/Articles/Piezo-knock-sensor-circuit.php Editat Noiembrie 26, 2014 de radu_bc Link spre comentariu
belasajgo Postat Noiembrie 26, 2014 Partajează Postat Noiembrie 26, 2014 Nu poti sa detectezi motorul pornit masurand curentul (nu tensiunea) din fir de la alternator sau baterie? Desigur fara intreruperea firului, ci asa cum functioneaza clampmetrele de curent continuu, cu un senzor Hall aplicat pe fir. Nu ma stiu la masini, posibil sa nu mearga asa cum imi imaginez eu... Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Noiembrie 26, 2014 Partajează Postat Noiembrie 26, 2014 o intrebare : de ce te complici sa masori tensiunea cand poti lega destul de usor un fir la alternator? varianta cu firul la alternator te scuteste de citiri "false" . varianta cu sensorul piezo nu e prea buna. in oras traficul e mare si iar ai semnal ca ai motorul pornit. cu sensorul hall nu stiu ce sa zic. ar fi si asta o idee. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 26, 2014 Partajează Postat Noiembrie 26, 2014 (editat) 13.0Vdc si eu m-am gandit tot la 13. pentru restul intrebarilor. montajul e ceva temporar pe bricheta, nu poti sa faci conectica pentru ceva portabil... am avut cateva alarme auto VIPER, care functioneau bine cu doar citirea voltajului ptr detectia motorului pornit. dar nu am acces la informatii... fireste ca nimic nu se compara cu iesirea de pe alternator. dar in asa situatii...este exclus. Editat Noiembrie 26, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
digix Postat Noiembrie 26, 2014 Partajează Postat Noiembrie 26, 2014 Citesti, sa zicem la interval de 1 secunda, tensiunea de pe baterie. Tendinta naturala cu motor oprit este de stationare sau scadere tensiune. Compari citirea curenta cu cea anterioara si la prima sesizare de crestere detectata activezi un flag. Daca si urmatoarele N citiri dupa activare flag detecteaza tendinta de crestere tensiune, declansezi alarma, daca nu, e citire eronata, dezactivezi flag si continui citirea. Avantajul este ca nu te intereseaza care este valoarea absoluta a tensiunii pe baterie ci tendinta ei. Attiny e perfect pentru asta. Link spre comentariu
radu_bc Postat Noiembrie 27, 2014 Partajează Postat Noiembrie 27, 2014 Spune-ne si noua, te rog cum ai abordat problema pana la urma. Chiar sunt curios cum s-ar putea face asa ceva. Multumesc! Link spre comentariu
Ovidanie Postat Noiembrie 27, 2014 Partajează Postat Noiembrie 27, 2014 Cand motorul e oprit e relativ ''liniste'' in instalatia electrica. Cu motorul pornit ai o multime de paraziti, de la alternator si mai ales de la injectoare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 28, 2014 Partajează Postat Noiembrie 28, 2014 (editat) Spune-ne si noua, te rog cum ai abordat problema pana la urma. Chiar sunt curios cum s-ar putea face asa ceva. Multumesc! deocamdata am fixat un prag de 13.0V. nu am apucat sa fac teste complete, dar daca e necesar, voi folosii ideea colegului digix, putin modificata. teoretic, tensiunea de 13V poate ramane o vreme daca nu ai consumator, chiar si cu motorul oprit. Dar in aplicatia mea, exista un consumator de 5A care oricat de baterie ar fi ea, nu poate sta in 13V foarte mult fara motor si nici sub 13V oricat de descarcata ar fi cu motorul pornit. Cand motorul e oprit e relativ ''liniste'' in instalatia electrica. Cu motorul pornit ai o multime de paraziti, de la alternator si mai ales de la injectoare. Ai vreo idee cum sa fac detectie la parazitii alternatorului/injectoarelor sau ma rog, linistea de pe instalatie? Editat Noiembrie 28, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
one Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 (editat) Daca vrei sa faci ceva deosebit, citeste ECU pe interfata OBD. Sau pune un accelerometru sa masori vibratiile din sasiu. Editat Decembrie 2, 2014 de one Link spre comentariu
moro Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 Te-ai gandit ca in situatia cand iti este defecta incarcarea bateriei, vei avea sub 13.0 ?!? Link spre comentariu
one Postat Decembrie 2, 2014 Partajează Postat Decembrie 2, 2014 (editat) Recitind topicul, imi dau seama ca cea mai buna metoda este supravegherea evolutiei tensiunii, cum a propus digix, oricum ideea a devenit clara dupa ce genetix a mentionat aplicatia in alarme. Numai ca la alarme nu se detecteaza daca motorul este pornit, ci pornirea acestuia, iar la pornire, tensiunea pe baterie scade pentru un moment, urmand apoi sa creasca peste valoarea initiala. Daca este vorba despre o alarma, eu as observa scaderea brusca a tensiunii, pentru a detecta pornirea, sau tentativa de pornire. Aceasta se poate face usor cu un microcontroller, dar nu neaparat. Un circuit analogic de derivare poate da un semnal la o variatie a tensiunii mai rapida decat un prag fixat. (practic este un filtru trece-sus). http://www.electronics-tutorials.ws/opamp/opamp_7.html Tot cu un filtru trece-sus, urmat de redresare, se poate masura "variatia" tensiunii in timp ce motorul functioneaza, pentru ca alternatorul incarca in "impulsuri" care ar trebui sa aiba cativa kHz. Daca ai posibilitatea sa legi un osciloscop, masoara amplitudinea si frecventa acestor ondulatii. Editat Decembrie 2, 2014 de one Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum