Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Software. Motorul auto este pornit ?


Vizitator

Postări Recomandate

Vreau sa fac o functie care sa-mi returneze daca autoturismul are motorul pornit sau nu.

Fara fir la alternator..

M-am gandit sa masor voltajul pe bateria auto (evident, intr-un punct din cablajul masinii, nu pe borne real..), si daca depaseste 13V sa considere ca motorul e pornit.

 

Intrebarea: Este oare valida aceasta idee, si daca Da, care ar fi pragul de voltaj cel mai bun ?

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 30
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Liviu M

    3

  • one

    3

  • digix

    3

  • radu_bc

    3

Top autori în acest subiect

Teoretic, tensiunea pe baterie cu motorul pornit ar trebui sa fie 13.8 - 14.4V.

Din cate stiu, trebuie filtrat bine semnalul ca ai multe "varfuri" pe instalatia auto.

Eu as incerca cu o "bobina" pe una dintre fisele de la bujii si un filtru simplu.

Link spre comentariu

e diesel. si oricum ar fi mai simplu sa ma leg la alternator, ceea ce nu vreau. detectia o fac direct pe montaj.

am pus un montaj de test, cu prag la >13 = ON else OFF.

sunt situatii in care opresti motorul, si ramane o perioada pe 13,8...13..2..etc, dar e chestie de timp..

 

intrebarea este...pragul. care credeti ca e cel mai ok prag.. ?

Link spre comentariu

Nu poti sa detectezi motorul pornit masurand curentul (nu tensiunea) din fir de la alternator sau baterie? Desigur fara intreruperea firului, ci asa cum functioneaza clampmetrele de curent continuu, cu un senzor Hall aplicat pe fir. Nu ma stiu la masini, posibil sa nu mearga asa cum imi imaginez eu...

Link spre comentariu

o intrebare : de ce te complici sa masori tensiunea cand poti lega destul de usor un fir la alternator? varianta cu firul la alternator te scuteste de citiri "false" . varianta cu sensorul piezo nu e prea buna. in oras traficul e mare si iar ai semnal ca ai motorul pornit. cu sensorul hall nu stiu ce sa zic. ar fi si asta o idee.

Link spre comentariu

13.0Vdc

 si eu m-am gandit tot la 13.

 

pentru restul intrebarilor. montajul e ceva temporar pe bricheta, nu poti sa faci conectica pentru ceva portabil...

am avut cateva alarme auto VIPER, care functioneau bine cu doar citirea voltajului ptr detectia motorului pornit.

dar nu am acces la informatii...

fireste ca nimic nu se compara cu iesirea de pe alternator. dar in asa situatii...este exclus.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Citesti, sa zicem la interval de 1 secunda, tensiunea de pe baterie.

Tendinta naturala cu motor oprit este de stationare sau scadere tensiune.

Compari citirea curenta cu cea anterioara si la prima sesizare de crestere detectata activezi un flag.

Daca si urmatoarele N citiri dupa activare flag detecteaza tendinta de crestere tensiune, declansezi alarma, daca nu, e citire eronata, dezactivezi flag si continui citirea.

 

Avantajul este ca nu te intereseaza care este valoarea absoluta a tensiunii pe baterie ci tendinta ei.

Attiny e perfect pentru asta.

Link spre comentariu

Cand motorul e oprit e relativ ''liniste'' in instalatia electrica. Cu motorul pornit ai o multime de paraziti, de la alternator  si mai ales de la injectoare.

Link spre comentariu

Spune-ne si noua, te rog cum ai abordat problema pana la urma. Chiar sunt curios cum s-ar putea face asa ceva. Multumesc!

 

deocamdata am fixat un prag de 13.0V. nu am apucat sa fac teste complete, dar daca e necesar, voi folosii ideea colegului digix, putin modificata.

teoretic, tensiunea de 13V poate ramane o vreme daca nu ai consumator, chiar si cu motorul oprit. Dar in aplicatia mea, exista un consumator de 5A care oricat de baterie ar fi ea, nu poate sta in 13V foarte mult fara motor si nici sub 13V oricat de descarcata ar fi cu motorul pornit.

 

 

Cand motorul e oprit e relativ ''liniste'' in instalatia electrica. Cu motorul pornit ai o multime de paraziti, de la alternator  si mai ales de la injectoare.

Ai vreo idee cum sa fac detectie la parazitii alternatorului/injectoarelor  sau ma rog, linistea de pe instalatie?

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Recitind topicul, imi dau seama ca cea mai buna metoda este supravegherea evolutiei tensiunii, cum a propus digix, oricum ideea a devenit clara dupa ce genetix a mentionat aplicatia in alarme.

 

Numai ca la alarme nu se detecteaza daca motorul este pornit, ci pornirea acestuia, iar la pornire, tensiunea pe baterie scade pentru un moment, urmand apoi sa creasca peste valoarea initiala.

 

Daca este vorba despre o alarma, eu as observa scaderea brusca a tensiunii, pentru a detecta pornirea, sau tentativa de pornire.

Aceasta se poate face usor cu un microcontroller, dar nu neaparat. Un circuit analogic de derivare poate da un semnal la o variatie a tensiunii mai rapida decat un prag fixat. (practic este un filtru trece-sus).

 

http://www.electronics-tutorials.ws/opamp/opamp_7.html

 

 

Tot cu un filtru trece-sus, urmat de redresare, se poate masura "variatia" tensiunii in timp ce motorul functioneaza, pentru ca alternatorul incarca in "impulsuri" care ar trebui sa aiba cativa kHz. Daca ai posibilitatea sa legi un osciloscop, masoara amplitudinea si frecventa acestor ondulatii.

Editat de one
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări