Electronicserver Postat Noiembrie 24, 2014 Partajează Postat Noiembrie 24, 2014 Salutare! Vreau sa incalzesc o camera de 20mp cu un calorifer. Calorifer de aluminiu,rezistenta de incalzire,termostat,vas expansiune,eventual pompa recirculare. Ce idei aveti? Ma gandesc si la un sistem fara vas de expansiune si pompa,doar cu rezistenta si termostat. Ceva concret? Link spre comentariu
eugenbt Postat Noiembrie 25, 2014 Partajează Postat Noiembrie 25, 2014 (editat) http://www.dedeman.ro/ro/catalog/product/view/id/7504/s/boiler-baie-inox-doua-surse-110l/category/2311/ ceva de genul asta. are iesire si pentru calorifer, si pentru apa calda. nu stiu daca este cel mai ieftin, cel mai bun, daca are ambele iesiri, dar am vazut prin magazine. avantajul este ca le ai pe amandoua (apa calda si caldura) dintr-un singur loc si poti folosi lemnul sau curentul electric. nu merge decat cu un calorifer. daca vrei ceva doar cu termostat si curent electric, ia un calorifer pe ulei http://www.domo.ro/Climatizare_&_Incalzire/Aparate_incalzit_electric/Radiatoare_electrice/Westwood/Radiator_cu_ulei_Westwood_OR121-11FIN Editat Noiembrie 25, 2014 de eugenbt Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 25, 2014 Partajează Postat Noiembrie 25, 2014 (editat) Vezi ca apa la temperatura se dilata si poti avea surprize pe la imbinari.Poate ca vei spune ca la temperatura de 80-90*C nu se poate intimpla mare lucru.Dar daca ai vreo problema cu termostatul si nu mai decupleaza? Vasul de expansiune tocmai de aceea a fost inventat,pentru a evita incidentele si accidentele.Asa cum spunea colegul @eugenbt, mai bine un calorifer pe ulei. Editat Noiembrie 25, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Spitfire Postat Noiembrie 25, 2014 Partajează Postat Noiembrie 25, 2014 Caloriferele acela cu ulei ieftine sunt de-o calitate infecta...daca as avea nevoie, as alege asa ceva-ieftin, bun(m-a tinut o iarna intreaga prin 2010, si a ramas intreg): http://www.shopmania.ro/convectoare-electrice/p-westwood-dl01s-52573349 Cumparat cu 30 lei(!) de la un hypermarchet. Ceva mai bun si mai istet ar fi asta: http://alecoair.ro/convectro_electric_blues Link spre comentariu
Fulgerik Postat Noiembrie 25, 2014 Partajează Postat Noiembrie 25, 2014 Cumpara un convector electric, este mult mai simplu, mai ieftin, mai sigur, mai economic. Radiatorlele cu ulei sau apa sunt extrem de periculoase. Cunosc un caz in care un radiator cu ulei a explodat noaptea in camera cu parintii si 3 copii . A urmat si un incendiu dar momentul exploziei cu ulei la 300 grade i-a bagat in spital pentru cateva luni pe toti. Link spre comentariu
Electronicserver Postat Noiembrie 26, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 26, 2014 Nu ma incalzesc cu ce doresc sa fac,am alta sursa. E mai mult o provocare. Calorifer,vas exterior in care sa introduc rezistenta de incalzire,termostat . Ce rezistenta,ce termostat si ce vas exterior sa folosesc? Va multumesc pt raspunsuri! Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 4, 2014 Partajează Postat Decembrie 4, 2014 Eu folosesc de citiva ani un asemenea calorifer electric intr-o baie. Nu am putut folosi unul clasic cu ulei pentru ca am vrut unul scarita. Exista de cumparat rezistente care se monteaza direct in calorifer in locul unuia din dopurile de jos. Nu trebuie nici o adaptare, sunt special destinate acestui scop. Ideea de baza in vederea securitatii e alegerea puterii rezistentei. Astfel, eu am luat cel mai mare calorifer scarita pe care l-am gasit (1.8 sau 2m). In specificatiile tehnice scrie ca puterea termica debitata e aprox. 1200W la o temperatura a apei de 70-80 grade. (spun aproximativ, pentru ca nu am chef acuma sa caut cartea tehnica a unui calorifer instalat acum citiva ani) Am ales o rezistenta de 700W, adica cu putere mult inferioara puterii termice a caloriferului. Asta ma asigura ca in nici o situatie apa nu va fierbe in calorifer. Caloriferul l-am umplut cu apa deoarece in specificatiile tehnice a rezistentei e specificat sa se utilizeze NUMAI in calorifere cu apa. Am montat in serie cu rezistenta un termostat de camera a carui releu intern suporta un curent mai mare decit curentul necesar rezistentei. In urma utilizarii am observat ca temperatura caloriferului e aceeasi peste tot (sus, jos, stinga, dreapta) din cauza termosifonarii. Per total sistemul functioneaza foarte bine si beneficiez si de avantajele caloriferului scara, pe care poti pune cite ceva la uscat rapid. Am ales un calorifer mare din 2 motive: Temperatura de functionare sa fie mai mica (adica sa nu te arzi daca te atingi de el) si fiind inalt, cu greu cineva va putea sa-l "umple" in partea de sus cu "cirpe" puse la uscat. Astfel ma asigur ca va avea tot timpul partea de sus neizolata termic, deci va radia si nu se va supraincalzi. Pina acum sistemul nu a avut nevoie de intretinere sub nici o forma. Ce-i drept, nu am facut improvizatii nici la partea electrica. Iata o poza cu partea unde e montata rezistenta: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3712780/Poze%20pe%20forum/Calorifer%20electric.JPG (ma enerveaza groaznic ca am spart faianta la gaurire. Bine ca se vede mai greu fiind jos dupa usa...Dar ma deranjaza faptul ca STIU aceasta "defectiune") Rezistenta de incalzire e cea de 700W de aici: http://www.secpralpro.ro/Accesorii/Elemente-incalzire--pID1058--bcID3.html Succes, si sa vedem ceva practic... ca de povesti sunt satul.... LE Am gasit intre timp si modelul de calorifer: THKDO750/1800 de aici: http://www.secpralpro.ro/Radiatoare-baie-curbate/Radiator-de-baie-curbat-tip-KDO--pID1042--bcID0.html Link spre comentariu
Electronicserver Postat Decembrie 11, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2014 Am gasit si rezistenta cu termostat incorporat. Ai vazut? Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 12, 2014 Partajează Postat Decembrie 12, 2014 Probabil ca exista, azi exista orice, dar nu mi-am pus problema sa montez asa ceva. Eu doresc sa masor si sa reglez temperatura in incapere, nu in apropierea rezistentei. Pentru asta am montat termostatul pe un perete interior, exact dupa regulile de montare a termostatelor de camera. Indiferent cit e de performant, un senzor de temperatura montat linga rezistenta de incalzire nu va putea "evalua" sau masura temperatura din incapere. Rezistenta cu termostat incorporat probabil tine constanta temperatura caloriferului, dar asta e neimportant (pentru mine). Pe mine ma intereseaza temperatura din incapere. Chiar sunt multumit de functionare si utilitate. Singura nemultumire e cresterea facturii la Electrica. Link spre comentariu
comanici Postat Decembrie 12, 2014 Partajează Postat Decembrie 12, 2014 Caloriferul il alegi in functie de volmul camerei ca si dimensiuni. Si daca-l alegi pentru incalzire, camera asa cum ai postat, nu poate fi indicat un calorifer tip scarita. De principiu cu cat suprafata radianta este mai mare , te ajuta sa-ti setezi o temperatura de incalzire a agentului termic mai scazuta pentru a obtine o cantitate de caldura suficienta si sa ai o temperatura confortabila in camera , implicit un cost mai redus, prin tinerea agentului termic la o temperatura mai scazuta. O simpla cautare pe net >> alegere calorifer>>>te duce la diverse "calculatoare" si-ti poti dimensiona caloriferul in functie de volumul camerei. Eu l-as dimensiona cu cel putin 25% mai mare decat calculul rezultat. Controlarea temperaturii pe calorifer cred ca se preteaza mai bine din punct de vedere al eficientei costurilor decat cea ambientala ,necesita doar ceva ajustarii manuale in functie de factorii care influenteaza zilnic temperatura camerei, gradul de izolare, pereti exteriori...etc Link spre comentariu
cheluakame Postat Decembrie 13, 2014 Partajează Postat Decembrie 13, 2014 Caloriferul il alegi in functie de volmul camerei ca si dimensiuni. Si daca-l alegi pentru incalzire, camera asa cum ai postat, nu poate fi indicat un calorifer tip scarita. De principiu cu cat suprafata radianta este mai mare , te ajuta sa-ti setezi o temperatura de incalzire a agentului termic mai scazuta pentru a obtine o cantitate de caldura suficienta si sa ai o temperatura confortabila in camera , implicit un cost mai redus, prin tinerea agentului termic la o temperatura mai scazuta. Caloriferul se alege in functie de pierderile termice ale camerei, care sunt determinate de suprafetele de contact cu medii ce au temperatura mai scazuta, de termoizolatie si de volum de aer ventilat. Si daca se alege pentru incalzire poate fi orice tip de radiator atat timp cat la o anumita temperatura ofera o anumita putere radiata. Fiecare producator ofera o anume putere pentru radiatoare tinand cont de 3 criterii si anume temperatura tur, temperatura retur si temperatura mediu ambient. In plus, temperatura agentului dintr-o instalatie nu influenteaza consumul, decat atunci cand discutam de o centrala in condensare sau surse gen pompa de caldura ceea ce NU este cazul aici. O simpla cautare pe net >> alegere calorifer>>>te duce la diverse "calculatoare" si-ti poti dimensiona caloriferul in functie de volumul camerei. Eu l-as dimensiona cu cel putin 25% mai mare decat calculul rezultat. Controlarea temperaturii pe calorifer cred ca se preteaza mai bine din punct de vedere al eficientei costurilor decat cea ambientala ,necesita doar ceva ajustarii manuale in functie de factorii care influenteaza zilnic temperatura camerei, gradul de izolare, pereti exteriori...etc Si la fel de simplu va da ca raspuns clasicul "volum X 50 wati/mc" ceea ce reprezinta aiureli. Inca nu am gasit pe net un calculator care sa se apropie de rezultatul obtinut conform metodologiei de calcul SR 1907, singura acceptata si valabila pentru determinarea pierderile termice ale unei incaperi. Cat despre controlarea temperaturii pe calorifer, pe langa faptul ca este mai complexa, poate aduce acelasi consum dar fara a asigura ambientul dorit. Oricum, la electric nu exista varianta de optimizare prin temperatura. Link spre comentariu
comanici Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Caloriferul se alege in functie de pierderile termice ale camerei, care sunt determinate de suprafetele de contact cu medii ce au temperatura mai scazuta, de termoizolatie si de volum de aer ventilat. Si daca se alege pentru incalzire poate fi orice tip de radiator atat timp cat la o anumita temperatura ofera o anumita putere radiata. Fiecare producator ofera o anume putere pentru radiatoare tinand cont de 3 criterii si anume temperatura tur, temperatura retur si temperatura mediu ambient. In plus, temperatura agentului dintr-o instalatie nu influenteaza consumul, decat atunci cand discutam de o centrala in condensare sau surse gen pompa de caldura ceea ce NU este cazul aici. Si la fel de simplu va da ca raspuns clasicul "volum X 50 wati/mc" ceea ce reprezinta aiureli. Inca nu am gasit pe net un calculator care sa se apropie de rezultatul obtinut conform metodologiei de calcul SR 1907, singura acceptata si valabila pentru determinarea pierderile termice ale unei incaperi. Cat despre controlarea temperaturii pe calorifer, pe langa faptul ca este mai complexa, poate aduce acelasi consum dar fara a asigura ambientul dorit. Oricum, la electric nu exista varianta de optimizare prin temperatura. Multumesc frumos pentru detalii. Se vede ca va pricepeti O cautare pe google nu inseamna neaparat un calcul empiric 50w/m2 https://drive.google.com/file/d/0BxIfN92fwWbYQTFzWlRualNoRHc/view?pli=1 https://drive.google.com/file/d/0BxIfN92fwWbYd2V2TE40RXo5LTQ/view?pli=1 Acum vre-o doua luni vroiam sa ma apuc si eu de unul la cererea parintilor si am abandonat dar la vremea respectiva imi facuseom o idee ,de cum ar trebui abordata problema. Acum daca puteti da ceva detalii despre faptul ca solutia de control a temperaturii pe calorifer adica directa / pe tur / este complexa si mai putin eficienta fata de ambiental ar fi grozav si nu asta ar fi singurul motiv, sa nu raman cu cu idei gresite asa cum le-am perceput eu Am sa caut excel-ul , sa vad daca am mai pastrat fisierele pentru calcul. La fel , daca este gresit ce am afirmat >>>cat suprafata radianta este mai mare , te ajuta sa-ti setezi o temperatura de incalzire a agentului termic mai mica..... Daca tin agentul termic la 70 tur si 50 retur sau chiar mai mic prin clasica solutie de termostatare,marind suprafata caloriferului sigur intr-o anumita limita ,nu am nici un bonus la electricitate ? sigur , sigur ? ca eu am facut analogie cu incalzirea prin RADET si indiferent de modul de calcul adimensional al repartitoarelor am tras concluzia ca o suprafata mai mare a caloriferului si "strangularea" debitului de intrare , implicit o temperatura mai mica pe calorifer , am mai putine unitati inregistrate in acelasi interval de timp, ......o fi repartitorul dereglat Deci sa inteleg ca daca jonglez cu o temperatura mai mica pe agentul de incalzire , care odata ce a ajuns la temperatura stabilita si de acolo isi face treaba termostatul , consumul ramane la fel , ca si varianta de ambiental si cu temperatura de 90 tur si 70 retur ? Multumesc anticipat pentru precizari si sigur pentru amabilitatea de a lamuri. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Repartitorul masoara doar temperatura, normal ca temperatura mai mica a radiatorului inregistreaza mai putine 'unitati' . Link spre comentariu
cheluakame Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 @Comanici, in primul rand de ce anume discutam, de ce sursa? Rezistenta electrica (de la care a pornit discutia), Radet, centrala proprie (condensare sau clasica), etc? Rezistenta electrica, caci de ea era vorba, indiferent ca incercam sa incalzim cu apa la 50*C sau cu apa la 70*C, consumul final este acelasi. Diferenta este ca la 50*C va functiona mai putin, dar va porni/opri mai des. La 70*C, va functiona mai mult, dar va porni/opri mai rar. La final, intr-o ora, consumul final va fi acelasi. Control temp vs control ambient? Cu control temperatura, exista posibilitatea foarte mare ca sursa sa porneasca atunci cand nu este nevoie sau sa fie oprita atunci cand este nevoie de caldura. Adica, vezi functionarea centralelor murale fara si cu termostat de ambient. O sa vezi ca in cea de-a doua varianta are consum mai mic. Apoi, Radet si repartitorul de cost. Cum functioneaza acesta? Simplu prin diferenta de temperatura dintre mediul ambient si cea a radiatorului. Bine, ca poate fi pacalit in "n" moduri nu conteaza, ci strict de inregistrarea acestuia. Practic contorizeaza numarul de grade diferenta si in functie de anumite criterii (suprafata radiator, temperatura furnizata de radet, etc) el stabileste cantitatea de energie sustrasa din retea. Tu inchizand din robinet, micsorezi temperatura medie in radiator, ca urmare scade si diferenta intre acesta si camera, ca urmare contorizarea este mai mica, dar daca inchizi robinetul suficient incat sa nu poata asigura temperatura in camera, aceasta va scade si ca urmare contorizarea va creste. Daca ai raci camera la 18-20*C si de aici incerci 2 abordari o sa vezi ca energia finala consumata pentru incalzirea pana la 20-22*C o sa fie aceeasi. Adica, varianta 1. Cu radiatorul oprit obtii 20*C in camera. Notezi valoarea de pe repartitor inainte de pornirea testului. Apoi, deschizi radiatorul la maxim si astepti pana se obtine 22*C in camera. Acum notezi valoarea de pe repartitor. O sa ai o x valoare. Varianta 2. Cu radiatorul oprit si 20*C in camera. Notezi valorea. Deschizi robinetul de la radiator la sfert/jumatate/ trei sferturi / etc (una din valori), astepti pana se obtine 22*C in camera. Notezi valoarea de pe repartitor. O sa vezi ca obtii aceeasi valoare. Link spre comentariu
comanici Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Repartitorul masoara doar temperatura, normal ca temperatura mai mica a radiatorului inregistreaza mai putine 'unitati' . Buna seara Nu vreau asa va supar sub nici o forma, dar ma gandesc ca daca repartitorul masoara temperatura se numea simplu termometru si nu repartitor. Gresesc si aici ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum