Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

avans automat Pionier 125


Vizitator sobicek

Postări Recomandate

Vizitator sobicek

Buna ziua,

 

citesc cu interes toata gama de informatii de pe forum .Este o sursa valoroasa de informatii ,mai ales ca multe sunt experiente personale ale membrilor forumului.

A venit vremea sa am si eu nevoie de sfatul si experienta colegilor de pe forum deoarece am achizitionat un ministrung Pionier 125 si  incepand sa deslusesc tainele strungariei intreb si eu : decuplarea din avans automat pe acest strung(cel putin la mine) se face destul de greu.

Este normal si trebuie sa opresc inainte strungul ca sa pot decupla usor?sau e o problema mecanica pe care trebuie sa o remediez?

Comutarea din manual in automat se face usor.

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • philiprobz

    1

Vizitator sobicek

Buna ziua,

scuzati dezordinea care se vede in poze.Eu sunt genul care ma dau intai cu capul de pereti(am incercat sa fac o piesa simpla pentru meseriasi,complicata pt mine).

 

Ca idee am luat strungul in general pentru lucrari in otel similar cu C120.Eu folosesc ca material  W1-2379 .

Am observat ca spanul iese fara sa se coloreze la o turatie de 500.cu aschiere de maxim 0.5mm pe pas.

Inca descifrez  chestiile de baza la lucrul pe strung asa ca nu va suparati pe mine prea tare pentru nestiinta mea.

Cu stima,

Vali

post-232325-0-33603500-1416381864_thumb.jpg

post-232325-0-50284400-1416381870_thumb.jpg

post-232325-0-49336200-1416381876_thumb.jpg

Editat de sobicek
Link spre comentariu

  Cumva piulita de pe surubul conducator e permanent cuplata? daca e asa decuplarea avansului se face din stanga din zona transmisiei cu roti dintate unde trebuie sa faci cateva poze rezonabile ca si claritate si detaliu . Daca nu sunt piese uzate o curatare si lubrifiere ar tr sa rezolve problema.     

Editat de philiprobz
Link spre comentariu
Vizitator sobicek

Ce am remarcat eu la acest strung. D.p.d.v al constructiei mi se pare solid,dar daca incepi sa intri in detalii te ingrozesti.Si la detalii ma refer ma frezari,nituri,modalitate de executie a pieselor.

 

Sincer pare a fi un ministrung facut de un student fara experienta sau in cel mai fericit caz un incepator.

Partea buna este ca se pot remedia toate problemele(zic eu) nefiind majore si sper sa iasa un strungulet bunicel.

 

In acest moment maneta care comanda avansul automat este demontata (gaura din poze de dedesuptul tabelului din stanga).

Este o piesa relativ simpla dar distantele,jocurile, nu cred ca sunt calculate corect .

Revin cu poze mai clare maine cand voi avea piesa curata .

 

In fine ,nu sunt strain de frezari,debitari,etc dar experienta mea este in lucrul cu masina de gravat nu cu strung.Aici sunt la piciorul broastei si orice sfat este binevenit.

Mai ales despre partea de regimuri de turatie la otel ,deoarece la lemn,dural sau alama am vazut ca ma descurc relativ binisor.

Deocamdata cam asta imi iese pe aceasta jucarie.

 

 

post-232325-0-00612000-1416411658_thumb.jpg

post-232325-0-63378100-1416411665_thumb.jpg

Link spre comentariu

Uite cum sta treaba cu strungul asta: a fost proiectat si realizat la UM Cugir prin anul 1987 pentru a inzestra fostele case ale pionierilor a.i. copii sa invete sa lucreze cu masini unelte. Ideea de baza in proiectare a fost sa fie cat mai simplu si cat mai ieftin, este o arta si asta!

Dupa cum ii spune si numele este pentru pionieri adica sa faca niste strunjiri in materiale moi: lemn, dural, alama, plastic, deci sa nu te astepti la ceva deosebit.

 

"Si la detalii ma refer ma frezari,nituri,modalitate de executie a pieselor." 1. nu are nituri. 2. suprafetele prelucrate arata bine doar acolo unde trebuie (are rectificate ghidajele) in rest ideea e sa coste cat mai putin.

 

Revin la problema ta: cuplarea pe avans automat se face cu o cupla care are o gaura patrata ce intra in capul surubului transversal, deci teoretic forta la cuplare e egala cu cea de decuplare difera doar daca cuplezi in gol si decuplezi in span sau invers si asa e si normal sa fie.

 

Si hai sa-ti mai spun, pe vremea cealalta se vindea bine (si pt vanzator si pt cumparator) la export cu vreo 500 de $.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Vizitator sobicek

Mersi frumos,

asa este cum zici tu .Al meu este facut in 92.

Acum referitor la problema mea,deci ar trebui sa cuplez in span si sa decuplez in gol?(scuze daca nu inteleg din prima dar probabil oboseala isi spune cuvantul in seara asta).

Referitor la stunjiri, in materiale moi zbarnaie.Azi am descoperit ca parca se simte mai bine pe la 900rpm in otel decat la 500rpm.Dar la turatia asta scad grosimea aschierii pe la 0.2mm /pas.

Pe mine ma incanta ca e robust si in timp vreau sa refac unele din piesele componente pentru o precizie marita si o usurinta mai mare in utilizare.Acum cam fac muschi cu el.Deh asa imi trebe daca ma vreau pionier in strungarie...

p.s. cum sa fac sa decuplez in gol daca am de facut o lucrare comform schitei atasate? seamana cu piesele executate in pozele de mai sus.

 

Pe mine ma costat 2000 de ron strunguletul.Eu zic ca nu am facut afacere proasta.

 

 

Cupla aceea la care te referi avea niste jocuri de tot plansul iar nitul de angrenate din capat e in asa fel montat ca pica singur din gaura la ce joc mare are..

post-232325-0-21876500-1416422973_thumb.jpg

Editat de sobicek
Link spre comentariu

Dupa cum spuneam strungul e facut pt invatarea meseriei si asta se face in materiale moi sau cu prelucrabilitate ridicata unde fortele de aschiere nu sunt mari.

Acuma daca tu strunjesti otel fortele cresc, pt asta nu ai decat sa faci parghia mai mare la cuplajul de avans.

Ca sa faci piesa asta iti recomand avans manual, avansul mecanic il folosesti pt piese lungi si atunci cand ai un diametru mai mic in universal decat diam de prel, a.i. sa ai loc sa sa "scape" cutitul si sa poti decupla avansul care acum se face in gol nu in span.

 

Si daca tot vrei avans mecanic si piesa permite, fa o degajare la capat cu cateva zecimi pe cativa mm si scoti avansul in acea degajare pt ca asa cum e acum nici cu strungul vietii nu o poti prelucra cu avans automat.

 

"iar nitul de angrenate din capat e in asa fel montat ca pica singur din gaura la ce joc mare are.."  acolo e un stift filetat nestrans, daca nu-ti convine pune un surub si il strangi cat vrea muschiul...

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări