en Postat Noiembrie 11, 2014 Partajează Postat Noiembrie 11, 2014 Am deschis subiectul considerand ca este o problema generala pentru toti posesorii de strunguri. Fiind posesorul unui SN 320 azi am constatat ca am o abatere mare de la coaxialitate universal-papusa mobila,sau mai corect coaxialitate papusa mobila-papusa fixa. Pe net am gasit diverse metode de reglaj in special pentru reglajul in plan orizontal.Reglajul orizontal l-am rezolvat;papusa mobila are un surub de reglaj fin.In schimb reglajul pe verticala e o problema!! Cea mai indicata metoda gasita pe net este folosirea adaosurilor intre talpa si corpul papusii mobile,dar mi se pare destul de greoaie si imprecisa metoda. Poate ca v-ati confruntat cu aceeasi problema si ati gasit o solutie mai simpla... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 11, 2014 Partajează Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) Se accepta pe verticala decalaj , la al meu cred ca 0,06mm, conditia este ca axul papusii mobile sa fie mai sus decit cel de la fixa. Cred ca cea mai simpla metoda de verificare e cea data in acel .pdf in germana ce foloseste un ceas pupitast. Chiar aici s`a discutat ceva asemanator. Grig Editat Noiembrie 11, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 11, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) La mine e de belea!! Pe lungime de 100mm, am o abatere in plan vertical de 0,1-0,15mm. Editat Noiembrie 11, 2014 de en Link spre comentariu
DanuAL Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Cea mai indicata metoda gasita pe net este folosirea adaosurilor intre talpa si corpul papusii mobile,dar mi se pare destul de greoaie si imprecisa metoda. Pai e imprecisa daca se face la ''ochi'', dar daca se masoara cu atentie acea tabla, iasa treaba buna! Se masoara abaterea si in functie de aceasta se cauta o tabla la aceasi grosime cu abaterea, se poate chiar si cu 5sutimi pana la 1 zecime mai groasa, ptr. ca la strangerea tablei intre cele 2a piese a pinolei mobile, din cauza stragerii necesare, se poate sa se ''subtieze'' si n-o sa fie suficient! Nu se foloseste tabla de cupru. Cea din bronz e mai indicata. Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Nu se foloseste tabla de cupru. Cea din bronz e mai indicata. Cand lucram in industrie macanici aveau tabla de alama de diferite dimensiuni pentru adaosuri,nu stiu de ce dar ei spuneau ca cea mai indicata este alama . Link spre comentariu
florianmro Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Am deschis subiectul considerand ca este o problema generala pentru toti posesorii de strunguri. Fiind posesorul unui SN 320 azi am constatat ca am o abatere mare de la coaxialitate universal-papusa mobila,sau mai corect coaxialitate papusa mobila-papusa fixa. Pe net am gasit diverse metode de reglaj in special pentru reglajul in plan orizontal.Reglajul orizontal l-am rezolvat;papusa mobila are un surub de reglaj fin.In schimb reglajul pe verticala e o problema!! Cea mai indicata metoda gasita pe net este folosirea adaosurilor intre talpa si corpul papusii mobile,dar mi se pare destul de greoaie si imprecisa metoda. Poate ca v-ati confruntat cu aceeasi problema si ati gasit o solutie mai simpla... Cam subtirel axul din imagine Este un ax calibru ,estr perfect drept ? Daca te plimbi pe el de la papusa fixa la papusa mobila abatetea creste liniar ? Link spre comentariu
DanuAL Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Da, alama sau bronz! E tot un fel de p#$@ calului. Am patit de mai multe ori sa comand bronz si mi-or trimis alama, si vice'versa. Alama e o idee mai dura. Atat. Ideea era ca se poate regla foarte precis pinola, trebuie doar masurat cu atentie. Varful in care se sprijina bara de test, e indicat sa se formeze dupa strangerea lui in univeral, ca bataia acelui varf sa fie zero! Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Cand lucram in industrie macanici aveau tabla de alama de diferite dimensiuni pentru adaosuri,nu stiu de ce dar ei spuneau ca cea mai indicata este alama . Este un sofism tehnic izvorat din ideia ca acel distantier ar juca rolul unei pene de reglaj de la saniile strungului. In realitate acea tabla nu are decat simplul rol de distantier, deoarece papusa mobila, lucreaza intotdeauna blocata pe ghidajul strungului. De fapt ideia principala este aceea ca acest distantier sa fie mai moale decat ghidajul, astfel incat sa se muleze pe acesta, fara a-l deforma. De aceea, avand in vedere ca ghidajele strungului sunt in general calite, se poate utiliza si o tabla din otel foarte maleabila. Se poate deci utiliza tabla speciala pentru ambutisare prin deformare plastica la rece. Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Este un sofism tehnic izvorat din ideia ca acel distantier ar juca rolul unei pene de reglaj de la saniile strungului. Am spus ce am vazut ,si cum faceau mecanicii. Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 (editat) Cam subtirel axul din imagine Este un ax calibru ,estr perfect drept ? Daca te plimbi pe el de la papusa fixa la papusa mobila abatetea creste liniar ? Eh,ax in regim de amator!Daca este sa faci o verificare ca la carte,ar fi trebuit folosit un dorn calibrat. Axul provine de la o imprimanta Panasonic de model vechi,care mi-a inspirat incredere. Da, abaterea creste liniar;daca scot dornul de control si apropii varful pinolei de axul de control din universal,cred ca abaterea ajunge pe undeva la 1-1,5mm(asta la Sfantul Ochi ). Cred ca abaterea asta provine de la transportul.instalarea si dezinstalarea strungului dealungul timpului. Editat Noiembrie 12, 2014 de en Link spre comentariu
florianmro Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Eh,ax in regim de amator!Daca este sa faci o verificare ca la carte,ar fi trebuit folosit un dorn calibrat. Axul provine de la o imprimanta Panasonic de model vechi,care mi-a inspirat incredere. Da, abaterea creste liniar;daca scot dornul de control si apropii varful pinolei de axul de control din universal,cred ca abaterea ajunge pe undeva la 1-1,5mm(asta la Sfantul Ochi ). Cred ca abaterea asta provine de la transportul.instalarea si dezinstalarea strungului dealungul timpului. Dar de ce nu dai jos universalul sa pui un varf ,ai fi mai aproape de adevar. Banuiesc ca nu este un universal cu bacurile rectificate Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 (editat) Da,ai dreptate,asa zice si in cartea tehnica a masinii cand face referire la verificarea preciziei geometrice,la cap."Diferenta de inaltime intre varful papusii fixe si varful papusii mobile"care trebuie sa fie de max.0.04mm.Ca la carte,ar trebui sa am un dorn cu coada conica pe care sa-l bag in axul universalui,dupa care sa vin cu un dorn cilindric.Eu am strunjit direct un ax cu conicitate la capat si am venit cu dornul din figura.Atat imi permit.Chiar daca nu are bacuri rectificate,abaterea de 1-1,5mm mi se pare destul de mare. Editat Noiembrie 12, 2014 de en Link spre comentariu
DanuAL Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Poate sa bata piesa in universal 2mm, dar odata strunjita piesa, conic, devine bataie ZERO! Nu trebuie vre-un con sau alta piesa speciala, iti e suficient o bucata de fier, ol, olc, pe care-l prinzi in bacurile care au sau n-au bataie, si incepi sa-i formezi conul pe care urmeaza sa sprijini bara de test. Bataia bacurilor e problema daca trebuie sa prelucrezi o piesa pe ambele capete(filetare, etc.), in rest nu e stres. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 12, 2014 Partajează Postat Noiembrie 12, 2014 Am spus ce am vazut ,si cum faceau mecanicii. Nici-o problema. Asa si este. Doar ca incepand din 1985, cand Ceausescu a interzis importurile si a limitat cheltuielile auxiliare, procedurile s-au modificat in mod radical. Bronzurile si alamele, s-au utilizat din ce in ce mai rar, chiar si la piese care se fabricau in mod traditional din bronzuri, precum rotile melcate cu rol cinematic de la masinile-unelte, sau piulitele de la suruburile conducatoare, care s-au executat din ce in ce mai mult din fonte grafitate. Unitatile industriale, care au pastrat acest trend si dupa 1990, au reusit in general sa supravietuiasca, spre deosebire de cele care s-au redirectionat pe materiale scumpe si/sau din import. Rolul determinant, l-au avut in aceste cazuri specialistii tehnologi de la sectiile/atelierele mecanice de mentenanta. Ulterior, am vazut si masini-unelte construite in occident, dupa 1990 care au adoptat asemenea principii si proceduri de lucru. Link spre comentariu
florianmro Postat Noiembrie 13, 2014 Partajează Postat Noiembrie 13, 2014 Da,ai dreptate,asa zice si in cartea tehnica a masinii cand face referire la verificarea preciziei geometrice,la cap."Diferenta de inaltime intre varful papusii fixe si varful papusii mobile"care trebuie sa fie de max.0.04mm.Ca la carte,ar trebui sa am un dorn cu coada conica pe care sa-l bag in axul universalui,dupa care sa vin cu un dorn cilindric.Eu am strunjit direct un ax cu conicitate la capat si am venit cu dornul din figura.Atat imi permit.Chiar daca nu are bacuri rectificate,abaterea de 1-1,5mm mi se pare destul de mare.Da ,bine ,acum m-am uitat mai atent pe poze Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum