Vizitator george324tdx Postat Noiembrie 11, 2014 Partajează Postat Noiembrie 11, 2014 Am si eu 2 probleme: 1.Vreau sa imi fac un temporizator clasic pt stergatorul de parbriz.(impulsuri de la 30 sec pana la mers continuu) 2.Vreau sa imi fac un temporizator care sa decupleza plusul dupa 10secunde de la punerea pe zero a butonul de stergator. Am aflat ca, pentru a se opri la capat de cursa, stergatorul are o cama alimentata permanet cu plus. Astfel incat la un impuls, cama cupleaza, se autoalimenteaza pana face o cursa intreaga si decupleaza cand ajunge pe zero. Am avut probleme cu mansoul prin care trec firele intre masina si hayon, in sensul sa s-a rupt si facea scurt. Nu intelegeam de ce, pentru ca nu erau actionate stergatoarele. Deci vreau sa scap de aceaste problema si nu mai vreau sa fie alimentat cu curent motorasul de stergator. Are cineva o astfel de schema? Va multumesc! Link spre comentariu
Vizitator pomaculeliusdorel Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Clasicul ne 555 este ideal gasiti schema pe google Link spre comentariu
Vizitator george324tdx Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Merci pomeculeliusdorel. Ai vreo scheme exacta ca eu nu am gasit. Din aceasta cauza am si cerut ajutor aici. cu 555 am casit o mie de scheme, dar nici una asa cum imi trebuie mie. Daca ai vreo schema, astept. Merci. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 (editat) Doua variante, din cartea "Montaje_practice_cu_CI_555 de Seraban Naicu" Montaje_practice_cu_CI_555.rar Editat Aprilie 6, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
Vizitator george324tdx Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Par ok schemele. Nu am timp acum. Merci mult !!!!!! daca mai am nevoie revin. Merci Mult!!!! Problema 1 este rezolvata. La problem Problema 1 este rezolvata. La problema 2 tot nu inteleg cum tb legate firele astfel incat dupa ce intrerup contactul, stergatoarele sa mai functioneze 2-4 minute. Link spre comentariu
ovy83 Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 (editat) nu prea merge cu 555 in schema normala .motorul are minusul comun cu masa(blocul stergator).schemele cu 555 are comun plusul(+),astea in cazul in care MOS-ul este canal N. Cel cu canal P probabil merge, dar trebuie abordata schema altfel.rugam expertii... asta este schema care am folosit-o cel mai des,inafara de punerea pe masini(auto): http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/pwm555.html Editat Aprilie 6, 2015 de ovy83 Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 (editat) La problema 2 tot nu inteleg cum tb legate firele astfel incat dupa ce intrerup contactul, stergatoarele sa mai functioneze 2-4 minute. Aveti nevoie de un alt montaj cu temporizare la decuplare alimentat din linia 30 a automobilului(curent permnent). Editat Aprilie 6, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
Vizitator george324tdx Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Merci Miron1947. Ai asa ceva? ce e linia30? Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 (editat) ce e linia30? Bara care alimenteaza sigurantele direct de la baterie, linia 15 este bara care are curent doar cand este actionata cheia de contact. Parerea mea este ca un astfel de circuit abia incurca, nu este mai simplu sa mentineti contactul pana ajung stergatoele in pozitia de repaus? Editat Aprilie 6, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
Vizitator george324tdx Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Problema e sa nu vreau sa am curent in haion, la stergatorul din spate. Adica dupa ca am oprit stergatorul, dupa 10-20 sec.... sa opreasca curentul! Pe vremuri erau niste plafoniere care mentineau lumina inca 20-30 secunde dupa ce s-a inchis usa. Ceva de genul ala caut. De la inchiderea-deschiderea haionului, mansonul de cauciuc care face legatura intre caroserie si haion s-a rupt, s-au rupt si firele si a facut scurt... s-au ars sigureantele. am ramas fara stergator si pe fata.... Asa ca m-am gandit ca atunic cand nu mai este folosit sa nu mai aiba curent pe fir. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 (editat) N-am prea inteles, adica ce sa faca circuitul la haion? Editat Aprilie 6, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
Vizitator george324tdx Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Deci in mod normal este curent pe un fir pana la stergator. ok? acel fir care ajunge la cama si opreste cand a ajuns stergatorul la capat. Acel fir vreau eu sa il intrerup dupa ce am oprit stergatoarele. Find vorba de stergatorul de la haion, firul trece printr-un furtun/manson, de la caroserie la haion. Acolo s-a rupt. Acum am fost mai clar??? Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 (editat) Cred ca da, dvs. doriti ca un eventual scurt circuit sa nu afecteze si restul instalatiei, corect? Daca este asa, dupa parerea mea, solutia ar fi o siguranta suplimentara, doar pentru acest circuit, altfel, este posibil ca cele doua temporizari se se "incurce" reciproc. Editat Aprilie 6, 2015 de miron1947 Link spre comentariu
Vizitator george324tdx Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Pai nu. Ca unul este bistabil, adica sterge cu intermitenta din 30-30 secunde, iar al doilea taie alimentarea intregului montaj dupa 20-30 sec. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 6, 2015 Partajează Postat Aprilie 6, 2015 Ca unul este bistabil, Este astabil. Dar daca intrerupe alimentarea intregului montaj, cum mai poate reporni dupa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum