florianmro Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 Eu cred totusi ca nu ai altceva stricat pe placa ,insa tot la fel cred ca nu e o solutie sa inlocuiesti tiristorii astia cu echivalente ,si mai ales in situatia cand inlocuiesti doar unul cu echivalenta ,Cu atat mai mult imi intareste convingerea sa achizitionez piese de schimb originale ,Dealtfel am consultat un electronist priceput cu ocazia defectului la mine si mi-a spus ca tiristorii si diodele astea de putere din placa nu au echivalente .Poate stia el ceva . Vizavi de metoda verificarii la axialitate prin metoda descrisa de tine mai sus in topic ai putea pune 2-3 poze ? Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 20, 2015 Autor Partajează Postat Martie 20, 2015 (editat) M-am ambitionat si am schimbat si al doilea tirisor si surpriza, merge ca nou acum, si turatie minima si acceleratie fina, exact cum trebuie. Poate al doilea tirisor era si el pocnit si nu l-am observat eu. O sa il mai tin in teste sa vad daca rezista dar in gol chiar merge bine, parca chiar un pic mai bine decat placa noua, mai stabil la turatie mica dar e posibil sa fie de la setari. Metoda de verificare e foarte simpla. Nu te lasa pacalit de jocul in plus si minus, te intereseaza strict mijlocul in ambele masuratori. Varfurile + - sunt date de universal si de bara de test care nu este nevoie sa fie dreapta. Tu trebuie doar sa calculezi diferenta intre mijlocurile masuratorilor. Poti sa repeti metoda si pentru sus-jos si pentru fata-spate punand comparatorul pe directia diferita Cu noii tiristori merge stabil la sub 15rotatii pe minut, practic abia se invarte universalul si are cuplu de nu poti sa il ti cu mana. Cu placa originala nu mergea in turatie asa joasa. Totusi eu am modificat transmisia pe curea trapezoidala direct pe spindle cu raport de forta, deci e posibil sa se comporte diferit cu transmisia originala Editat Martie 20, 2015 de suspectu Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Am urmarit filmul , in principiu este aceeasi metoda cu bara de test insa......apare eroarea de prindere a piesei in bacuri , bara de test este prinsa direct in conul axului , fara universal ,care este un factor de eroare, esti convins ca piesa este prinsa perfect in axul rulmentilor de la papusa fixa ?.Sa nu mai vorbim de rectiliniaritarea acestor bare de ocazie . Bacurile sunt si ele niste elemente cu abateri la prelucrare.Nu am incredere in metoda , astept bara de test , inca e pe drum si apoi o sa incerc si metoda asta sa vad daca pic pe acelasi rezultat. Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 20, 2015 Autor Partajează Postat Martie 20, 2015 (editat) Tot nu ai inteles metoda. Nu te afecteaza cu nimic bacurile sau prinderea universalului sau orice altceva. Ea poate sa fie prinsa stramb, bara poate sa fie stramba, nu te afecteaza, tu ii afli centrul punctului de rotatie. Tu vrei doar sa sti pozitia centrului axei fata de sinele strungului (sanie). Vrei doar o bara rotunda, nu neaparat dreapta. Eu am folosit un ax de rulment liniar si prima data am folosit un ax de la o imprimanta cu ace Eu sunt convins ca si cu bara de test tot aceeasi metoda de verificare o sa folosesti. La mine gaura din mijlocul flansei in care se prinde universalul are bataie de cateva sutimi, poate 0.1mm, si gaura din partea cu pinioanele are bataie bine vizibila la ochi. Nu te baza pe ideea ca gaura in axul principal al strungului e perfecta Editat Martie 20, 2015 de suspectu Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Ok.o sa incerc metoda si iti comunic datele O.k.o sa incerc metoda maiine si iti comunic datele si cu poze Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 (editat) Lucrul esential este ca bara sa fie perfect rotunda in cele 2 puncte de masura, aproape si departe de universal. Chiar daca bara bate nu conteaza , bataia se anuleaza datorita faptului ca o data apare cu + iar cealalta data -.fata de pozitia mediana. Solutia e simpla si corecta, cel putin in conditiile noastre de amator. Am experimentat`o si eu cu bara de test si cu un ghidaj de la o imprimanta. Rezultatele au fost asemanatoare, deosebirea e ca bara de test are aprox 30mm diametru si e mult mai usor de "pus " comparatorul pe ea. Grig Editat Martie 20, 2015 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
chas3 Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Presupun ca toate astea mici, in jur de 300mm intre varfuri, vin fara indicator pentru filetare. A reusit cineva sa isi instaleze asa ceva? M-ar interesa o metoda simpla pentru pinionul care este antrenat de surubul logitudinal - in mod normal ar fi necesar un divizor sau macar o masa rotativa. Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 20, 2015 Autor Partajează Postat Martie 20, 2015 (editat) Presupun ca toate astea mici, in jur de 300mm intre varfuri, vin fara indicator pentru filetare. A reusit cineva sa isi instaleze asa ceva? M-ar interesa o metoda simpla pentru pinionul care este antrenat de surubul logitudinal - in mod normal ar fi necesar un divizor sau macar o masa rotativa. CJ18 e de 350mm si vine cu indicator divizor pentru filetare pentru toate filetele suportate. Se schimba axul indicatorului la diferite pasuri Editat Martie 20, 2015 de suspectu Link spre comentariu
chas3 Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Credeam ca vine fara. Eu neavand, trebuie sa las piulita pe tot timpul filetarii si sa ma misc schimband directia de rotatie. Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 20, 2015 Autor Partajează Postat Martie 20, 2015 (editat) Asta este cea mai sigura metoda, sa nu decuplezi deloc piulita. Eu nu folosesc indicatorul ala pentru ca are prostul obicei sa se desincronizeze dupa o perioada si nu mai calca pe urma precedenta. Poti sa ii cumperi si la al tau. Indicatorul complet e vreo 17 lire la amadeal Editat Martie 20, 2015 de suspectu Link spre comentariu
chas3 Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Presupun ca devine defazat in timp, nu din cele cateva treceri cat dureaza sa faci un filet. Nu are un sistem de ajustare ca sa il aduci la loc? Link spre comentariu
area51 Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Credeam ca vine fara. Eu neavand, trebuie sa las piulita pe tot timpul filetarii si sa ma misc schimband directia de rotatie. Nici CQ9318 nu a venit cu acel indicator pentru filetare, cuplajul ramane permanent, toata filetarea. Nu i-am simtit lipsa, mai ales ca am facut o manivela cu care actionez manual axul strungului . Manivela asta este neindemanatica in sensul ca incetineste filetarea dar are avantajul ca opresc cutitul de fiecare data in aceeasi pozitie. Invartind "la mana" cred ca viteza de aschiere nu este cea corecta dar sunt multumit de rezultate, mai ales ca am filetat pe strung doar cand nu am avut alta solutie. Link spre comentariu
chas3 Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Pai da, asta e problema, ca ma opream mai devreme intr-o zona de siguranta si invarteam universalul cu mana, ca sa avanseze pana unde trebuie. Insa calitatea taieturii nu o sa fie la fel (cel putin in cazul meu, am incercat si cu otel rapid si cu carbura).Pe partea cealalta, parca nu as da 17 lire plus transport pe el. Oricum va trebui sa imi procur un divizor si fac eu apoi pinionul care sta pe surubul longitudinal. Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 20, 2015 Partajează Postat Martie 20, 2015 Eu am filetat numai cu indicator si a iesit extraordinar , chiar si filet infundat unde am invartit universalul cu manaDar gasesc ca metoda cu indicator este superioara d.p.d.v.tehnic Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 20, 2015 Autor Partajează Postat Martie 20, 2015 (editat) Presupun ca devine defazat in timp, nu din cele cateva treceri cat dureaza sa faci un filet. Nu are un sistem de ajustare ca sa il aduci la loc? Pai da, asta e problema, ca ma opream mai devreme intr-o zona de siguranta si invarteam universalul cu mana, ca sa avanseze pana unde trebuie. Insa calitatea taieturii nu o sa fie la fel (cel putin in cazul meu, am incercat si cu otel rapid si cu carbura).Pe partea cealalta, parca nu as da 17 lire plus transport pe el. Oricum va trebui sa imi procur un divizor si fac eu apoi pinionul care sta pe surubul longitudinal. Nu are ce sa se defazeze in timp, e doar un ax cu roata indicatoare pe el. La inceput nici nu stiam cum sa il folosesc si e posibil problemele mele sa fi fost cauzate de jocurile de la surubul lung nu neaparat de la indicatorul respectiv. Tot consider ca cea mai sfanta metoda este sa ti cuplat mereu si doar dai inainte-inapoi, nu are ce sa pateasca asa. Merita lejer sa dai 17 lire pe el, e destul de nebunie si are mai multe axe gen melc, cu numar diferit de dinti, care se schimba la diferite filete. O sa ai multa bataie de cap daca incerci sa il faci tu si e posibil sa nu reusesti sa il faci. Ideea nu este sa fi mereu pe aceeasi pozitie, pentru ca surubul strungului are pas de 1.5, deci daca tai alt pas decat 1.5 o sa ai nevoie de alt raport acolo si pentru fiecare pas ai alt ax, altfel nu se sincronizeaza trecerile. O idee ingenioasa ar fi sa iei unul si sa iti construiesti alte corpuri si rotite indicatoare pentru fiecare ax si sa le ti toate axele conectate simultan ca sa nu mai trebuiasca sa le inlocuiesti cand schimbi pasul. Se invart foarte usor, nici nu le simte surubul strungului. Dar eu am renuntat la idee pentru ca imi fac cutie de viteze electronica si nu mai am nevoie de ele Editat Martie 20, 2015 de suspectu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum