florianmro Postat Martie 12, 2015 Partajează Postat Martie 12, 2015 Dati-mi răgaz cateva zile sa il incerc cum trebuie si va spun exact .Propriu zis nu l-am folosit ,doar i-am dat drumul in gol un minut .Spun asta deoarece astept sapt.viitoare sa vina bara de test ca sa aliniez corect axa papusii fixe deoarece operatia de rectificare pe care o am de executat cu biaxul trebuie sa iasa bine pe interiorul piesei ilustrata in imaginile prezentate.La o prima impresie punand mana pe piatra in scurtul test am apreciat ca forta este moderata dar consider ca imi pot atinge scopul propus pentru care a fost achizitionata , strict pentru mici rectificari si doar montat pe strung.Pentru operatii manuale folosesc un motor de tehnica dentara cu inductie care e cu totul altceva .Va tin la curent cu rezultatele Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 15, 2015 Partajează Postat Martie 15, 2015 Am din nou necaz cu placa electronica de alimentare a strungului. S-a auzit un pocnet puternic in interior si mi-a sarit siguranta de la tablou . Cand l-am repornit a ars siguranta lui fuzibila , de atunci face acest lucru , e clar ca ceva e in scurt.Cred ca s-a ars din nou, prima data am inlocuit-o insa e o caciula de bani si as dori sa o remediez , ar putea cineva sa ma ajute cu problema asta ? Link spre comentariu
chas3 Postat Martie 15, 2015 Partajează Postat Martie 15, 2015 Din ce m-am uitat eu la a mea cand am facut strungul bucati dupa cumparare, nu este un circuit foarte complicat. Te-ai uitat daca este ceva afumat pe ea? Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 16, 2015 Autor Partajează Postat Martie 16, 2015 (editat) Am din nou necaz cu placa electronica de alimentare a strungului. S-a auzit un pocnet puternic in interior si mi-a sarit siguranta de la tablou . Cand l-am repornit a ars siguranta lui fuzibila , de atunci face acest lucru , e clar ca ceva e in scurt.Cred ca s-a ars din nou, prima data am inlocuit-o insa e o caciula de bani si as dori sa o remediez , ar putea cineva sa ma ajute cu problema asta ? Probabil un tiristor distrus. Eu l-as masura pe cel din dreapta cum te uiti la placa cu tiristorii in jos (SCR1 si SCR2). Dupa asta as verifica si cablajul la modului mic, ala cu releu pe el. In ce conditii ti-a pocnit ? in rotatii mari ? Editat Martie 16, 2015 de suspectu Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 S-a intamplat la turatii mici .Placa mica nu cred ca e cu probleme . La fel a facut si data trecuta cand am schimbat placa dar de data asta nu imi nai permit luxul asta , e prea scumpa , trebuie remediate astea 2 , cu ocazia asta o sa vad daca defectul s-a manifestat in acelasi locAm luat legatura cu 2 persoane de specialitate Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 16, 2015 Autor Partajează Postat Martie 16, 2015 (editat) Tiristorii originali nu prea se gasesc. Cred ca sunt de 600v la 20A cu izolatie. Mie mi-a pocnit unul si am comandat niste echivalenti din UK saptamana trecuta. Nu au fost prea ieftini avand in vedere ca a trebuit sa platesc transportul din UK (aproape 10 lire pt 2 bucati) dar e mult mai ieftin decat o placa noua. Intre timp am primit o placa noua dar o sa o repar si pe cea veche. Verifica-i si daca ei sunt problema poate reusesti sa gasesti ceva pe la magazine pe acolo, aici, in Constanta, nu am gasit nimic echivalent in stoc si transportul din tara m-ar fi costat ca transportul din UK. Se pare ca daca iti tot pica tiristorii aia, problema ar putea sa fie la motor care lasa sa sara curentul intre spire la anumite tensiuni si ii prajeste. Motorul facea zgomot in spate, scantei mari la colector ? miros de incins electric in functionare ? Editat Martie 16, 2015 de suspectu Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 Nici un fel de miros , iar de scantei nu cred ca erau , oricum nu s-ar vedea nimic Motorul mergea bine.Ce-i drept in ultima vreme potentionetrul de reglare a turatiei nu mai facea "click " la rotirea spre stanga la capat de cursa dealtfel mergea bine , varia corect turatia , dar parca nu imi vine a crede ca asta e motivul defectului Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 16, 2015 Autor Partajează Postat Martie 16, 2015 deci potentiometrul ala e posibil sa ramana mereu cuplat / pornit dar se opreste motorul pentru ca este la minim. Poate ar fi bine sa ii adaugi un comutator separat de pornire oprire, pot sa masor potentiometrul ala daca vrei, am impresia ca el e mereu pe pozitia inchis si deschide atunci cand porneste, opus la un comutator Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 Da , verifica te rog potentiometrul Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 17, 2015 Autor Partajează Postat Martie 17, 2015 Contactele intrerupatorului sunt cuplate cand este inchis si decuplate cand se deschide potentiometrul. Deci un simplu intrerupator ar trebui sa isi faca bine treaba acolo doar ca ON e pe OFF si invers. Rezistenta potentiometrului intre mijloc si laterale este intre 0-1800 in functie de pozitia lui. Mi-au venit tiristorii, in doua zile pot sa iti zic daca au mers bine echivalentii, teoretic rezista la curenti un pic mai mari. Nu am imbusul ala mic sa desfac azi, cred ca e o marime americana ceva si trebuie sa trec pe la magazin sa caut. Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 Multumesc pentru informatie .Nici la Bucuresti nu se gasesc echivalente la ei .Ce model de tiristori ai ales ?Si mai ales care din ei ti-a cazut ? La mine a cazut D14 de 2 ori ,i-a masurat un electronist ,acum incerc sa transfer pe cel bun ramas de pe o placa pe alta si daca asta e problema prefer sa iau de pe Aliexpress un set de 5 bucati Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 S-a reparat ,dioda era defecta ,o sa fac comanda Si un set de tiristori Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 17, 2015 Autor Partajează Postat Martie 17, 2015 (editat) Mie mi-a picat SCR2-ul, e un tiristor. D14 nu stiu daca e tirisor, dar cu siguranta este altceva fata de SCR2. Echivalentul pe care l-am ales eu este S8020L. Cand cautam solutii am gasit intr-un post o explicatie legata de intreruperea brusca a alimentarii si curentul de raspuns cauzat de inertia motorului, practic se transforma intr-un generator cand se invarte in inertie dar nu mai primeste curent, si la asta era o solutie cu niste diode mai serioase, nu mai stiu exact pe unde, o sa caut daca mai imi pica vreodata. Ideea mai era sa reduci turatia mai usor din potentiometru, nu sa opresti direct din full rpm Editat Martie 17, 2015 de suspectu Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 Da am observat si eu ca motorul se transforma in generator , inertia este problema .La mine se intampla fenomenul asta neplacut cand folosesc universalul de 125 mm si pe deasupra mai montez in el o piesa grea se intelege , in momentele acelea tot ansamblul se opreste tare greu si apare o tensiune inversa si in timp slabeste acesti semiconductori. Sa imi spui daca merge cu echivalenta aleasa de tine . Suruburile le-am desfacut cu un imbus pe care scria 7/64 Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 18, 2015 Autor Partajează Postat Martie 18, 2015 Experimentul meu nu a functionat. Dupa ce am pus noul tirisor motorul a pornit dar la o turatie destul de mare cu potentiometrul la minim. Dupa cateva minute de teste si incercari de reglaj a pocnit si al doilea SCR. Banuiesc ca la mine mai este si alta componenta pe placa cu probleme, o sa mai investighez. Cu noua placa variatoare merge totul bine. Am profitat de asta si am verificat iar runout-ul cu metoda de care am zis acum cateva posturi. Si pe axa sus-jos si fata-spate am deviatie sub 0.02-0.03mm pe 30cm (masurat langa universal si la 32cm de el), poate mai putin pt ca nu am comparator foarte precis. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum