Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mini strung CJ18 si alte 7"x10-14"


suspectu

Postări Recomandate

Aici nu sunt de acord.Surubelele de la ghid au rolul doar de a apasa in ghidajul coada de randunica de pe partea opusa cross-slide-ului care parte oricum nu poate fi reglata in nici un fel .Daca ar fi existat surubele pe ambele parti atunci acele surubele ar fi avut si acel rol , cel putin asa am inteles din solutia oferita de tine Altfel...La rulmenti e greu sa controlezi miscarea de rotatie "strecurand "diverse adsosuri pe acolo.E destul de delicata problema asta cu alinierea corecta a varfurilor conurilor papusilor la un strung , pentru ca nu e suficient sa aliniem doar vârfurile, este imperios necesar ca si axele celor 2 conuri sa fie si ele aliniate .Sper ca am explicat bine. Bara de test rezolva toate aceste probleme in mod corect

 

Nu ai inteles bine ce am vrut sa zic probabil. Daca ghidajele nu sunt perfect perpendiculare la sanie, poti ori sa le faci tu perpendiculare luand putin din ambele parti ca sa nu devina ne-paralele, sau daca deja sti deviatia (masurata cu comparatorul) poti sa iei foarte finut din ghidajul cross-slide-ului, doar din partea in care nu este ghidul. In partea cealalta paralelismul se regleaza din suruburile ghidului.

 

Cand masori alinierea papusei fixe nu te intereseaza papusa mobila, o dai jos, altfel doar creezi mai multe probleme. Te intereseaza paralelismul intre papusa fixa si ghidajele strungului. Vezi metoda "Rollie's Dad's Method", asta dupa ce ai verificat si aranjat bine universalul. Am avut o mica deviatie masurata cu metoda respectiva dar s-a rezolvat usor cu o tablita subtire de alama sub papusa fixa. Dar nu cred ca ai o deviatie asa de mare acolo incat sa vezi 0.1mm convexitate pe piesa

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Pana la urma lucrurile au iesit la lumina si se leaga intre ele .Strungul meu are o directie defectuoada la directia axului fuliei de prindere a universalului.Longitudinal efectueaza o strunjire conica cu partea mai subtire la extremitatea libera a piesei, iar transversal asa cum explicam mai sus in discutie scoate o suprafata concava , aceste doua aspecte rational vorbind ma fac sa deduc ca exista o deviere inspre utilizator.Aceasta deviere o pun pe seama jocului rulmentului dinspre angrenaje .La momentul imobilizarii lui cu ajutorul flansei de strangete acesta s-a autopozitionat in aceasta pozitie .Acest lucru m-a determinat sa achizitionez o bara de test cu ajutorul careia sa pun punct acestor erori de reglaj

Link spre comentariu

Cu metoda de care am zis mai sus nu ai nevoie de nici o bara speciala de test, doar o tija normala care nici nu trebuie sa fie dreapta, si masuratoarea este mai exacta decat cu bara de test pentru ca o sa descoperi ca gaura din axul strungului nu este perfect centrata (da jos universalul si pune comparatorul pe marginea interior a gaurii), deci bara de test nu o sa fie folosibila.

Dupa ce se monteaza rulmentii se ia si fata dreapta la fulia in care se prinde universalul, dar asta dupa ce te asiguri ca totul este bine aliniat.

 

Are cineva posibilitatea sa faca niste poze la firele care leaga controler-ul de viteza ? Eu l-am demontat pe al meu si e posibil sa fi pierdut pozele, iar etichetele s-au pierdut in drum spre electronist.

Link spre comentariu

Cu metoda de care am zis mai sus nu ai nevoie de nici o bara speciala de test, doar o tija normala care nici nu trebuie sa fie dreapta, si masuratoarea este mai exacta decat cu bara de test pentru ca o sa descoperi ca gaura din axul strungului nu este perfect centrata (da jos universalul si pune comparatorul pe marginea interior a gaurii), deci bara de test nu o sa fie folosibila.Dupa ce se monteaza rulmentii se ia si fata dreapta la fulia in care se prinde universalul, dar asta dupa ce te asiguri ca totul este bine aliniat. 

Bara de test e buna in mod general si găsesc ca este un test de referinta ,restul testelor poate ca sunt si ele bune dar sunt complementare.Gaura interioara e normal sa fie realizata odata cu suprafata de asezare a universaluli astea sunt "tabu,"de ele nu te atingi nici daca schimbi rulmentii .Acum astept sa vina bara si o sa ma verific si cu metoda descrisa de tine totodatăLa mine in gaura cand pun comparatorul acul "ingheata",nu am bataie deloc ,este conform testului te calitate cu care a venit strungul.La testul bataii radiale in gaura ei au valoare "<0.01 mm" ceea ce este adevarat valabil
Link spre comentariu

Nu e periculos sa folosesti pietre abrazive la lucrul pe strung? Nisipul rezultat nu poate deteriora suprafetele de contact?

Ce te impiedica sa le protejezi ?Sunt nenumarate exemple de acest fel pe YouTube
Link spre comentariu

O metoda de rectificare pe strung cu ajutorul unei piese maticePneumatice ,conectata la un compresor obisnuit de 24 l

Face fata compresoru la functionare continua? sau trebuiesc pauze.

Link spre comentariu

Face fata compresoru la functionare continua? sau trebuiesc pauze.

Da , face fata , din greu ,in sensul ca nu merge in continuu ajunge sa isi faca pauza Oricum nu trebuie exagerat .O pauza e binevenita
Link spre comentariu

Mi-am rezolvat cu partea electrica. Cu poze de pe net, deductii si teste am reusit sa il pun in functiune.

 

Are 2 pensete , de 3 si 3.17.Costa in jur de 20 si ceva de $ cu transport inclus pe Ebay .

Si ca forta cum se comporta ?

Eu am un chicago pneumatic mai maricel, cu penseta de 6 si chiar daca am ales firma ca sa fiu sigur de calitate mi se pare cam slabut. Il tin cu mana lejer, iar ca consum, compresorul de 50l nu face fata fara pauze, consuma mai mult decat poate compresorul sa incarce.

La penseta de 3.175 nu e mai convenabil un dremel ? ma gandesc ca nu mai chinuiesti compresorul, dar nu stiu cum e puterea in ambele cazuri, eu sunt dezamagit de biax-ul meu de 6.

Link spre comentariu

Uneltele de mana de obicei sunt facute sa flexeze pentru a compensa. Ar trebui sa refaci mereu cateva treceri bune, ca sa te asiguri ca a luat cat trebuie. Ar fi la fel cum te faci ca frezezi, daca il pui in locul unui motor de frezare competent. In plus, carcasa de la Dremel e foarte inconvenabila, posibil flexi-shaft-ul sa fie mai usor de prins.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări