chas3 Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 Caruciorul era blocat pe directia longitudinala cand ai observat abaterea? Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 Da , era blocat , intotdeauna fac acest lucru,cand strunjesc transversal Link spre comentariu
area51 Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 Am descoperit cu tristete ca strungul meu CJ 18 nu face fata dreapta la strunjirea transversala.La un diametru le 100 mm am la mijloc vreo 3 zecimi in minus , deci suprafata iese concava .Materialul in care am strunjit este duramit .Cei drept am un usor joc in ghidajul sub forma de V la car ,acest joc l-am căpătat datorita faptului ca a trebuit sa lucrez la o piesa lunga si astfel am pozitionat carul in zona unde sta parcata papusa mobila , acolo intotdeauna de cand am luat strungul carul a mers mai greu cand strang penele carului in zona de mijloc , nu este vorba despre uzura ci mai degraba de o rectificare defectuoasa a ghidajelor de catre fabricant.Cum se poate remedia problema si revin la inceputul descrierii cu intrebarea de ce iese suprafata concava la strunjirea transversala ? Ar fi vorba de un unghi de arctg(0.3/50)= 0.3438 grade. Intai trebuie refacute reglajele (plus o verificare cu ajutorul comparatorului) si apoi luata o masura de corectie. Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 Ar fi vorba de un unghi de arctg(0.3/50)= 0.3438 grade. Intai trebuie refacute reglajele (plus o verificare cu ajutorul comparatorului) si apoi luata o masura de corectie. Am estimat eronat ,abaterea la centru este de fix 0,12 mm, e posibil sa fie de vina doar jocul din ghidaje ,o sa strang maiine Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 Blocheaza sania longitudinala atunci cand strunjesti transversal si nu ai sa mai ai probleme. Daca totusi ai strans surubul de blocare si tot ai abateri, atunci probabil ca sabotul de franare pe ghidaj, este deteriorat. De multe ori surubul se poate uita blocat, dupa care utilizam avansul mecanic. Mie mi s-a intamplat. Link spre comentariu
area51 Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 Am estimat eronat ,abaterea la centru este de fix 0,12 mm, e posibil sa fie de vina doar jocul din ghidaje ,o sa strang maiine La acest link: http://www.toolsandmods.com/lathe/mini-lathe-saddle, se poate studia felul in care se pot face ajustari. Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 3, 2015 Autor Partajează Postat Martie 3, 2015 (editat) Nu are legatura cu nici un fel de ajustare sau strangere a ghidurilor. Problema este in perpendicularitatea canalelor randunica. Al meu are abatere de 0.1mm pe cursa completa deci daca incerc sa iau fata dreapta suprafata iese putin concava. Am si o a doua sanie, nou nouta, cu aceeasi abatere. La diametre mici nu este vizibila problema Intre timp, pe langa nenumaratele probleme cu strunguletul, mi-a crapat si partea electrica, controller-ul de viteza. Tin sa mentionez ca strunguletul meu a fost folosit extrem de putin de cand l-am luat, mai mult sa fac piese tot pentru el, probabil mai putin de 30-40 ore de functionare in total si aproape mereu cand m-am apucat de cate o lucrare a picat ceva in el sau ceva s-a dereglat Editat Martie 3, 2015 de suspectu Link spre comentariu
area51 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Am citat gresit. De fapt am vrut sa ma refer la: "a trebuit sa lucrez la o piesa lunga si astfel am pozitionat carul in zona unde sta parcata papusa mobila , acolo intotdeauna de cand am luat strungul carul a mers mai greu cand strang penele carului in zona de mijloc , nu este vorba despre uzura ci mai degraba de o rectificare defectuoasa a ghidajelor de catre fabricant." din postarea #75. Aceeasi problema o am si eu. Daca deplasarea saniei transversale (axa z) nu este perpendiculara pe axa de rotatie (axa x), nu stiu daca exista o metoda la indemana care sa rezolve situatia. Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Intr-adevar .In conditiile blocarii carului , pfoblema o vad si eu tot la perpendicularitatea axei A de rotatie cu axa de miscare transversala ,cu alte cuvinte papusa fixa nu este aliniata corespunzator .Insa nu exista posibilitatea de reglaj in acest sens din fabricatie .Chiar ma bate gandul sa achizitionez o bara de test care sa intre in conul flanseihttp://www.rdgtools.co.uk/acatalog/3MT-TEST-BAR-892793D3.htmldar este prohibitiv de scumpa Link spre comentariu
chas3 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Vreo 2 pagini in urma ai postat niste poze cu un polizor pus pe carucior si o piesa prinsa intre varfuri. Poti sa masori piesa obtinuta ca sa vezi daca are conicitate, ca sa numai cumperi bara rectificata. Ar trebuie sa obtii cam acelasi rezultat in ambele cazuri. Insa, poti avea axa de roatatie a universalului paralela cu ghidajele prismatice, bara de test sa indice corect, si totusi sa strunjeasca transversal concav/convex. Pe carucior sunt si ghidajele prismatice dedesubt, cat si coada de randunica pentru avansul transversal. Daca (,) caruciorul nu a fost prelucrat corect, desi longitudinal el se misca paralel cu axa de rotatie si nu provoaca vreo concitate, avansul transversal ar fi oblic. Ai putea pune cross-slide-ul la 90 de grade pentru a corecta problema asta, insa cursa este mai mica. Link spre comentariu
area51 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Ca incepator recunosc ca nu m-a dus mintea si la papusa fixa. Bara de test e buna la casa omului avand in vedere ca ai si freza (ar fi ideal ca si la freza sa ai tot con MT3). Cu ajutorul ei poti sa scoti (sau nu) din ecuatie pozitionarea papusii fixe. Dupa aceea o fata dreapta la o piesa cu un diametru de aproximativ 100 mm, comparatorul montat in locul cutitului si "plimbat" pe diametru. Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 area51 @Poti sa strunjesti o bara perfect dreapta intre varfuri chiar daca una din papusi nu este aliniata.Bara de test chiar asta pune in evidenta .La masina de frezat am MT 2 ,asa ca o bara cu prindere MT 2 e buna , o pot folosi atat la freza , la papusa mobila a strungului cat si la papusa fixa prin intermediul unui con adaptor MT2-MT 3 (cu unul de buna calitate Link spre comentariu
area51 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 (editat) Inteleg ca: daca axa dintre cele varfuri este paralela cu directia de deplasare a cutitului atunci rezulta un cilindru. Sper ca am inteles corect. Daca cele doua drepte nu sunt paralele iese con. Editat Martie 4, 2015 de area51 Link spre comentariu
suspectu Postat Martie 4, 2015 Autor Partajează Postat Martie 4, 2015 (editat) Intr-adevar .In conditiile blocarii carului , pfoblema o vad si eu tot la perpendicularitatea axei A de rotatie cu axa de miscare transversala ,cu alte cuvinte papusa fixa nu este aliniata corespunzator .Insa nu exista posibilitatea de reglaj in acest sens din fabricatie .Chiar ma bate gandul sa achizitionez o bara de test care sa intre in conul flanseihttp://www.rdgtools.co.uk/acatalog/3MT-TEST-BAR-892793D3.htmldar este prohibitiv de scumpa Papusa mobila poate sa aiba o mica deviatie, o reglezi pe inaltime adaugand tablite sub ea sau dreapta-stanga poti sa fugi din rulmenti, au putin joc si poti sa inghesui o tablita intr-o parte inainte sa bagi rulmentul. Eu cred ca problema este in alta parte, la sanie, si e mai usor de verificat: http://www.arceurotrade.co.uk/imagecache/a066cb0b-9d51-4f21-bb9a-a2bb00cc38be_500x226.jpg pune un comparator pe lateralul cross-slide-ului si plimba-l de la un capat la altul si o sa vezi abaterea. Daca aici ai problema solutia ar fi sa scoti abaterea din partea opusa ghidului, dincolo o regleaza ghidul din surubele Editat Martie 4, 2015 de suspectu Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Papusa mobila poate sa aiba o mica deviatie, o reglezi pe inaltime adaugand tablite sub ea sau dreapta-stanga poti sa fugi din rulmenti, au putin joc si poti sa inghesui o tablita intr-o parte inainte sa bagi rulmentul. Eu cred ca problema este in alta parte, la sanie, si e mai usor de verificat:http://www.arceurotrade.co.uk/imagecache/a066cb0b-9d51-4f21-bb9a-a2bb00cc38be_500x226.jpgpune un comparator pe lateralul cross-slide-ului si plimba-l de la un capat la altul si o sa vezi abaterea. Daca aici ai problema solutia ar fi sa scoti abaterea din partea opusa ghidului, dincolo o regleaza ghidul din surubeleAici nu sunt de acord.Surubelele de la ghid au rolul doar de a apasa in ghidajul coada de randunica de pe partea opusa cross-slide-ului care parte oricum nu poate fi reglata in nici un fel .Daca ar fi existat surubele pe ambele parti atunci acele surubele ar fi avut si acel rol , cel putin asa am inteles din solutia oferita de tine Altfel...La rulmenti e greu sa controlezi miscarea de rotatie "strecurand "diverse adsosuri pe acolo.E destul de delicata problema asta cu alinierea corecta a varfurilor conurilor papusilor la un strung , pentru ca nu e suficient sa aliniem doar vârfurile, este imperios necesar ca si axele celor 2 conuri sa fie si ele aliniate .Sper ca am explicat bine. Bara de test rezolva toate aceste probleme in mod corect Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum