area51 Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 Cu strungul si freza ai nimerit in plin! Freza F207 PAULIMOT este mai grea pentru ca are masa mai lunga si este echivalenta cu BF20 L, G0704 Grizzly si probabil multe altele. Oricum cam tot ce se face pentru hobby se fabrica in China. In ce priveste CTC-ul ai dreptate. Baiatul meu a stat de vorba cu patronul de la PAULIMOT la o expozitie din Germania, unde au fost expuse masini unelte pentru hobby-sti (si nu numai) si lucrari realizate de hobby-sti. Neamtu' a fost foarte corect si a explicat ca totul se face in China, si ca a durat cam doi ani sa gaseasca un chinez, care sa poata sa respecte cerintele (sa urmareasca productia). A trebuit sa rezolve problema cu motoarele electrice si partea electronica, pentru ca astea "cadeau in draci". Chinezii de la fabricile respective inlocuiau "cazaturile" fara probleme dar pentru neamt era de neacceptat. Atunci le-a comandat in Germania si Austria. Freza am demontat-o doar ca sa pot sa o car singur la locul ei. Totul era reglat si uns, gata de functionare!!!!! Ce diferenta fata de CQ9318.... Strungul l-am demontat, spalat, uns si asamblat. A rezultat un fel de mal cu aschii din prelucrari, fragmente de tunder si o multime de nisip de turnare, plus muchii taioase numai bune pentru prelevare de ADN!!!!!! Link spre comentariu
florianmro Postat Februarie 18, 2015 Partajează Postat Februarie 18, 2015 V-as propune o discutie pe tema preciziei acestor ministrunguri in cadrul acestui topic .Ce intelegem prin precizie , dar mai ales prin propria experienta a fiecaruia ,ce am prelucrst fiecare , ce am sperat sa iasa , ce a iesit la final , cu ce instrumente am controlat-verificat rezultatul muncii ,lăsând deoparte caracteristicile fiecarui model de strung motor , placa de comanda etc.De exemplu ,am dorit sa scot o valoare de cota si nu mi-a iesit din cauza ca....... strungul nu e reglat sau centrat sau, sau....Totul prin prisma experientelor personale Link spre comentariu
ndc74 Postat Februarie 18, 2015 Partajează Postat Februarie 18, 2015 Vad ca s-a pomenit de strungul meu. El e ceva din familia asta: http://wellonmachinery.en.made-in-china.com/product/nqLxiTYdqypf/China-Bench-Lathe-Machine-Cq6125V.html avansul minim e 0.07mm/rev, dar eu am folosit o roata dintata mai mica si am scazut putin sub aceasta valoare. Asa arata pe cand era noua tabla cu avansuri. Intre timp s-a mai sters. Link spre comentariu
chas3 Postat Februarie 18, 2015 Partajează Postat Februarie 18, 2015 A ajuns intr-un sfarsit astezi QCTP-ul.In cazul meu, pentru montaj, trebuia fie sa largesc M10-le de pe sania strungului la M14, fie sa fac o bucsa noua de la diametru interior 14 la diametru interior 10. Varianta cu M14 ar fi facut toolpost-ul original nefunctional, sau cel putin trebuia modificat si el la 14mm apoi.Maneta de deblocare parea mare la inceput, dar te obisnuiesti. Surubul M10 e ca aveam la indemana, trebuie sa caut unul mai competent presupun. La fel si saiba, trebuie facuta una mai mare. Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 A ajuns intr-un sfarsit astezi QCTP-ul.In cazul meu, pentru montaj, trebuia fie sa largesc M10-le de pe sania strungului la M14, fie sa fac o bucsa noua de la diametru interior 14 la diametru interior 10. Varianta cu M14 ar fi facut toolpost-ul original nefunctional, sau cel putin trebuia modificat si el la 14mm apoi.Maneta de deblocare parea mare la inceput, dar te obisnuiesti. Surubul M10 e ca aveam la indemana, trebuie sa caut unul mai competent presupun. La fel si saiba, trebuie facuta una mai mare. Varianta cu bucsa Ø14/10 mm cred ca este mai chibzuita. Lungimea manetei de blocare o va dicta timpul. De scurtat e usor.... Puterea obisnuintei este mare. Daca surubul M10 corespunde ca inaltime, doar l-as cosmetiza: ras SFC si 8.8 si un mic model, ca sa para o problema indelung studiata! Saiba nu e o problema..... Sa-l folosesti sanatos! Si acum intrebarile: 1. Care este firma producatoare? De unde l-ai cumparat? Cat a costat? 2. Cate suporturi de cutite ai cumparat, ce tipuri si (normal) cat au costat fiecare? Multumesc! Link spre comentariu
chas3 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 Pe sania mea, sub portcutit, e un guler ca in poza. Nu e saiba/bucsa detasabila, e din corpul saniei si centreaza portcutitul original cand il rotesti. Daca largeam gaura din gulerul ala de la M10 la M14, ramanea destul de putina carne, gulerul avand 18mm diametru. Asta plus conceptia sa nu modific piesele originale ale strungului au dus la varianta aleasa.Firma producatoare - cine stie pe unde prin China. E toolpost-ul clasic piston type small, luat de la Chronos.Standard vine cu 5 suporti - parting, boring, knurling si doua standard. Knurling mai accepta si el un cutit in spate. Am mai luat eu 3 suporti sa fie. Am lasat un suport gol pentru schimbari rapide - chiar daca nu ai deja cutitul fixat in el, numai faptul ca reglezi din surub in loc de tablite, face schimbarea cu mult mai rapida.In rest, poti baga cutit de maxim 12mm (1/2). Bara de gaurire are locasul foarte mare, numai retin exact, parca 12mm diametru si se pot face bucse pentru 10mm, 8mm sau alte diametre. Fiecare cutie avea un sticker cu un soi de CTC, semnat de "Inspector 05", amuzant. A venit foarte bine lubrefiat, fara ocazionalul span de prelucrare prin toate gaurile, iar suprafetele de alunecare ale cozii de randunica sunt ciudat de bine rectificate pentru o chinezarie. Materialul blocului pare sa fie destul de moale, am reusit sa il alezez (pentru gulerul descris mai sus) pe freza cu un cap de gaurire improvizat (evident ca nu aveam burghiu sa freza/penseta de 18mm).Si un test cu randalina la plesneala. Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 Cu 5+1 suporti pentru cutite patrate discuti altfel. Daca te apuci sa faci o piesa de complexitate medie (medie, zic eu dupa mintea mea) poti sa-ti pregatesti la inceput toate cutitele. Nu dureaza mai mult de 10÷15 minute, dupa care poti sa te concentrezi pe executia in sine. Am vazut (pe youtoube) la profesionisti si 10 suporti pentru diferite cutite. Un tip care-si prezenta atelierul, avea insirati 24 de suporti. Cam multi, oricum el stie cel mai bine ce face. In ce priveste suportul pentru randaline, cum se spune mi s-a pus pata pe el. Il folosesc numai cand este neaparata nevoie pentru ca el induce o solicitare importanta in rulmentii din papusa fixa. Am in vedere cumpararea unui dispozitiv de randalinat cu bratele mobile, cam ca acesta: http://littlemachineshop.com/products/product_view.php?ProductID=3770&category= Cand va fi disponibil cel actual, il voi freza pe toata lungimea si va deveni membru cu drepturi depline! "Pe sania mea, sub portcutit, e un guler ca in poza. Nu e saiba/bucsa detasabila, e din corpul saniei si centreaza portcutitul original cand il rotesti". M-am uitat la strungul meu si are deasemenea un guler. Gulerul nu face parte din sania longitudinala ci este vorba de un prezon cu guler. L-am demontat cu piulita-contrapiulita. Filetul in care se insurubeaza prezonul este tot M10 mm. Deci acel guler are rolul de opritor. In aceste conditii poti face o piesa va incepe cu un filet exterior M10, apoi partea cu diametrul ext. de 14 mm si se va termina iar cu un filet exterior M10. Ramane ca tu sa hotarasti la fata locului. Link spre comentariu
chas3 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 Exact, QCTP-ul poate e un moft, dar iti si permite sa fii mai productiv. Poate pentru cineva cu o experienta vasta in strunjit se simte mai putin, sau pentru cineva care are un strung mult mai rigid care ce ii permite sa faca operatiunile mai rapid.Apoi chiar daca ai un singur suport, una e sa stai sa pui tablite, verifica, ba e prea mult, ba e prea putin, scoate/baga altele etc, decat sa invarti dintr-un surub.Suportul ala de randalina mi se pare destul de usor. Daca tot ai si freza, ai putea foarte usor sa il reproduci.Este cu ceva mai bun asta? Din cate stiu, este acelasi principiu, numai ca poti ajusta distanta dintre roti. De impins in piesa, tot impinge si implicit in rulmenti.La mine e parte din corpul saniei. M-am uitat si pe desenul cu partile componente si nu arata gulerul ca piesa separata.Da, printre metodele alternative de montaj ar mai fi fost si un "surub" cu M10 intr-un capat, 14mm la mijloc si M14 la celalalt capat. Deocamdata a ramas ca in poza pana gasesc o bara de diametrul corespunzator ca sa fac fie bucsa, fie surubul. Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 QCTP-ul, eu nu-l consider un moft la strungurile mici, pe care prelucrezi piese mici. Intr-o postare anterioara dadeai exemplu de o diferenta de 0.1mm la varful cutitului fata de centrul de rotatie. Ce inseamna 0.1mm la o piesa cu diametrul de 75 mm (sa zicem pe un strung mare) si ce inseamna 0.1mm la un diametru de 4 mm? Sunt de acord cu realizarea unui dispozitiv de randalinat (in regie proprie). Am insa un cui, am observat ca axele pe care se rotesc randalinele este facut dintr-un otel "dat dracului". Adica, daca randalinele sunt dintr-un otel tare si axele respective sunt la randul lor tot din ceva tare. Desi le-am folosit nu se cunoaste pe ele o uzura evidenta, s-a dus stratul superficial de culoare neagra rezultat din brunare. "La unghie" nu se simte nimic. Cred ca la dispozitivul de randalinat (zimtuit) cu brate mobile tocmai faptul ca pot regla distanta dintre role este toata treaba. Reglez distanta dintre ele astfel incat linia dintre punctele (numai puncte nu sunt) de contact sa treaca prin axa de rotatie. Intr-o formulare simplista, una apasa de sus, cealalta de jos si in felul acesta fortele induse de cele doua apasari sa se anuleze. Asta e toata "smecheria", adica nu am o apasare din lateral. Daca acel surub pe care scrie SFC si 8.8 l-ai infiletat direct in sanie ai dreptate si atunci nu exista aceasta asemanare.. Link spre comentariu
chas3 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 (editat) N-am folosit de asta tip foarfeca pana acum. M-am uitat la cum se pozitioneaza rotile si da, daca stau una deasupra si una dedesubt, ar trebui sa fie mai putin stres decat cel normal. Daca trebuie sa le cracanezi asa mult, sper sa fie suficient de lungi sa poti sa inhati si piese de diametru mai mare. Din cate am vazut pare sa se deschida suficient de mult pentru diametre pe care sa vrei sa ai acei zimti.Surubul ala zincat da, e infiletat in sanie. Tot un M10 imi tinea si portcutitul original locului. Editat Februarie 19, 2015 de chas3 Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 Pentru ce piese facem, noi un diamertu de 50 mm este mai mult decat suficient. Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 Se pare ca la acest sfarsit de saptamana "vremea" se mai incalzeste. Neaparat voi incerca sa frezez din suportul de randalinare. Pe el am sa mut cutitul de sanfrenat. Link spre comentariu
suspectu Postat Februarie 21, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 21, 2015 Desfacand strungul aseara in vederea schimbarii rulmentilor am constatat de fapt ca rulmentii in sine nu au nici o problema ,jocul provine de fapt de la camasa exterioara a unuia dintre rulmenti ,respectiv cel dinspre pinioane si care camasa are un usor joc in lacasul cutiei ,cred ca acea cota a fost prelucrata gresit.Pe moment s-a rezolvat problema strangand bine capacele care tin acesti rulmenti , capacele sunt insa din plastic si se strang cu 3 suruburi .Poate am sa refac capacele din material mai tare ,un duraluminiu tot temporarVa trebui sa scriu la firma de la care am cumparat strungul si probabil sa cumpar alta carcasa , costa 38 £ plus transportul.Bine ca nu m-am grabit sa cumpar rulmentii. Rulmentii aia trebuiesc schimbati oricum, e diferenta de la cer la pamant intre cei originali si rulmentii conici. La cei originali oricat de bine ai incerca sa reglezi preload-ul tot o sa ai joc, la conici dispare complet. Legat de jocul dintre rulment si cutie cred ca toate au problema asta dar as considera chiar normal si m-am bucurat sa pot sa scot rulmentul si sa il bag usor la loc folosind un loctite 648. Merge perfect si dupa ce se intareste dispare complet orice urma de joc. Daca tot ai umblat acolo poate vrei sa schimbi si cei doi rulmenti mici de la axul intermediar si poate chiar sa pui pinioane de metal in interior. O sa coste ceva dar merita. Intre timp am mai facut o modificare majora la strung: am renuntat complet la cutie si am mutat transmisia intre motor si axul principal pe curea trapezoidala. Facand un raport de transmisie mare intre motor si cutie am castigat o gramada de cuplu, turatie mai mica, chiar am reusit sa folosesc motorul sa tai filete cu tarod montat in mandrina, si in medie turatia mai mare la motor inseamna racire mai buna. Nu am observat nici o fel de problema pana in prezent, inca e in teste dar merge mult mult mai silentios si usor si motorul trage foarte relaxat. M-am jucat putin si la potentiometrele de reglaj pana am obtinut cuplu maxim fara intreruperi. Urmatorul pas este incercarea de construire al unui electronic fed screw pentru ca am renuntat la transmisia lui pe pinioane si vreau o modalitate mult mai usoara de a selecta avansul. V-as propune o discutie pe tema preciziei acestor ministrunguri in cadrul acestui topic .Ce intelegem prin precizie , dar mai ales prin propria experienta a fiecaruia ,ce am prelucrst fiecare , ce am sperat sa iasa , ce a iesit la final , cu ce instrumente am controlat-verificat rezultatul muncii ,lăsând deoparte caracteristicile fiecarui model de strung motor , placa de comanda etc.De exemplu ,am dorit sa scot o valoare de cota si nu mi-a iesit din cauza ca....... strungul nu e reglat sau centrat sau, sau....Totul prin prisma experientelor personale Exact asta este problema lor, nu sunt precise pentru ca au jocuri si sunt nefinisate. Unii sunt multumiti de ele pentru ca lucreaza cu materiale moi unde nu se observa jocurile asa de mult, sau nu vor cote precise, sau le regleaza si le folosesc foarte putin, nu apuca sa se de-regleze. Eu am facut multe modificari la al meu, am mai primit si o gramada de componente de schimb si toate sunt in aceleasi conditii. Eu stau cu comparatorul pe el si verific totul, de aia sunt nemultumit. Dar, cu multa munca si modificari, chiar poate sa fie un strungulet precis. In prezent l-am adus intr-un stadiu in care e extrem de puternic si precis, nici un pic de joc, finisaje frumoase. Eu cred ca toate mini-strungurile din gama asta, indiferent de vanzator, sunt la fel. Problema nu este neaparat in design cat la finisajul lor, la materialele folosite. Suprafetele sunt foarte grosiere, ghidurile nu aluneca bine, agata in anumite pozitii, materialul ghidurilor e un fier casant. Polisharea suprafetelor, schimbarea rulmentilor, ghiduri de alama, si totul se schimba, incepe sa alunece frumos fara nici un pic de joc. Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Exact, QCTP-ul poate e un moft, dar iti si permite sa fii mai productiv. Poate pentru cineva cu o experienta vasta in strunjit se simte mai putin, sau pentru cineva care are un strung mult mai rigid care ce ii permite sa faca operatiunile mai rapid. Apoi chiar daca ai un singur suport, una e sa stai sa pui tablite, verifica, ba e prea mult, ba e prea putin, scoate/baga altele etc, decat sa invarti dintr-un surub. QCTP-ul nu este un moft chiar deloc. Daca privim manevra pe care o face "doubleboost" ca sa ridice cutitul, observam ca dureaza aproximativ 2 secunde (16:24÷16:26), link-ul este:https://www.youtube.com/watch?v=8SV7lDiSXto. Acelasi tip de ajustare l-am abservat si la utilizatorul " abom79" (nu mai retin episodul). Iata cum poate exploata un meserias experimentat calitatile QCTP-ului: nici macar nu se oboseste sa regleze acea piulita. Aici putem discuta perpetuu pro si contra. Doua sunt criteriile: obisnuinta si costurile. La vremea cand am cumparat "strungul", setul QCTP a costat aproape un sfert din valoarea lui si am optat pentru cel mai ieftin!!!!! Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 Am descoperit cu tristete ca strungul meu CJ 18 nu face fata dreapta la strunjirea transversala. La un diametru le 100 mm am la mijloc vreo 3 zecimi in minus , deci suprafata iese concava .Materialul in care am strunjit este duramit .Cei drept am un usor joc in ghidajul sub forma de V la car ,acest joc l-am căpătat datorita faptului ca a trebuit sa lucrez la o piesa lunga si astfel am pozitionat carul in zona unde sta parcata papusa mobila , acolo intotdeauna de cand am luat strungul carul a mers mai greu cand strang penele carului in zona de mijloc , nu este vorba despre uzura ci mai degraba de o rectificare defectuoasa a ghidajelor de catre fabricant.Cum se poate remedia problema si revin la inceputul descrierii cu intrebarea de ce iese suprafata concava la strunjirea transversala ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum