Ion_Bumbu Postat Februarie 11, 2015 Partajează Postat Februarie 11, 2015 (editat) Fonta nu merge randalinata, nici punctata. Grig Editat Februarie 11, 2015 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 11, 2015 Partajează Postat Februarie 11, 2015 ...am incercat sa introduc un spion de 0,02 (2 sutimi ) si nu prea intra.. Daca nu intra spionul de 2 sutimi, atunci jocul este de mai putin de 0,01 mm pe raza si inseamna ca este un alezaj alunecator. In acest caz, poti modifica capacul lagarului, astfel incat sa realizezi strangere axiala pe inelul exterior. Daca in plus vei mai practica cateva chernere de jur imprejurul carcasei (indiferent daca este fonta sau otel) vei realiza o rigidizare suficienta in lagar, fara descentrare. Link spre comentariu
florianmro Postat Februarie 11, 2015 Partajează Postat Februarie 11, 2015 Daca nu intra spionul de 2 sutimi, atunci jocul este de mai putin de 0,01 mm pe raza si inseamna ca este un alezaj alunecator. In acest caz, poti modifica capacul lagarului, astfel incat sa realizezi strangere axiala pe inelul exterior. Daca in plus vei mai practica cateva chernere de jur imprejurul carcasei (indiferent daca este fonta sau otel) vei realiza o rigidizare suficienta in lagar, fara descentrare. Daca nu intra spionul de 2 sutimi, atunci jocul este de mai putin de 0,01 mm pe raza si inseamna ca este un alezaj alunecator. In acest caz, poti modifica capacul lagarului, astfel incat sa realizezi strangere axiala pe inelul exterior. Daca in plus vei mai practica cateva chernere de jur imprejurul carcasei (indiferent daca este fonta sau otel) vei realiza o rigidizare suficienta in lagar, fara descentrare.Exact,doar capacul ma ajuta, in sensul ca daca il strang ,jocul dispare ,iar despre acest joc ,mi-a mai spus exact acelasi lucru un alt prieten cunoscator ,ca este alunecator.Cand am constatat acest joc radial ,desigur capacele rulmentilor erau slabite din suruburile de strangere.Capacele sunt din plastic , acum le-am strans zdravan, e o.k., poate ar trebui sa le confectionez din metal.Acum ca o clarificare personala :Capacul strange axial rulmentul dar e suficient sa blocheze si jocul radial ?Jocul alunecator este nul la rulmentul opus asa ca ma gandesc ca exista totusi o eroare de prelucrare a alezajului la rulmentul in cauza .In alta ordine de idei vanzatorul mi-a raspuns urmatoarele, privitor la acest neajuns "This is not correct, the bearing should be a push fit and quite tight so that it does not rotate." Link spre comentariu
78ATI Postat Februarie 11, 2015 Partajează Postat Februarie 11, 2015 Buna! Nu am urmarit foarte atent acest topic, insa sper sa fiu scuzat. Nu inteleg de ce strangerea capacelor are o influenta benefica asupra jocului rulmentiilor, cu atat mai mult cu cat la un strung montajul acestora trebuie sa fie in "O". Mai precis fixarea pe arbore se face pe inelul interior, prin intermediul unui umar aflat pe arbore, iar pe carcasa se face cu ajutorul inelului exterior al rumentului pe suprafata laterala a rumentului. Stangerea, anularea jocului trebuie sa se faca dintr-o piulita aflata pe arbore -> inelele intrioare ale rulmentiilor vor apasa inelele exterioare, iar acestea se vor sprijinii pe caracasa. In cazul in care se folosesesc rulmenti radiali axiali cu role, vanatajul, sarcina suportata este mare, dezavantaj sensibili la dezaxare, aliniamentul sau coaxialitatea gaurii de fixare/ghidare al rulmentiilor trebuie sa fie foarte bun. Pentru a compensa eroarea acestor gauri, s epot folosii rumneti radiali axiali cu bile, ce permit sau preiau sau compenseaza aceasta dezaxare. In speranta ca m-am facut "citibil", va doresc succes in reglaje! Link spre comentariu
chas3 Postat Februarie 11, 2015 Partajează Postat Februarie 11, 2015 (editat) Am si eu o curiozitate: exista vreo configuratie a rotilor dintate care sa permita un avans automat mai mic de 0.1mm? (specific la gama asta de strunguri ma refer, 7x10/7x12/etc) Editat Februarie 11, 2015 de chas3 Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 ...Nu inteleg de ce strangerea capacelor are o influenta benefica asupra jocului rulmentiilor, cu atat mai mult cu cat la un strung montajul acestora trebuie sa fie in "O". Mai precis fixarea pe arbore se face pe inelul interior, prin intermediul unui umar aflat pe arbore, iar pe carcasa se face cu ajutorul inelului exterior al rumentului pe suprafata laterala a rumentului... ...Pentru a compensa eroarea acestor gauri, s epot folosii rumneti radiali axiali cu bile, ce permit sau preiau sau compenseaza aceasta dezaxare... Nici o strangere nu are influienta benefica in cazul rulmentilor, insa fixarea inelelor, atat pe arbore, cat si in carcasa este obligatorie, pentru evitarea oscilatiilor. Problema este foarte complexa in ansamblul ei. In imaginea atasata, este ilustrata gama de ajustaje in cazul unui rulment normal realizat in grupa de precizie h8 pentru inelul exterior si in grupa de precizie H8 pentru inelul interior. Imaginea este in conformitate cu materialul bibliografic de aici: http://www.creeaza.com/tehnologie/tehnica-mecanica/TOLERANTELE-SI-AJUSTAJELE-RULM951.php Pe de alta parte, din tabelele speciale atasate aceluiasi material, ne putem face o ideie, cam ce tipuri de ajustaje se utilizeaza in cazul masinilor unelte. Avem in mod corespunzator: 1 - Ajustajul inel interior - arbore, in cazul rulmentilor axial oscilanti cu role, cu sarcina combinata (radiala si axiala) fixa pe saiba de fus - H8/j6 sau H8/js6. Asta inseamna in conformitate cu imaginea atasata un ajustaj intermediar, cu probabolitate mai mare de strangere (>50%) in cazul cel mai bun al ajustajului H8/j6 si cu probabilitate egala (50%) de strangere, in cazul mai putin pretentios al ajustajului H8/js6; 2 - Ajustajul inel exterior - carcasa, in cazul rulmentilor axial oscilanti cu role, cu sarcina combinata (radiala si axiala) cu incarcare locala pe saiba de carcasa - h8/H7 sau h8/H9. Asta inseamna in conformitate cu imaginea atasata un ajustaj alunecator, cu 0% posibilitate de strangere si 100% posibilitate de joc. Ajustajul cel mai favorabil in acest caz este h8/H7, deoarece abaterea maxima a diametrului interior al carcasei este mai mica decat in cazul ajustajului h8/H9. Problema este ca in cazul produselor destinate hobby-urilor, aproape intotdeauna producatorul alege varianta mai simpla pentru el si mai dezavantajoasa pentru utilizator. Deci aproape sigur, cele doua ajustaje utilizate sunt H8/js6 si respectiv h8/H9. In aceste conditii, opinia mea este sa nu se comande alta papusa fixa, deoarece este destul de scumpa si exista sanse importante sa nu fie in avantajul utilizatorului. Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Am si eu o curiozitate: exista vreo configuratie a rotilor dintate care sa permita un avans automat mai mic de 0.1mm? (specific la gama asta de strunguri ma refer, 7x10/7x12/etc) Cred ca avansul automat de 0.1mm/rot este cel mai mic posibil. La acest link (http://www.littlemachineshop.com/Info/MiniLatheUsersGuide.pdf), la pagina cu numarul 25, puteti vedea dispunerea rotilor dintate si notatia lor: A, B, C, D. La acest link (http://www.toolsandmods.com/library/change-gears-charts-for-metric-threading) este formula de calcul al avansului automat in functie de numarul de dinti al celor patru roti dintate, precum si un tabel cu diverse filete metrice care se pot realiza. Link spre comentariu
chas3 Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Cam trist, te-ai astepta sa aibe un avans ceva mai fin dupa marimea strungului. Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Cam trist, te-ai astepta sa aibe un avans ceva mai fin dupa marimea strungului. Asa este, strunguletele astea sunt si mici si limitate. Cand am de facut suprafete cu rugozitate mica, ascut bine cutitul si apoi merg pe principiul "nu misca nu respira". Asta inseamna, pentru mine, a doua pereche de ochelari, concentratie maxima si o miscare de avans cat se poate de mica si uniforma! (cred ca un obvervator, deconectat de operatiunea in sine, s-ar distra de minune....). Pentru chestii uzuale lustruiesc cu smirghel. Invit pe cei avizati sa ofere explicatii competente, pentru realizarea de astfel de prelucrari. Link spre comentariu
chas3 Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Presupun ca spatiul este prea mic ca sa proptesti o reductie de 2 ori mai mic si sa obtii un avans de 0.05mm de exemplu. Ar fi fost atractiv pentru un strung mic. Presupun ca ar merge adaugat un avans pe baza de motor independent cu un rpm pe care sa il poti controla (evident, dai jos macar prima roata dintata din lant) si ramai pe roti dintate doar pentru filetare. Smirghel sau pietre abrazive + strung mi s-a parut mereu o combinatie nepotrivita. Poti sa acoperi ghidajele cand faci asta, insa folosit frecvent, in timp tot vor ajunge suficiente particule pe ghidaje ca sa inceapa sa frece. Presupun ca modificarile de compound lock, rotire facila de compound, QCTP, etc. nu prea si-a batut capul nici un proprietar de pe aici cu ele? Link spre comentariu
florianmro Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Cu multa stradanie am realizat acest dispozitiv de rectificat pentru a rezolva situatiile delicate ,in special pentru cotele de rulmenti . Tocmai ce am testat pe aceasta bara ,rezultatele sunt foarte bune as putea stune ,desigur tine si de textura pietrei folosite 1 Link spre comentariu
area51 Postat Februarie 13, 2015 Partajează Postat Februarie 13, 2015 Cu multa stradanie am realizat acest dispozitiv de rectificat pentru a rezolva situatiile delicate ,in special pentru cotele de rulmenti . Tocmai ce am testat pe aceasta bara ,rezultatele sunt foarte bune as putea stune ,desigur tine si de textura pietrei folosite Ar merita o descriere mai detaliata (motor, curea, rulmenti, prindere, etc), insotita de poze. Am aceeasi rugaminte si pentru DRO-ul pe directia transversala. Burduful care protejeaza batiul si surubul de avansuri l-ai realizat tu? Multumesc! Link spre comentariu
alin 105 Postat Februarie 13, 2015 Partajează Postat Februarie 13, 2015 Foarte simpatic dispozitivul, cu ce este lagare este dotat axul pietrei? Link spre comentariu
florianmro Postat Februarie 13, 2015 Partajează Postat Februarie 13, 2015 Ar merita o descriere mai detaliata (motor, curea, rulmenti, prindere, etc), insotita de poze. Am aceeasi rugaminte si pentru DRO-ul pe directia transversala.Burduful care protejeaza batiul si surubul de avansuri l-ai realizat tu? Multumesc!O sa pun cateva poze de detaliu in zilele urmatoare. Referitor la burduf raspunsul este afirmativEste confecționat din film de radiologie dupa niste schite gasite pe net acum ceva vreme dar nu mai stiu acum sa gasesc din nou .In principiu nu e greu de realizat cand o sa am timp o sa pun cateva poze cu modul de realizareFoarte simpatic dispozitivul, cu ce este lagare este dotat axul pietrei?Dispozitivul este cu rulmenti de la o firma de modele navo si aero.Contine 2 bucati model 6800ZZ. Axul este cu penseta ER 11 astfel poate prinde orice ax intre 1 si 7 mm. 1 Link spre comentariu
Vizitator Dumitru Hociung Postat Februarie 13, 2015 Partajează Postat Februarie 13, 2015 Cu multa stradanie am realizat acest dispozitiv de rectificat pentru a rezolva situatiile delicate ,in special pentru cotele de rulmenti . Tocmai ce am testat pe aceasta bara ,rezultatele sunt foarte bune as putea stune ,desigur tine si de textura pietrei folosite Foarte fain dispozitivul. Este cumva realizat din o mandrina ER11 cu coada dreapta de 10mm? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum