Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mini strung CJ18 si alte 7"x10-14"


suspectu

Postări Recomandate

Varianta cealalta ar fi fost sa cobori cu noua freza, resetezi la zero si mai inaintezi 0.75mm (adica ce a mai ramas 3mm - 2.25mm). Daca nu aveai butoanele ma refer.

Link spre comentariu

Sistemul de scutire freze si burghie de care vorbeam un pic mai sus 

Feza cea mai mare cu 4 dinti este ascutita de mine ,restul urmeaza sa le fac.

Discul de ascutit este un disc diamantat sinterizat de tehnica dentara.

Sistemul se roteste la marcajele facute pe inelul cu surub imbus pentru 3 si respectiv 4 dinti 

Am ales 7 si respectiv 15 grade unghiurile de ascutire 

De mare ajutor este desigur si nivela electronica pe 2 axe

Datorita menghinei articulate pot obtine aproape orice unghi a frezei in raport cu discul .

In imagine am incercat pe o piesa rezultatele care sunt multumitoare ,e loc si de mai bine ,doar aseara ce l-am terminat

post-214585-0-49982900-1432134549_thumb.jpg

post-214585-0-21156000-1432134558_thumb.jpg

post-214585-0-13698600-1432134564_thumb.jpg

post-214585-0-43195200-1432134637_thumb.jpg

post-214585-0-78281200-1432134676_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am tinut minte valoarea ,am inlocuit freza si apoi am coborat noua freza in canal fixand-o acolo. Din sageti am reglat pana am obtinut din nou valoarea 2.25 si am continuat frezarea pana la 3 mm.

 

1. Merge si cum a facut @florianmro. Daca ai o singura referinta de la care vin cotele si daca frezezi cu aceeasi freza, in urma unui incident, poti restabili cota pierduta din sageti si continui.

 

2. Cred ca ar trebui sa ne cam luam talpasita de pe topicul asta si sa deschizi un topic nou de genul: Freze de banc (AMA, OPTIMUM, PauliMot..... (si ar mai fi inca vreo patru)).

 

3. Bun inceput pentru ascutit freze!!! Pe noul topic ar fi de dorit o prezentare mai detaliata. Probabil ca ai in vedere sa faci o masinarie independenta, spun asta pentru ca ai facut acel dispozitiv de rectificat pe strung.

Link spre comentariu

Cred ca cine este in masura ne va ajuta. Am vazut ca uneori @olanicolas face astfel de operatiuni, il rugam frumos sa ne ajute! Doar deschide subiectul.

Editat de area51
Link spre comentariu

Am deschis topic nou cu titlul "Freze de banc actionate cu motor DC"In ceea ce ma priveste o sa postez imbunatatirile aduse masinii in masura posibilitatilor timpului disponibil.Dar voi puteti sparge gheata pana atunci

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Eu cred totusi ca nu ai altceva stricat pe placa ,insa tot la fel cred ca nu e o solutie sa inlocuiesti tiristorii astia cu echivalente ,si mai ales in situatia cand inlocuiesti doar unul cu echivalenta ,Cu atat mai mult imi intareste convingerea sa achizitionez piese de schimb originale ,Dealtfel am consultat un electronist priceput cu ocazia defectului la mine si mi-a spus ca tiristorii si diodele astea de putere din placa nu au echivalente .Poate stia el ceva .

Vizavi de metoda verificarii la axialitate prin metoda descrisa de tine mai sus in topic ai putea pune 2-3 poze ?

 

 

Am tot folosit strungul intens in ultima perioada, a facut multe kg de span, folosit numai in fier si inox, si chiar a inceput sa mearga bine, a scos si piese foarte precise (majoritatea cote de rulmenti).

Tiristorii neoriginali se comporta mult mai bine decat originalii, are si turatie mult mai mica cu forta mare, si turatie mare, si nu e vorba doar de reglajele din potentiometre.

 

Intre timp i-am facut cutie electronica si transmisia motor-ax strung direct pe curea trapezoidala cu raport aproape 6-1, inca lucrez la sincronizarea pentru filetare, dar ca avans grosier / fin cu multe trepte nesincronizate cu universalul, ma lasa sa fac niste finisaje foarte precise.

 

Acum mi-a picat potentiometrul (s-a rupt pinionul de on/off din el), dar dupa cum m-am convins in nenumarate randuri, nu este o solutie sa inlocuiesc cu piesa originala (dupa ceva timp ajung in acelasi stadiu), din contra, o sa fac o modificare sa pun piese de calitate. O sa adopt metoda cu intrerupator separat de pornit-oprit si potentiometru de 4.7k pentru viteza. Asta o sa imi dea voie sa pornesc/opresc strungul fara sa frec mereu potentiometrul. Nu cred ca o sa existe efecte negative, o sa setez potentiometrul interior de acceleratie mai jos un pic totusi ca sa nu incerce din prima sa ajunga la viteza la care e setat potentiometrul.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Buna ziua!

Am o intrebare, si/sau remarca asupra modificarilor electronice. Am citit un articlo cu ceva vreme in urma, despre modificarea hardware (inlocuire potentiometru cu intreruptor) si persoanei respective i s-a ars controlerul deoarece la pornire se comanda motorul pentru viteza finala, evitand rampa oferita de potentiometru (0-XXX rpm). Am incercat sa regasesc pagina, insa fara succes. Cunosc insa faptul ca la Optimum controlerele nu au potentiometru cu intreruptor, ci pornirea se face direct la viteza dorita, fara a mai trece prin 0. Nu stiu exact daca arhitectura este diferita.

Revenind la intrebare: Ati reusit sa porniti strungul direct la o viteza oarecare fara a trece prin 0? S-a comportat bine controlerul?

Link spre comentariu

Cele de la Optimum nu au click pentru on/off in potentiometrul de pe panoul masinii, cel pentru controlul RPM-ului. Insa au la fel pe placa electronica un potentiometru pentru reglarea acceleratiei. Daca acest potentiometru este setat corect, cum a fost mentionat mai sus, electronica va accelera treptat pana la viteza de rotatie dorita, nu se va infinge direct la RPM-ul cerut de potentiometrul de pe panou.

OPTIMUM bf20_vario_gb.pdf

Editat de chas3
Link spre comentariu

Exact, mini strungurile (cel putin cj18) au potentiometru de reglaj interior al acceleratiei care ar rezolva problema asta.

Porneste bine cu intrerupator separat, l-am testat. Problema este ca nu se opreste! Posibil sa ii fi afectat putin partea electronica in teste ca am reusit sa scot scantei cu surubelnita si siguranta picata. Trebuie sa mai investighez zilele astea problema si sigur se gaseste o solutie eleganta sa evitam frecarea potentiometrului mereu, eventual sa pun intrerupatorul in alta pozitie (poate intre comunatorul de directie).

Link spre comentariu

Amintesc ca am acelasi model de strung ca al colegului de forum "suspectul".La fel ca si la el si la mine a cedat intrerupatorul din potentiometrul de turatie.Insa eu nu m-am deranjat sa il inlocuiesc .Merge foarte bine in continuare si asa dar..... daca de intampla sa se "infiga" cutitul in piesa si actionez "ciuperca " la realimentarea strungului trebuie sa aduc mai intai potentiometrul la zero , acolo unde se facea intrerupere initiala pentru ca altfel strungul porneste direct in turatia care o avea in momentul blocarii cutitului in piesa .Si asta nu o face progresiv ci direct. Si va pot spune ca nu e bine deloc , se induc socuri mari in cinematica strungului .Asa ca am mare grija la aces5 aspect !Cam asa este facuta electronica la acest model de strung.Amintesc ca am acelasi model de strung ca al colegului de forum "suspectul".La fel ca si la el si la mine a cedat intrerupatorul din potentiometrul de turatie.Insa eu nu m-am deranjat sa il inlocuiesc .Merge foarte bine in continuare si asa dar..... daca de intampla sa se "infiga" cutitul in piesa si actionez "ciuperca " la realimentarea strungului trebuie sa aduc mai intai potentiometrul la zero , acolo unde se facea intrerupere initiala pentru ca altfel strungul porneste direct in turatia care o avea in momentul blocarii cutitului in piesa .Si asta nu o face progresiv ci direct. Si va pot spune ca nu e bine deloc , se induc socuri mari in cinematica strungului .Asa ca am mare grija la aces5 aspect !Cam asa este facuta electronica la acest model de strung.Scuze de balbaiala

Link spre comentariu

pentru ca strungul tau are acceleratia setata la maxim, asa vin ele din fabrica ca sa raspunda instant cand umbli la potentiometru. Pentru protectie ar fi o idee buna sa setezi acceleratia mai mica, sa raspunda la un sfert de secunda dupa actionarea potentiometrului. Mie mi s-a parut ca merge mult mai lin asa.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Asa cum rezulta din documentatia Optimul functia :Slope

This is the potentiometer to set the acceleration time of the motor at the moment when it startsturning. If you require a smoother ramp, turn the potentiometer in direction "plus". In order toachieve a steeper ramp, turn the potentiometer in direction "minus".

 

Se regaseste si la X2, sau alte utilaje similare.

Da imi este permisa adresa:

http://www.instructables.com/id/Use-a-Treadmill-DC-Drive-Motor-and-PWM-Speed-Contr/step2/The-PWM-circuit-board/

La Optimum acel "intreruptor" este pus direct, iar On/Off se realizeaza daca nu ma insel printr-un releu care alimenteaza circuitul. (dat fiind faptul ca intreruptoarele sunt monostabile).

Link spre comentariu

M-am apucat sa curat si sa ung universalul Ø80 mm de la strungul CQ9318.

Fara legatura cu aceasta activitate mi-am adus aminte de o recomandare pe care o facea un utilizator de pe forum: "nu se degreseaza si nu se curata piese sau subansamble cu diluant" (citarea este mai mult decat aproximativa). Care este intelesul acestei recomandari?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări