Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mini strung CJ18 si alte 7"x10-14"


suspectu

Postări Recomandate

Pai tu ai zis ca se desincronizeaza. Ma gandeam ca are cadranul o prindere mai ciudata si nu ramane pe pozitie. Altfel nu vad de ce zici ca nu ar ramane sincronizat.Cel la care ma refeream eu sa il manufacturez e bazat pe un simplu pinion care este antrenat de surubul longitudinal. Cand se invarte pinionul, se invarte si cadranul. Nu necesita sa schimbi nimic pentru diverse filete. Un exemplu: http://andysmachines.weebly.com/roll-your-own-threading-dial.htmlSingura unealta care imi lipseste este un divizor ca sa fac pinionul. As putea sa imi printez o placa cu numarul necesar de gauri care sa blocheze un arbore in functie de numarul de dinti, dar oricum urmeaza sa cumpar un divizor sau masa rotativa, deci nu are rost sa imi bat capul pana atunci.Esti sigur ca ai pas de 1.5mm la surub? Credeam ca tot 2mm are.

Link spre comentariu

Pai tu ai zis ca se desincronizeaza. Ma gandeam ca are cadranul o prindere mai ciudata si nu ramane pe pozitie. Altfel nu vad de ce zici ca nu ar ramane sincronizat.Cel la care ma refeream eu sa il manufacturez e bazat pe un simplu pinion care este antrenat de surubul longitudinal. Cand se invarte pinionul, se invarte si cadranul. Nu necesita sa schimbi nimic pentru diverse filete. Un exemplu: http://andysmachines.weebly.com/roll-your-own-threading-dial.htmlSingura unealta care imi lipseste este un divizor ca sa fac pinionul. As putea sa imi printez o placa cu numarul necesar de gauri care sa blocheze un arbore in functie de numarul de dinti, dar oricum urmeaza sa cumpar un divizor sau masa rotativa, deci nu are rost sa imi bat capul pana atunci.Esti sigur ca ai pas de 1.5mm la surub? Credeam ca tot 2mm are.

 

Eu m-am referit ca se desincronizeaza intre treceri nu in timp. Asta este problema pe care am avut-o eu.

Ceva in genul:

 

:La mine este pas de 1.5 la surubul lung.

Nu stiu cum se poate face pinionul ala universal avand in vedere ca trebuie sa fie niste rapoarte acolo in functie de filetul pe care il tai si filetul axului strungului.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

In clipul ala, probabil cupleaza piulita la gradatii gresite ale cadranului si implicit numai cupleaza pe aceeasi pozitie. In functie de pasul surubului logitudinal si de pasul filetului pe care il executi, trebuie sa cuplezi la anumite gradatii sau in unele cazuri numai la aceeasi gradatie.(asta presupunand ca strungul din clip nu are alte probleme)Surubul este mereu sincronizat cu universalul. Pinionul si cadranul din indicator sunt mereu sincronizate cu surubul. Prin urmare, universalul si cadranul sunt mereu sincronizate, ceea ce ai nevoie pentru filetare. Pinionul este facut in asa fel incat o rotatie de surub = o rotatie a pinionului.Ca sa nu ne complicam cu gradatiile, care pot fi folosite in unele cazuri ca sa numai astepti cadranul sa ajunga din nou la zero, daca vei cupla mereu la zero, vei pica mereu pe prima spira pe care ai taiat-o.Sunt foarte multe clipuri pe youtube care explica cum functioneaza si in functie de pasul filetului, cand poti cupla piulita. Majoritatea sunt evident pentru imperiale, dar poti face analogia cum ar functia pentru metrice.

Link spre comentariu

Daca nu folosesti axul care trebuie la indicator, chiar daca cuplezi mereu la 0, nu o sa fi mereu pe acelasi pas, asta doar daca cuplezi mereu la zero la exact aceeasi pozitie pe lungimea saniei. Daca ai sania un mm mai la dreapta sau stanga, si cuplezi la 0, filetul o sa fie decalat cu 1mm. De cateva zile studiez problema ca sa o rezolv la avansul electronic si pana in prezent doar cu senzori de pozitie pe cursa este posibil.

Avand o rotatie la cadran = o rotatie la surub o sa poti sa sincronizezi numai filete de 1.5 sau 2mm/1mm daca surubul tau are pas de 2mm. Pentru filete diferite de filetul strungului ai nevoie de ax cu alt raport. Degeaba cuplezi tot timpul pe aceeasi pozitie, o sa fi doar cu marimea pasului surubului conductor mai la dreapta sau la stanga

 

Tu vrei sa sincronizezi ceasul cu filetul pe care il tai.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Pinionul din indicator este mereu antrenat, chiar daca ai piulita cuplata sau nu. Daca misti sania 1mm, misti si indicatorul, acel mm se regaseste in rotatia cadranului, nu sunt miscari pierdute ca sa zic asa.Daca iti vine mai simplu sa intelegi sistemul, considera cadranul ca si cum ai privi surubul longitudinal dea lungul lui - vei sti mereu la ce pozitie din rotatia lui sa actionezi piulita.

Link spre comentariu

Cred ca deja am facut prea multe posturi pe subiectul asta incercand sa explic cum functioneaza. Daca tu crezi ca, cupland mereu in aceeasi pozitie a surubului longitudinal o sa se sincronizeze pentru oricare alt pas de filet, poti sa incerci si sa te convingi prin calea grea. Fara sa pornesti din exact acelasi loc nu o sa sincronizezi niciodata filete care nu se potrivesc cu pinionul ceasului tau.

Daca erai din Constanta iti dadeam ceasul meu sa faci teste si sa te convingi

 

Oare de ce toate indicatoarele au pinioane multiple ? Eu stiu raspunsul, lucrez la asta de cateva zile ca sa gasesc o solutie eleganta electronica.

Editat de suspectu
Link spre comentariu

Referitor la clipul din postarea #137: prima parte, cand lucreaza cu indicatorul de filete n-o comentez in nici-un fel. A doua parte, cand piulita ramane cuplata permanent la surubul de avansuri, autorul comuta (cu ajutorul levierului L sau R) sensul avansului pentru carucior, stanga sau dreapta. Spun asta pentru ca universalul are acelasi sens de rotatie si pentru cursa de intoarcere. Cuplarea-recuplarea este posibil sa se realiizeze cu un dinte inainte sau inapoi. Ar fi normal sa comute doar sensul de rotatie al motorului fara alte manevre mecanice. Pe mine nu m-a convins ca ar exista o problema reala. Autorul prezinta doar efectul, fara sa se vada ce manevre face. E posibil sa fie si o "facatura". Se mai si distreaza unii!!! I-am dat "dislike".

Link spre comentariu

Acum am descoperit ca bara mea de test pentru strung zace prin depozitul GLS incs din data de 19 .Maiine o sa mi-o livreze si o sa pot face testul de aliniament la strung.

Link spre comentariu

Sunt de acord cu area51, se vede clar ca el comuta ceva mecanic, se vede pe universal...

 

E foarte clar ce face, in prima faza cu indicatorul cel mai probabil foloseste pinionul gresit pentru filetul pe care il taie, in a doua schimba sensul din cutia de viteze si in timpul schimbului pinioanele nu comuta pe aceeasi pozitie. Cea mai viabila solutie mecanica este sa nu decuplezi niciodata cutia de viteze (asta oricum nu ai voie sa o faci) si nici piulita dubla, doar mergi inainte-inapoi din sensul motorului.

 

Daca strunguletul ar fi in stare ideala si daca ar folosi pinionul la indicator.corect, totul ar fi ok, dar apar uzurile la pinioanele de plastic, jocurile la pana, jocul axial al surubului transversal, saritul din viteza, si iti dai seama ca poti sa tai filete cu el asa cum e, dar cateodata iti face o problema, si iti strica o piesa la care ai lucrat cateva ore bune. Si atunci vrei alta solutie, mai de incredere.

 

 

 

Acum am descoperit ca bara mea de test pentru strung zace prin depozitul GLS incs din data de 19 .Maiine o sa mi-o livreze si o sa pot face testul de aliniament la strung.

 

Chiar sunt foarte curios de rezultatele testelor

Editat de suspectu
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

A ajuns intr-un sfarsit astezi QCTP-ul.In cazul meu, pentru montaj, trebuia fie sa largesc M10-le de pe sania strungului la M14, fie sa fac o bucsa noua de la diametru interior 14 la diametru interior 10. Varianta cu M14 ar fi facut toolpost-ul original nefunctional, sau cel putin trebuia modificat si el la 14mm apoi.Maneta de deblocare parea mare la inceput, dar te obisnuiesti. Surubul M10 e ca aveam la indemana, trebuie sa caut unul mai competent presupun. La fel si saiba, trebuie facuta una mai mare.

 

Cum ai definitivat fixarea QCTP-ului?

Link spre comentariu

Daca iti vine sa crezi, pana si in ziua de azi a ramas cu surubul ala din poza postata de atunci. Am fost prea prins cu imprimantele ca sa am timp de el. Asa cum e acum e totusi suficient de rigid; daca avea probleme, mi-as fi facut timp pentru el. De exemplu la parting nu am nici o problema, daca nu era suficient de solid, ar fi facut probleme.Solutia pe care urmeaza sa o implimentez este cu un surub dupa diametrele de acolo. Adica 16mm diametru corp, filetat M10 ca sa ma prin in sanie intr-un capat, iar capatul opus de 20-22mm diametru probabil in care sa prind maneta ca sa numai am nevoie de cheie. Maneta din poza de la piston, desi parea mare la inceput, e numai buna - nu incomodeaza si ofera suficienta parghie.As mai fi vrut sa imi fac niste suporti de cutite, dar nu am gasit fiare atat de mari/groase.Suportul de boring bar nu prea l-am inteles. Vine cu gaura pentru bara de 16mm, ceea ce mi se pare imens. Iar daca ii fac o camasa pentru bara de 8mm sau 10mm, iesa atat de groasa camasa incat nu o sa mai stranga bara ca sa o fixeze.

Link spre comentariu

Daca iti vine sa crezi, pana si in ziua de azi a ramas cu surubul ala din poza postata de atunci. Am fost prea prins cu imprimantele ca sa am timp de el. Asa cum e acum e totusi suficient de rigid; daca avea probleme, mi-as fi facut timp pentru el. De exemplu la parting nu am nici o problema, daca nu era suficient de solid, ar fi facut probleme.Solutia pe care urmeaza sa o implimentez este cu un surub dupa diametrele de acolo. Adica 16mm diametru corp, filetat M10 ca sa ma prin in sanie intr-un capat, iar capatul opus de 20-22mm diametru probabil in care sa prind maneta ca sa numai am nevoie de cheie. Maneta din poza de la piston, desi parea mare la inceput, e numai buna - nu incomodeaza si ofera suficienta parghie.As mai fi vrut sa imi fac niste suporti de cutite, dar nu am gasit fiare atat de mari/groase.Suportul de boring bar nu prea l-am inteles. Vine cu gaura pentru bara de 16mm, ceea ce mi se pare imens. Iar daca ii fac o camasa pentru bara de 8mm sau 10mm, iesa atat de groasa camasa incat nu o sa mai stranga bara ca sa o fixeze.

 

Daca a ramas si acum in acea configuratie inseamna ca raspunde cerintelor functionale. Se dovedeste inca odata un principiu nescris, valabil in multe domenii: Cel mai definitiv lucru este provizoratul!!!

 

Cu procurarea materialelor necesare in vederea prelucrarilor este aceeasi mare problema. Pentru acelasi scop am cumparat din Obor o bara de 25x25 mm/ 1 metru si am dat 75 lei! Adica jecmaneala.

 

In ce priveste suportul de boring bar, poate sa faci o camasa de 16 mm, diametrul exterior si diametrul interior de 8 mm, insa gaura sa o dai excentric. In zona cea mai subtire sa fie ceva de ordinul a 1 mm si partea astfel slabita sa fie opusa fantei. Fa o experienta preliminara, o bucsa cu dimensiunile 16 mm exterior si gaura de 8 mm data excentric, lunga de vreo 20 mm si vezi daca se poate strange cu mana. Daca nu este o rezolvare, incearca 16 mm exterior, 8 mm interior concentric si mai faci o fanta diametral opus, adica doua piese. Fantele plasate in plan orizontal iar suruburile sa faca strangerea in plan vertical.

Link spre comentariu

Da, ca rigiditate e ok si cu surub M10, il preseaza suficient de sanie. Singura chestie e ca daca vrei sa schimbi unghiul, sa rotesti putin cutitul, trebuie sa folosesti cheia de 17 in loc sa ai o maneta rapida. Probabil nu m-a incomodat asta pentru ca tot 17 folosesc la papusa mobila ca sa o blochez. La papusa mobila chiar trebuie facuta o maneta, a mea are inca blocarea/deblocarea pe ghidajele prismatice cu o piulita, fara maneta. Doar pinola are maneta la blocare/deblocare.Buna ideea cu gaura excentrica, nu m-am gandit la asta. Ar trebui sa functioneze daca o dai suficient de aproape de margine, s-ar transforma intr-o bucsa de la 9-10mm la 8mm, in loc de 16mm la 8mm. Eram aproape de punctul sa il frezez si sa il transform in suport de cutit normal de acum :)Problema e ca in lipsa de 4 bacuri, va trebui sa o fac pe freza.

Link spre comentariu

Da, ca rigiditate e ok si cu surub M10, il preseaza suficient de sanie. Singura chestie e ca daca vrei sa schimbi unghiul, sa rotesti putin cutitul, trebuie sa folosesti cheia de 17 in loc sa ai o maneta rapida. Probabil nu m-a incomodat asta pentru ca tot 17 folosesc la papusa mobila ca sa o blochez. La papusa mobila chiar trebuie facuta o maneta, a mea are inca blocarea/deblocarea pe ghidajele prismatice cu o piulita, fara maneta. Doar pinola are maneta la blocare/deblocare.Buna ideea cu gaura excentrica, nu m-am gandit la asta. Ar trebui sa functioneze daca o dai suficient de aproape de margine, s-ar transforma intr-o bucsa de la 9-10mm la 8mm, in loc de 16mm la 8mm. Eram aproape de punctul sa il frezez si sa il transform in suport de cutit normal de acum :)Problema e ca in lipsa de 4 bacuri, va trebui sa o fac pe freza.

 

Nu m-as feri nici de a doua varianta: un tub cu exteriorul de 16 mm si interiorul de 8 mm (exteriorul fiind concentric cu interiorul), taiat cu o freza disc pe toata lungimea. La aceasta varianta este mai dificila fixarea in vederea taierii.

Ar fi de studiat inca o varianta: o gaura de 8 mm data intr-un patrat de 10 mm si o fanta. Pana la urma tu decizi care este mai usor de realizat. Cam ce lungime ar trebui sa aibe acest suport intermediar?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări